مبلغ عیدی در سال ۹۸ چقدر است؟

یکی از مهمترین موضوعات در روزهای پایانی سال ۹۸ برای کارمندان، کارگران و صاحبان کار مبلغ عیدی سال 98 است. مبلغ عیدی و پاداش در سال ۹۸ همانند سال‌های گذشته برای کارگران کاملا وابسته به میزان پایه حقوق هر فرد است و متناسب با آن تعیین و پرداخت می‌شود و برای کارمندان دولت نیز توسط هیات وزیران تعیین می‌شود.

مبلغ عیدی سال 98 کارگران

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف هستند عیدی و سنوات هر یک از کارگران خود را پرداخت نمایند. مبنای محاسبه عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد وی می‌باشد. مبلغ پرداختی عیدی و پاداش نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه هر یک از کارکنان بیشتر باشد.

مبلغ عیدی سال ۹۸ کارگران برای افرادی که که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند با در نظر گرفتن ماخذ ۶۰ روز مزد و متناسب با ایام کارکرد وی در سال محاسبه می‌گردد. مبلغ پرداختی برای این افراد در هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق بیشتر باشد.

حداقل عیدی سال ۹۸ کارگران‌، برای کارگرانی که یک سال کامل در کارگاه مربوطه مشغول به کار بوده‌اند دو برابر حداقل حقوق پایه و سقف عیدی سال ۹۸ کارگران به شرط این که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.

عیدی و پاداش سال 98

حداقل و حداکثر عیدی سال ۹۸ مطابق جدول بالا محاسبه می‌شود. حداقل عیدی کارگران در سال ۹۸ برای افرادی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، 2 میلیون و 228 هزار و 112 تومان و حداکثر عیدی سال 98 نیز 3 میلیون و 342 هزار و 168 تومان است.

میزان عیدی سال ۹۸ کارکنان دولت

محاسبه مبلغ عیدی کارکنان دولت از عیدی کارگران متفاوت است و از ترکیب این دو، یعنی میزان امتیاز عیدی و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال 5000 است و از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی کرده و رقم نهایی را اعلام می‌کنند.

مقالات دیگر  بازاریابی بیمه، بایدها و نبایدها برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق

 

مبلغ عیدی سال ۹۸ کارکنان دولت یک میلیون تومان (1.000.000) به نسبت مدت خدمت تمام وقت کارمند در سال 1397 است.

میزان عیدی سال ۹۸ بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه وراث متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، حقوق وظیفه از کارافتادگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی نیز معادل یک میلیون تومان (1.000.000) است.

زمان واریز عیدی بازنشستگان در سال 98 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد که «عیدی» مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا ۱۰ اسفند ماه سال 97 واریز خواهد شد.

جدول عیدی در سال 98مبلغ عیدی سال ۹۸

خرید اینترنتی بیمه از بیمه بازار

بیمه بازارنخستین سامانه مقایسه و خرید اینترنتی انواع بیمه با فراهم ساختن بستر آنلاین محاسبه‌گر بیمه، این امکان را برای شما فراهم ساخته است تا به راحتی قیمت بیمه شخص ثالث پراید، قیمت بیمه بدنه با تخفیف و سایر رشته‌های بیمه‌ای  را به راحتی استعلام گرفته و خریداری کنید و به صورت رایگان در زمان و مکان دلخواه تحویل بگیرید.


به خواندنش می‌ارزد:

از جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک مطلع شوید

بیمه بیکاری و شرایط و مدارک لازم جهت دریافت آن

با پرداخت ۱۰ قسط بازنشسته شوید و مستمری دریافت کنید

۸ نکته که قبل از استعلام بیمه عمر باید بدانید

نظر یا پرسش خود را بنویسید

14 نظر
  1. اسماعیل

    درود بر مردم …امسال برای پدر من که ده سال بیمه ریخته وبازنشسته شده کلا 220000هزار تومان واریز کردن ..چرا یکی نیست توضیح بده

  2. سالار

    سلام خدمت همگی دوستان
    بازنشستگان تامین اجتماعی برای حقوق ماهیانه بازنشستگی همانند کارگران به مبلغ یک میلیون و ششصدهزار تومان و زمانی که عیدی باید به آنها عیدی پرداخت کنند همانند کارمندان دولت به مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان محسوب میشوند چرا وبه چه علت ؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ایمان

    اون بی وجدان و نامردی که اینارو تصویب میکنه آیا خدا و پیغمبر رو میشناسه یا همه اینا واسه مردمه، بازنشسته بیچاره 1 میلیون تومان بکجاش میرسه، خدا لعنت کنه اونی که این مبلغ رو تصویب میکنه، از خدا بیخبرا
    لعنت خدا برهمتون، اگه خدایی وجود داشته باشه،

  4. م.ع

    پرداخت عیدی98مستمری بگیران به چه معناست؟! این همان عیدی99 میباشد؟ و چرا کمتر از یک حقوق((زیر یک میلیون تومان)است!!؟
    “سپاسگزارم”

  5. زهرا

    کی نوبت مون میشه برای حق سهام عدالت وکی سهام عدالت رو برامون وازیز میکنند برادربزرگوار

  6. زهرا

    ۰/۰۱۵حقوق سالیانه رومیدن ویا ۰/۰۱۲به کارکنان اداری ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی میدن برادربزرگوار

  7. زهرا

    سلام:عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی چندم اسفندماه میدن

  8. زهرا

    سلام:کی عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی رومیدن
    چقدر عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی میدن

  9. آبراهیم

    خاک بر سر باز نشستگانه تامین اجتماعی آرزوی مرگ آنها را. آخز یک میلیو ن یعنی پول دو جفت زیر پیر هنی و شرت یا پنج کیلو پسته وقتی محصل بودیم فقط بیست کیلو پسته تو مدرسه به بچه ها ابتدایی میداد و ما شغور نداشتیم و قدر شناس نبودیم حالا ایمیل و اسم میخ اهید تا مهین را هم ندهید؟

  10. سمیه

    سلام سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدید. اگه فردی با ده سال سابقه بیمه اجباری بازنشست بشه آیا عیدی بهش امسال تعلق میگیره و اگر میگیره چقدر هست . سپاس

    1. بیمه بازار

      یک سوم عیدی تعیین شده تعلق می گیرد.

  11. شمس اله

    سلام من بازنشسته ارتش هستم ۴۰سال پدرمتحت تکفل من بود والان فوت کرده من میتوانم پول بیمه ۴۰سال رااز دارایی پدرم کسرکنم

    1. بیمه بازار

      این موارد را باید طبق قانون انحصار وراثت پیگیری نمایید.

  12. قربان ربانی

    پرداخت مبلغ یک میلیون تومان عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی به عینه ظلم مشهود به این قشر زحمتکشان است لااقل به اندازه یکماه حقوق شان به آنها عیدی بدهند آیا شعار کرامت بازنشستگان این هست؟