بیمه زلزله شرکت ایران

زلزله، دلهره این روزهای ایرانیان، لرزه‌های پی‌درپی در گوشه‌کنار کشورمان چنان ترسی در دل‌ها انداخته که بسیاری از افراد به فکر بیمه کردن منازل خود در برابر این پدیده طبیعی افتادند که اگر خدای‌ناکرده زلزله‌ای رخ داد، بیمه تا حد زیادی بتواند خسارت‌های واردشده را جبران کند. درست است که ما نمی‌توانیم جلوی وقوع زلزله را بگیریم اما می‌توانیم از پیامدهای آن جلوگیری کنیم. در همین راستا سعی کردیم اطلاعات شرکت‌های مختلف بیمه زلزله را در اختیارتان قرار دهیم تا انتخاب معقولی داشته باشید.

بیمه زلزله

? بیمه زلزله

زلزله بیمه‌ جداگانه‌ای ندارد و همراه با بیمه آتش‌سوزی ارائه می‌شود. بیمه زلزله یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزیست و با پرداخت حق‌بیمه بیشتری، قابل خریداری است. پس بهتر است اول گریزی به پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی بزنیم. سه پوشش اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار به‌محض خرید این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند. پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی عبارت‌اند از  زلزله، سیل، ترکیدگی لوله آب، طوفان، سرقت، سقوط بهمن و… بهتر است بدانید بیمه‌های آتش‌سوزی فقط خسارات مالی را جبران می‌کند نه جانی.

مطالب مرتبط: پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

? بیمه زلزله شرکت ایران

با توجه به اینکه در مقاله‌ای دیگر به تفضیل در مورد بیمه زلزله و نرخ بیمه زلزله صحبت کردیم لذا در این مقاله قصد داریم بیمه زلزله و آتش‌سوزی بیمه ایران بررسی کنیم.

بیمه زلزله یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

بیمه ایران واحدهای مسکونی را به 2 روش انفرادی و گروهی تحت پوشش قرار می‌دهد. در بیمه‌های گروهی اگر واحدهای مسکونی بیش از 15 واحد باشد، شامل تخفیف می‌شود.

بیمه‌های منازل مسکونی در بیمه ایران  طرح‌های مختلفی دارد که با توجه به نیازتان انتخاب می‌کنید.

?? معمولی منازل مسکونی: در این طرح شما انتخاب می‌کنید که واحد مسکونی‌تان علاوه بر خطرات اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار در برابر تمامی خطرات اضافی که مهم‌ترین آن‌ها زلزله و سرقت و سیل است به قیمت روز تحت پوشش قرار گیرد. حق‌بیمه سالیانه شما بر اساس ارزش ساختمان و اثاثیه منزل و خطرهای بیمه‌شده تعیین می‌شود.

مقالات دیگر  بیمه زلزله یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

?? مسکونی با طرح زلزله: این‌یکی از طرح‌های نوین بیمه ایران که با توجه به زلزله‌خیز بودن ایران ارائه‌شده و مورد استقبال نیز قرارگرفته است. در این طرح شما با پرداخت حق‌بیمه از پیش تعیین‌شده‌ای منزل و اثاث خود را در برابر زلزله و سیل و پوشش‌های اصلی بیمه می‌کنید.

?? طرح مهر: می‌توان گفت جامع‌ترین طرحی که بیمه ایران از سال 82 ارائه داده، طرح مهر است که در آن خطراتی که (مثل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار) اشخاص ثالث و مسئولیت همسایگان، غرامت فوت و هزینه‌های پزشکی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیمه زلزله

? تعیین نرخ بیمه آتش‌سوزی ساختمان

تعیین نرخ دقیق بیمه آتش‌سوزی منوط به عوامل متفاوتی است، در این قسمت به بعضی از این عوامل و فاکتورهای مهم اشاره می‌کنیم: یکی از فاکتور‌های تعیین‌کننده، نرخ متراژ زیربنای ساختمان است! بدیهی است که هرچقدر ساختمانتان زیربنای بیشتری داشته باشد هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید.

ارزش اثاثیه: فاکتور دیگری که در تعیین حق‌بیمه مؤثر است ارزش اثاثیه است. هرچقدر اثاثیه منزلتان ارزش بیشتری داشته باشد حق‌بیمه نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مثال؛ اگر ارزش اثاثتان 50 میلیون است باید حق‌بیمه بیشتری نسبت به کسی که ارزش اثاثیه‌اش 20 میلیون است بپردازید.

هزینه ساخت هر مترمربع بنا: ارزش بیمه زلزله و آتش‌سوزی به بنای ساختمان است نه زمین، هرچقدر هزینه ساخت  بیشتر باشد باید حق‌بیمه بیشتری بپردازید. توجه داشته باشید هزینه بازسازی هر متر مربع ملاک است نه قیمت فروش هر متر. پس قیمت فروش هر متر را ملاک قرار ندهید!

همین حالا می‌توانید از طریق سایت بیمه‌بازار با وارد کردن متراژ، ارزش اثاثیه و هزینه ساخت هر متر ساختمانتان، هزینه بیمه زلزله و آتش‌سوزی شرکت‎‌های مختلف را مقایسه و در صورت تمایل سفارش دهید.

? اختیارات بیمه‌گر در مورد اموال خسارت‌دیده

 بیمه‌گر این اختیار را دارد که اموالی که خسارت‌دیده و یا نجات داده‌شده را تصاحب، تعمیر و یا تعویض کند. بیمه‌گر باید بعد از دریافت تمامی مدارک و هم‌چنین تعیین میزان خسارت وارده، اقدام به پرداخت خسارت کند.

مقالات دیگر  بیمه زلزله یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

نمونه‌ای از قیمت‌های بیمه زلزله و آتش سوزی برای آپارتمان 70 متری با هزینه تولید هر متر یک میلیون و ارزش اثاثیه 30 میلیون تومان. شرکت بیمه ایران با قیمت 97 هزارتومان، قیمتی مناسب برای این بیمه‌نامه ارائه کرده است. برای مشاهده قیمت بیمه زلزله منزلتان به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.بیمه زلزله

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید