کارت طلایی یا بیمه بدنه؟ مسئله این است

مقایسه بیمه بدنه و کارت طلایی:

در بیمه بدنه تعهد بیمه‌گر جبران خسارت وارده به بدنه و وسیله‌نقلیه بیمه شده است، بدین معنا که هرگاه وسیله نقلیه بیمه شده براثر آتش سوزی، سرقت، تصادف دچار خسارت شد بیمه­‌گر آن را جبران می‌‌کند. در این میان ایران خودرو با ارایه کارت طلایی برای خودروهای صفر  امکانات مناسبی را  برای مشتریان خود فراهم کرده برای مثال:

✅  امداد جاده‌ای رایگان

✅  تضمین قطعات

✅  جبران تصادف و یا هرگونه خسارت ، سرقت ( سرقت کلی خودرو و یا هر یک از قطعات آن )

✅  تعویض خودرو در خسارت‌های بالای ۶۰% و….

در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی و مزایا و معایب هریک بپردازیم:

 

️  انواع کارت طلایی و خدمات آنها:

انواع کارت امداد سیار سرویس در محل تعمیرات (خسارت) تعمیرات (فنی) جبران خسارت(سرقت جزیی) خودرو معوض (سرقت-خسارت) سرویس دوره ای
کارت طلایی یک ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی دو ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی سه ستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا۲۵۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی چهارستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی پنج ستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر

 

کارت طلایی

مزایای بیمه بدنه

✅  در صورت نداشتن تصادف سالانه تخفیف قابل توجهی قائل می‌شوند.

✅  بیمه بدنه شما با تخفیف سالهای قبلی قابل انتقال به خودروهای بعدی شما خواهد بود.

✅  پرداخت کل خسارت بصورت نقدی

✅  قابلیت پرداخت حق بیمه بصورت اقساط بدون بهره

✅  قیمت آن از کارت طلائی ارزان‌تر است.

✅ با کارت طلائی جهت تعمیر خودرو (تصادف یا خرابی آن) فقط باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید که در بسیاری مواقع همراه با معطلی و گاها خدمات نامناسب است ولی در بیمه بدنه شما وجه نقد خسارت را دریافت می کنید که در صورتی‌که خسارت جزئی باشد می‌توانید از اصلاح آن صرف نظر نموده و مبلغ خسارت را استفاده کنید یا به یک تعمیرگاه با خدمات مناسب مراجعه کنید در حالیکه در نمایندگی عملا دست شما بسته است.

مقالات دیگر  چگونه تخفیف بیمه بدنه را انتقال بدهیم؟

مزایای کارت طلایی

✅  کارت طلایی بازدید‌های دوره‌ای و خرابی قطعات را تحت پوشش قرار می‌دهد اما بیمه بدنه فقط  خسارت‌های وارد شده به خودرو را در جریان تصادفات، واژگونی، انفجار و صاعقه تحت پوشش قرار می‌دهد.

✅  در بیمه بدنه بازدید سلامت خودرو بعد از هر تصادف الزامی است اما کارت طلایی خسارت‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان نیاز به بازدید سلامت ندارد.

✅  در بیمه بدنه بعد از هر خسارت مبلغی به عنوان فرانشیز کسر می‌شود. از حادثه اول ۱۰% الی حادثه سوم که ۳۰% است در صورتی که در کارت طلایی فرانشیز کسر نمی‌شود.

✅  در بیمه بدنه فقط یک‌بار می‌توانید از پرداخت خسارت بدون کروکی در طول زمان بیمه‌نامه استفاده کنید اما این محدودیت برای کارت طلایی وجود ندارد.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

9 نظر
  1. MR

    سلام دوستان من سمند دارم کارت طلایی سال براش تمدید کردم ، وقتی ماشینم چپ شد شرکت کارشناس فرستاد برای تعیین خسارت ، فقط میزان خسارت رو حساب کردن و برای خودروی جایگزین گفتن میزان خسارت منهای فرانشیز مشتری که برای بار اول 15 درصد و برای دفعات بعدی 10 درصد اضافه میشود مثل بیمه بدنه یعنی بنده برای خودروی معوض باید قیمت خودروی صفر رو منهای مبلغ خسارت (البته بعلاوه مبلغ فرانشیز خودم) به حساب شرکت میریختم تا خودروی معوض از شرکت بگیرم که البته هزینه حمل و نقل تا محل سکونتم هم برعهده خودم بود ، که کلا با دروغایی که در مورد کارت طلایی میگن کاملا متفاوته و دقیقا مثل بیمه بدنه است که بنظر من بیمه بدنه بهتره چون پول خسارت رو بهت میده و مجبور نیستی فقط در نمایندگی ماشینتو درست بکنی ( خلاصه بگم من سمند ال ایکس ای اف سون 95 داشتم و کارت طلایی سال براش تمدید کردم البته یکبار سپر تعویض کردم که 10 درصد فرانشیز گرفتن ، موقعی که ماشینم واژگون شد که کلا نابود شد ، کارشناس برام 12 میلیون خسارت زد که 3 میلیونش سهم خودم میشد یعنی 25 درصدش یعنی عملا 9 میلیون تومن شرکت میداد که تا خودروی صفر که 36080000تومان هست من باید 27 میلیون به حساب شرکت واریز میکردم البته هزینه حمل خودرو از پارکینگ تهران تا شهرستانم بهش اضافه کن )

    1. بیمه بازار

      سلام ممنونم از نظرتون، سعی میکنیم بیشتر اطلاعات جمع اوری کنیم در مورد کارت طلایی تا شما بتونین تصمیم بهتری بگیرین. در مورد بیمه بدنه هم نظرتون کاملا درسته

    2. رضا

      با سلام شما خودتان می فرمایید کارت طلایی سال تمدید کردید که کمترین پوشش را دارد اگر شما کارت طلایی ۳ ستاره داشتید قضیه شما فرق داشت لطفا کمی تحقیق کنید

    3. ابوبکری

      دوست عزیز
      بنده کارشناس بیمه هستم . در مورد خودروی شما عرض کنم پوشش بیمه بدنه ریالی است. و با نرخ بازار سنجیده میشود یعنی درزمان صدور بیمه اگر قیمت ماشین شماهفتاد میلون است . و شما بیمه کرده اید و الان یکصد و چهل میلیون خسارت بر اساس نرخ روز محاسبه میشود یعنی چون شما 50% مبلغ روز را بیمه کردید خسارت نیز 50%-فرانشیز از شما کسر میگردد.

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        بله کاملا حرف شما درست است
        با توجه به موارد ذکر شده بهتر است در بیمه بدنه پوشش نوسانات قیمت بازار انتخاب شود

  2. ناشناس

    البته که تحت نظارته
    مربوط به خود ایرانخودرو هست
    همه نمایندگی ها موظفن خدمات بدن این کارتو داشته باشید
    امداد خودرو خیلی اکیه به نظر من نسبت به این متفرقه ها

    1. بیمه بازار

      سلام ممنون از نظرتون

  3. محسن

    آیا همان اطمینانی که به شرکت‌های بیمه هست به کارت طلایی هست؟ یعنی روشون نظارت میشه؟ من هر وقت این جور چیزا رو میشنوم یاد اون موقعی می افتم که یه اتفاقی افتاده ولی دستت هیچ جا بند نیست

    1. بیمه بازار

      قطعا شرکت های بیمه مطمئن تر هستند البته این نظر منه با توجه به مواردی که دیدم.