اهمیت بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن چیست؟

اهمیت بیمه مسافرتی زمانی مشخص می‌شود که با بسیاری مشکلات پیش‌بینی‌نشده در سفرهای خارجی روبه‌رو شویم. تاخیر و کنسلی پرواز، گم شدن چمدان‌ها، بیمار شدن ناگهانی مسافر و نیاز به دارو و درمان در کشورهای خارجی از نمونه مشکلاتی هستند که نیاز به خرید بیمه مسافرتی را برای هر مسافری ضروری می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت سفر به کشورهای خارجی بدون داشتن بیمه مسافرتی کمی به‌دور از دوراندیشی است. داشتن بیمه مسافرتی نه‌تنها بسیاری از خسارت‌های احتمالی وارده به شما را جبران می‌کند، بلکه امکان مشورت‌های حقوقی و قضایی رایگان را نیز برایتان مهیا می‌سازد.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی بیمه ویژه مسافران سفرهای خارجی است. این نوع بیمه ریسک‌های مختلفی را که می‌تواند سفرهای خارجی در پیش داشته باشد را شناسایی کرده و شما را در برابر آنها پوشش می‌دهد.

چرا باید پیش از سفر بیمه مسافرتی داشته باشیم؟

اتفاقات پیش‌بینی‌نشده مسئله‌ای غیرمعمول در سفرهای خارجی نیست. همیشه امکان کنسل شدن سفر یا تاخیر در آن وجود دارد. بسیار دیده شده چمدانی گم شده یا به چمدان و محتویات آن آسیب وارد شده است.

حتی بارها پیش آمده به‌دلیل کنسل شدن پرواز، مسافری رزرو هتل خود را از دست داده است. البته احتمال بیمار شدن یا آسیب‌های بدنی را هم نباید از نظر دور داشت. با نگاهی به مسائلی که ممکن است برای هر کسی در سفر پیش بیاید، دلیل اینکه چرا بیمه مسافرتی بخریم آشکار می‌شود.

مقالات دیگر  بیمه مسافرتی برای ترکیه

بیمه‌های مختلف مسافرتی همراه مطمئن شما در سفر هستند. بیمه‌های مسافرتی در برابر تاخیر در پرواز به شما خسارت پرداخت می‌کنند. حتی اگر شما به دلیل کنسلی یا تاخیر پرواز، رزرو هتل خود را از دست داده باشید، هزینه رزرو دوباره هتل را برایتان تامین می‌کنند.

البته پوشش‌دهی بیمه مسافرتی بسیار بیشتر از این است که بهتر است به طور کامل با آنها آشنا شوید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی:

اگر برای شما هم تا به حال این سوال پیش آمده است که چرا باید بیمه مسافرتی بگیرم، کافی است 13 دلیل پیش‌ رو را بخوانید.

۱- انتقال پزشکی:

در صورت‌ پیش آمدن حادثه‌ای ناگهانی یا بیماری پیش‌بینی‌نشده برای شما، شرکت بیمه موظف است شما را در کمترین زمان ممکن به نزدیک‌ترین بیمارستان برساند.

۲- پرداخت هزینه‌های درمانی:

پرداخت همه هزینه‌های درمان بیمه‌شده شامل هزینه ویزیت اولیه، دارو، جراحی سرپایی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، خدمات آزمایشگاهی و همچنین هزینه بستری شدن فرد به‌عهده شرکت بیمه است.

3- پرداخت هزینه‌های غیرپزشکی بیمار:

پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت همراه بیمار به کشور موردنظر: اگر در مدت سفر در اثر حادثه یا بیماری ناگهانی در بیمارستان بستری شوید و با تائید پزشک معالج، نیاز به همراه داشته باشید، شرکت بیمه هزینه رفت‌وبرگشت همراه شما را می‌دهد.

پرداخت هزینه توقف سفر: اگر مسافر به‌دلیل فوت یکی از بستگان نزدیک (بستگان درجه یک و دو) مجبور به بازگشت به کشور شود، شرکت بیمه هزینه بازگشت او را پرداخت می‌کند.

پرداخت هزینه بازگشت غیرمنتظره بیمه شده به‌دلیل مسائل پزشکی: چنانچه بیماری یا جراحتی لزوم بازگشت سریع مسافر را به کشور ایجاد کند، پرداخت هزینه بازگشت اضطراری او نیز به‌عهده شرکت بیمه خواهد بود.

4- پرداخت هزینه‌های فوریت‌های دندان‌پزشکی:

دندان‌درد بی‌خبر به سراغ آدم می‌آید. اگر در سفر به‌طور ناگهانی دچار مشکلات دندان‌پزشکی شدید هم نگران نباشید! شرکت بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند.

5- پرداخت هزینه تحویل اضطراری دارو:

اگر مسافر مجبور به استفاده از دارویی باشد که در خارج از کشور پیدا نشود، هزینه فرستادن اضطراری آن دارو نیز به‌عهده شرکت بیمه خواهد بود.

6- بازگرداندن بدن فرد فوت‌شده:

هزینه‌های معمول تهیه تابوت و بازگرداندن بدن فرد فوت‌شده نیز به‌عهده شرکت بیمه است.

مقالات دیگر  کدام بیمه مسافرتی مناسب‌تر است؟

7- بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست:

اگر سرپرست خانواده در زمان سفر فوت کند، شرکت بیمه هزینه‌های معمول بازگرداندن کودکان زیر ۱۵ سال او را همراه یک سرپرست به کشور پرداخت می‌کند.

8- راهنمایی پزشکی:

اگر در زمان سفر نیاز به راهنمایی پزشکی پیدا کردید هم نگران نباشید! شرکت بیمه اطلاعات مورد نیاز شما درباره مراکز پزشکی و خدمات آنها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۹- پرداخت هزینه گم شدن بار:

هرگاه از خودتان سوال کردید که چرا بیمه مسافرتی بگیرم فقط به این موضوع فکر کنید که در صورت جاماندن چمدان شما و گم شدن یا صدمه دیدن آن هم بیمه مسافرتی به کمک شما می‌آید.

در چنین شرایطی علاوه بر اینکه شرکت حمل‌کننده بار موظف به تامین خسارت است، بیمه مسافرتی هم بقیه هزینه را تا سقف مشخص شده به شما پرداخت می‌کند.

۱۰- پرداخت خسارت تاخیر در ورود بار مسافر:

دلیل دیگری برای لزوم داشتن بیمه سفر این است که اگر ورود بار مسافر با تاخیر همراه شود، شرکت بیمه پس از گذشت مدت‌زمان مشخص‌شده خسارت تاخیر شما را پرداخت می‌کند.

۱۱- یافتن و فرستادن بار و وسایل شخصی مسافر:

در صورت گم شدن مدارک شما هم شرکت بیمه متعهد است تا در صورت پیدا شدن آنها، مدارک را به شما بازگرداند.

۱۲- پرداخت هزینه گم شدن مدارک مهم مسافرتی:

اگر در مدت سفرتان به‌دلایل مختلفی مدارک مهم شما مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا مدارک کنسولیتان گم شود، پرداخت خسارت آن به‌عهده شرکت بیمه است.

۱۳- تامین خسارت تاخیر در سفر:

تأخیر در سفر نیز می‌تواند برای شما هزینه‌ساز باشد. پس در چنین مواردی شرکت بیمه به کمک شما می‌آید و خسارت وارده را با توجه به مقدار تاخیر پرداخت می‌کند. خسارت تاخیر شامل هزینه خوراک، هتل و هزینه‌های اضافه حمل بار است.

14- کمک‌رسانی حقوقی:

از اهمیت بیمه مسافرتی همین بس که در صورت پدید آمدن تصادف یا نقض غیرعمدی قانون کشوری که به آن سفر کرده‌اید، شرکت بیمه هزینه‌های مربوط به مشاوره قضائی را به شما پرداخت خواهد کرد.

مقالات دیگر  ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟

بیشتر بخوانید: ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟

برتری‌های داشتن بیمه مسافرتی:

بسیاری افراد خرید بیمه مسافرتی را امری تجملی و بیهوده می‌دانند. اما نگاهی به رویدادهای مختلف سفرها مانند تاخیر پروازها، بیماری‌های پیش‌بینی‌نشده، حوادث ناگوار در بین راه و در مقصد و بسیاری از اتفاقات دیگر لزوم خرید بیمه مسافرتی را به ما یادآوری می‌کند. برترین ویژگی خرید بیمه مسافرتی داشتن خاطری آسوده در سفر است.

مدت پوشش بیمه مسافرتی:

در هر بیمه‌نامه‌ای مدت‌زمان پوشش بیمه مسافرتی شما مشخص شده است که در نهایت 92 روز اقامت متوالی است.

سقف پوشش بیمه مسافرتی:

سقف پوشش بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف بیمه و با توجه به بیمه‌ای که خریداری می‌کنید، متفاوت است. البته برخی خدمات هم سقف مشخص و محدودی ندارند. آگاهی از این مطلب هم کار آسانی است و کافی است از بیمه‌بازار وارد وبسایت شرکت بیمه موردنظر خود شوید و از سقف تعهدات شرکت بیمه در هر موردی باخبر شوید.

چگونه بیمه مسافرتی بخریم؟

برای خرید بیمه مسافرتی کافی ست سری به وب‌سایت بیمه‌بازار بزنید و بیمه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. در بیمه‌بازار قیمت بیمه مسافرتی شرکت‌های مختلف بیمه و جزئیات پوشش‌های آنها در دسترس شماست. آنها را بخوانید، با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی:

همه ما معمولا خاطره‌های خوبی از سفر داریم و بیشتر سفرهای ما به قصد تفریح و گشت‌وگذار یا دیدن عزیزان و دوستان است. اما گاهی مسائل پیش‌بینی‌نشده‌ای در سفرها پیش می‌آید که می‌تواند ما را برای مدتی گرفتار کند یا از نظر مالی به ما خسارت وارد کند.

همین موارد که ممکن است انتظار رخ ‌دادن آنها را نداشته باشیم، می‌توانند خاطره تلخی از سفر در ذهن ما باقی بگذارند. در چنین رویدادهایی خرید بیمه مسافرتی از بیمه‌بازار به کمک ما می‌آید و سفری را که ممکن است با سختی و دردسر همراه باشد، با خوشی به پایان می‌رساند.

نظر یا پرسش خود را بنویسید