با بیمه عمر دی با خیال راحت بازنشسته شوید

افراد زیادی از دوران بازنشستگی واهمه دارند، چرا این دوران به‌جای آرامش، همیشه تداعی‌کننده نگرانی و ترس است؟ در ایران اصلی‌ترین دلیل نگرانی در دوران بازنشستگی، مسائل و مشکلات مالی است. برای جلوگیری از مشکلات مالی، در این دوران بهتر است طی سال‌های جوانی، شروع به پس‌انداز کنیم تا در این دوران از اندوخته خود استفاده کنیم. یکی از راه‌های مناسب و مطمئن پس‌انداز، خرید بیمه عمر است که می‌توانید در پایان مدت قرارداد، اندوختتان را به مستمری تبدیل کرده و طی سال‌ها دریافت کنید. بیمه عمر دی نیز امکان پرداخت مستمری به بیمه شدگان را فراهم کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم:

بازنشستگی

شرایط دریافت مستمری بیمه عمر دی

در پایان قراردادِ بیمه عمر، شما ۲ انتخاب دارید؛ اول دریافت یکجای اندوخته‌تان و دوم دریافت اندوخته به‌صورت مستمری طی چند سال! یکی از مزایای بیمه عمر دی این است که شما در انتخاب آزادید! برای مثال؛ مدت قرارداد را خودتان انتخاب می‌کنید که می‌تواند از ۵ تا ۳۰ سال باشد، البته باید بدانید بهترین مدت قرارداد ۲۵ تا ۳۰ سال است؛ چراکه در سال‌های پایانی قرارداد است که بیش‌ترین سود به سپرده شما تعلق می‌گیرد. اگر سنتان پایین است، بهتر است قراردادهای بلندمدت را انتخاب کنید و اگر بالای ۴۰ سال هستید، قراردادهای زیر ۲۰ سال را انتخاب کنید. مقدار حق‌بیمه را نیز خودتان انتخاب می‌کنید؛ بدیهیست هرچقدر حق‌بیمه بیش‌تری پرداخت کنید، اندوخته بیش‌تری خواهید داشت و درنتیجه مستمری بیش‌تری دریافت می‌کنید. اما حداقل حق‌بیمه سالانه بیمه دی، ۲۵۰ و ماهانه ۲۰ هزار تومان است. مقدار حق‌بیمه به‌شدت به شرایط مالی و حقوقتان بستگی دارد، سعی کنید حق بیمه‌ای را انتخاب کنید که پرداختش برای‌تان دشوار نباشد، چراکه پیوستگی پرداخت بسیار مهم است. همین‌طور برای مقابله با اثر تورم و جلوگیری از کاهش ارزش پول، می‌توانید سالانه ۵ تا ۲۰ درصد به‌ حق‌بیمه خود اضافه کنید. روش‌های پرداخت حق‌بیمه، در بیمه عمر دی، به‌صورت سالیانه، شش‌ماه، سه‌ماه، دو‌ماه و ماهانه است. روش پرداخت سالیانه به دلیل بالاتر رفتن سود سپرده، توصیه می‌شود.

مقالات دیگر  راه‌های پرداخت حق بیمه کارفرمایی

مستمری به ۲ صورت مدت‌دار و مادام‌العمر قابل پرداخت است که این را هم شما انتخاب می‌کنید. برای مثال؛ با توجه به اندوختتان تعیین می‌کنید که ماهانه ۲ میلیون به مدت ۱۵ سال به حسابتان واریز شود. حتی می‌توانید تعیین کنید حقوقتان به‌صورت ماهانه یا سالانه به شما پرداخت شود. یکی دیگر از مزایای بیمه عمر دی این است که برای بازنشستگی محدودیت سنی ندارید، یعنی در هر سنی قراردادتان تمام شد، می‌توانید بازنشسته شوید حتی در ۳۰ یا ۴۰ سالگی!

✳️ داشتن بیمه عمر مناسب در کنار بیمه تامین‌اجتماعی، می‌تواند در داشتن زندگی راحت‌تر در دوران بازنشستگی به شما کمک کند. بیمه بازار امکان مقایسه و خرید بیمه عمر شرکت‌های مختلف را فراهم کرده تا شما عزیزان انتخاب راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. مصطفی نظری

    اگرماهی 210،000تومان به مدت 15 سال بریزم .ماهیانه چقدر مادام العمر پرداخت میکنند؟؟
    آیا میتوان هم بیمه تامین اجتماعی داشت ،،هم بیمه عمر ایران و ازهر دو بازنشستگی گرفت و از هر دو حقوق بازنشستگی را دریافت کرد؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید از طریق وبسایت شرکت مدنظر نسبت به محاسبه و دریافت جدول اختصاصی خود برای بیمه عمر اقدام نمایید