انواع شرکت‌های بیمه تکمیلی دندانپزشکی

هنگامی که قصد داریم برای انجام خدمات دندانپزشکی مراجعه کنیم، بهتر است به فکر داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی هم باشیم؛ چرا که گاهی هزینه این خدمات آنقدر زیاد است که ممکن است با دیدن این هزینه‌ها از خیر اقدام برای انجام هر درمانی بگذریم.

به همین علت هوشمندانه‌تر است که قبل از خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی، اولین گام را در جهت کسب اطلاعات درست و جامع برای انتخابی هرچه بهتر برداریم. در این راه با اولین سوالی که روبه‌رو می‌شویم این است که چه شرکت‌های بیمه‌ای این خدمات را ارائه می‌دهند و شرایط استفاده از خدمات آن‌ها چگونه است؟ پیدا کردن پاسخ این سوال‌، به ما در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی بر اساس شرایط خودمان، کمک شایانی می‌کند.

بیمه دندانپزشکی سامان

یکی از خوش‌سابقه‌ترین شرکت‌های بیمه‌ که خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی را هم ارائه می‌دهد، بیمه سامان است. بیمه دندانپزشکی که در این شرکت ارائه می‌شود، دارای چند طرح خاص است.

انواع طرح‌های مهر، سروش، شمیم، عقیق و وصال همگی جزو طرح‌های بیمه تکمیلی سامان هستند. بیمه طرح وصال و عقیق بالاترین سقف را برای پوشش بیمه‌ای دارند و قاعدتاً حق بیمه آنها نیز نسبت به سایر طرح‌ها هم بیشتر است.

یکی دیگر از مزایای طرح‌های بیمه تکمیلی سامان، امکان پرداخت اقساطی حق بیمه است که شرایط را برای استفاده افراد بیشتری مهیا کرده است. در نتیجه می‌توان با پرداخت هزینه‌ای کمتر، از خدمات این بیمه استفاده کرد.

پوشش بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیمه تعاون

بیمه تعاون هم طرح‌های مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد. طرح اقتصادی، طرح جامع، ویژه و ممتاز از طرح‌هایی هستند که در بیمه تعاون ارائه می‌شوند. طرح اقتصادی، کمترین سقف بیمه‌ای را دارد و طرح‌های ویژه و ممتاز هم جزو طرح‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها برای افرادی که نیاز به سقف بیمه بیشتری دارند، جذاب است.

مقالات دیگر  بیمه ورزشی چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

برای افرادی که از سایر بیمه‌های تعاون استفاده می‌کنند یا اندوخته‌ای در این شرکت دارند، تخفیف‌هایی هم در نظر گرفته شده  که می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

سقف بیمه و حق بیمه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی

سؤالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید، این است که حق بیمه و سقف بیمه برای افراد مختلف چقدر است. یا این که در طرح‌های مختلف بیمه دندانپزشکی تکمیلی چه شرایطی وجود دارد.

بهتر است بدانید که حق بیمه برای هر نوع بیمه‌ای در یک محدوده خاص قرار می‌گیرد که هر ساله از سوی شرکت بیمه مرکزی تعیین می‌شود. از طرفی سقف بیمه هم مشخص است و در محدوده خاصی قرار می‌گیرد. هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای که این خدمات را ارائه می‌دهند، می‌توانند در محدوده تعیین شده، سقف بیمه و حق بیمه را تعیین کنند. به علاوه همان‌طور که گفته شد، طرح‌های مختلف توسط شرکت‌های بیمه‌ای برای مشتریان ارائه می‌شود تا هر کسی با توجه به شرایطی که دارد، از طرح مناسب استفاده کند.

مسئله مهم دیگر در مورد سقف و حق بیمه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی، سن فرد است. یعنی با توجه به این که سن فرد در چه محدوده‌ای است این احتمال وجود دارد که مبالغ بیمه تغییر کنند.

چگونه می‌توان هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کرد؟

ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کنیم یا چگونه می‌توان از این بیمه استفاده کرد؟

قبل از هر چیز باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که همه مراکز ممکن است با بیمه ما قرارداد نداشته باشند. پس اولین کاری که باید بکنیم، این است که مراکزی را پیدا کنید که با بیمه تکمیلی ما طرف قرارداد باشد.

دو روش برای دریافت بیمه تکمیلی وجود دارد:

روش اول: در این روش، فرد به مرکز دندانپزشکی مراجعه می‌کند، هزینه خدمات مورد نیاز خود را مشخص می‌کند. سپس به مرکز بیمه رفته و یک معرفی‌نامه برای این مراکز می‌برد. به این ترتیب مبلغ سقف بیمه تکمیلی از خدمات کم شده و از سوی اداره بیمه پرداخت می‌شود.

روش دوم: در این روش، فرد هزینه خدمات دندانپزشکی را پرداخت می‌کند و یک فاکتور معتبر از مراکز خدمات دندانپزشکی طرف قرارداد به اداره بیمه ارائه می‌دهد. بعد از آن هزینه‌ای که مشمول بیمه می‌شود به فرد ارائه می‌شود.

البته ممکن است شرکت‌های بیمه‌ به انتخاب خود و با توجه به شرایطی که دارند یک یا هر دو روش را برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار دهند. به همین خاطر بهتر است قبل از انجام خدمات دندانپزشکی به طور دقیق شرایط شرکت بیمه‌ای را بخوانیم و کاملا مطلع از شرایط برای درمان اقدام کنیم.

مقالات دیگر  آیا می‌توانم برای هزینه زایمان بیمه تکمیلی انفرادی کنم؟

و نکته مهم آخر اینکه، هنگام استفاده از خدمات بیمه تکمیلی ، لیست خدماتی که شامل این بیمه می‌شوند باید به طور دقیق مطالعه کنیم. به عنوان مثال خدماتی مانند ایمپلنت و دندان مصنوعی باید به طور کامل توسط فرد هزینه آن پرداخته شود و بیمه تکمیلی چنین هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد.

 

بیمه بازار و انتخاب یک بیمه تکمیلی دندانپزشکی عالی

با توجه به این که شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌ها و خدمات مختلفی دارند، انتخاب نمونه درست این طرح‌ها ممکن است گیج‌کننده باشد.. اگر به دنبال بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی هستید، می‌توانید از بیمه‌بازار استفاده کنید. بیمه‌بازار این امکان را برای شما فراهم کرده تا انواع مختلف بیمه‌های موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کنید. در چنین شرایطی می‌توانید نقاط ضعف و قوت هر بیمه را بسنجید و بر اساس شرایط خود بهترین شرکت را برای خدمات دندانپزشکی انتخاب کنید.

فرصت دیگری که بیمه‌بازار ایجاد کرده، امکان خرید بیمه است. با خرید مستقیم از سایت دیگر نگرانی بابت خرید نخواهید داشت و در سریع‌ترین شکل ممکن می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید