راه‌ حل پرداخت کمترین هزینه برای بیمه ثالث خودرو چیست؟

خرید بیمه شخص ثالث برای صاحبان تمام وسایل نقلیه اجباری است با این حال بسیاری از رانندگان به دلیل هزینه‌های آن از خرید این بیمه ضروری چشم‌پوشی می‌کنند. یکی از سوالات رایج بیمه‌گذاران این است که راه‌ حل پرداخت کمترین هزینه برای بیمه ثالث خودرو چیست؟ اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث ماشین را دارید، برای پاسخ به این سوال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه‌نامه ماشین است که در حوادث رانندگی خسارت جانی و مالی وارد شده به سرنشینان آسیب‌دیده غیرمقصر را پرداخت می‌کند. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم خرید این بیمه‌نامه برای کلیه رانندگان اجباری است.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش‌های جانی و مالی تقسیم‌بندی می‌شوند:

پوشش‌ جانی

در صورتی که تصادف منجر به جراحت، نقص عضو یا فوت شود بیمه شخص ثالث هزینه خسارت جانی وارد شده به شخص ثالث آسیب‌دیده را پرداخت خواهد کرد. بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت افراد مقصر نیز پوششی به نام پوشش حوادث در نظر گرفته است.

پوشش‌ مالی

این پوشش برای جبران خسارت به اموال شخص ثالث در حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث خودرو

چگونه کمترین هزینه برای بیمه ثالث خودرو را پرداخت کنیم؟ 

قیمت بیمه شخص ثالث در تمام شرکت‌ها یکسان است اما دانستن برخی موارد به شما کمک می‌کند تا کمترین هزینه برای بیمه ثالث خودرو خود را پرداخت کنید:

تخفیف عدم خسارت

درصورتی که از بیمه شخص ثالث خودروی خود در تصادفات جانی و مالی استفاده کرده باشید، میزان تخفیف بیمه شخص ثالث شما به ازای هربار استفاده کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که تا تمدید بیمه‌نامه خود به مشکل بر نخورید می‌توانید از تخفیف عدم خسارت بیمه خود استفاده کنید.

مقالات دیگر  تعیین خسارت خودرو و نکات مهمی که باید درنظر گرفت

نمره منفی گواهینامه

نمره منفی گواهینامه باعث افزایش مبلغ بیمه شخص ثالث و کاهش تخفیف‌های آن می‌شود.

اعتبار بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث 1 ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله صادر می‌شود. بیمه‌های کوتاه‌مدت معمولا گران‎‌تر هستند. به طور مثال تمدید دو بیمه سه ماهه در یکسال گران‌تر از یک بیمه یکساله تمام می‌شود. به همین دلیل بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت به افرادی توصیه می‌شود که قصد فروش وسیله نقلیه خود را دارند و برای پرداخت کمترین هزینه برای بیمه ثالث توصیه می‌شود بیمه شخص ثالث بلند‌مدت خریداری نمایید.

جمع‌بندی

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌نامه‌هالی اجباری برای رانندگان وسایل نقلیه زمینی است. در این مقاله به بررسی روش صرقه‌جویی در پرداخت هزینه‌های بیمه شخص ثالث پرداختیم. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه بازار برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث اقدام نمایید. همچنین می‌توانید  تجربیات و نظرات خود را در رابطه با پرداخت هزینه‌های بیمه شخص ثالث در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید