معرفی طرح های بیمه درمان تکمیلی شرکت های مختلف بیمه

خودتان بهتر می‌دانید بیمه‌های تأمین‌اجتماعی، خدمات‌درمانی، سلامت و … فقط به درد سرماخوردگی می‌خورند و بس، آن‌هم تا درصدی!!! واقعاً با این هزینه‌های گزاف درمانی باید چه‌کار کرد؟ فرض کنید یکی از عزیزان‌تان خدای‌ناکرده دچار حادثه شد و یا به دلیل بیماری، نیاز به جراحی و تحت درمان قرار گرفتن داشت، هزینه درمان به حدی است که دیگر بیمه‌های پایه‌ای جواب‌گو نیست، حتماً می‌دانید بیمه‌های پایه، مثل تأمین‌اجتماعی و سلامت و … تا حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.  در این شرایط بهترین راه داشتن بیمه تکمیل درمانیست؛ که از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد، بیمه تکمیل درمانی معمولاً به‌صورت گروهی و از طرف شرکت‌ها انجام می‌شود. در ادامه به توضیح اجمالی شرایط بیمه‌های تکمیل درمان دانا، ایران و آسماری می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی مناسب با شرایطتان داشته باشید.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

در بیمه‌ تکمیلی،  بیمه‌گر تعهد می‌کند تمامی هزینه‌های بخش‌درمانی و بیمارستانی طبق شرایط قرارداد را پرداخت کند. بیمه‌گر هزینه‌های بخش جراحی، زایمان، انواع آزمایش‌های پزشکی، هزینه دارو، دندان‌پزشکی، دندان مصنوعی، پانسمان، مخارج پزشکی، ویزیت پزشک و… را پرداخت می‌کند.

جدول هزینه‌هایی که توسط بیمه تکمیل درمان، پرداخت می‌شود

درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی شرکت بیمه دانا که قدمت بالایی دارد و تمرکز خود را بیش‌تر روی بیمه‌های درمان گذاشته، فقط به‌صورت گروهی ارائه می‌شود. گروه‌ها حداقل باید ۵۰ نفر باشند. نکته مثبت این بیمه این است که تقریباً با ۹۵% مراکز درمانی طرف قرارداد است و این کار را برای متقاضیان راحت می‌کند. طرف قرارداد بودن از این‌جهت مهم است که با معرفی‌نامه‌ای که شرکت به شما می‌دهد، دیگر نیاز نیست برای دریافت مبلغ به شرکت بیمه مراجعه کنید؛ و مراکزی که طرف قرارداد بیمه هستند، از همان اول، مبلغ را از شما نمی‌گیرند. و این‌یکی از نکات مثبت بیمه داناست.

مقالات دیگر  نحوه دریافت هزینه‌های درمانِ تکمیلی بیمه ایران

حتما بخوانید: 

چگونه می توان خسارت بیمه بدنه در تصادف را دریافت کرد؟


چطور از خدمات درمان بیمه دانا استفاده کنید؟

به ۲ صورت می‌توان از این خدمات استفاده کرد، اول این‌که از شرکت بیمه، معرفی‌نامه جهت استفاده از بیمارستان را دریافت کنید. معرفی‌نامه‌ای که شرکت به شما می‌دهد، دیگر نیاز نیست برای دریافت مبلغ به شرکت بیمه مراجعه کنید و مراکزی که طرف قرارداد بیمه هستند از همان اول، مبلغ را از شما نمی‌گیرند.

دوم این‌که: شما به‌عنوان بیمه‌شده در استفاده از بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد نیز آزاد هستید و پس از پرداخت هزینه‌ها و البته تحویل اسناد به سازمان بیمه‌گر اولیه، مدارک و چک بیمه‌گر اولیه را به بیمه دانا تحویل و مازاد هزینه‌ها را دریافت کنید.

کارت طلایی از مزایای بیمه دانا

کارت طلایی برای رعایت حال بیمه‌شدگان و جلوگیری از استرس‌هایی که در مواقع بیماری پیش می‌آید، طراحی‌شده است. تا در این شرایط بیمه‌شدگان، فقط به فکر سلامت و بهبودی حال خود و عزیزانشان باشند. مشتریان می‌توانند با ارائه این کارت به مراکز طرف قرارداد، بدون محدودیت سقف تعهد و یا پرداخت فرانشیز از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

سرویس آنکال ۲۴ ساعته پزشکان از دیگر مزایای بیمه دانا

از دیگر مزایای بیمه دانا، سرویس آنکال ۲۴ ساعته پزشکان است. پزشکان مورد تائید بیمه دانا در کل کشور آماده پاسخ‌گوئی و ارائه مشاوره‌های درمانی موردنیاز، متناسب با نیاز بیمار از طریق تلفن‌های اعلامی بر روی پرتال این شرکت بوده و در طول ساعات شبانه‌روز و در مواقع لزوم، هماهنگی‌های لازم را با مراکز درمانی طرف قرارداد، جهت بستری بیمه‌شدگان  فراهم می‌کند.

بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی ایران

در بیمه تکمیلی شرکت بیمه ایران، افراد شاغل دریک سازمان و خانواده آن‌ها به‌صورت گروهی (حداقل ۵۰ نفر ) تحت پوشش قرار می‌گیرند تا در صورت بستری شدن دربیمارستان و یا انجام جراحی، هزینه درمانشان تا مبلغ معین پرداخت شود. بیمه ایران با توجه به قدیمی‌بودن و البته حسن شهرت همیشه از گزینه‌های مناسب برای انتخاب است. بهتر است بدانید، بیمه درمان ایران به سه حالت ارائه می‌گردد. الف) بیمه درمان افراد ب) بیمه افرادی که می‌خواهند از ایران به خارج بروند ج) بیمه درمان افرادی که از خارج  کشور به ایران می‌آیند.

مقالات دیگر  بیمه سلامت ، حامی اقشار بدون بیمه

مراحل خرید بیمه تکمیل درمان ایران

در ابتدا باید درخواست خود را ثبت کنید، بعد از آن شرکت، اقدام به عقد قرارداد با نرخ و شرایط مورد شما می‌نماید.

نرخ حق بیمه با توجه به سن و تعداد مورد بیمه، تعیین می‌شود. برای مثال؛ قرارداد برای تعداد زیر ۱۰۰۰ نفر ۲ نوع است، نوع اول: برای افراد با سن بین ۶۰ تا ۷۰ سال که به‌حق بیمه ۵۰درصد اضافه می‌شود. برای افراد بالای ۷۰ سال، ۱۰۰ درصد حق افزایش می‌یابد. نوع دوم: قراردادهای بالای ۱۰۰۰ نفر، همه افراد، یک حق‌بیمه دارند.

 

چطور از خدمات بیمه ایران می‌توانید استفاده کنید

اول، اگر بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران باشد، با معرفی‌نامه که در تمامی بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران صادر می‌شود، سهم بیمه ایران پرداخت می‌شود؛ یعنی لازم نیست شما ابتدا پول را پرداخت کنید و بعد از بیمه ایران بگیرید. بیمار لازم است سهم بیمه‌گر اول یا فرانشیز را بپردازد. دوم، اگر بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران نبود؛ کلیه هزینه‌ها، فاکتورها و آزمایش‌ها، تحویل بیمه ایران می‌شود و بعد از بررسی‌های لازم هزینه درمان به‌حساب بیمار واریز می‌شود.

بیمه درمان آسماری

بیمه‌های درمان شرکت بیمه آسماری در عرصه صنعت بیمه، به‌ویژه در بیمه‌های درمانی توانسته جایگاه مناسبی در حوزه بیمه‌های اشخاص کسب کند. بیمه آسماری، بیمه تکمیل درمانی راه به صورت انفرادی نیز ارائه می‌دهد.

طرح درمانی سلامت زندگی

شرکت بیمه آسماری برای اولین بار در صنعت بیمه توانسته است طرح سلامت زندگی را علاوه بر ارائه خدمات درمانـی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ، برای شرکت‌های کوچک (حداقل ۱۵ نفر با احتساب اعضای درجه‌یک خانواده) ارائه دهد.

طرح ویژه مازاد درمان (خانواده)

کلیه خانواده‌هایی که فاقد هرگونه بیمه‌نامه پایه هستند، می‌توانند با تکمیل پرسش‌نامه توسط سرپرست خـانواده، با انتخاب طرح‌های متفاوت، مازاد هزینه درمان اقدام به خرید بیمه‌نامه نمایند. بیمه مازاد، هزینه درمان، کلیه هزینه‌های بستری در بیمارستان را شامل جراحی ، بستری عمومی و زایمان را تحت پوشش قرار  می‌دهد.

مقالات دیگر  دریافت هزینه عینک از بیمه تکمیلی

به‌عنوان مثال :

بیمه‌شدگانی که طرح ۵ میلیون تومان مازاد بر ۵ میلیون تومان را خریداری نموده‌اند، اگر هزینه بستری یا جراحی آن‌ها بیشتر از ۵ میلیون تومان شود بیمه‌گر، متعهد به پرداخت مازاد هزینه‌ها تا سقف ۵ میلیـــون تومان هست. به‌عنوان ‌مثال؛ اگر هزینه بیمارستانی بیمه‌شده ۹ میلیون تومان شود؛ شرکت بیمه‌گر، متعهد پرداخت ۴ میلیون تومان مابه‌التفاوت هست.

بیمه تکمیلی ایران

دوره انتظار

مدت انتظار برای پوشش زایمان، ۹ ماه و برای سایر بیماری‌های که در زیر آمده ۳ ماه است؟؟

فتق، لوزه، گواتر، انواع سل، امراض قلبی عروقی (به استثناء سکته و عوارض ناشی از آن) بیماری دیابت (به استثناء موارد اورژانس که منجر به بستری بیماری در سی سی یو و آی سی یو می‌شود) صرع، پروستات، دیسک ستون فقرات، پولیپ، سینوزیت مزمن، کیست تخمدان، هیستروکتومی، سیتوسل، رکتوسل، نارسایی مزمن کلیه، سنگ کلیه، کاتاراکت، بیماری‌های نئوپلاستیک، ماسیتوئیدکتومی، سرطان، انحراف بینی (یا تأیید پزشک بیمه‌گر).

چطور می‌توانید از خدمات بیمه آسماری استفاده کنید؟

شرکت کمک‌رسان ایران با اتکا به شبکه گسترده خدمات‌رسانی خود و داشتن ۳۷ شعبه و ۲۰۰۰  مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر ایران، توانسته شریک مورد اعتمادی، به‌عنوان سهام‌دار عمده برای بیمه آسماری باشد.

بهتر است قبل از خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از مشاوره فردی متخصص بهره بگیرید. بیمه‌بازار به منظور کمک به مشتریان برای انتخاب بهتر، سعی دارد اطلاعات جامعی در مورد بیمه تکمیل درمان شرکت‌های مختلف در اختیارتان قرار دهد.


خرید انواع بیمه در بیمه بازار

خرید بیمه شخص ثالث از تمامی شرکت های بیمه

محاسبه بیمه عمر ایران، پاسارگاد، پارسیان، دانا و …

استعلام قیمت بیمه بدنه

نظر یا پرسش خود را بنویسید

1 نظر
  1. علی صادقی

    باعرض سلام وخسته نباشید
    من بیمه سلامت هستم لطفا راهنمایی جهت بیمه تکمیلی
    باتشکر