روند رو‌ به‌ رشد صنعت بیمه ، خبری خوش برای اقتصاد کشور

☂️ یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی اقتصاد در دنیا، صنعت بیمه است. هر کشور بخواهد در عرصه رقابت جهانی حرفی برای گفتن داشته داشته باشد؛ باید این شاخص توسعه‌یافتگی را بهبود دهد. صنعت بیمه با دریافت حق بیمه از مردم و سرمایه‌گذاری آن در طرح‌های اقتصادی باعث رونق اقتصادی می‌شود. این صنعت در کشورهای غربی و توسعه‌یافته ضریب بسیار خوبی را داراست؛ اما در ایران به دلایل مختلفی هنوز با سطح جهانی فاصله دارد. اگرچه  در سال‌های اخیر ضریب نفوذ بیمه در ایران رو به رشد بوده است که این خود، خبری خوبی است.

به گزارش بیمه بازار به نقل از اقتصاد آنلاین، رئیس کل بیمه‌مرکزی ضمن اعلام رشد ۲۲.۵درصدی حق‌بیمه‌ها در سال ۱۳۹۵، رشد حق‎بیمه‌ها در چهارماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ را حدود ۱۸ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با این روند ضریب نفوذ بیمه که نسبت حق‌بیمه به تولید ناخالص داخلی است از میزان ۲.۲درصد سال ۱۳۹۵ عبور خواهد کرد.

 

? افزایش استقبال مردم از بیمه‌ آتش‌سوزی در سال 96:

دکتر همتی، رشد ۵۰ درصدی حق بیمه‌های آتش‌سوزی در سه‎ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۵ را حاکی از بالا رفتن توجه هم‌وطنان، به این‎گونه حوادث و اعتماد بیشتر به پشتیبانی بیمه در این زمینه دانست.

با توجه به روند افزایشی آتش‌سوزی منازل مسکونی در کشور و هزینه بسیار پایین بیمه‌کردن منازل توصیه می‌شود؛ برای افزایش ایمنی و پیشگیری از حوادث، هم‌وطنان عزیز حتماً از بیمه آتش‌سوزی استفاده کنند.

بیمه بازار برای سهولت و راحتی حال مشتریان، امکان مقایسه و خرید آنلاین بیمه آتش‌سوزی شرکت‌های مختلف را فراهم کرده است. برای مقایسه، مشاوره و خرید به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

 

حتما بخوانید: پوشش سرقت زیر سایه بیمه آتش سوزی؛ هر آنچه باید در مورد سرقت با شکست حرز بدانیم.

مقالات دیگر  ارزان‌ترین بیمه بدنه در سال 1401 برای کدام شرکت است؟

 روند رو به‌‌ رشد بیمه عمر در ایران:

رئیس کل بیمه‌مرکزی از رشد بیمه‌های عمر در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه شرکت‌های بیمه در این راستا فعالیت‌های خوبی داشتند و مردم نیز تا حدودی با مزایای این بیمه آشنا شدند و از آن استقبال کردند.

لازم به ذکر است امکان مقایسه و مشاوره تخصصی بیمه عمر شرکت‌های مختلف نیز، در سایت بیمه بازار امکان‌پذیر است.

 

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید