در چه شرایطی استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث به صرفه است؟

در رابطه با زمان استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث نظرات گوناگونی وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع و نقشی که در استفاده از تخفیف عدم خسارت خودرو دارد؛ در این مقاله سعی کرده‌ایم با یک مثال، توضیح دهیم که چه زمانی این تصمیم به صرفه است:


حتما بخوانید:

کوپن بیمه ثالث حذف شد!


ارزش کوپن بیمه را چگونه محاسبه کنیم؟

نمودار زیر، نرخ قیمت بیمه ثالث پراید ۱۳۱ از بیمه ایران در طی ۷ سال را نشون می‌دهد. همانطور که می‌دانید اگر هر سال از کوپن بیمه استفاده نکنید، از یک ‌سال تخفیف بیشتر عدم خسارت بهره‌­مند می‌شوید تا وقتی که 14 سال تخفیف پر شود. همین تخفیف عدم خسارت باعث می‌شود که در استفاده از کوپن دچار شک و تردید شویم.

 

معمولا هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از کوپن، محاسبه می­‌کنیم که تخفیفی که سال بعد می‌توانستیم  داشته باشیم چقدر است. اما علاوه بر این که اختلاف قیمت در همان سال را بیینید بایستی اختلاف قیمت در سال‌های بعد را نیز در نظر بگیرید.

 

فرض کنید در سال سوم تخفیف هستید و تصادف می­‌کنید. اگر از کوپن استفاده کنید، سال بعد ۱،۱۴۱،۲۰۰ تومان برای بیمه بدون تخفیف خود پرداخت خواهید کرد و اگر از کوپن‌تان استفاده نکنید، باید مقداری پول نقد پرداخت کنید. ولی سال بعد بیمه را ۷۹۸،۸۰۰ تومان می­‌خرید. اختلاف این دو عدد، ۳۴۲هزار تومان است. در نگاه اول به نظر می‌­رسد اگر خسارت شما بیش از ۳۴۲هزار تومان است، باید کوپن رو بکنید و اگر کمتر از این عدد است، بهتر است نقد حساب کنید.

ولی در واقع اگر شما از کوپن استفاده کنید، نه فقط سال بعد، بلکه تا ۷ سال بعد هم بیمه­‌ را گرانتر خواهید خرید. در نمودار زیر، ستون‌های آبی رنگ حالتی را نشون می‌دهد که از کوپن استفاده نشده است و ستون­‌های زرد رنگ، حالتی است که از کوپن استفاده شده است:

مقالات دیگر  نرخ دیه سال ۱۴۰۱ افزایش یافت + قیمت و جزئیات

بیمه شخص ثالث پراید

پس در مثال زده شده، زمانی که  شما قصد استفاده کردن از کوپن بیمه شخص ثالث را دارید، نه تنها باید به اختلاف ۳۴۲ هزارتومانی سال بعد فکر کنید، بلکه باید اختلاف سال­‌های بعد را هم در نظر بگیرید.

البته ممکن هست که شما قصد نگه داشتن ماشین را برای چند سال آینده نداشته باشید و هزینه‌های سال‌های بعد برای شما حائز اهمیت نباشد. یا احتمال دارد که در حال حاضر امکان پرداخت نقدی هزینه را نداشته باشید. اما همیشه پیش از کندن کوپن تخفیف محاسبه کنید که با استفاده کردن از کوپن چقدرهزینه به خود تحمیل می‌کنیم.


حتما بخوانید:

نحوه انتقال تخفیف بیمه ثالث


همچنین این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که هر چه تخفیف بیشتری داشته باشید، هزینه استفاده از کوپن نیز بیشتر می‌شود. در جدول مشاهده می‌کنید که هزینه واقعی شما(ارزش حال پول) در صورت استفاده از کوپن، در مقایسه با اینکه چند سال تخفیف دارید چه میزان می‌شود. این اعداد مربوط به مثال است.

همانطور که مشاهده می‌کنید اعداد بالاتر از انتظار است. طبق جدول اگر در سال هفتم تخفیف بیمه تصادف کنید برای هر خسارتی کمتر از 3023000 تومان ارزش دارد که به صورت نقدی حساب کنیم.


ما در بیمه‌ بازار که اولین سامانه آنلاین مقایسه و خرید بیمه است این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که قیمت بیمه شخص ثالث با تخفیف را محاسبه کنید، شرایط ارائه شده در شرکت های مختلف را مقایسه کنید و متناسب با نیاز خود بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید محاسبه آنلاین بیمه عمر، خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، خرید ارزان ترین بیمه مسافرتی را با بیمه بازار تجربه کنید.

 

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید