چطور از تخفیف‌ بیمه بدنه‌ استفاده کنیم؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قمیت بیمه بدنه میزان تخفیف آن است. شرکت‌های بیمه هنگام محاسبه بیمه بدنه تخفیف‌های گوناگونی را برای خریداران در نظر می‌گیرند. در این مقاله همراه شما هستیم تا به بیان انواع تخفیف‌های بیمه بدنه و نحوه استفاده از آن بپردازیم  و بدین ترتیب بیمه بدنه با تخفیف خریداری نمایید ؛ با ما همراه باشید.

تخفیف‌های بیمه بدنه

بر روی بیمه بدنه توسط برخی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌های گوناگونی در نظر می‌گیرند، این تخفیف‌ها به شرح زیر است:

  • تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه
  • تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف خودروهای وارداتی
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • تخفیف دارندگان بیمه عمر
  • تخفیف دارندگان بیمه شخص ثالث
  • تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه
  • تخفیف مناطق آزاد
  • تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
  • تخفیف‌های مناسبتی
  • و….

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

هرگاه اتومبیل بیمه‌شده در مدت زمان قرارداد بیمه هیچ گونه اعلام خسارتی از محل بیمه‌نامه بدنه نکند هنگام تمدید بیمه، تخفیفی تحت عنوان تخفیف عدم خسارت بر میزان حق بیمه اعمال خواهد شد. درصد این تخفیف بر اساس سال‌های عدم خسارت به صورت زیر است:تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

تخفیف بیمه بدنه خودرو صفرکیلومتر

خودرو صفر تعریف‌های متفاوتی دارد برخی به خودرویی که مستقیما از کمپانی سازنده خریداری شود، خودروی صفر گفته می‌گویند. گروهی دیگر به خودروهایی که کارکرد آنها از ۵۰۰ کیلومتر کمتر باشد خودور صفر می‌گویند.

بسته به شرکت بیمه‌ای که برای خرید بیمه بدنه خودرو صفر انتخاب می‌کنید؛ ملاک برای تعیین خودرو صفر متفاوت خواهد بود؛ هر یک از شرکت‌ها ممکن است یکی از موارد زیر را برای تعیین خودرو صفر انتخاب کنند:

  • مقدار کیلومتر کارکرد خودرو
  • مدت زمانی که از پلاک کردن خودرو گذشته باشد
  • مدت زمانی که از شماره‌گذاری خودرو گذشته باشد
  • مدت زمانی که از تولید خودرو گذشته باشد
  • سایر موارد
مقالات دیگر  عوامل موثر بر حق بیمه خودرو ؛ آیا حق بیمه با توجه به قیمت خودرو تعیین می‌شود؟

به طور مثال در صورتی که بیش از ۳ ماه از مدت‌زمان پلاک کردن خودرو یا بیشتر از  یک سال از زمان تولید آن گذشته باشد، دیگر خودروی صفر محسوب نمی‌شود حتی اگر میزان کارکرد خودرو از ۵۰۰ کیلومتر کمتر باشد.

تخفیف بیمه بدنه خودروهای وارداتی

در صورتی که خودرو شما از جمله خودروهای وارداتی است، می‌توانید هنگام خرید بیمه بدنه از تخفیف خودروهای وارداتی این بیمه‌نامه استفاده کنید. توجه داشته باشید شرایط این تخفیف در شرکت‌های مختلف متفاوت بوده به طور مثال این تخفیف بیمه بدنه ایران برای خودروهای سواری امکان‌پذیر است که از سال ساخت آن‌ها 4 سال میلادی نگذشته باشد.

تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

برخی از شرکت‌های بیمه تخفیفاتی را برای دارندگان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث هنگام خرید بیمه بدنه در نظر می‌گیرند. میزان این تخفیف متناسب با تعداد سال‌هایی است که بیمه شخص ثالث دارای تخفیف عدم خسارت است. البته شرایط و درصد تخفیف ارائه شده در این موضوع در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت خواهد بود و تمامی شرکت‌های بیمه این تخفیف را برای مشتریان خود در نظر نمی‌گیرند.

تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان بیمه عمر یا بیمه شخص ثالث

برخی از شرکت‌های بیمه هنگام خرید بیمه بدنه به آن دسته از مشتریانی که قبلا از آنها بیمه عمر یا بیمه شخص ثالث خریداری کرده‌اند، تخفیف می‌دهند.

خودروهایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند، می‌توانند از بعضی از شرکت‌های بیمه هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف بگیرند.

تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه

برخی از شرکت‌های بیمه برای گروهی از افراد مانند: اعضای هیات علمی دانشگاه، ایثارگران و . . . در نظر می‌گیرند.

تخفیف‌های مناسبتی بیمه بدنه

بسیاری از شرکت‌های بیمه به مناسبت‌های مختلف از جمله به مناسبت اعیاد مختلف یا به مناسبت روزهای مختلف مثل روز بیمه تخفیف‌های گوناگونی را به خریدارن ارائه می‌دهند.

خرید بیمه بدنه با تخفیف

آگاهی از تمام تخفیف‌های این بیمه‌نامه کاری زمان‌بر و دشوار است. بیمه ‌بازار این مشکل را برطرف کرده است. در وب سایت بیمه بازار این امکان برای شما فراهم شده است تا با در نظر گرفتن تخفیف‌های موردنظرتان، قیمت بیمه بدنه انواع خودروها به طور مثال قیمت بیمه بدنه ۲۰۶ را در شرکت‌های مختلف مانند بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه آسیا و . . . محاسبه نمایید. همچنین در این سامانه شما می‌توانید قیمت و شرایط این بیمه‌نامه را با شرایط دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید و بدین ترتیب بیمه بدنه با تخفیف خریداری نمایید.

مقالات دیگر  پوشش نوسان قیمت خودرو چیست؟

 همچنین بخوانید 

چگونه تخفیف بیمه بدنه را انتقال بدهیم؟

نظر یا پرسش خود را بنویسید