بیمه شخص ثالث قسطی در بیمه‌بازار

شما می‌توانید بیمه ثالث‌تان را از سایت بیمه‌بازار به صورت قسطی خریداری کنید!

بیمه شخص ثالث طبق قانون، تنها بیمه اجباری در کشور است و داشتن آن برای تمامی مالکین خودرو و موتورسیکلت، اجباری است. با توجه به افزایش نرخ دیه، مبلغ حق بیمه ثالث نیز افزایش قابل توجهی داشته و از همین رو، پرداخت این میزان هزینه برای بسیاری از افراد،‌ به چالش تبدیل شده است.

برای این‌که ناچار به پرداخت یک‌جای تمام مبلغ حق بیمه نشوید،‌ دو راه وجود دارد. خرید بیمه‌ ثالث کوتاه‌مدت و خرید قسطی بیمه ثالث.


محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

محاسبه بیمه ثالث تمامی شرکت‌های بیمه‌گر و مقایسه قیمت آن‌ها در بیمه بازار


خرید بیمه ثالث کوتاه مدت

در این روش، بیمه‌گذار به جای خرید یک بیمه‌نامه یک‌ساله، بیمه‌های کوتاه مدت خریداری می‌کند. بیمه‌های کوتاه مدت، در بازه‌های زمانی شش ماه، چهار ماهه و سه ماهه قال خریداری خواهند بود. برای مثال فرد در طول یک‌سال،‌ به جای تمدید یک‌ساله، می‌تواند سه بیمه کوتاه‌مدت چهارماهه تهیه کند.

در این روش تمامی هزینه در یک نوبت پرداخت نمی‌شود، اما حق بیمه پرداختی در مجموع یک‌سال،‌ بیشتر از حق بیمه‌ یک‌ساله خواهد بود. درواقع در پایان یک‌سال فرد حدودا ۱۸ درصد هزینه بیشتری نسبت به حق بیمه یک‌ساله پرداخت خواهد کرد.

از دیگر مشکلات این روش نحوه محاسبه تخفیفات عدم خسارت است. فرض کنید در چهار ماهه نخست، دچار خسارت شوید و از بیمه خود استفاده کنید. در این شرایط برای تمدید بیمه در چهارماهه دوم، درصدی از تخفیفات شما کسر می‌شود و بیمه را با تخفیف کمتر خریداری خواهید کرد. در صورتی که اگر بیمه شما یکساله بود،‌ تا پایان از تخفیفات قبلی استفاده می‌کردید.

اما در صورتی که در بازه چهارماهه اول دچار خسارت نشوید،‌ برای چهارماهه بعدی به تخفیفات اضافه نخواهد شد؛ بلکه باید یک‌سال را بدون خسارت بگذرانید تا برای سال بعد، به تخفیفات بیمه‌نامه شما اضافه شود. به همین دلایل،‌ معمولا خرید بیمه در بازه‌های کوتاه‌مدت به صرفه نخواهد بود.

مقالات دیگر  دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

 

خرید بیمه ثالث قسطی با چک ضمانت

در این روش، بیمه ثالث یک‌ساله تمدید می‌شود اما پرداخت آن در یک نوبت انجام نخواهد شد. با خرید بیمه ثالث قسطی، ۵۰ درصد مبلغ در ابتدا و مابقی در چند نوبت چک (بسته به شرکت بیمه) تسویه خواهد شد. به طور مثال در بیمه شخص ثالث ایران تسویه حق بیمه ثالث اقساطی، بدین صورت است که ۵۰ درصد مبلغ به صورت نقد و ۵۰ درصد باقی مانده در یک چک پرداخت می‌شود.

لازم است چک‌های ارائه شده حتما دارای «آرم صیاد»  و در وجه شرکت بیمه‌ای که از آن خریداری کرده‌اید باشد. در صورت خرید بیمه ثالث قسطی از بیمه‌بازار، چک‌ها هنگام ارسال بیمه‌نامه از بیمه‌گذار دریافت می‌شود.

 

نحوه محاسبه تخفیف

در این حالت محاسبه تخفیفات عدم خسارت و تخفیف حوادث راننده، تفاوتی با حالت معمول نخواهد داشت؛ چرا که بیمه نامه یکساله صادر شده و تنها نحوه پرداخت متفاوت است. به همین علت تخفیفات هم طبق حالت معمول در یک سال سنجیده شده و در صورت عدم استفاده از بیمه طی مدت بیمه‌نامه، یک‌سال به تخفیفات اضافه خواهد شد.

در صورت استفاده از بیمه نیز درصدی از تخفیفات کسر شده و برای سال بعد، باید حق بیمه بیشتری پرداخت شود.

 

خرید بیمه ثالث قسطی از بیمه بازار

برای خرید بیمه ثالث اقساطی می‌توانید از طریق بیمه‌بازار اقدام کنید. در سایت بیمه بازار پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به خودرو، پیشنهادهای مختلف از شرکت‌های بیمه مختلف نمایش داده می‌شود. در این صفحه مواردی که امکان پرداخت اقساط برای آتها وجود دارد مشخص شده و شما می‌توانید پس بررسی آن، ‌بیمه‌نامه مورد نظر خود را انتخاب کنید، سفارش را آنلاین ثبت کرده و در آدرس دلخواه تحویل بگیرید.

در تصاویر زیر، نحوه سفارش بیمه ثالث قسطی از بیمه بازار،‌ به طور کامل و به ترتیب مراحل توضیح داده شده است.

مقالات دیگر  نکته‌های مهم بیمه ثالث و بیمه بدنه که اغلب نمی‌دانیم

 

بیمه ثالث قسطی

بیمه شخص ثالث اقساطی

 

بیمه ماشین اقس

هنگام تحویل بیمه‌نامه جدید چک‌های باقیمانده اقساط توسط پیک از شما دریافت می‌شود.


از دست ندهید:

چگونه می توان بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟

چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

 خرید اقساطی بیمه ثالث ایران 

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث معلم

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید