دیوار بیمه خودرو در راه بی ام دبلیو و تسلا

دو اتومبیل برقی “بی‌‌ام‌دبلیو آی۳” و “تسلا مدل اس” نتوانستند نظر کارشناسان بیمه خودرو در ایالات متحده را جلب کنند.

 به گزارش بیمه‌بازار و به نقل از صنعت بیمه،  موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد که اتومبیل‌های برقی نتوانستند نمره عالی را از سوی آنان کسب کنند. بنا بر گزارش این موسسه، “بی‌‌ام‌دبلیو آی۳” و “تسلا مدل اس” در تست تصادف نتوانستند نظر کارشناسان بیمه خودرو را جلب کنند.

طبق این گزارش، هر دو مدل سال ۲۰۱۷ این دو اتومبیل برقی از نظر کارشناسان بیمه خودرو نمی‌توانند امنیت کامل را برای سرنشینان شان تامین کنند.

“بی‌‌ام‌دبلیو آی۳”، اولین وسیله نقلیه‌ای است که از بدنه فیبر کربنِ سوار بر شاسی آلومینیومی ساخته شده است؛ تا بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از اتومبیل‌های برقی دیگر سبک‌تر باشد. آی۳، مدلی مخصوص علاقه مندان به خودروهای اسپورت هم دارد؛ با پنج هزار دلار بیشتر می‌توان از یک موتور بنزینی کوچک اضافی در کنار موتور برقی اصلی برخوردار شد.

تحلیل گران حوزه خودرو معتقدند که بی‌‌ام‌دبلیو آی۳ می‌تواند سهم خوبی از بازار ماشین‌های الکتریکی را به خود اختصاص دهد و در شهرهای بزرگ به وسیله نقلیه محبوبی بدل شود. اما آنچه برای بیشتر جا انداختن این نوع خودروها مهم است، در وهله اول مسافتی است که با هر بار شارژ می توان با آن‌ها پیمود؛ و دوم زمان شارژ؛ مسائلی که با وجود تلاش‌های فراوان در عمل جواب چندانی نداده است.

“تسلا مدل اس” نیز نام نوعی خودروی برقی و اولین خودروی چهار در شرکت “تسلا موتورز” است. نام آن از نام نیکولا تسلا مخترع صربستانی-آمریکایی موتورهای برق متناوب گرفته شده ‌است. این اتومبیل نیروی خود را تماما از باتری به دست می‌آورد. مدل پایه تسلا اس در ۵٫۶ ثانیه از صفر به صد می‌رسد، و با شارژ کامل باتری ۱۶۰ مایل (۲۶۰ کیلومتر) مسافت را می‌پیماید. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کردن باتری‌های آن بستگی به ظرفیت باتری‌ها و جریان و ولتاژ شارژر دارد.

مقالات دیگر  اسنپ‌-شات؛ مخابره اطلاعات به بیمه‌گر برای تعیین حق بیمه خودرو

نظر یا پرسش خود را بنویسید