هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز چقدر است؟

داشتن بیمه شخص ثالث خودرو، برای تمامی خودروها اجباری است و بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه‌، خودروی خود را در برابر حوادث بیمه می‌کند. به همین دلیل پرداخت نکردن یا به تعویق انداختن پرداخت حق‌بیمه، باعث می‌شود تا جریمه دیرکرد به آن تعلق بگیرد. این جریمه با توجه با نوع خودرو، هزینه‌های متفاوتی دارد. اگر در همین مدت که بیمه ثالث‌تان را تمدید نکرده‌اید دچار حادثه‌ای بشوید، باید خسارت را از جیب خودتان پرداخت کنید و شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال شما ندارد.

خرید بیمه شخص ثالث

هزینه جریمه دیرکرد بیمه ثالث به ازای هرروز چقدر است؟

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به خاطر مشغله زیاد، تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث‌تان را فراموش کرده‌باشید و به همین خاطر جریمه دیرکرد شامل حالتان شده‌باشد. مثلا در مدتی که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث گذشته باشد اگر حادثه‌ای، چه مالی و چه جانی، رخ دهد؛ تحت پوشش بیمه نیست و شخص باید از حساب خود خسارت را پرداخت کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که تاریخ انقضای ثالث خود را فراموش می‌کنید؛ می‌توانید همین حالا تاریخ سررسید بیمه‌تان را در یادآور بیمه ثالث بیمه بازار ثبت کنید تا بیمه بازار مدتی قبل از رسیدن به زمان تمدید بیمه، با دریافت پیامک یادآوری موعد سررسید بیمه را به شما اطلاع دهد. با این کار دیگر نگران هزینه‌های جریمه دیرکرد نخواهید بود. جریمه دیر کرد هر روز برابر است با حق‌بیمه کامل بدون تخفیف یک سال آن خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال می‌باشد.


خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث پراید

همین حالا قیمت و شرایط شرکت‌های بیمه را مقایسه و بهترین بیمه ثالث پراید را خریداری کنید

جریمه دیرکرد بیمه چگونه محاسبه می‌شود؟

علاوه بر جریمه دیرکرد هر روز برابر با حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵، بابت هرروز دیرکرد می‌بایست هزینه‌ای پرداخت شود که در جدول زیر آمده است. توجه داشته باشید که جریمه دیرکرد فقط تا مدت ۱ سال به‌ حق‌بیمه اضافه می‌شود و تأخیر ۱ سال به بالا ثابت است.

مقالات دیگر  علت اختلاف نرخ بیمه ثالث شرکت‌های مختلف چیست؟
 کمتر از 4 سیلندر  8349
برای خودروهای تیپ پژو و سمند

9888

برای خودروهای بارکش تا ۱ تن   10299.5
برای خودروهای بارکش تا ۳ تن

 12316.17

 خودرو‌های بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن  15589.32

 

میزان جریمه دیرکرد، تأثیری بر روی تخفیفات خودرو ندارد و تخفیفات عدم خسارت به قوت خود باقی هست. این جریمه به‌حساب صندوق تأمین خسارت‌های بدنی واریز می‌شود؛ بنابراین هیچ ربطی به نماینده ندارد. به همین علت، جریمه دیرکرد بخشیده نمی‌شود و اگر نماینده‌ای این کار را انجام دهد، تخلف محسوب می‌شود. مبلغ جریمه دیرکرد، به‌ حق‌بیمه ثالث خودرو اضافه می‌شود، در صورت ثبت تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث‌تان در سایت بیمه بازار مبلغ جریمه دیرکرد به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود و امکان پرداخت و خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد.


 حتما بخوانید: چگونه خلافی خودرو را قسطی پرداخت کنیم؟

سوالات متداول

در چه صورتی جریمه دیرکرد، بخشیده می‌شود؟

فقط در یک صورت جریمه دیرکرد بخشیده می‌شود. آن‌هم زمانی که خودرو در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف باشد که با بردن نامه رفع توقیف به شرکت بیمه از پرداخت جریمه دیرکرد، معاف می‌شود.

اگر خودرو به سرقت رفته باشد در این مدت مشمول جریمه دیرکرد می‌شود؟

خیر؛ جریمه این مدت بخشیده و از شما دریافت نخواهد شد، فقط کافی است با گرفتن گواهی از کلانتری با موضوع سرقت با مشخصات خودروی شما و تاریخ به سرقت رفتن، به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

از دست ندهید:

همه چیز درباره بیمه شخص ثالث کامیون

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ملت

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

بیمه تکمیلی برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. بی نام

    کسی خودرویی خریده و قصد دارد آن را بیش از یک سال بدون استفاده نگه دارد برای سرمایه گذاری آیا این یک سال بیمع ثالث لازم دارد؟

  2. مناقصات

    too many thanks ممنون از سایتتون