بررسی اجمالی عملکرد شرکت‌های بیمه در سال ۹۵ و ۹۶

دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی  اعلام کرد، با تلاش شرکت‌های بیمه و استقبال روزافزون مردم از پوشش‌های بیمه‌ای، صنعت بیمه رشد حدود ۲۰ درصدی در شش ماهه اول سال ۹۶ را تجربه کرد. برای اندازه‌گیری میزان رشد شرکت‌های بیمه، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت؛ برای مثال؛ حق‌بیمه تولیدی، درآمد از محل حق‌بیمه تولیدی و میزان و تعداد خسارت پرداختی و… در این مقاله قصد داریم، رشد شرکت‌های بیمه را از نظر این شاخص‌ها بررسی کنیم تا ببینیم کدام شرکت عملکرد بهتری داشته است:

 بررسی اجمالی صنعت بیمه در سال ۹۵

 حق بیمه تولیدی

حجم حق‌بیمه تولیدی در کل سال ۱۳۹۵، نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ رشد ۲۱٫۹۸ درصدی را تجربه کرده است. که ۳۹٫۳۴ از این مقدار حق‌بیمه، متعلق به بیمه شخص ثالث بوده که نسبت به سال قبل رشدی ۲۹٫۸ داشته است.

 رشته درمان از کل حق‌بیمه تولیدی، معادل ۲۳٫۴۲ درصد سهم داشته. حق‌بیمه تولیدی در این رشته، رشد ۱۸٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. رشته عمر و زندگی در سال ۹۵ رشدی ۳۶٫۷۶ درصدی نسبت به سال مشابه داشته است. سه رشته شخص ثالث، درمان و عمر ۷۶٫۱۹ درصد حق‌بیمه تولیدشده کشور را شامل می‌شوند.

 خسارت پرداختی

کل خسارت پرداختی در سال ۹۵ معادل ۱۸۲۸۹۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۴ (۱۴۶۵۷۶ میلیارد ریال) رشدی ۲۴٫۷۸ درصدی تجربه کرده است. تعداد خسارت در سال ۹۵، ۳۲ میلیون بوده که نسبت به سال ۹۴ که ۲۴ میلیون بوده رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است. جالب است بدانید ۹۳ درصد از این تعداد خسارت، متعلق به بیمه درمان بوده که نسبت به سال ۹۴ رشدی ۳۴% داشته است.

عملکرد شرکت‌های بیمه

 بررسی اجمالی صنعت بیمه در سال ۹۶ (سه ماه نخست سال)

سال ۹۶ وضعیت تولید حق‌بیمه شرکت‌های بیمه‌گری، نسبت به سال ۹۵ بالغ ‌بر ۲۳ درصد رشد داشته که این خبر خوبی برای صنعت بیمه است.

مقالات دیگر  همه چیز درباره‌ی بیمه تکمیلی عمل زیبایی

در جدول زیر همان‌گونه که می‌بینید بیمه ملت در بین ۸ شرکتی که صورت‌های مالی خود را در سال جدید (۳ماه نخست) منتشر کردند؛ بالاترین رشد را داشته و با ثبت ۱۴۵ درصد رشد، عملکرد مناسبی را رقم‌زده است.

بیش‌ترین حق‌بیمه صادرشده در ۳ ماه اول سال ۹۶، متعلق به بیمه آسیاست که البته نسبت به مدت مشابه ۹۵، رشد مناسبی داشته است. کم‌ترین حق‌بیمه صادرشده در سال ۹۶ نیز متعلق به شرکت دی است که نسبت به سال قبلش افت چشم‌گیری داشته است.

بیش‌ترین درآمد از حق‌بیمه ۳ ماه اول سال ۹۶ متعلق به بیمه آسیاست، که نسبت به سال قبلش رشد خوبی داشته است. بعد از آن بیمه البرز نیز درآمد مناسبی از محل حق‌بیمه‌ها داشته. کم‌ترین درآمد از محل حق‌بیمه‌ها نیز متعلق به بیمه نوین است؛ بااین‌حال می‌توان امیدوار بود که این شرکت نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

عملکرد شرکت‌های بیمه

جالب است بدانید بیمه‌بازار امکان مقایسه و خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی و بیمه عمر از تمامی شرکت‌های ایران، البرز، پاسارگاد، پارسیان، ملت، نوین، آسیا، دی، ما، رازی، دانا و کارآفرین را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس برای مقایسه و خرید بیمه به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید