چند روز طول می‌کشد شرکت‌های بیمه به شکایات مشتری رسیدگی کنند؟

اگر مقاله‌های پیشین ما را خوانده باشید، می‌دانید که در صورت نارضایتی از شرکت بیمه‌تان، می‌توانید از طریق بیمه مرکزی شکایت کنید. حالا چرا چگونه‌اش را به‌طور مفصل توضیح دادیم، پس حتماً سری به این مقاله بزنید. بعد از ثبت شکایات، اطلاعات توسط بیمه مرکزی جمع‌آوری می‌شود و در پایان سال  منتشر می‌شود که مشتریان بدانند، کدام شرکت‌های بیمه بیشترین میزان شکایات مشتری را داشتند! با ما همراه باشید.

شکایت از شرکت بیمه

💢 تعداد شکایات مشتری ثبت‌شده، وارد و ناوارد

تعداد کل شکایت ثبت‌شده، یعنی تمام کسانی که شکایت‌شان را ثبت کردند. بیمه مرکزی این شکایت‌ها را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که کدام شکایت وارد است و کدام وارد نیست. برای همین در این مقاله ما مبنای تحلیل را شکایات وارد می‌گذاریم!

✔️ بیمه ایران، توسعه، میهن بیشترین شکایت وارد را دارند

بیمه ایران بیشترین میزان شکایت وارد را در صنعت بیمه داشته، اما یکی از دلایل تعداد زیاد شکایات این شرکت، این است که بیشترین سهم از بازار را به‌عنوان تنها بیمه دولتی داراست، که تا حد زیادی تعداد بالا را توجیه می‌کند. توسعه اما رتبه بعدی بیشترین شکایت وارد را در بین شرکت‌ها دارد.  این شرکت بیمه از بهمن‌ماه ۹۳ اجازه صدور بیمه‌های خودرو و زندگی را ندارد. شرکت میهن نیز سومین رتبه از نظر تعداد شکایات وارد را دارد.

✔️ بیمه تجارت‌نو، سرمد، ایران معین نوپایان صنعت بیمه با کمترین میزان شکایت

تجارت نو، سرمد، ایران معین از نوپایان صنعت بیمه هستند که کمترین میزان شکایت وارد را داشتند. آمار بسیار خوبیست، اما باید دید می‌توانند این سطح را حفظ کنند یا با بالا رفتن تعداد مشتریان‌شان، کنترل از دستشان خارج می‌شود و افت می‌کنند.

مقالات دیگر  مقایسه توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌

شکایت از شرکت بیمه

💢 مدت زمان پاسخگویی هر شرکت بیمه به شکایت مشتری

بعد از ثبت شکایت باید دید شرکت بیمه چند روز طول می‌کشد تا پاسخ مشتری را بدهد؟ این‌یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ارزیابی عملکرد و میزان رضایت مشتریست. در حال حاضر شرکتی داریم که کمتر از ۵ روز از ثبت شکایت رسیدگی و پاسخ می‌دهد و البته شرکتی داریم که ۱۰۰ روز طول می‌کشد جواب‌تان را بدهد! 

✔️ بیمه دانا، نوین، سرمد، تجارت‌نو، ایران معین، معلم، بهترین وضعیت

اگر از  شرکت‌های بیمه دانا، نوین، سرمد، تجارت‌نو، ایران معین و معلم، شکایت کردید، کمتر از ۱۰ روز به شکایت‌تان  رسیدگی و پاسخ می‌دهند که امیدواریم بتوانند این روند خوب را ادامه بدهند.

✔️ بیمه میهن و سینا بدترین وضعیت 

اگر از شرکت بیمه میهن شکایت کردید، باید بگوییم شاید فراموش کنید که اصلاً شکایتی کردید و یا حتی موضوع شکایت‌تان چه بوده است؟ بله ۱۰۰ روز طول می‌کشد تا پاسخ شکایت‌تان را بدهند! بیمه سینا هم وضعیت مناسبی در مدت‌زمان پاسخگویی ندارد با این‌حال وضعیت بهتری از بیمه میهن دارد. حداقل می‌توانیم بگوییم، شاید یادتان بماند اصلاً موضوع شکایت‌تان چه بوده است! بله از زمان شکایت تا زمان پاسخگویی، حدود ۴۷ روز طول می‌کشد. زیاد است؟ چاره‌ای نیست باید منتظر بمانید! در کل متوسط مدت انتظار صنعت بیمه در کشور ۱۸ روز است.

✳️ خرید آسان، آنلاین و سریع بیمه

ما در بیمه‌بازار که اولین سامانه آنلاین مقایسه و خرید بیمه ثالث، بدنه، زلزله، آتش‌سوزی و بیمه عمر در کشور است؛ سعی می‌کنیم اطلاعات بیمه‌ای موردنیاز شما عزیزان را ساده و بی‌طرفانه در اختیارتان قرار دهیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مشاوره، مقایسه و خرید انواع بیمه به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید