کوپن بیمه ثالث حذف شد

کارت کوچک به همراه مشخصات عمومی‌ و کد QR جایگزین کوپن بیمه ثالث می‌شود!

تا پیش از این بیمه شخص ثالث دو قسمت داشت: یک قسمت مشخصات بیمه‌گذار، مانند نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، نشانی، نوع وسیله نقلیه، تخفیف‌های عدم خسارت و…

بخش دوم، چهار کوپن بیمه ثالث بود خسارات مالی و جانی را پوشش می‌داد.

اما بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به طور کلی شکل و فرم‌شان تغییر پیدا کرده و کوپن تخفیف دیگر جایی ندارد.

حتما بخوانید:

در چه شرایطی استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث به صرفه است؟


حذف کوپن بیمه ثالث

از مهرماه ۹۶ صدای حذف کوپن از بیمه شخص ثالث مطرح  و از ابتدای سال ۹۷ اجرای آن قطعی شد.

بیمه‌نامه‌های جدید

در ابتدای سال ۹۷ کارت‌های جدید، جایگزین بیمه‌نامه‌های شخص ثالثِ کاغذی پردردسر می‌شوند. منتظر یک کارت کوچکِ جذاب، با مشخصات عمومی‌تان و بارکد QR به‌جای بیمه‌نامه شخص ثالث قدیمی خودتان باشید.

 

چرا کوپن بیمه ثالث حذف شد؟

رئیس بیمه مرکزی تأکید زیادی بر آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث دارند، این به معنی حرکت صنعت بیمه به سمت الکترونیکی شدن است. با صدور کد یکتا و آنلاین شدن اطلاعات، هم رقابت سالم بین شرکت‌های بیمه افزایش می‌یابد و هم تخلفات احتمالی بهتر کنترل می‌شوند. درواقع هدف از طراحی کوپن برای آمارگیری میزان تصادفات است. اما با همکاری اداره کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه قرار شد، از اول سال ۹۷ چاپ کوپن حذف شود.

برای اینکه تمام اطلاعات به‌صورت سیستمی ثبت می‌شود و در اختیار تمام شرکت‌های بیمه قرار دارد و محاسبه تخفیفات و جرائم بر اساس آن‌ها انجام می‌گیرد و کوپن یک امر اضافی است. البته همه شرکت‌های بیمه به‌طور کامل این طرح را اجرا نکردند. به دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف شرکت‌ها هنوز بسیاری از مأموران پلیس شهرها با موضوع بیمه بدون کوپن آشنایی لازم را ندارند که همین باعث شده بیمه‌شدگان با مشکلاتی مواجه شوند.

مقالات دیگر  حکم مجازات تصادف منجر به فوت و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

کوپن بیمه ثالث

 

 

بیمه‌نامه‌های بدون کد یکتا فاقد اعتبارند

اجرای طرح صدور کد یکتا از ابتدای مهر ۹۶ آغاز شد و از این تاریخ، بیمه‌نامه‌های جدید، بدون کد یکتا فاقد اعتبارند! یک‌میلیون و ۵۶ هزار و ۸۳۸ بیمه شخص ثالث تا تاریخ ۲۲ مهر کد یکتا را از بیمه مرکزی دریافت کردند.

توجه: تمامی بیمه‌نامه‌های صادرشده توسط بیمه‌بازار دارای کد یکتای بیمه مرکزی هستند.

خرید آسان، آنلاین و سریع بیمه

ما در بیمه‌بازار که اولین سامانه آنلاین مقایسه و خرید بیمه ثالث، بدنه، زلزله، آتش‌سوزی و بیمه عمر در کشور است؛ سعی می‌کنیم اطلاعات بیمه‌ای موردنیاز شما عزیزان را ساده و بی‌طرفانه در اختیارتان قرار دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مشاوره، مقایسه و خرید انواع بیمه به سایت بیمه‌بازار مراجعه کنید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید