بازخرید بیمه عمر

شما می‌توانید بیمه عمرتان را هر زمان که بخواهید، بازخرید کنید و مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید!

قرارداد بیمه عمر، یک قرارداد بلند مدت است، اما به این معنی نیست که امکان فسخ قرار وجود ندارد. اگر بیمه‌گذار به هر دلیلی تصمیم بگیرد پرداخت حق بیمه را متوقف کند، تمامی حق بیمه‌های پرداختی به علاوه سودهایی تعلق گرفته به آن، به او پرداخت خواهد شد. در واقع می‌توانید بیمه عمرتان را هر زمان که بخواهید، بازخرید کنید و مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید، اما این موضوع نیز شرایطی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما باید توجه داشت که شرایط بازخرید بیمه عمر در شرکت‌های مختلف نیز با هم تفاوت دارد.

 

بازخرید بیمه عمر

بازخرید بیمه عمر

قراردادهای بیمه عمر معمولا بلند مدت منعقد می‌شوند. در واقع بیمه عمر یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و در بازه‌های زمانی طولانی‌تر به سوددهی بهتری می‌رسد. اما شما به عنوان بیمه‌گذار، ممکن است به هر دلیلی قصد داشته باشید روند سرمایه‌گذاری را متوقف کنید. برای این کار می‌توانید به‌راحتی به نمایندگی مراجعه کرده و درخواست بازخرید بیمه‌نامه را بدهید. با بازخرید بیمه‌نامه، تمامی مبلغ پرداختی به‌اضافه تمام سودهای تضمینی و مشارکتی به شما پرداخت خواهد شد.

با بازخرید بیمه عمر متضرر می‌شوید؟

بیمه‌گذار می‌تواند بعد از گذشت مدتی (که این مدت به قوانین شرکت بیمه بستگی دارد) اقدام به فسخ قرارداد خود کند. در این شرایط، بیمه‌گذار معادل ارزش بازخرید بیمه‌نامه را دریافت کند.

به طور کلی ارزش بازخرید بیمه عمر برابر است با مجموع حق بیمه‌های پرداختی به علاوه سودهایی که به آن تعلق می‌گیرد. اما اگر بازخرید زودتر از سال پنجم صورت بگیرد، به علت کسر هزینه‌های بیمه‌گری، ارزش آن از مجموع مبلغ پرداختی کمتر است. در ۵ سال اول، هزینه‌های صدور، معاینات، کارمزدها، هزینه‌های اداری و…  از ذخیره این ۵ سال کم می‌شود. به همین دلیل اگر زیر ۵ سال اقدام به بازخرید بیمه‌نامه کنید، مبلغی کمتر از مجموع پرداختی‌تان دریافت می‌کنید. اگر قصد بازخرید دارید بهتر است بعد از حداقل ۵ سال این کار را انجام دهید.

مقالات دیگر  ۲۰ نکته مهم برای یک فروشنده‌ی جوان بیمه

با توجه به جدول بیمه عمر که هر یک از شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند، بر اساس مدت زمانی که از شروع قرارداد گذشته، مبلغ بازخرید محاسبه می‌شود. برای مثال ممکن است نحوه محاسبه بیمه عمر آسیا با بیمه عمر پارسیان متفاوت باشد. بسته به سیاست‌های شرکت، بیمه‌گذار می‌تواند مبلغ بازخرید را  یک‌جا یا در شرایط خاصی به‌صورت مستمری دریافت کند.

 

بازخرید بیمه عمر

 ارزش بازخرید بیمه عمر

ارزش بازخریدی و سرمایه‌گذاری در سال‌های اول تا پنجم به ترتیب معادل ۹۰، ۹۲، ۹۴، ۹۶، ۹۸ و در سال ششم و بعد از آن معادل ۱۰۰درصد اندوخته سرمایه‌گذاری، البته پس از کسر هزینه‌های وصول نشده خواهد بود.

مراحل بازخرید بیمه عمر

  1. مراجعه به نمایندگی بیمه
  2. ارائه اصل بیمه‌نامه
  3. تکمیل فرم مربوط به بازخرید بیمه عمر

پس از تکمیل فرم، قرارداد شما فسخ شده و شرکت بیمه متعهد می‌شود تمامی اندوخته بیمه‌گذار را به حساب بانکی او واریز کند.

مقایسه بیمه عمر 

شرکت‌ها در ارائه‌ی بیمه عمر، شرایط متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین بیمه عمر لازم است شرکت‌ها را از نظر معیارهای مختلف با یکدیگر مقایسه کنید. برای مقایسه بیمه‌ عمر و شرایط آن در شرکت‌های مختلف، می‌توانید از طریق سایت بیمه‌بازار اقدام کرده و بهترین بیمه عمر متناسب با شرایط مورد نظر خود را انتخاب کنید. صفحه مقایسه بیمه عمر، پیشنهادهای مختلف را مطابق با مشخصات شما نمایش می‌دهد. اطلاعات مقایسه بیمه عمر و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نیز بر اساس آمار بیمه مرکزی ارائه می‌شود تا شما بتوانید بعد از بررسی و مقایسه شرکت‌ها، انتخاب مطمئنی داشته باشید. برای مثال جهت خرید بیمه عمر آسیا می‌توانید پس از مقایسه شرایط این بیمه با سایر بیمه‌ها و اطمینان از خرید، سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. علیرضا قاضی

    باسلام بنده ازسال ۷۰لغایت۸۰بنابه شغل خوددارای بیمه عمربوده وهرماه ازفیش حقوقی من مبلغی بعنوان بیمه عمرکسرمیشدولی باتوجه باینکه دراینخصوص اطلاعاتی نداشتم ودراداره مذکورهم اقدامی برای تسویه حساب انجام نداده ام چگونه میتوانم سوابق خودرااستعلام نموده ونسبت به تسویه وادامه ان اقدام کنم

    1. بیمه بازار

      سلام به شرکت بیمه ای که باهاش قرارداد داشتین مراجعه کنین و چون از فیش حقوقیتون کسر میده حتما اطلاعاتتنون اونجا هست و راهنماییتون میکنن