بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی، می‌توانند تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار بگیرند.

سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور حمایت از بیمه‌شدگانِ تحت پوشش خود، برای جبران بخشی از هزینه‌های درمانِ‌شان، اضافه بر بیمه پایه و هم‌چنین جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین درمان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، قراردادی منعقد کرده تا بازنشستگان، دغدغه هزینه‌های گزاف درمانی را نداشته باشند.

چه کسانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند؟

بیمه‌شدگان اصلی که همان بازنشستگان و ازکارافتادگان هستند.

افراد تحت تکفل، یعنی افرادی که دفترچه بیمه پایه ‌دارند. (مانند بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه خدمات درمانی و…) البته این افراد باید شرایطی داشته باشند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  1. فرزندان پسر اگر شاغل نیستند، تا پایان ۲۲ سالگی می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند. البته اگر گواهی اشتغال به تحصیل داشته باشند، تا ۲۵ سالگی و در صورت تحصیل در مقطع دکتری تا ۲۶ سالگی، می‌توانند بیمه شوند.
  2. فرزندان دختر درصورتی‌که ازدواج‌نکرده یا شغلی نداشته باشند.
  3. نوادگانی که پدرشان فوت کرده و تحت تکفل بیمه‌شده اصلی باشند.
  4. پدر و مادرانِ بازنشستگان و ازکارافتادگان (زن و مرد). البته این افراد باید مدارک موردنیاز که ثابت کنند، تحت تکفل هستند را ارائه دهند.
مطالب مرتبط: سوابق بیمه ؛ جدیدترین شیوه دریافت سوابق بیمه فقط با وارد کردن کد ملی

نرخ حق بیمه

حق بیمه برای هر نفر ۳۶ هزار ۲۰۰ تومان است که ماهانه از حقوق بازنشستگی افراد کم می‌شود. اگر حقوق فرد بازنشسته کمتر از یک‌میلیون تومان باشد و افراد تحت تکفلش از ۲ نفر بیشتر باشند، حق بیمه تکمیلی فقط تا ۳ نفر کسر می‌شود.

مقالات دیگر  مشاهده سوابق بیمه با موبایل (با کد USSD)

تعهدات بیمه تکمیلی

در سال جدید به دلیل رضایت مناسب بیمه‌شدگان از خدمات درمانی، قرارداد تأمین اجتماعی با بیمه آتیه‌سازان حافظ تمدید شد و البته سقف تعهدات نیز افزایش یافت. برای مثال؛ سقف تعهداتِ پاراکلینیکی۱ از ۵۰۰ به ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. سقف تعهدات خدمات فوق تخصصی از ۱۲ میلیون به ۱۴ میلیون تومان و سقف خدمات طبی عمومی از ۵ به ۶میلیون تومان افزایش یافتند. سقف تعهدات پاراکلینیکی۲ هم سیر صعودی از ۳۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان داشت. سقف آزمایش‌ها و پاتولوژی هم از ۲۵۰ هزار به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

بیمه درمان بازنشستگان

مطالب مرتبط: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد USSD

چطور از بیمه درمان‌مان استفاده کنیم؟

بیمه‌شدگان در صورت تمایل به استفاده از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی طرف قرارداد، می‌توانند به یکی از شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ مراجعه، و با ارائه دستور پزشک معالج و سایر مدارک لازم، معرفی‌نامه بیمارستان یا مرکز جراحی محدود موردنظر را دریافت کنند و موردپذیرش و درمان قرار بگیرند.

برای گرفتن معرفی‌نامه چه مدارکی لازم است؟

  1. گواهی پزشک که در آن نوع بیماری و عمل جراحی مشخص باشد.
  2. کپی کارت ملی، شناسنامه و دفترچه بیمار و بیمه‌شده اصلی
  3. برای فرزندان دختر، ارائه اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه و فرزندان پسر بالاتر از ۲۲ سال، گواهی اشتغال به تحصیل لازم است.
  4. افراد بیمه‌شده برای مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز غیرطرف قرارداد هم آزاد هستند و بعد از پرداخت هزینه‌ها و ارائه مدارک لازم، می‌توانند هزینه درمان‌شان را دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت هزینه بیمه درمان

  1. اصل صورت‌حساب بیمارستان و پزشکان که مهر بیمارستان یا مرکز درمان را داشته باشد.
  2. اصل گواهی پزشک، مبنی بر اینکه چه نوع عمل جراحی و یا خدمات درمانی انجام‌شده است.
  3. اصل و کپی شناسنامه و صفحه اول دفترچه بیمه سلامت بیمار
  4. اصل ریز خدمات پاراکلینیک و گزارش آزمایش‌های رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و…

بیمه‌بازار که اولین سامانه مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه ثالث، بدنه، زلزله، آتش سوزی و بیمه عمر است؛ سعی دارد اطلاعات جامع و کاملی را در مورد بیمه‌های تامین‌اجتماعی نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با ما همراه باشید!

مقالات دیگر  شکایت از کارفرما بابت بیمه
نظر یا پرسش خود را بنویسید

4 نظر
  1. بهمن

    کار گذار من منو بیمه تعمین اجتمایی منو بیمه درمانی کرده من میخام همین بیمو هم درمانی هم بزنشسته گی کنم چطور باید انجام بدم

  2. محمد

    سلام تامین اجتماعی اگر دلش به حال بازنشسته نمی سوزد که واقعا چنین است زیرا در تامین اشتباهی هیچ چیز سر جایش نیست فقط آنها که اهل کلک و فقط سراغ دو سال آخر بیمه هستند و کسانیکه با چند سال بیمه نصفه نیمه از کار افتاده میشوند و کسانیکه بلد هستند چگونه کر پیش ببرند موفق هستند و بنده وامثال بنده که بالای سی سال بیمه دادیم و با جرایم آنها خیلی پرداخت کردیم اگر این پول را در بانک فلان گذاشته بودیم الان بیشتر مستمری سود پول داشتیم برای نمونه آمار دست شما است اکثر کسانیکه مستمری بالا دارند فقط دو سال آخر حق بیمه بالا داده‌اند این مورد برای پرسنل تامین اجتماعی هم متاسفانه صادق است که عذر بدتر از گناه است ولی ما که اکثر پرداخت بیمه ما بالا بوده و اواخر بیمه گرفتار مشکلات مالی وشغلی بودیم باید تاوان زرنگی دیگران را با مستمری حد اقل بدهیم .بمان اصل موضوع که خواستم بگویم این که آیا مستمری بگیران تامین اجتماعی مانند باز نشسته های فلان کشور بسیار حال خوشی دارند تا جاییکه کنار هم بدون رعایت مسایل شرعی به پیک نیک آن چندانی می‌روند و ما بی خبرم ببخشید ما حتی برای تامین پول دارو ودکتر در زمان بازنشستگی کم داریم چه به ….مختلط گشتن در خوارج لطفاً واقع بین باشید و به مستمری بگیران مظلوم و مسلمان توهین نکنید بخدا روزی چوبش را می‌خورید . انشاالله

  3. حامد

    این دایتا نیز نوعی اخاذی از مستمری بگیر و عدم ارائه خدما مناسب است که با تبای تامین اجتاعی و کانون بازشستگی عملی شده است و دردی از مستمری بگیر را درما نمیکند.

    1. بیمه بازار

      سلام ممنونم از نظرتون