بیمه عمر پارسیان را بخریم یا نه؟

یکی از عواملی که باعث می‌شود به فکر پس‌انداز برای خود و فرزندانمان باشیم، عدم اطمینان از آینده است. این پس‌انداز در طول زندگی به‌شدت به میزان درآمدمان وابسته است. اما این پس‌اندازها معمولاً چندان دوامی ندارند و با اولین مشکل به باد فراموشی سپرده می‌شوند! درست مانند قلک‌های کودکی‌مان! حتی اگر این پس‌اندازها دوام هم بیاورند، ارزش آن آن‌قدر پایین آمده که دیگر دردی را دوا نمی‌کند! پس اگر قرار است پس‌انداز کنیم، بهتر آن را در جایی سودده سرمایه‌گذاری کنیم! یکی از راه‌های مطمئنِ پس‌انداز، بیمه‌های عمر سرمایه‌گذاری هستند که در حال حاضر توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند، بیمه پارسیان یکی از همین بیمه‌هاست، که در این مقاله قصد داریم به توضیح شرایط بیمه عمر این شرکت بپردازیم:


محاسبه قیمت بیمه عمر پارسیان تنها با چند کلیک

محاسبه قیمت بیمه عمر پارسیان


 معرفی بیمه پارسیان

بیمه پارسیان از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی است که در سال ۸۲ با گرفتن مجوز از بیمه مرکزی، فعالیت خود را شروع کرد! خوب است بدانید سهام‌داران این شرکت، بیمه بانک پارسیان، گروه مالی بانک پارسیان و لیزینگ پارسیان و… هستند!

سطح توانگری مالی پارسیان

سطح توانگری شرکت، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب برای هر نوع بیمه، به‌خصوص بیمه عمر است. این شاخص به این معناست که آیا شرکت بیمه توانایی عمل به تعهدات خود را دارد؟ برای همین، باید این شاخص را در چند سال گذشته شرکت بررسی کرد! این شاخص ۵ درجه‌بندی دارد که بهترین آن سطح یک بالای ۱۰۰ و بدترین آن سطح ۵ زیر ۱۰ هست! با این شرایط باید گفت بیمه پارسیان از سال ۹۱ تاکنون روند صعودی داشته است که این خود نشان‌دهنده قابلیت اعتماد است.

مقالات دیگر  مقایسه بیمه عمر آسیا و ایران

بیمه عمر پارسیان

سهم از بازار بیمه پارسیان

سهم بازار ازآنجا اهمیت دارد که  نشان می‌دهد یک شرکت چقدر خوب عمل کرده و توانسته چقدر از سهم بازار را در دست بگیرد. بیمه پارسیان ازجمله بیمه‌های خصوصی است که با داشتن ۷/۵% از سهم بازار در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و توانسته سهم مناسبی از بیمه را کسب کند!

سهم رضایت و میزان شکایت مشتریان

بیمه مرکزی، سالانه با انتشار گزارشی، شرکت‌های بیمه را ازنظر ۲ عامل مهم سطح رضایت و میزان شکایت مشتریان، دسته‌بندی می‌کند که می‌تواند به انتخاب ما کمک کند برای مثال؛ شرکتی که درصد شکایت مشتریانش کم باشد یا رتبه رضایت مشتری بالاتری داشته باشد، قطعاً عملکرد بهتری داشته است و می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد! ازآنجایی‌که سطح رضایت مشتری بیمه پارسیان ۷ است این شرکت عملکرد متوسطی در جذب رضایت مشتری داشته و هم‌چنین میزان شکایت مشتری شرکت بیمه پارسیان ۳۳ است که بازهم در رده متوسط قرار می‌گیرد! بهتر است برای مقایسه هم‌زمان رتبه‌های رضایت و شکایت تمامی شرکت‌های بیمه به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

بیمه عمر پارسیان

بررسی بعد سوددهی و سرمایه‌گذاری بیمه پارسیان

در بیمه‌های عمر ۲ نوع سوددهی داریم: ۱- سود تضمینی ۲- سود مشارکتی

اول: سود تضمینی که بیمه مرکزی برای همه شرکت‌ها تعیین کرده و آن ٢ سال اول ١۶٪‏، ٢ سال دوم ١٣٪‏ و از سال چهارم به بعد ١٠٪‏ است. دوم:  سود مشارکت که نرخ آن بیش‌تر از تضمینی است، سال‌به‌سال تغییر می‌کند. نرخ سود بیمه پارسیان، سال نودوسه ۲۳% و سال نودوچهار ۲۱% بوده است. البته باید بدانید که  نرخ سود مشارکتی، معیار خیلی مناسبی برای تصمیم‌گیری نیست، چراکه هرسال تغییر می‌کند. یا حداقل باید نرخ سوددهی شرکت موردنظر خود را در چند سال متوالی در نظر بگیرید و اگر روند رو به رشد داشت یا حداقل نزول نکرده بود می‌توان به آن نرخ اطمینان کرد. با توجه به رو به کاهش بودن سوددهی بیمه پارسیان باید دید امسال می‌تواند سود بیش‌تری به مشتریان خودپرداخت کند یا هم‌چنان سیر نزولی خواهد داشت.

مقالات دیگر  انواع بیمه عمر را بهتر بشناسیم

بهتر است بدانید بیمه عمر ۲ نوع پوشش اصلیِ سرمایه‌گذاری و سرمایه فوت دارد.

در پایان مدت قرارداد اندوخته سرمایه‌گذاری شده به‌اضافه، سودهای مشارکتی و تضمینی به فرد تعلق می‌گیرد! در صورت فوت شخص سرمایه فوت و اندوخته سرمایه‌گذاری به بازماندگان فرد پرداخت می‌شود.

سرمایه‌ای که در انتها به شما تعلق می‌گیرد بستگی به‌حق بیمه‌ای دارد که پرداخت می‌کنید. هرقدر حق بیمه بیش‌تری پرداخت کنید؛ در انتها سرمایه بیش‌تری را دریافت می‌کنید. بهتر است حق بیمه خود را سالیانه به میزان ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دهید تا براثر تورم، ارزش پولتان کم نشود.

بیش‌تر بدانید: با پرداخت ۱۰ قسط بازنشسته شوید و مستمری دریافت کنید

 

بیمه عمر پارسیان

بررسی پوشش‌ها و نحوه انتخاب پوشش مناسب

انتخاب پوشش مناسب بیمه‌ای بسیار مهم است، پس بهتر است با دقت کافی انتخاب شود. در ادامه به بررسی پوشش‌های مختلف بیمه عمر پارسیان می‌پردازیم تا بادید باز انتخاب کنید. برای مقایسه و استعلام بیمه عمر شرکت‌های مختلف به سایت بیمه بازار مراجعه کنید.

پوشش فوت براثر حادثه

هر اتفاق ناگهانی که ناشی از یک حادثه خارجی که بدون اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده و منجر به مرگ فرد شود را حادثه می‌گویند. برای مثال؛ اگر فردی براثر غرق شدن، مسمومیت، زلزله، آتش‌فشان و…. فوت کند، بیمه‌گر سرمایه فوت براثر حادثه را به بازماندگانش پرداخت می‌کند! سرمایه فوت حادثه بیمه پارسیان می‌تواند تا حداکثر سه برابر سرمایه فوت عادی باشد، یعنی اگر فرد، سرمایه فوت ۵۰ میلیون تومان انتخاب کرده باشد می‌تواند تا سقف ۱۵۰ میلیون پوشش فوت حادثه را انتخاب کند. سقف این پوشش برای بیمه پارسیان ۸۰۰ میلیون است. سن قابل‌ارائه این پوشش ۱۵ تا ۷۰ سال است.

پوشش ازکارافتادگی دائم و کامل

ناتوانی کامل بیمه‌شده در اشتغال هرگونه شغل و انجام هر نوع فعالیت متناسب باتجربه و تحصیلات و آموزش فرد که در اثر بیماری و حادثه و البته مورد تائید پزشکی قانونی و بیمه‌گر باشد را ازکارافتادگی می‌نامند. ازکارافتادگی باید حداقل ۶ ماه ادامه پیدا کند. در صورت انتخاب این پوشش در صورت ازکارافتادگی کامل مبلغی از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت به شخص پرداخت می‌شود. این پوشش محدودیت سنی دارد و فقط به شاغلان و از ۱۸ تا ۶۰ سال قابل‌ارائه است. لازم است بدانید انتخاب این پوشش منوط به انتخاب پوشش فوت براثر حادثه است و به‌تنهایی ارائه نمی‌شود! افراد خانه‌دار، بیکار و محصل و بازنشسته که شاغل نیستند، نمی‌توانند تحت این پوشش قرار بگیرند.

مقالات دیگر  ۲۰ نکته مهم برای یک فروشنده‌ی جوان بیمه
پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

در صورت ازکارافتادگی کامل بیمه‌شده؛ البته درصورتی‌که حداقل تا ۶ ماه ادامه داشته باشد و تا قبل از ۶۰ سالگی باشد، شرکت بیمه پارسیان تعهد می‌کند که حق‌بیمه را تا پایان زمانی که در قرارداد آمده پرداخت کند. این پوشش در صورت خرید پوشش فوت براثر حادثه قابل‌ارائه است.

شرایط دریافت وام بدون ضامن

بیمه پارسیان امکان برداشت از اندوخته را از پایان سال دوم به میزان ۵۰% و در پایان سال ششم ۸۰% را فراهم کرده است فرد در صورت نیاز مالی می‌تواند از حساب خود برداشت کند! دریافت وام، بدون ضامن و وثیقه از بیمه پارسیان تا سقف ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه‌نامه نیز برای مشتریان امکان‌پذیر است.

پوشش بیماری‌های خاص

در صورت ابتلا به بیماری‌های نظیر سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن (قلب، کبد، کلیه، ریه و پیوند مغز و استخوان) سرطان و جراحی قلب باز با داشتن این پوشش بیمه‌ای، شرکت هزینه‌های درمان را تا سقف ۳۰ میلیون تومان و حداکثر ۳۰ درصد سرمایه فوت، پرداخت خواهد کرد.

بیش‌تر بخوانید:  بیمه عمر ما بخریم یا نه؟

 

برخی ویژگی‌های بیمه عمر پارسیان که در جدول زیر آورده شده است.

بیمه عمر پارسیان

در انتها باید اشاره‌کنیم، بهترین بیمه عمر برای هرکسی متفاوت است ازاین‌رو بدون مقایسه شرایط شرکت‌های مختلف و البته کمک از متخصصین اقدام به خرید هیچ نوع بیمه‌ای نکنید. برای مقایسه شرایط بیمه عمر شرکت‌های مختلف به بیمه‌بازار مراجعه کنید و قیمت و شرایط بیمه عمر پارسیان را با شرایط دیگر بیمه ها مقایسه کرد و در صورت انتخاب این بیمه‌نامه خرید اینترنتی بیمه عمر پارسیان را تجربه کنید. هم‌چنین برای مشاوره تخصصی رایگان در زمینهٔ بیمه عمر می‌توانید با شماره ۸۸۵۱۰۹۷۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

خرید اینترنتی بیمه عمر پارسیان

نظر یا پرسش خود را بنویسید

3 نظر
  1. اشنا

    سلام ،بیمه پارسیان به هیچ وجه نگیرید ،من گرفتم ضرر کردم

  2. A H

    در مورد بیمه پاسارگاد هم چنین مقاله ای مینوشتید و مقایسه هم میکردید خیلی عالی بود تا مردم بدانند بیمه ی برتر برای خرید بیمه عمر کدام شرکت بیمه است که تا به حال بیش از 6 میلیون ایرانی بیمه عمر پاسارگاد را دارند و الباقی شرکت های بیمه ای جمعا روی هم هنوز 2 میلیون و 400 هزار نفر را بیمه عمر نکرده اند.

    1. بیمه بازار

      بله بیمه پاسارگاد عملکرد خوبی داشته ممنون از توجهتون