انواع بیمه عمر را بهتر بشناسیم

بیمه عمر را می‌توان یک شکل سرمایه‌گذاری با سود تضمینی در نظر گرفت. این شکل از بیمه علاوه بر ماهیت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، موارد مختلفی مانند بیماری‌های خاص، نقص عضو، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت را نیز پوشش می‌دهد. با شروع قرارداد  بیمه عمر، شخص با پرداخت حق بیمه به میزان دلخواه، تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرار خواهد گرفت. اما بیمه عمر انواع متفاوتی دارد که پوشش‌ها و خدمات قابل ارائه در هر کدام با دیگری متفاوت است. از جمله بیمه عمر زمانی، بیمه تمام عمر،‌ بیمه تأمین آتیه فرزندان، بیمه عمر مانده بدهکار و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری. بنابراین برای خرید بیمه عمر مناسب،‌ لازم است با انواع مخلف آن آشنا باشیم. که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

انواع بیمه عمر

بیمه عمر ساده زمانی

در این شکل از بیمه‌ عمر، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. در این مدت معین، بیمه‌گذار تحت پوشش‌هایی قرار خواهد گرفت که هنگام عقد قرارداد انتخاب کرده است. مدت قرارداد را نیز بیمه‌گذار طبق توافق با شرکت بیمه مشخص می‌کند.

در این شکل از بیمه عمر تنها در صورت فوت شخص در طول مدت قرارداد، سرمایه فوت به بازماندگان وی قابل پرداخت است.

بیمه تمام عمر

در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت (چه فوت طبیعی و چه فوت بر اثر حادثه) در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به بازماندگان وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است و تنها با فوت بیمه شده و پس از پرداخت سرمایه به ذی‌نفعان پایان می‌یابد.

بیمه عمر مانده بدهکار

در این شکل از بیمه عمر، سرمایه بیمه با گذشت زمان کاهش می‌یابد. این نوع از بیمه‌نامه در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کاربرد زیادی دارد. موارد بسیاری پیش می‌آید که پس از فوت وام‌گیرنده، خانواده وی توانایی پرداخت اقساط وام را ندارند و بانک‌ها با استفاده از وثیقه ارائه‌شده توسط فرد، می‌توانند خانواده فرد را تحت‌فشار قرار دهند. فرد وام‌گیرنده برای جلوگیری از این موضوع، می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه ناچیزی این بیمه را بخرد تا اگر در طول بازپرداخت وام فوت کرد، بیمه‌گر اقساط وام را به بانک پرداخت کند.

مقالات دیگر  راه‌های پرداخت حق بیمه کارفرمایی

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

این شکل از بیمه عمر، کامل‌ترین نوع بیمه‌نامه است. در واقع یک سرمایه‌گذاری با سود تضمین شده که علاوه بر سوددهی مالی، پوشش‌های درمانی،‌ ازکارافتادگی و بیماری‌های خاص را نیز شامل می‌شود.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین آنها دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت است.

با خرید بیمه عمر و سرمایه۲گذاری و پرداخت حق بیمه آن در طول مدت قرارداد، اندوخته‌ی بیمه‌گذار شکل می‌گیرد. به این اندوخته مطابق با قرارداد،‌ سود تضمینی و سود مشارکت (که روزشمار و مرکب و محاسبه می‌شود) تعلق می‌گیرد. پرداخت حق بیمه عمر در بازه‌های زمانی‌ طولانی‌تر،‌ سرمایه‌گذاری پرسودی را رقم خواهد زد.

این اندوخته بعد از گذشت حداقل یک سال به صورت یک‌جا و بعد از ده سال به صورت مستمری قابل برداشت است.


محاسبه بیمه عمر پارسیان

همین حالا با چند کلیک قیمت بیمه عمر پارسیان را استعلام گرفته و با قیمت دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید

برای خرید آگاهانه بیمه عمر، کافی است در سایت بیمه‌بازار سال تولد و حق بیمه موردنظر را وارد کنید. پس از آن صفحه مقایسه بیمه عمر در شرکت‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. پس از بررسی گزینه‌های مختلف، می‌توانید بیمه مورد نظرتان را انتخاب کرده، سفارش خود را آنلاین ثبت کرده و خرید بیمه عمر را انجام دهید. بیمه‌نامه شما صادر شده و رایگان به آدرس دلخواهتان ارسال می‌شود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید