بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

 رانندگان موظف هستند هنگام خرید خودرو از شرکت‌های ارئه دهنده بیمه برای وسیله نقلیه خود بیمه شخص ثالث تهیه نمایند. برخوردرای از بیمه شخص ثالث برای کلیه مالکان وسایل نقلیه اجباری است و دیرکرد پرداخت آن مشمول جریمه خواهد شد. اما نحوه محاسبه و شرایط بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرید بیمه شخص ثالث

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت

 استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر ،برای حمل‌ونقل و رساندن بسته‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. نکته اینجاست که از چند میلیون موتورسیکلت موجود در سطح شهر، تنها ۲ میلیون راننده موتورسیکلت، بیمه موتورسیکلت دارند. این بازه زمانی ۲۰ روزه (از ۲۰ بهمن تا ۱۰ اسفند) برای صاحبان این وسایل نقلیه نیز فرصتی است که باید حتما از آن استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند برای خرید قسطی بیمه‌نامه شخص ثالث اقدام کنند. برای محاسبه هزینه بیمه ثالث موتور سیکلت خود می‌توانید از محاسبه‌گر بیمه موتور سیکلت بیمه بازار  استفاده کنید.

عواقب عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث

در ایران داشتن بیمه ثالث اجباریست و نداشتن آن برای مالک خودرو جرم محسوب می‌شود و عواقب جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. خودرویی که بیمه ثالث نداشته باشد به ازای هرروز تأخیر، شامل جریمه دیرکرد می‌شود. در صورتی که در این دوران حادثه‌ای اتفاق بیافتد؛ شرکت بیمه هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت خسارت ندارد و تمامی هزینه‌ها باید از جیب پرداخت شود.

  از همین رو، تمدید به موقع این بیمه‌نامه اهمیت بسیاری دارد که در موارد بسیاری به علت مشغله زیاد بیمه‌گذاران، فراموش می‌شود. جریمه دیرکرد تمدید این بیمه‌نامه، به صورت روزشمار محاسبه شده و بر اساس نوع وسیله نقلیه متفاوت است. در سال ۱۴۰۰ جریمه هر روز دیرکرد برای خودروی سواری حدود ۶ هزارتومان است. در صورتی که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث خود را فراموش می‌کنید، می‌توانید با ثبت یادآور بیمه ثالث، چند روز پیش از پایان تاریخ انقضا بیمه از آن مطلع شوید.

مقالات دیگر  دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث

لازم به ذکر است جریمه دیرکرد تنها تا یک سال (۳۶۵ روز) محاسبه و به‌حق بیمه اضافه می‌شود. با توجه به اهمیت تمدید بیمه شخص ثالث و وجود بخشودگی جرایم دیرکرد ،بهتر است مالکان وسایل نقلیه، تا تاریخ مقرر (یعنی ۲۰ بهمن تا ۱۰ اسفند) بیمه شخص ثالث‌شان را تمدید کنند.

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث 1402

نرخ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1402 به شرح جدول زیر است:

جریمه دیرکرد نوع وسیله نقلیه
سواری کمتر از 4 سیلندر 6422
پیکان و پراید 7605
سایر خودرو‌های چهار سیلندر 8940
سواری‌های بیش از چهار سیلندر 10005
موتورسیکلت گازی 1595
متورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر 1948
متورسیکلت دو سیلندر به بالا 2140

 

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور سیکلت به سایت بیمه بازار مراجعه کنید. سفارش در بیمه بازار به راحتی انجام می‌شود. تنها کافیست مشخصات وسیله نقلیه و تعداد سال‌های تخفیف بیمه را وارد کرده و نرخ  این بیمه‌نامه را در معتبرترین شرکت‌های بیمه مشاهده و مقایسه نمایید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. مهرزاد

    سلام بخشودگی جریمه دورکرد بیمه بهمن‌ماه مناسبت دهه فجر در 1400 کی شروع میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      تا به امروز خبری در ارتباط با این موضوع برای سال جاری مخابره نشده است