کدام بیمه درمان تکمیلی پوشش بهتری برای زایمان دارد؟

هزینه‌های زایمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ زوج‌های جوان برای بچه‌دار شدن است. بیمه تکمیلی زایمان سوپاپ اطمینانی است که می‌تواند والدین را از این نگران بزرگ رها سازد. برای آشنایی با بیمه تکمیلی زایمان و شرایط دریافت آن در ادامه این پست با ما همراه باشید.

خرید بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی زایمان چیست؟

یکی از خدمات بیمه تکمیلی پوشش زایمان است.والدین می‌توانند با استفاده از این بیمه بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستان و زایمان را تامین نمایند. درواقع بیمه مجزایی برای زایمان وجود ندارد و جبران هزینه‌های زایمان یکی از پوشش‌های بیمه تکمیلی است که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بیمه تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌شود:

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

به دلیل ضریب خسارت بالای بیمه‌های درمان کمتر شرکتی این ریسک را می‌پذیرد که افراد را به‌صورت انفرادی بیمه کند، اما بعضی شرکت‌ها مانند بیمه سامان، افراد را به‌صورت انفرادی بیمه می‌کنند. با اینکه هزینه بیمه درمان انفرادی کمی بالاتر از گروهی است، ولی خدمات خوب و کاملی را ارائه می‌دهد.

بیمه درمان انفرادی سامان با پوشش زایمان

بیمه درمان انفرادی سامان با طرح‌ها، پوشش‌ها و قیمت‌های متنوع، می‌تواند نیاز تمامی اقشار را برآورده کند. برای مثال؛ شما می‌توانید حق بیمه 500 هزار تومانی و یا 1 میلیون 500 هزار تومانی در سال را انتخاب کنید.

قبل از معرفی طرح‌ها بهتر است بدانید شما با پرداخت حق بیمه‌های زیر، تحت پوشش تمامی موارد بیمه‌ای مانند جراحی عمومی، جراحی تخصصی، هزینه‌های آزمایش‌های پزشکی و… قرار می‌گیرید. اما در این مقاله فقط به سقف پوشش زایمان می‌پردازیم.

مقالات دیگر  هزینه های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی چیست؟

برای مثال؛ طرح اقتصادی بیمه انفرادی سامان با حق بیمه 500 هزار تومان در سال، تا سقف 1 میلیون و 500 هزار تومان بابت زایمان به شما پرداخت می‌کند👇

طرح منتخب بیمه درمان انفرادی سامان با قیمت 790 هزار تومان در سال، تا سقف 2 میلیون تومان هزینه زایمان را پرداخت می‌کند👇

با خرید طرح ویژه بیمه درمان انفرادی سامان تا سقف 3 میلیون تومان در سال، می‌توانید بابت هزینه زایمان دریافت کنید👇

با پرداخت هزینه سالانه 1 میلیون 370 هزار تومان در طرح جامع، تا سقف 5 میلیون تحت پوشش زایمان قرار می‌گیرید.👇

و در نهایت می‌توانید با پرداخت 1 میلیون 580 هزار تومان برای طرح ممتاز، تا سقف 5 میلیون هزینه زایمان دریافت کنید.👇

پوشش‌های بیمه تکمیلی زایمان

پوشش‌های زایمان در بیمه درمان تکمیلی عبارت هستند از:

  •  هزینه‌های دکتر متخصص
  •  هزینه بیمارستان
  • هزینه سونوگرافی
  • هزینه‌های بدو تولد

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیمه نوزاد!

شرایط دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی زایمان چگونه است؟ 

برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی زایمان، لازم است بیمه‌گذار دوره انتظار بیمه را سپری کرده باشد. بازه این دوره انتظار بین 9 تا 12  ماه می‌تواند متغیر باشد به همین دلیل توصیه می‌شود برای آنکه بتوانید بعد از پایان دوره بارداری از خدمات این بیمه بهره‌مند شوید، قبل از بارداری برای دریافت آن اقدام نمایید زیرا در صورت آن بعد از بارداری امکان بهره‌برداری از پوشش‌های این بیمه را نخواهید داشت.  

 حذف دوره انتظار از بیمه زایمان

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی گروهی به تعداد نفرات کاهش پیدا می‌کند. برای مثال دوره انتظار برای شرکت‌هایی که بیش از 1000 کارمند دارند حذف می‌شود اما در شرایط غیر از آن امکان استفاده از این بیمه بدون دوره انتظار به هیچ عنوان وجود ندارد.

مطالب مرتبط: دوره انتظار برای استفاده از پوشش زایمان شرکت‌های مختلف بیمه چقدر است؟

فرانشیز بیمه زایمان چیست؟

 همانطور که می‌‌دانید شرکت‌های بیمه کلیه هزینه‌های بیمه را پرداخت نمی‌کنند. در واقع پرداخت درصد کمی از هزینه‌ها بر عهده شخص قرار دارد که به آن فرانشیز بیمه می‌گویند. فرانشیز بیمه شرکت‌های مختلف از 10 تا 30 درصد است که با توجه به سقف هزینه‌های زایمان می‌تواند متفاوت باشد.   

مقالات دیگر  آیا می‌توانم برای هزینه زایمان بیمه تکمیلی انفرادی کنم؟

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان کدام است؟

 با توجه به افزایش هزینه زایمان در سال‌های اخیر، انتخاب بیمه تکمیلی با سقف و پوشش مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید برای خرید هر یک از طرح‌های بالا به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید و تمامی پوشش‌ها و هزینه‌های بیمه درمان سامان را مقایسه کنید طرح دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید