مقایسه بیمه عمر آسیا و ایران

سؤال رایج این روزها بین مردم ایران؛ بهترين بيمه عمر را کدام شرکت بیمه ارائه می‌دهد؟ شرکت‌های بیمه پاسخ‌های گوناگونی به این سؤال دادند، اما در اصل بهترین بیمه عمر، بیمه عمری است که بهترین هم‌خوانی با شرایط زندگی شمارا داشته باشد، اما چه شرایطی برای شما مناسب است؟! در این پست قرار است شرایط بیمه عمر شرکت ایران و آسیا را برایتان تشریح کنیم تا با شناخت بهتری انتخاب کنید!


بیمه عمر آسیا؛ محاسبه قیمت و مقایسه با سایر شرکت‌ها

بیمه‌بازار اولین پلتفرم فروش آنلاین بیمه در کشور


عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین بیمه عمر:

 

 خدماتی ارائه شده توسط شرکت بیمه:

در بیمه عمر نیز مانند سایر بیمه‌ها ۲ پوشش اصلی و اضافی داریم، یکی از پوشش‌های اصلی که با عنوان سرمایه‌گذاری مطرح است در انتهای قرارداد تمام پول سپرده‌گذاری شده به‌اضافه سود تعلق‌ گرفته به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. دومین پوشش سرمایه فوت هست که در صورت فوت عادی بیمه‌گذار به بازماندگان وی پرداخت می‌شود. این پوشش در همه‌ی شرکت‌ها ثابت است اما در همین پوشش شرکت‌های بیمه سقف‌های متفاوتی ارائه می‌دهند که درنهایت سرمایه نهایی نیز تغییر می‌کند.

سقف سرمایه فوت در شرکت بیمه ایران و بیمه آسیا ۲۰۰ میلیون تومان است. سقف پرداختی برای هر شخص متفاوت است از این جهت که نسبت به‌حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنید سرمایه شما متفاوت است.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد بیمه عمر

 سطح توان‌گری شرکت بیمه :

توانگری یکی از مهم‌ترین عوامل است که به شما برای انتخاب بهترین بیمه عمر کمک می‌کند. توانگری سطوح مختلفی دارد که در پستی جداگانه به آن پرداختیم، اما توان‌گری مالی بالای ۱۰۰ نشان از وضعیت مناسب شرکت بیمه دارد بدین معنی که این شرکت توانایی عمل به تعهدات خود را دارد.

مقالات دیگر  با بیمه عمر "ما" بدون محدودیت سنی بازنشسته شوید!

نسبت توان‌گری شرکت بیمه ایران ۴۰ هست یعنی سطح توان‌گری ۴، نسبت به شرکت آسیا که نسبت ۱۰۰ با سطح  ۱ را داراست وضعیت پایین‌تری دارد.

توانگری‌های مالی اعلامی هرسال از طریق بیمه مرکزی اعلام می‌شود.

سابقه شرکت بیمه‌گر:

درست هست که همه شرکت‌های فعال در صنعت بیمه زیر نظر بیمه‌مرکزی هستند و مجوز رسمی فعالیت دارند اما همیشه شرکتی که قدمت بیشتری دارد  معمولاً حس اعتماد را در ما ایجاد می‌کند و با خود می‌گوییم پس قطعاً عملکرد خوبی در گذشته داشته و در آینده نیز می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد. بیمه ایران، قدیمی‌ترین شرکت بیمه در ایران و تنها شرکت دولتی بیمه هست که با قدمت ۸۱ فعالیت توانسته در این عرصه خدمت کند و بیمه آسیا که اولین شرکت بیمه خصوصی با ۵۸ سال سابقه توانسته جایگاه مناسبی را در این صنعت کسب کند. پس هردوی شرکت‌ها از نظر قدمت در وضعیت مناسبی قرار دارند.

مطالب مرتبط: مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و سامان!

سطح رضایت مردم و میزان شکایت و  سهم از بازار :

بیمه ایران و آسیا از دیرباز جزو محبوب‌ترین شرکت‌های بیمه بودند. در این میان با توجه به اطلاعات اعلام شده از طرف مراکز معتبر، بیمه ایران با داشتن رتبه ۳ رضایت مشتری و بیمه آسیا با رتبه ۱ در وضعیت مطلوبی قرار دارند. همچنین میزان شکایات مشتریان از این دو شرکت به ترتیب بیمه ایران رتبه ۱۴ و بیمه آسیا رتبه ۱۲ را دارا هستند. سهم از بازار نیز خود نشان‌دهنده‌ی توانایی شرکت بیمه در این شاخه هست. شرکت بیمه ایران با داشتن ۱۶% سهم از بازار بیمه عمر، نسبت به بیمه آسیا با ۶٫۳%، سهم بیشتری دارد.

 نوع پرداخت حق‌بیمه:

شرکت‌های بیمه برای راحتی بیمه‌گذاران اقدام به گرفتن حق‌بیمه به شیوه‌های مختلف کردند تا مشتریان متناسب با شرایطشان نوع مناسب خود را انتخاب کنند. برای مثال بیمه آسیا پرداخت ۲ماه، ۳ماه، ۶ماه و سالانه دارد. بیمه ایران نیز پرداخت‌های ۱ماه، ۳ماه، ۶ماه، سالانه و به‌صورت یک‌جا دارد. البته پیشنهاد ما انتخاب نوع پرداخت یک‌ساله هست.

مقالات دیگر  ۲۰ نکته مهم برای یک فروشنده‌ی جوان بیمه

بیمه عمر ایران؛ محاسبه قیمت و مقایسه با سایر شرکت‌ها


پوشش‌تکمیلی نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) بیمه‌شده ناشی از حادثه :

✔️ این پوشش برای بیمه آسیا: پوشش تکمیلی نقص عضو ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت هست که این پوشش برای سنین ۱۰ تا ۷۰ سال ارائه می‌شود. سقف این پوشش ۲۰۰ میلیون تومان است.

✔️ این پوشش برای بیمه ایران: پوشش تکمیلی نقص عضو تا حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان هست و سن قابل ارائه ۱۵ تا ۷۰ سال می‌باشد.

هردو شرکت دارای پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم هستند.

مطالب مرتبط: چگونه بهترین بیمه عمر را خریداری کنیم؟!

 شرایط بازنشستگی:

✔️ بازنشستگی در بیمه عمر آسیا: معمولا در پایان قرارداد بیمه‌گذار می‌تواند درخواستی مبنی بر پرداخت مبلغ بازخرید بیمه‌نامه را  از بیمه‌گر داشته باشد و شرایط خاصی بر آن حاکم نیست.

✔️ بازنشستگی بیمه عمر ایران: با حداقل پرداخت ۱۰ سال حق‌بیمه و داشتن ۵۰ سال سن می‌توانید بازنشست شوید و مستمری دریافت کنید، البته میزان این مستمری، بستگی به میزان سرمایه شما دارد.

در جدول زیر سعی کردیم شرایط مختلف بیمه‌های عمر ایران و آسیا را بیاوریم تا بهتر تصمیم بگیرید. برای مقایسه بهتر بیمه شرکت‌های بیمه بهتر است به سایت بیمه بازار مراجعه کنید.

بیمه عمر

در انتها باید اشاره‌ کنیم تمام این اعداد با توجه به شرایط، سن، وضعیت سلامت، و مقدار حق بیمه پرداختی قابل‌تغییر است و انتخاب بیمه عمر مناسب بستگی زیادی به انتخاب شما و نوع پوشش‌هایی است که شما انتخاب می‌کنید، بیمه بازار با ارائه اطلاعات شرکت‌های مختلف بیمه عمر سعی دارد تا به شما کمک کند انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.


از دست ندهید:

محاسبه سریع و آسان بیمه عمر پارسیان

8 نکته که قبل از خرید بیمه عمر باید بدانیم

نظر یا پرسش خود را بنویسید