صنعت بیمه روزانه ۴۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند؟!

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت روزانه ۴۵ میلیارد تومان خسارت بیمه خبر داد و گفت: باید به دنبال راهکاری برای کاهش حوادث باشیم زیرا پرداخت دیه صنعت بیمه را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش بیمه‌بازار و به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، در گفتگوی تلویزیونی اقتصاد ایران در شبکه پنج سیما در خصوص آثار حادثه پلاسکو در صنعت بیمه گفت: متاسفانه حادثه غمناک پلاسکو، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالایی بر جامعه را به همراه داشت که در این میان گرایش به خرید بیمه آتش سوزی در میان مردم به خصوص کسبه افزایش یافت. وی افزود: این گرایش به سمت خرید بیمه هر چند احساسی بود اما جای خوشحالی دارد، نه به لحاظ درآمدزایی برای صنعت بیمه چون تعهدات و خسارت ها را هم بالا می برد بلکه به جهت درک اهمیت این بیمه نامه اساسی و ضروری از سوی مردم امیدوار کننده بود.

پرداخت روزانه ۴۵میلیارد تومان خسارت

همتی از پرداخت میانگین روزانه ۴۵ میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: این رقم قابل توجهی است اما متاسفانه اغلب نادیده گرفته می‌شود. وی در خصوص پیشنهاد تغییر مبنای دیه گفت: تغییر مبنای دیه با توجه به مباحث فقهی و شرعی امکان‌پذیر نیست و ما در این زمینه تابع نظر قوه محترم قضاییه هستیم و لذا به دنبال راهکار دیگری برای کاهش مبلغ حق بیمه، بیمه شخص ثالث هستیم تا بتوانیم به هموطنانمان کمک کنیم. رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آمار بالای کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور گفت: باید به دنبال راهکاری برای کاهش حوادث باشیم، چرا که پرداخت دیه عامل اصلی افزایش ضریب خسارت بیمه شخص ثالث شده و شرکت‌های بیمه را با مشکل مواجه کرده است.

مقالات دیگر  تاکید رییس بیمه مرکزی بر توجه ویژه به حوزه IT در صنعت بیمه

۹میلیون موتورسوار فاقد بیمه/جریمه تاخیر در خرید بیمه موتورسیکلت بخشیده می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به اینکه از ۱۱ میلیون موتورسیکلتی که در کشور تردد می‌کنند، تنها ۲ میلیون دارای بیمه شخص ثالث هستند، گفت: اخیرا در مجمع صندوق خسارت‌های بدنی، مصوب شد جریمه تاخیر در خرید بیمه نامه برای موتورسیکلت‌ها بخشوده شود، امیدواریم که این ۹ میلیون موتور سوار فاقد بیمه نامه با این بخشودگی به خرید بیمه شخص ثالث تشویق شوند.

تلاش برای افزایش ضریب نفوذبیمه به ۳.۵ درصد

وی علت بالا بودن ضریب نفوذ بیمه در جهان را سهم بالای بیمه‌های عمر دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته ۶۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه را بیمه عمر تشکیل داده است و اگر سهم بیمه عمر را از ضریب نفوذ جهان کم کنیم، ما فاصله چندانی نخواهیم داشت.

وی افزود: ما نیز گسترش بیمه‌های عمر را در برنامه کاری خود قرار دادیم و اولین شرکت بیمه تخصصی عمر به زودی فعالیت خود را آغاز می کند. همچنین وی اشاره کرد: در حال حاضر بیمه‌گذاران باید برای خرید بیمه نامه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند که اگر حذف شود بیمه ارزان تر می شود. امیدوارم با پیگیری‌های وزیر اقتصاد و تصویب لایحه در مجلس به زودی شاهد حذف آن باشیم تا بتوانیم از این طریق بیشتر به مردم خدمت کنیم. رئیس کل بیمه مرکزی، چشم انداز صنعت بیمه را خوب پیش‌‌بینی کرد و گفت: اهداف راهبردی که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده بود در صنعت بیمه در حال انجام است، در تلاشیم تا پایان برنامه ششم ضریب نفوذبیمه را به ۳.۵ درصد برسانیم. همتی با اعلام رشد ۵۰ درصدی بیمه های عمر نسبت به سال گذشته گفت: به مردم توصیه می‌کنم بیمه عمر را برای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار دهند؛ چرا که علاوه بر وجه سرمایه گذاری، نوعی تامین آتیه در صورت فوت بیمه شده برای بازماندگان خواهد بود.

مقالات دیگر  نکات مهم که در روند شکایت از راننده مقصر باید بدانید

نظر یا پرسش خود را بنویسید

1 نظر
  1. حسام زاهدی

    من یک سوال دارم.
    بین شرکتای بیمه کدومشون سریعتر خسارت رو پرداخت میکنن؟