بیمه عمر ما بخریم یا نه؟

همان‌طور که می‌دانید بیمه عمر راهی مطمئن برای حمایت از شما در مواقع ضروری است. و البته یک سرمایه‌گذاری پرسود در طولانی‌مدت، بنابراین انتخاب شرکت بیمه عمری که قرار است سال‌ها مبلغی را در آن سرمایه‌گذاری کنید، تا در زمان موردنیاز به شما کمک کند؛ امری است بسیار حساس و البته پیچیده. به همین منظور در وبلاگ بیمه بازار سعی کردیم اطلاعات مفید و کاربردی شرکت‌های بیمه عمر مختلف را ارائه دهیم تا در انتخاب بهترین بیمه عمر شما را یاری کنیم. با ما همراه باشید. ?

✅ معرفی شرکت بیمه ما

شرکت بیمه ما به‌عنوان یک شرکت خصوصی از سال 1390 آغاز به کار کرد. 10 درصد سهام این شرکت متعلق به بانک ملت است. این شرکت که توانسته در این مدت جایگاه مناسبی را کسب کند در حال حاضر بیش از 40 شعبه و 1000 نماینده فعال در سراسر کشور دارد.

سطح توانگری بیمه ما

توانگری مالی یک شاخص بسیار مهم در ارزیابی شرکت بیمه است. توانگری مالی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی بررسی و هرسال اعلام می‌شود. اگر شرکت بیمه‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید؛ توانگری بالای  100 دارد، نشان از عمل‌کرد مثبت آن شرکت است. توانگری مالی یعنی آیا شرکت بیمه توانایی عمل به تعهدات خود را دارد یا خیر! از این‌رو توجه به این شاخص حائز اهمیت است.

نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ما در سال 95 از سوی بیمه مرکزی 194 اعلام‌شده که عدد مناسبی است، اما نسبت به توانگری سال 94 این شرکت که 339 بود افت داشته که باید دید در آینده برای افزایش این میزان برنامه‌ای دارد یا خیر!

✅ سابقه فعالیت بیمه ما در بیمه عمر و سهم بازار از بیمه عمر

سابقه فعالیت بیمه ما در بیمه‌های زندگی هم‌زمان با تأسیس این شرکت یعنی از سال 95 است. 37% سهم از بیمه‌نامه‌هایی که بیمه ما ارائه می‌دهد، متعلق به بیمه‌های عمر و زندگی است. بیمه عمر ما هم‌چنین 4% سهم بازار از کل بازار بیمه عمر کشور را نیز دارد.

مقالات دیگر  انواع بیمه عمر را بهتر بشناسیم

✅ سطح رضایت و میزان شکایت

رضایت‌مندی سطوح مختلفی دارد، برای سنجش آن از چند شاخص استفاده می‌شود برای مثال؛ ارائه اطلاعات مناسب به مشتری، سرعت و سادگی در پرداخت خسارت، رسیدگی به شکایات، کیفیت ارتباط با مشتری، دانش کارکنان و… با توجه به این معیارها رتبه رضایت‌مندی بیمه ما 13 اعلام‌شده است و فاصله زیادی تا رتبه اول دارد. البته باید در نظر داشت که بیمه ما تنها 6 سال است که فعالیت می‌کند.

یکی دیگر از شاخص‌هایی که برای خرید بیمه به آن نیاز دارید، میزان شکایت ثبت‌شده از شرکت بیمه است. این شاخص نشان می‌دهد که چه تعداد از خریداران از شرکت شکایت کردند. این رتبه برای بیمه ما 7 است که رتبه بسیار مناسبی است.

✅ بررسی بعد سرمایه‌گذاری و سوددهی بیمه ما

سرمایه‌گذاری یکی از پوشش‌های اصلی بیمه عمر محسوب می‌شود، حتماً می‌دانید 2 نوع سود به‌حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌کنید تعلق می‌گیرد سود تضمینی که از طرف بیمه مرکزی اعلام می‌شود و نرخی ثابت است؛ در حال حاضر بیمه‌مرکزی سود تضمین‌شده را برای 2 سال اول 16 درصد 2 سال دوم 13 درصد و سال‌های بعدی (5 تا 10 سال) 10 درصد اعلام کرده است. در بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری به‌غیر از سودی که به اصل پول بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد؛ به سود آن نیز سود تعلق می‌گیرد که به آن سود مرکب می‌گویند. این سود در سال‌های پایانی قرارداد عمر به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود و اندوخته‌ی خوبی برای بیمه‌گذار ذخیره می‌کند. با توجه به اینکه بیمه ما با پرداخت سود 27/5 درصد آن‌هم 3 سال پیاپی پیشتاز پرداخت سود بین شرکت‌های بیمه عمر است؛ می‌توان گفت در حال حاضر گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

 

مطالب مرتبط: چگونه بهترین بیمه عمر را خریداری کنیم؟

 

✅ بررسی پوشش‌ها و نحوه انتخاب پوشش مناسب

انتخاب پوشش مناسب بیمه‌ای بسیار مهم است، پس بهتر است با دقت کافی انتخاب شود. در ادامه به بررسی پوشش‌های مختلف بیمه عمر ما می‌پردازیم تا با دید باز انتخاب کنید. برای مقایسه و استعلام بیمه عمر شرکت‌های مختلف به سایت بیمه بازار مراجعه کنید.

✅ پوشش فوت به علت حادثه

سرمایه فوت به علت حادثه ضریبی از سرمایه فوت عادی است و شما می‌توانید، سرمایه این پوشش را 1 تا 4 برابر سرمایه فوت عادی انتخاب کنید. برای مثال سقف پوشش فوت عادی 200 میلیون تومان است، شما به‌دل‌خواه می‌توانید 1 تا 4 برابر، این نرخ را افزایش دهید برای مثال؛ شما سرمایه فوت عادی 50 میلیون تومان را انتخاب کردید و 4 برابر این 50 میلیون را به‌عنوان پوشش فوت براثر حادثه انتخاب کردید، مبلغی که به شما پرداخت می‌شود 200 میلیون تومان است. اگر بیش‌تر در معرض حادثه قرار دارید یا به شغلی که ریسک بالایی دارد اشتغال دارید، بهتر است  این پوشش را انتخاب کنید.

مقالات دیگر  اگر شرکت بیمه ورشکست شود تکلیف بیمه‌‌های عمر چه می‌شود؟

این پوشش برای بیمه‌شدگان 4 سال به بالا (تا انتهای مدت بیمه‌نامه) قابل‌ارائه است.

✅ پوشش نقص‌عضو ناشی از حادثه

این پوشش برای زمانی است که بیمه‌شده براثر حادثه، دچار نقص‌عضو یا ازکارافتادگی می‌شود که در این صورت درصدی از سرمایه نقص عضو با توجه به درصد ازکارافتادگی به وی پرداخت می‌شود. این نکته را بهتر است بدانید که سرمایه نقص عضو برابر 100 درصد سرمایه فوت عادی است. یعنی اگر سرمایه فوت عادی را 100 میلیون تعیین کنید؛ سرمایه نقص عضوتان نیز 100 میلیون تومان است. این پوشش به بیمه‌شدگان بالای 4 سال ارائه می‌شود. البته این پوشش به‌تنهایی قابل‌ارائه نیست و مشروط به انتخاب پوشش فوت براثر حادثه است.

✅ هزینه‌های پزشكي ناشي از حادثه

در صورت خرید این پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از بروز حادثه را بیمه‌گر پرداخت می‌کند. سرمایه این پوشش 20 درصد سرمایه فوت عادی است. سرمایه این پوشش برای کلیه بیمه‌شدگان معادل 20 درصد سرمایه فوت به هر علت (فوت عادی) است. شرایط سنی این پوشش از 4 سال به بالاست. ارائه این پوشش نیز همانند پوشش نقص‌عضو، به‌تنهایی قابل‌ارائه نیست و مشروط به انتخاب پوشش فوت بر اثر حادثه است.

✅ پوشش بیماری­‌های خاص

با انتخاب این پوشش در صورت بروز بیماری‌های خاص (نظیرانواع سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، عمل جراحی قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن) تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرید، که مبلغی معادل 30 درصد سرمایه فوت و حداکثر به میزان 50 میلیون تومان است. پرداخت غرامت (فارغ از هزینه انجام‌شده برای درمان بیماری) معادل سقف این پوشش در هرسال بیمه‌ای نیز یکی از خدمات بیمه ما است. این پوشش برای افراد 1 تا 60 سال قابل‌ارائه است.

 

 مطالب مرتبط: مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و سامان!

 

✅ پوشش معافيت از پرداخت حق‌بيمه بر اثر ازكارافتادگي كامل و دائم

با خرید این پوشش در صورت ازکارافتادگی کامل،  بیمه‌شده از پرداخت حق‌بیمه سنوات آتی معاف می‌شود. این پوشش برای مواردی که بیمه‌شده و بیمه‌گذار شخص واحد است ارائه می‌شود. در حال حاضر ارائه پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه برای اقشاری هم‌چون بازنشسته‌ها، خانه‌داران، سربازان، دانشجویان و محصلین قابل‌ارائه است. سن مجاز این پوشش 18 تا 60 سال است. در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم بیمه‌شده قبل از سن 60 سال، از پرداخت حق‌بیمه تا انتهای مدت بیمه‌نامه معاف خواهد بود.

مقالات دیگر  با بیمه کارآفرین زودتر بازنشسته شوید!

✅ پوشش مستمری بیکاری در صورت ازکارافتادگی کامل دائم ناشی از بیماری یا حادثه

با خرید این پوشش در زمان ازکارافتادگی کامل، علاوه بر معافیت از پرداخت حق‌بیمه، تا 60 سالگی مستمری بیکاری دریافت می‌کنید؛ میزان پرداخت سالیانه، ضریبی از حق‌بیمه پرداختی است که می‌توانید آن‌را از 1 تا  3برابر آخرین حق‌بیمه پرداختی تغییر دهید. سن قابل‌ارائه این پوشش از سن 18 تا 60 سال است. توجه کنید انتخاب این پوشش مشروط به انتخاب پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه، براثر ازکارافتادگی است.

✅ غرامت روزانه بستری به علت کما ناشی از حادثه

این پوشش اولین‌بار توسط شرکت بیمه ما ارائه شد. در صورت به کما رفتن بر اثر حادثه مبلغی به بیمه‌شده به‌عنوان غرامت روزانه بستری شدن پرداخت می‌شود. تاریخ قابل‌ارائه این پوشش از روز 4 بستری شدن است و تا 90 روز پرداخت خواهد شد و ارائه این پوشش، مشروط به انتخاب پوشش فوت ناشی از حادثه است و به‌تنهایی قابل‌ارائه نیست.

در انتها باید اشاره کنیم، بهترین بیمه عمر برای هرکسی متفاوت است از این رو بدون مقایسه شرایط شرکت‌های مختلف و البته کمک از متخصصین اقدام به خرید هیچ نوع بیمه‌ای نکنید. برای مقایسه شرایط بیمه عمر شرکت‌های مختلف به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید. هم‌چنین برای مشاوره تخصصی رایگان در زمینه بیمه عمر می‌توانید با شماره 88510975 – 021 تماس بگیرید.

برخی از دیگر ویژگی‌های بیمه عمر ما??

ویژگی‌های بیمه عمر ما

زمان انتظار امراض خاص پس از عقد قرارداد 6 ماه
برداشت از اندوخته بعد از دو سال تا 90% ارزش بازخریدی
نحوه پرداخت سود روزشمار
سن بیمه شدن تا 65 سال
ضریب افزایش سالانه حق بیمه به انتخاب بیمه‌گذار 0% 5% 10% 15% 20%
ضریب افزایش سالانه سرمايه فوت به انتخاب بیمه‌گذار 0% 5% 10% 15%
حداقل مبلغ هر قسط 50 هزار تومان
روش پرداخت حق بیمه یک‌جا، سالیانه، شش‌ماه، سه‌ماه
امکان برداشت از اندوخته دارد

 

? نمونه‌ای استعلام بیمه عمر ما برای یک فرد 30 سال برای مدت قرارداد 10 سال:

 

اگر تمایل دارین جدول بیمه عمر با شرایط خودتون رو چک کنید به سایت بیمه بازار مراجعه کنید و این فایل رو به‌صورت PDF دانلود کنید.?

 

 

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید