با بیمه کارآفرین زودتر بازنشسته شوید!

با توجه به این‌که دوران بازنشستگی می‌تواند یکی از کسل‌کننده‌ترین و سخت‌ترین دوران زندگی هر فرد باشد و با توجه به این‌که این دوران کم‌درآمدترین برهه زندگیست؛ باید از قبل خود را برای مواجه با آن آماده کنیم. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر با دوراندیشی و سرمایه‌گذاری‌های مناسب در طی سال‌های جوانی، سرمایه‌گذاری در طول زندگی اشکال متفاوتی دارد؛ که یکی از آن‌ها بیمه عمر است. در این مقاله قصد داریم به توضیح شرایط مستمری بیمه عمر کارآفرین بپردازیم:

بازنشستگی

بیمه عمر کارآفرین از 2 بخش سرمایه‌گذاری و پوشش‌های بیمه‌ای تشکیل‌شده است، در قسمت سرمایه‌گذاری؛ مجموع اندوخته‌های شما در طول سال‌های قرارداد، به‌اضافه سودهای تضمینی و مشارکتی که به آن تعلق‌گرفته به شما پرداخت می‌شود که مبلغ زیادیست. شما می‌توانید این مبلغ را در انتهای قرارداد، به‌صورت یکجا و یا به‌صورت مستمری طی چند سال دریافت کنید.

☑️ شرایط دریافت مستمری بازنشستگی بیمه کارآفرین

یکی از مزیت‌های بیمه عمر کارآفرین، نداشتن محدودیت سنی برای بازنشسته شدن است. به این‌صورت که بعد از پایان دوره قرارداد که می‌تواند از 5 تا 30 سال باشد، می‌توانید با هر سنی بازنشسته شوید. نداشتن محدودیت سنی از آن‌جهت خوب است که شما می‌توانید در سنین پایینی مثل 30 الی 40 سالگی هم بازنشسته شوید و از اندوخته خود مستمری دریافت کنید البته اگر 10 یا 20 حق‌بیمه پرداخت کرده باشید.  این مستمری به‌صورت ماهانه به شما پرداخت می‌شود. برای مثال؛ شما تعیین می‌کنید که اندوخته شما طی 15 سال به‌صورت ماهی 2 میلیون تومان به شما پرداخت شود؛ حق انتخاب با شماست. طبیعتاً مقدار حقوقی که دریافت می‌کنید؛ مستقیماً به‌حق بیمه و مدت‌زمان قراردادتان بستگی دارد. یعنی هرچقدر بیش‌تر حق‌بیمه پرداخت کرده باشید؛ حقوق بیش‌تری دریافت می‌کنید. بسیاری از کارشناسان بیمه عمر کارآفرین توصیه می‌کنند، مدت قرارداد 20 سال و حق‌بیمه مناسب درآمدتان، بهترین گزینه برای انتخاب است. محاسبه این‌که با چه حق‌بیمه‌ای چه مقدار حقوق در آیندهِ دریافت می‌کنید؛ کار سختی است از این‌جهت که حدس زدن شرایط اقتصادی چندین سال بعد و محاسبه مقدار سودی که به آن تعلق می‌گیرد؛ بیش‌تر بر پایه حدس است تا واقعیت. پس بهتر است حق بیمه‌تان را سالیانه با توجه به تورم افزایش دهید که ارزش پولتان کاهش پیدا نکند و درنتیجه سود بیش‌تری به شما تعلق بگیرد.

مقالات دیگر  انواع بیمه عمر را بهتر بشناسیم
مطالب مرتبط: همه چیز در مورد بیمه عمر کارآفرین

 

✳️ داشتن بیمه عمر مناسب در کنار بیمه تامین‌اجتماعی می‌تواند در داشتن زندگی راحت‌تر در دوران بازنشستگی به شما کمک کند. بیمه بازار امکان مقایسه و خرید بیمه عمر شرکت‌های مختلف را فراهم کرده تا شما عزیزان انتخاب راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید