آشنایی با خدمات اینترنتی شرکت بیمه پارسیان

خدمات آنلاین بیمه پارسیان موضوعی است که در ادامه بررسی خدمات اینترنتی شرکت­‌های بیمه پس از بیمه ایران و بیمه آسیا، قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد. سهامداران عمده این شرکت، بانک پارسیان، شرکت سرمایه­‌گذاری تدبیر و شرکت گسترش سرمایه­‌گذاری ایران خودرو هستند. بیمه پارسیان در سه ماهه اول سال ۹۵، پس از بیمه‌­های ایران و آسیا، رتبه سوم حق ­بیمه­‌های تولیدی را در میان شرکت­‌های بیمه به دست آورده است.

شرکت بیمه پارسیان خدمات زیر را به صورت اینترنتی ارائه می­‌دهد:

  • استعلام قیمت بیمه­‌ها
  • استعلام وضعیت خسارت
  • پرداخت اقساط بیمه عمر
  • تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه
  • خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

وبسایت بیمه پارسیان بخش‌­های مختلفی دارد. از جمله بخش‌­هایی که به معرفی شرکت، راه‌­های ارتباطی شرکت، سهامداران، مراکز ارائه خدمات و نمایندگان آن می‌پردازد. قسمتی از صفحه اصلی نیز به اخبار مربوط به بیمه پارسیان اختصاص دارد.

این سایت نماد الکترونیک یک ستاره را هم داراست که نشان‌­دهنده تأیید آن از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در قسمت نمایندگان می‌توان نمایندگی بیمه پارسیان را در محد.ده مورد نظر پبدا کرد. انواع بیمه‌­هایی که پارسیان ارائه می‌­کند و نحوه دریافت خسارت هر یک از آنها در این سایت در منوی خدمات بیمه­‌ای توضیح داده شده است. البته لازم بذکر است در لینک‌های مربوط به هر یک از بیمه ها اطلاعات مناسب و کافی در اختیار کاربران این وبسایت قرار داده شده است. همچنین شرایط عمومی خرید بیمه نامه ها، فرم پیشنهاد بیمه نامه، لینک جستجوی نمایندگی و اطلاعات مفید دیگری نیز در صفحات مربوط به هر یک از بیمه‌های ارائه شده توسط این شرکت آورده شده است.

مقالات دیگر  بیمتو اینترنتی خریداری کن

بیمه پارسیان

در منوی خدمات اینترنتی، بخش بیمه‌­گذاران، در مورد قیمت­‌های بیمه‌­های ثالث، بدنه و عمر می‌­توانید استعلام کنید و طرح‌­های مختلف بیمه‌­ای را ببینید. اما علیرغم آنکه بخش خرید بیمه نامه نیز در سایت وجود دارد، هنوز این امکان به کاربران این سایت داده نشده است تا بتوانند خرید اینترنتی بیمه بدنه و ثالث را برای خودروی خود انجام دهند.

در بخش میانی صفحه اول سایت فهرستی از لینک‌های پرکاربرد سایت قرار داده شده است.

در قسمت پایانی صفحه نیز ۳ لینک میانبر برای ۳ حوزه استعلام، سامانه‌های بیمه عمر و سامانه‌های بیمه درمان قرار داده شده است.

بخش خرید اینترنتی بیمه­‌نامه در منو خدمات اینترنتی دو قسمت دارد:

  • خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی مسکونی
  • خرید سایر بیمه‌­نامه‌­ها

اگر خرید بیمه آتش‌­سوزی را انتخاب کنید، پس از ثبت مشخصات ساختمان، میزان پوشش بیمه­‌ای و مبلغ حق بیمه بر اساس درخواست شما برای خطرات مختلف محاسبه می­‌شود؛

اما در نهایت به صفحه پرداخت هدایت نمی­‌شوید و با پیغام زیر مواجه می­‌شوید:

در مورد سایر بیمه‌­ها برای خرید به صفحه‌ دیگری هدایت می‌­شوید که در واقع وبسایت باشگاه مشتریان پارسیان است. طراحی این صفحه اشکالاتی دارد. در ضمن امکان خرید نیز در آن وجود ندارد.

بررسی وضعیت پرونده خسارت خودرو از طریق وبسایت باشگاه مشتریان، منوی استعلام، امکان­پذیر است.

بیمه عمر

امکان خرید بیمه عمر از طریق وبسایت پارسیان وجود ندارد؛ اما اقساط بیمه عمر خریداری شده را از طریق سایت می­توانید بپردازید.

بیمه شخص ثالث و بدنه

برای خرید اولیه بیمه شخص ثالث یا بدنه باید به یکی از نمایندگی‌­های پارسیان مراجعه کنید. در صورتی که قبلاً بیمه شخص ثالث پارسیان را خریداری کرده باشید، می‌­توانید از طریق وبسایت بیمه پارسیان آن را تمدید کنید و الحاقیه را نیز بخرید. تمدید بیمه بدنه نیز از طریق وبسایت بیمه پارسیان قابل انجام است. برای خرید الحاقیه و تمدید بیمه­‌های ثالث و بدنه بایستی روی بنرهای صفحه اصلی سایت کلیک کنید:

مقالات دیگر  آخرین به‌روزرسانی لیست کد تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۱

سپس برای پر کردن مشخصات و پرداخت وجه به صفحه زیر هدایت می‌­شوید:

جمع‌بندی

وبسایت بیمه پارسیان طراحی متوسط و نماد الکترونیک یک ستاره دارد. از طریق آن می­توان قیمت بیمه‌­ها و وضعیت خسارت را استعلام کرد، اقساط بیمه عمر را پرداخت، الحاقیه بیمه شخص ثالث خرید و بیمه شخص ثالث و بدنه را تمدید کرد. البته وبسایت باشگاه مشتریان اشکالات جدی در طراحی دارد؛ به طوری که دسترسی به منوهای آن امکان­پذیر نیست و تنها دسترسی برای تمدید بیمه‌نامه وجود دارد.

می­‌توان گفت وبسایت بیمه پارسیان نسبت به بیمه‌­های دیگر به روز است و خدمات آنلاین مناسبی ارائه می­دهد. هرچند تکمیل نشدن فرآیند در منوی خرید اینترنتی بیمه آتش‌­سوزی و سایر بیمه‌­ها ناامید کننده است، اما سایر منوها واضح و بی­ابهامند، کار کردن با آنها نسبتاً ساده و روشن است و مسیرهای خرید پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین اطلاعات موجود در زمینه بیمه‌نامه های مختلف بسیار مناسب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

بیمه‌بازار:‌ مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. اتوبار

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  2. تدریس خصوصی زیست شناسی کنکور در تهران

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون