بیمه عمر کارآفرین

در این میان که بیش از 20 شرکت بیمه خصوصی و 1 شرکت بیمه دولتی بیمه عمر را ارائه می‌دهند؛ انتخاب بیمه عمر برتر کار دشواریست، به‌خصوص که شرکت‌های بیمه همیشه برای پیروزی در این میدان رقابت، طرح‌ها، نرخ‌ها و حتی سودهای متفاوتی را ارائه می‌کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. اما همیشه پارامترهایی وجود دارد تا به ما کمک کند از بین این شرکت‌ها انتخاب بهتری داشته باشیم. در این مقاله به بررسی بیمه عمر کارآفرین می‌پردازیم:

معرفی بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین یک شرکت بیمه خصوصی است که توسط گروهی از کارآفرینان صاحب‌نامِ  عرصه بیمه و بانک در سال 1381 با گرفتن مجوز از بیمه مرکزی، شروع به کار کرد. موضوع فعالیت این شرکت انجام عمليات بیمه‌ای مستقيم در انواع بیمه‌های زندگي و غیرزندگی است. قبول ريسك به‌صورت اتكائي از شرکت‌های بيمه داخلي نیز فعالیت‌های دیگر بیمه کارآفرین است. در حال حاضر بیش از 1800 نماینده حقیقی و حقوقی در کشور دارد.

سطح توانگری بیمه کارآفرین

حتماً می‌دانید که سطح توانگری در انتخاب شرکت بیمه، مخصوصاً بیمه عمر بسیار مهم است. این شاخص فنی به ما می‌گوید که آیا شرکت بیمه توانایی عمل به تعهدات خود را دارد یا خیر! اگر این شاخص بالای 100 یا سطح 1 بود به معنای وضعیت مناسب شرکت بیمه است. بیمه کارآفرین در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌هایی داشته؛ درست است که در سال‌های 91 و 92 وضعیت بهتری داشته است و بعد از آن افت داشته، اما توانگری این شرکت همیشه بالای 100 بوده است.

سهم از بازار بیمه عمر کارآفرین

فعالیت شرکت در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری از سال 83 آغاز شده است. سهم از بازار بیمه عمر کارآفرین 13.1% است.

سطح رضایت و میزان شکایت از شرکت

رضایت‌مندی سطوح مختلفی دارد، برای سنجش آن از چند شاخص استفاده می‌شود برای مثال؛ ارائه اطلاعات مناسب به مشتری، سرعت و سادگی در پرداخت خسارت، رسیدگی به شکایات، کیفیت ارتباط با مشتری، دانش کارکنان و…با توجه به این معیارها، رتبه رضایت‌مندی شرکت بیمه کارآفرین 5 است یعنی جزو پنج شرکت برتر از این نظر است که این نشان‌دهنده عملکرد مناسب شرکت درزمینهٔ بیمه‌های عمر است.

مقالات دیگر  اپلیکیشن تامین اجتماعی خدمتی نو از تامین اجتماعی

یکی دیگر از شاخص‌هایی که برای خرید بیمه به آن نیاز دارید، میزان شکایت ثبت‌شده از شرکت بیمه است. این شاخص نشان می‌دهد که چه تعداد از خریداران از شرکت شکایت کردند. شرکت بیمه کارآفرین با میزان شرکت 46 در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

بررسی بعد سرمایه‌گذاری و سوددهی بیمه کارآفرین

در بیمه‌های عمر 2 نوع سوددهی داریم: 1- سود تضمینی 2- سود مشارکتی

اول: سود تضميني كه بيمه مركزي براي همه شرکت‌ها تعيين كرده و آن ٢ سال اول ١٦٪‏، ٢ سال دوم ١٣٪‏، و از سال چهارم به بعد ١٠٪‏ است. دوم: سود مشاركت كه نرخ آن بيش‌تر از تضميني است، سال‌به‌سال تغییر می‌کند. نرخ سود سال 95 کارآفرین 22% اعلام‌شده است. البته باید بدانید که  نرخ سود مشارکتی، معیار خیلی مناسبی برای تصمیم‌گیری نیست چراکه هرسال تغییر می‌کند. یا حداقل باید نرخ سوددهی شرکت موردنظر خود را در چند سال متوالی در نظر بگیرید و اگر روند رو به رشد داشت یا حداقل نزول نکرده بود می‌توان به آن نرخ اطمینان کرد. بیمه عمر کارآفرین در 3 سال اخیر توانسته میانگین سود 23% را به مشتریان خود پرداخت کند. برای مشاهده میزان سوددهی شرکت‌های بیمه عمر مختلف به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید!


حتما بخوانید: 

 مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و سامان!

بررسی پوشش‌ها و نحوه انتخاب پوشش مناسب

انتخاب پوشش مناسب بیمه‌ای بسیار مهم است، پس بهتر است با دقت کافی انتخاب شود. در ادامه به بررسی پوشش‌های مختلف بیمه عمر ما می‌پردازیم تا با دید باز انتخاب کنید. برای مقایسه و استعلام بیمه عمر شرکت‌های مختلف به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

وام گرفتن و نحوه بازپرداخت آن

حساب اندوخته بیمه عمر، مانند حساب بانکی بیمه‌شده است و بیمه‌شده می‌تواند از سال دوم به بعد (پس از پرداخت دومین حق‌بیمه) هرزمان که بخواهد؛ می‌تواند از اندوخته خود تا 90 درصد موجودی را به‌صورت وام دریافت کند. مدت بازپرداخت وام حداکثر 2سال و نحوه پرداخت اقساط را خود بیمه‌شده، تعیین می‌کند.

مقالات دیگر  چطور بهترین بیمه عمر را بخریم؟

پوشش بیماری‌های خاص

در صورت ابتلا به بیماری‌های نظیر سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن (قلب، کبد، کلیه، ریه و پیوند مغز و استخوان) سرطان و جراحی قلب باز با داشتن این پوشش بیمه‌ای، شرکت هزینه‌های درمان را تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. البته این پوشش به افراد 20 الی 59 سال تعلق می‌گیرد. در صورت پرداخت سرمایه بیمه برای هریک از بیماری‌های ذکرشده در این پوشش تکمیلی، این پوشش از تاریخ پرداخت خسارت از بیمه‌نامه حذف می‌شود.

دوره انتظار

دوره انتظار هریک از بیماری‌های این پوشش، سه ماه پس از تاریخ شروع این پوشش است. اگر منشأ بیماری تحت‌پوشش و یا مبتلا شدن بیمه‌شده در طول دوره انتظار باشد، این پوشش باطل و بیمه‌گر تعهدی در جبران خسارت واردشده ندارد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت امراض خاص
  • کپی بیمه‌نامه
  • دفترچه بیمه‌های قدیمی
  • مدارک تشخیصی اولیه بیماری
  • کپی از هر دو صفحه فرم پیشنهاد
  • کل صفحات مربوط به پرونده بیمارستانی

پوشش فوت به علت حادثه

در این‌جا نیاز داریم بدانیم حادثه به چه معناست، هر اتفاق ناگهانی که ناشی از یک حادثه خارجی که بدون اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده باشد و منجر به مرگ وی شود را حادثه می‌گویند.

خطرات تحت پوشش فوت براثر حادثه بیمه عمر کارآفرین

  • غرق‌شدن، مسمومیت، تأثیر گاز، بخار و مواد خورنده مانند اسید
  • کزار، هاری و سیاه‌زخم
  • سیل، زلزله و آتشفشان
  • اقدام به نجات اشخاص و اموال
  • دفاع مشروع بیمه‌شده

اگر بیمه‌شده به علت هریک از موارد بالا فوت کند؛ بیمه‌گر موظف است، سرمایه بیمه را به ذینفعان بپردازد. این پوشش به افراد 15 الی 70 ساله تعلق می‌گیرد. در صورت فوت بیمه‌شده در اثر حادثه، سرمایه فوت بیمه عمر، می‌تواند تا چهار برابر افزایش یابد. یعنی اگر سرمایه فوت عادی خود را 50 میلیون تومان در نظر گرفته باشید، این عدد هنگام فوت براثر حادثه می‌تواند تا 4 برابر یعنی تا مبلغ 200 میلیون تومان افزایش بیابد.

پوشش ازکارافتادگی کامل و دائم

ناتوانی کامل بیمه‌شده در اشتغال هرگونه شغل و انجام هر نوع فعالیت متناسب باتجربه و تحصیلات و آموزش فرد که در اثر بیماری و حادثه به وجود آمده و البته مورد تائید پزشکی قانونی و بیمه‌گر باشد. نقص عضو جزئی جز این پوشش نیست. این پوشش فقط به افراد 18 تا 60 سال تعلق می‌گیرد. این پوشش به دانش‌آموزان و دانشجویان و خانم‌های خانه‌دار تعلق نمی‌گیرد.

مقالات دیگر  شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی- ثبت نام اینترنتی

پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه

در صورت ازکارافتادگی کامل بیمه‌شده؛ البته درصورتی‌که حداقل تا 6 ماه ادامه داشته باشد و تا قبل از 60 سالگی، شرکت بیمه کارآفرین تعهد می‌کند که حق‌بیمه را تا پایان زمانی که در قرارداد آمده پرداخت کند.

 مزایای و طرح‌های بیمه عمر کارآفرین

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مشترک: این طرح با داشتن تمام مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری انفرادی، بدون پرداخت حق‌بیمه اضافی دو نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مزایای اصلی این طرح: درصورتی‌که بیمه‌شده اول، دارای پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه باشد در صورت فوت یا احراز ازکارافتادگی کامل و دائم وی ، بیمه‌شده دوم تا پایان مدت قرارداد از پرداخت حق‌بیمه معاف خواهد بود .

از دیگر ویژگی‌های بیمه عمر کارآفرین??

ویژگی‌های بیمه عمر کارآفرین

زمان انتظار امراض خاص پس از عقد قرارداد 3 ماه
برداشت از اندوخته بعد از دو سال تا 90% ارزش بازخریدی
نحوه پرداخت سود ماه شمار
سن بیمه شدن تا 69 سال
ضریب افزایش سالانه حق بیمه به انتخاب بیمه‌گزار 0% 5% 10% 15% 20%
ضریب افزایش سالانه سرمايه فوت به انتخاب بیمه‌گزار 0% 5% 10% 15%
حداقل و حداکثر حق‌بیمه سالانه 200 هزار تومان تا 16 میلیون تومان
امکان دریافت مستمری ندارد
نیاز به آزمایش پزشکی ندارد
ویژگی خاص بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مشترک

 

در انتها باید اشاره کنیم، بهترین بیمه عمر برای هرکسی متفاوت است از این رو بدون مقایسه شرایط شرکت‌های مختلف و البته کمک از متخصصین اقدام به خرید هیچ نوع بیمه‌ای نکنید. برای مقایسه شرایط بیمه عمر شرکت‌های مختلف به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید. هم‌چنین برای مشاوره تخصصی رایگان در زمینه بیمه عمر می‌توانید با شماره ۸۸۵۱۰۹۷۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

 

نمونه‌ای استعلام بیمه عمر کارآفرین، برای یک فرد ۳۰ سال برای مدت قرارداد ۱۰ سال:

بیمه عمر کارآفرین

اگر تمایل دارین جدول بیمه عمر با شرایط خودتون رو چک کنید به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید و این فایل رو به‌صورت PDF دانلود کنید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید