آشنایی با خدمات اینترنتی شرکت بیمه ایران؛ سردمدار بیمه کشور

گروه وبگردی بیمه بازار قصد دارد تا مجموعه مقالاتی از خدمات آنلاین شرکت‌های بیمه در ایران را گردآوری کند، تا بر اساس آن‌ها، کابران بتوانند بیشتر با خدمات اینترنتی این شرکت‌ها آشنا شوند. در اولین مقاله، خدمات اینترنتی شرکت بیمه ایران برای شما توضیح داده شده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی پیرامون سرویس‌های اینترنتی این شرکت بیمه بدست آورید.

شرکت بیمه ایران، اولین شرکت­ بیمه کشور است که در سال ۱۳۱۴، فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر، بیمه ایران، تنها بیمه دولتی و بزرگترین شرکت بیمه‌ای است که  با اختلاف زیادی رتبه اول حق بیمه‌های تولیدی را در میان شرکت‌های بیمه در کشور داراست. (حق بیمه  تولیدی مجموع  کل مبالغ بیمه‌نامه‌هایی است که از یک شرکت بیمه خریداری شده است.)

وبسایت بیمه ایران

وبسایت بیمه ایران در نگاه اول ظاهری آرام و متشخص دارد. در صفحه نخست آن تصویری نمایان است شامل دو دست به نماد بیمه ایران است، که خانه ای را از رعد و برق و حادثه محافظت می‌کند، و شعار «هر ایرانی، یک بیمه‌نامه بیمه ایران» در میان آن نمایان است.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

سمت راست صفحه، آخرین اخبار و خدمات نوین بیمه ایران تبلیغ می‌شود. بیمه‌نامه ازدواج که هزینه‌های قبل و بعد از ازدواج را پوشش می‌دهد؛ نرم‌افزار همراه بیمه ایران که در مقاله‌ای جداگانه به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ و بیمه مان که همان بیمه زندگی بیمه ایران است؛ از جمله این تبلیغات است.

ساختار سایت

این وبسایت بخش‌های مختلفی دارد؛ که تعدادی از آن‌ها از نوار بالای صفحه و برخی از منوی پایین قابل دسترسی است.

 


خرید بیمه سربازی


 

خدمات اینترنتی بیمه ایران

نوار بالا، مراجعین را به صفحاتی مستقل هدایت می‌کند: اخبار، مدیریت دانش، مراکز ارائه خدمات، خدمات الکترونیک، درباره ما، تماس با ما

مقالات دیگر  مبلغ عیدی در سال ۹۸ چقدر است؟

منوی پایین کاربر را به قسمت‌های مختلف همین صفحه می‌برد، که شامل اخبار، خدمات و بیمه‌ها، خدمات الکترونیک، همکاران و نمایندگان می‌شود.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

همین‌جا می‌توان نقدی را به طراحی منوها در سایت وارد کرد. چون استفاده از دو منو، کاربران را سردرگم می‌کند. اما استفاده از منوی دوم و سُر خوردن در صفحه جابه‌جایی را در صفحه اول سایت راحت‌تر کرده است، و به نوعی پیروی از روندهای جدید طراحی وب است.خدمات اینترنتی بیمه ایران

استفاده در موبایل

طراحی صفحه نخست، تا حدی با صفحه نمایش موبایل سازگار است.

با این که بیشتر بخش‌های سایت در صفحه تلفن همراه مرتب دیده می‌شود، بنر بالای صفحه کاملا زیر جعبه آگهی سایت رفته است.

در این وضعیت وجود منوی کوچک شناور که در حالت صفحه بزرگ وجود داشت می‌توانست جابه‌جایی را در صفحه راحت کند، که در این طراحی از آن بهره‌ای برده نشده است.

در مجموع به نظر می‌رسد در طراحی سایت سازگاری در تلفن همراه به طور نسبی رعایت شده است.

اخبار

خدمات اینترنتی بیمه ایران

اخبار را از دو طریق در سایت می‌توان دید. اخبار در صفحه نخست و خود صفحه اخبار. زمان انتشار خبرها نشان می‌دهد که بیمه ایران به طور متوسط ۱۲ تا ۱۳ خبر در ماه در بخش خبر خود منتشر می‌کند. خبرهایی مثل بیمه حنجره سالار عقیلی، خواننده سنتی، و اطلاعیه‌های زیان‌دیدگان بیمه توسعه. در مجموع آن طور که پیداست بخش خبری سایت بیمه ایران به‌روز است.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

خدمات و بیمه‌ها

با پایین آمدن در صفحه اصلی یا به کمک منوی کوچک پایین سایت به بخش خدمات و بیمه‌ها می‌رسیم. در این بخش می‌توان تصاویری مربوط به انواع بیمه‌هایی را که بیمه ایران ارائه می‌کند، مشاهده کرد. با کلیک بر روی عنوان هر بیمه وارد صفحه‌ای می‌شویم که در مورد آن توضیحاتی داده است.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

وارد صفحه بیمه اتومبیل می‌شویم. معرفی بیمه خودرو و توضیحی در مورد علت ارائه آن بخش نخست صفحه است. در بخش بعدی گزارش یکی از خسارت‌های بزرگ پرداختی آمده است؛ که گواهی است بر توان بیمه ایران برای جبران خسارت‌ها. کمی پایین‌تر دسته‌های مختلف بیمه اتومبیل (موسوم به گروه‌های اصلی بیمه اتومبیل) معرفی شده است؛ مثلا بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، و بیمه کارت سبز دسته‌های بیمه اتومبیل هستند.

مقالات دیگر  صنعت بیمه روزانه ۴۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند؟!

iran8

خدمات اینترنتی بیمه ایراندر سمت راست صفحه امکان تماس ایمیلی با مشاوران نیز برای هر نوع بیمه ایجاد شده است. در این قسمت تصویر مشاور و نشانی ایمیل او برای گرفتن مشاوره به چشم می‌خورد.  با انتخاب نام هر مشاور مشخصات حرفه‌ای او را نیز می توان دید.

خدمات الکترونیک

آخرین بخش از صفحه اصلی سایت، که فعال است، بخش خدمات الکترونیک است. این بخش به سه قسمت بیمه‌گری، عمومی، و همکاران تقسیم شده است.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

در منوی خدمات الکترونیک، بخش‌هایی مختلفی قابل مشاهده است. در این قسمت پیوندهایی برای بیمه‌گذاران وجود دارد که شامل سامانه درمان الکترونیک (سدا)، سامانه پرداخت اینترنتی اقساط، سامانه استعلام و پرداخت اقساط بیمه جامع عمر، طرح بیمه‌نامه‌های روستایی، سامانه یکپارچه ایرها، و نرم افزار همراه بیمه ایران می‌شود. به طور کلی مخاطب بخش خدمات اینترنتی بیمه ایران، فقط بیمه‌گزاران آن نیستند و مربوط به کارکنان، نمایندگان یا بازنشستگان بیمه ایران است.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

پرداخت حق بیمه و اقساط

در منوی خدمات الکترونیکی می‌توانید در بخش سامانه پرداخت اینترنتی اقساط، وارد سرویس پرداخت حق بیمه و اقساط بیمه ایران شوید و اقساط خود را بپردازید.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

استعلام و پرداخت اقساط بیمه عمر

در منوی خدمات الکترونیکی در بخش استعلام و پرداخت اقساط بیمه عمر، وارد سامانه خدمات اینترنتی بیمه ایران می‌­شوید. با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور می‌توانید از خدمات این سایت استفاده کنید و در مورد بیمه‌نامه خود و ارزش بازخریدی آن استعلام کنید یا اقساط خود را بپردازید.

خدمات اینترنتی بیمه ایران

سامانه خدمات اینترنتی بیمه ایران در وبسایت مجزا از سایت اصلی بیمه ایران راه‌اندازی شده است. این سامانه قرار است محلی برای ارائه خدمات الکترونیک بیمه ایران باشد. در این جا نیز منویی برای خدمات الکترونیکی وجود دارد که برخی از بخش‌های آن هنوز راه‌اندازی نشده‌اند. منوی سرویس‌های بیمه‌ای هم با این که هنوز گزینه‌های فعال ندارد می‌تواند نوید دهنده ارائه خدمات آنلاین در آینده از سوی بیمه ایران باشد.

مقالات دیگر  دومین حضور بیمه بازار در الکامپ ؛ پرهیجان و باشکوه

خدمات اینترنتی بیمه ایران

جمع‌بندی

سایت بیمه ایران، بخش خبری بروزی دارد، اطلاعات نسبتا مناسبی در مورد انواع بیمه‌ها ارائه می‌دهد و راهی برای ارتباط با مشاورین متخصص فراهم کرده است. از سوی دیگر خدمت آنلاین بیمه ایران برای مشتریان این شرکت هنوز محدود به پرداخت اقساط بیمه است. با توجه به اینکه بیمه ن آن ایران بزرگترین بیمه کشور است، و وعده‌هایی که در وبسایت خود داده است، انتظار می‌رود خدمات اینترنتی بیشتری را به مشتریان ارائه کند.

خدمات الکترونیک که سایت بیمه ایران مدعی ارائه آن است

کیفیت ارائه

فهرست نمایندگان بیمه ایران

صفحه باز نمی‌شود

فهرست شعبه‌های بیمه ایران

 صفحه باز نمی‌شود

سامانه درمان الکترونیک (سدا)

 این سامانه خدماتی را به بیمه شدگان و مراکز درمانی طرف قرارداد ارائه می‌دهد. (متاسفانه مستندی برای معرفی این سامانه در اینترنت پیدا نشد.

سامانه پرداخت اینترنتی اقساط و حق بیمه

 امکان پرداخت اقساط به کمک شناسه پرداخت ۱۷ رقمی

سامانه استعلام و پرداخت اقساط بیمه نامه های جامع عمر

 وارد سایت سامانه خدمات اینترنتی بیمه ایران می‌شود.

سرویس‌های بیمه ثالث

 به صفحه بیمه مان می‌رود

سرویس‌های بیمه آتش‌سوزی

 به صفحه بیمه مان می‌رود

سرویس‌های بیمه عمر

 خدمتی است که فعال است و به مشتریان قبلی بیمه عمر ارائه شده است.

سرویس‌های بیمه درمان

 به صفحه بیمه مان می‌رود

سرویس‌های بیمه مسئولیت

 به صفحه بیمه مان می‌رود

سرویس‌های بیمه مهندسی

 به صفحه بیمه مان می‌رود

نظر یا پرسش خود را بنویسید