ارزان‌ترین بیمه بدنه در سال 1401 برای کدام شرکت است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان خودرو پوشش هزینه‌های  خودرو در برابر حوادث مختلف است. بیمه بدنه نوعی بیمه اموال است که هزینه‌های وارد شده به خودرو را در تصادفات رانندگی تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر به‌دنبال تهیه ارزان‌ترین بیمه بدنه برای وسیله نقلیه خود هستید، در ادامه این پست با ما همراه باشید. 

خرید بیمه بدنه

عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه 

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند بر روی قیمت بیمه بدنه خودرو تاثیرگذار باشند. برخی دلایل تفاوت قیمت بیمه بدنه عبارت هستند از:

1. کاربری خودرو

اولین و مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت بیمه بدنه نوع کاربری خودرو است. خودرو‌های ون، تاکسی و باربری به علت تردد بالا در سطح شهر در معرض خطرات بیشتری قرار دارند، بنابراین  رانندگان این دست از خودرو‌ها حق بیمه بیشتری نسبت به خودرو‌های شخصی پرداخت خواهند کرد.   

مطلب مرتبط: بیمه شخص ثالث تاکسی چیست؟

2. سال ساخت خودرو

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید بیمه بدنه ماشین باید بدانید این است که سال ساخت خودرو به‌طور مستقیم در قیمت این بیمه تاثیرگذار است. خودرو‌هایی که جدیدتر باشند، از حق بیمه بالاتری نسبت به خودرو‌های قدیمی برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که به خودرو‌هایی که بالای 25 سال از تولید آنها گذشته باشد بیمه بدنه تعلق نخواهد گرفت.

3. سن راننده

از دیگر عوامل موثر در قیمت بیمه بدنه، سن راننده است. رانندگان گروه سنی 18 تا 25 سال به دلیل احتمال قرار گرفتن در معرض تصادفات، در مقایسه با رانندگان بالای 25 سال، موظف به پرداخت حق بیمه بیشتری هستند.  

مقالات دیگر  بازاریابی بیمه، بایدها و نبایدها برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق

عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه ماشین

4. محل سکونت

در زمان خرید بیمه بدنه، بیمه‌گذار لازم است آدرس خود را به شرکت بیمه ارائه کند. رانندگان ساکن در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد، مشمول پرداخت حق بیمه بالاتری نسبت به ساکنین دیگر مناطق هستند.     

5. سابقه بیمه بدنه

سابقه بیمه بدنه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه بدنه است. هرچه سابقه تخفیف عدم خسارت وسیله نقلیه بیشتر باشد، به همان نسبت بیمه‌گذار موظف به پرداخت حق بیمه کمتری است.

علت تفاوت قیمت بیمه بدنه شرکت‌های بیمه 

قیمت بیمه بدنه شرکت‌های بیمه، بسته به سقف پوشش آنها متفاوت است. درواقع هرچه شرکت بیمه سقف بیشتری در پرداخت خسارت بیمه داشته باشد، قیمت حق بیمه نیز بیشتر است.    

چگونه ارزان‌‌ترین بیمه بدنه را بخریم؟

 اگر قصد خرید بیمه بدنه ارزان را دارید، هنگام خرید، پوشش‌های غیرضروری بیمه را حذف کنید. زیرا استفاده از پوشش‌های اضافی باعث افزایش هزینه‌های بیمه بدنه می‌شود. همچنین استفاده از تخفیف‌هایی که در هنگام خرید برای بیمه‌گذاران درنظر گرفته می‌شود نیز در خریدی ارزان بیمه بدنه موثر باشد.

خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو

چه پوشش‌هایی در افزایش قیمت بیمه بدنه خودرو تاثیر گذار هستند؟

همانطور که اشاره کردیم، پوشش‌های اضافی در افزایش قیمت بیمه بدنه موثر است. برخی از این پوشش‌ها عبارت هستند از:

  • پوشش نوسان قیمت
  • پوشش افت قیمت
  • پوشش شکست شیشه
  • پوشش خسارات ناشی از بلایای طبیعی
  • پوشش ترانزیت
  • پوشش رنگ و مواد شیمیایی
  • پوشش ایاب ذهاب

ارازنترین بیمه بدنه کدام است؟

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو باید شرکتی را انتخاب کنید که علاوه‌بر تعهدات و پوشش‌های زیاد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. ارزان ترین بیمه بدنه خودرو در سال 1401 متعلق به شرکت‌های بیمه دانا، بیمه کوثر و بیمه سرمد است. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه بازار، ضمن مقایسه قیمت‌ بیمه بدنه شرکت‌های مختلف، ارزانترین بیمه بدنه ماشین را انتخاب و خریداری کنید. 

جمع‌بندی

بیمه بدنه، یکی از بیمه‌های کاربردی است که هزینه خسارات وارد شده به خود را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد. در این پست به معرفی عوامل موثر بر  قیمت بیمه بدنه و نکاتی که برای انتخاب و خرید ارزان‌ترین بیمه باید در نظر داشته باشید پرداختیم. چنانچه سوال یا تجربه‌ای در زمینه خرید بیمه بدنه خودرو داردی می‌توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. همچنین جهت خرید آنلاین بیمه بدنه، از طریق سایت بیمه بازار می‌توانید بیمه‌نامه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید