اسنپ‌-شات؛ مخابره اطلاعات به بیمه‌گر برای تعیین حق بیمه خودرو

شرکت پراگرسیو به شما قطعه‌ای الکترونیکی می‌دهد تا روی خودروی خود نصب کنید؛ این شرکت با استفاده از اطلاعات دریافتی از آن قطعه نرخ بیمه خودرو شما را مشخص می‌کند.

به گزارش بیمه بازار، گروه کمپانی‌های بیمه‌ای پراگرسیو خدمات جدیدی به کاربران خود ارائه می‌دهد که در آن افراد یک تراشه الکترونیکی را بر روی خودروی خود نصب می‌کنند و پس از آن اطلاعات مربوط به نحوه رانندگی و مسیرهایی که آن اتومبیل در طول زمانی که بیمه می‌شود را برای شرکت بیمه مورد نظر ارسال می‌کند. تاکنون بیمه‌ها برای شخص محور کردن میزان نرخ بیمه خودرو مخصوصا بیمه شخص ثالث از اطلاعاتی نظیر عدم استفاده از خدمات بیمه‌ای در چند سال اخیر استفاده می‌کردند. همچنین برخی از بیمه‌های خودرو برای ارزیابی میزان ریسکی که برای هر مشتری خود تحت پوشش قرار می‌دهند، از مشتریان اطلاعاتی نظیر گذرگاه‌های پر تردد آنها، محل کار آنها و یا مناطقی که ماشین خود را در آن پارک می‌کردند دریافت می‌کردند. اما اسنپ-شات فعالیتی متفاوت از این قبیل کارها انجام داده است.

پراگرسیو در اقدامی تازه به مشتریان خود یک قطعه‌ای الکترونیکی می‌دهد تا آنها بر روی خودروی خود نصب کنند. با اطلاعاتی که این قطعه، اسنپ-شات، برای این شرکت مخابره می‌کند متخصصان اسنپ-شات آنالیزهای مختلفی انجام می‌دهند. برای مثال آنها با توجه به سرعت خودرو در معابر مختلف می‌توانند میزان دقت شخص راننده را ارزیابی کنند و یا میزان امنیت معابری که خودرو بیشتر از آنها عبور میکند را بررسی کنند و در نهایت با توجه به به اطلاعات موجود نرخ بیمه خودرو هر شخص را مطابق با نحوه استفاده همان شخص از خودرو تعیین کنند.

نحوه کار این شرکت بدین شکل است که هر گاه شما برای دریافت خدمات به آن مراجعه کنید آن‌ها قطعه کوچک الکترونیکی را به شما می‌دهند تا در خودرو خود نصب کنید و سپس باید یک دوره ۳۰ روزه منتظر بمانید تا اطلاعات اولیه، که مربوط به همان دوره است، از طریق دستگاه به شرکت مخابره شود و سپس باتوجه به اطلاعات ماه نخست یک نمره اسنپ-شات برای شما محاسبه می‌شود که از روی آن می‌توان قیمت بیمه خودرو شما را محاسبه کرد. پس از آنکه نمره اولیه شما بدست آمد، نمره اسنپ-شات شما هر ۷۵ روز از نو محاسبه می‌شود تا قیمت بیمه خودرو که پرداخت می‌کنید با توجه به نحوه رانندگی در بازه‌های زمانی اخیر تعیین شود. این شرکت تغییر سیاست پرداخت بیمه خودرو بر اساس مسافت طی شدهبه “پرداخت بر اساس نحوه رانندگی” را از دست آوردهای اصلی خود می‌داند. این تغییر می‌تواند هزینه پرداختی توسط رانندگانی که با رعایت قانون سعی بر کاهش میزان تصادفات و افزایش امنیت سرنشینان را دارند به طور چشمگیری کاهش دهد.

مقالات دیگر  چگونه بدون مراجعه به خودپرداز رمز پویا را فعال کنیم؟

نظر یا پرسش خود را بنویسید