بیمه مسافرتی برای ترکیه

در سال‌های اخیر با توسعه صنعت توریسم، ترکیه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. بیماری، گم کردن وسایل، برگشت اضطراری و… اتفاقاتی هستند که ممکن است در طول سفر برای هر مسافری رخ دهد. بیمه مسافرتی ترکیه یکی از مدارک مهمی است که لازم است گردشگرانی که عازم این کشور هستند با خود به همراه داشته باشند. اگر قصد دریافت بیمه مسافرتی برای ترکیه را دارید، برای آشنایی با این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن در ادامه با ما همراه باشید.

خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی چیست؟ 

در طول مسافرت، مسافران ممکن است با خطرات و خسارت‌های گوناگونی مواجه شوند. شرکت‌های بیمه با ارائه بیمه مسافرتی متعهد می‌شوند تا هزینه برخی مشکلات پیش‌بینی نشده در سفر مانند بیماری، گم شدن چمدان، خسارت لغو پرواز و.. را تحت پوشش قرار دهند. 

آیا برای سفر به ترکیه بیمه مسافرتی لازم است؟

برای  سفر به کشور‌های اتحادیه اروپا برخورداری از بیمه مسافرتی اجباری است و بدون آن اجازه ورود به کشور‌های حوزه شینگن را نخواهید داشت. خرید بیمه مسافرتی برای ترکیه الزامی نیست، اما از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند، برخورداری از این بیمه‌نامه می‌تواند هزینه حوادث سفر را به طور چشم‌گیری کاهش دهد.  

انواع پوشش بیمه مسافرتی ترکیه

پوشش های بیمه مسافرتی ترکیه به شرح زیر هستند:

1. پرداخت هزینه بستری و معالجات پزشکی

اگر مسافر در طول سفر دچار بیماری شود و نیاز به معالجه پزشک یا بستری شدن در بیمارستان را داشته باشد، بیمه سلامت مسافرتی ترکیه هزینه آمبولانس یا بازگشت هوایی به کشور اقامت را انجام خواهد داد. بیمه پزشکی ترکیه، علاوه بر انتقال بیمار، پرداخت هزینه‌های زیر نیز بر عهده دارد:

  • هزینه بستری در بیمارستان 
  • جراحی
  • معاینات پزشکی
  • هزینه دارو‌های تجویز شده توسط پزشک 
مقالات دیگر  بیمه‌های مورد نیاز برای سفر

بیمه مسافرتی برای ترکیه

2. گم شدن مدارک شناسایی

در صورت گم شدن مدارک شناسایی مانند پاسپورت، گواهینامه و… در حین سفر، شرکت بیمه وظیفه دارد هزینه صدور مدارک المثنی را پرداخت نماید.  

3. بازگرداندن جسد بیمه‌گذار

در صورت فوت بیمه‌گذار در سفر، شرکت بیمه باید تمهیدات لازم را برای بازگرداندن جسد شخص به کشورش فراهم نماید. توجه داشته باشید که در این موارد علت فوت متوفی نیز باید مشمول بیمه‌نامه باشد.

4. تاخیر یا گم شدن بار

در صورت گم شدن چمدان مسافر، هزینه خسارت تا سقف مندرج در بیمه‌نامه به شخص پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتی که برگرداندن چمدان مسافر در مقصد با بیش از 6 ساعت تاخیر همراه باشد، هرینه لباس و لوزام بهداشتی ضروری به مسافر پرداخت خواهد شد.  

5. تاخیر در حرکت

 چنانچه وسیله حمل و نقل، برای حرکت 6 ساعت تاخیر داشته باشد، شرکت بیمه تا سقف مندرج در بیمه‌نامه برخی هزینه‌ها را به مسافر پرداخت خواهد کرد. این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه اقامت در هتل
  • هزینه خوراک
  • هزینه ارسال دارو

6. انتقال اضطراری اعضای خانواده بیمه‌گذار

اگر بیمه‌گذار به دلیل حادثه یا بیماری بستری شود، شرکت بیمه هزینه رفت و برگشت و اقامت یکی از اعضای نزدیک بیمه‌گذار را به محل اقامت او پرداخت حواهد کرد.

7. پرداخت هزینه‌های غیرمنتظره

در شرایطی که مسافر به دلیل مسائل حاد پزشکی یا فوت بستگان درجه یک ( پدر، مادر،خواهر، برادر، همسر و فرزند) نتواند از بلیط اصلی خود برای بازگشت استفاده کند، شرکت بیمه هزینه بازگشت غیر منتظره او را پرداخت خواهد کرد.

موارد خارج از تعهد بیمه مسافرتی ترکیه 

مواردی که خارج از پوش‌های بیمه مسافرت ترکیه هستند عبارت‌اند از:

  • موارد ناشی از شرکت در مسابقات ورزشی ( برای این موارد نیاز به تهیه بیمه ورزشی است)  
  • خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان و…
  • درگیر و نزاع، جنگ، شورش و….
  • سقط جنین اختیاری
  • خسارت‌های ناشی از بیماری روانی
  • خسارت‌های که به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر باشد
  • هزینه درمانی بیماری‌هایی که پیش از سفر به وجود آمده‌اند
  • خسارت‌های ناشی از تشعشعات هسته‌ای و رادیو اکتیو
مقالات دیگر  کدام بیمه مسافرتی مناسب‌تر است؟

هزینه بیمه مسافرتی ترکیه

قیمت بیمه مسافرتی برای ترکیه بسته به شرکت ارائه دهنده و پوشش‌های آن می‌تواند متفاوت باشد و تعرفه ثابتی برای آن وجود ندارد. همچنین سه فاکتور مهم سن، وضعیت سلامتی و مقصد مسافر نیز بر روی قیمت بیمه مسافرتی اثر گذار هستند.  

بیمه مسافرتی ترکیه

بهترین بیمه مسافرتی برای ترکیه

در سامانه بیمه بازار امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی برای ترکیه و یا هر کشور دیگر را برای کاربران فراهم شده است. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات لازم در این صفحه، ضمن استعلام تعرفه شرکت‌ها و مقایسه طرح‌های مختلف، بیمه مورد نظر خود را انتخاب و بدون ترافیک و معطلی خریداری نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل خرید تا صدور بیمه‌نامه در کنار شما خواهند بود. 

معرفی شرکت های بیمه مسافرتی

نام شرکت

بیمه سامان
بیمه ملت
بیمه تعاون
بیمه پاسارگاد
بیمه البرز

 

مزایای داشتن بیمه نامه مسافرتی ترکیه چیست؟

  • پرداخت هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه تاخیر  یا کنسلی در پرواز
  • پرداخت خسارت گم شدن چمدان مسافر
  • بازگرداندن مسافر فوت شده به کشور مبدا

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله بیمه بازار به معرفی پوشش‌های بیمه مسافرتی ترکیه پرداختیم. شما می‌توانید بیمه مسافرتی خود را به صورت آنلاین و بدون معطلی از سایت بیمه بازار خریداری کنید. چنانچه سوال یا تجربه‌ای در ارتباط با دریافت بیمه مسافرتی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. کارشناسان بیمه بازار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه مسافرتی چیست؟ 

شناسنامه، کارت ملی، بلیط هواپیما و پرداخت هزینه بیمه

آیا بیمه مسافرتی ترکیه اجباری است؟ 

خیر. خرید این بیمه‌نامه اختیاری است.

نظر یا پرسش خود را بنویسید