۷ نکته مهم که قبل از خرید بیمه عمر باید بدانید!

 

بیمه عمر همان‌طور که از نامش پیداست، بیمه زندگی است و تداعی‌کننده روزهای خوش زندگی، اما آیا این روزهای خوش پایدار است؟ یا این اطمینان را داریم که همیشه در طول زندگی بدون شرایط سخت، بیماری، از کارافتادگی و… زندگی خواهیم کرد؟ پس بیمه عمر و زندگی برای همه‌ی ما بیمه‌ای ضروری است، تا در شرایط موردنیاز از آن استفاده کنیم. در این مقاله قصد داریم، نکات مهمی که در خرید بیمه عمر لازم دارید را بررسی کنیم.

انتخاب پوشش بیمه‌ای مناسب:

اولین موردی که در خرید بیمه عمر باید به آن توجه کنید، انتخاب پوشش بیمه‌ای مناسب است. این کار با مطالعه و کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای امکان‌پذیر است. با مشاوره‌ای که دریافت می‌کنید، می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید، پوشش‌ها و تعهدات مناسب را انتخاب کنید، در این صورت شما یک سرمایه‌گذاری مناسب انجام داده‌اید. همین امروز سؤالات خود را از متخصصان بیمه بازار بپرسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیمه عمر مکمل تأمین اجتماعی:

شاید برایتان سؤال باشد که وقتی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستیم چه نیازی به بیمه عمر داریم؟
بیمه‌های تأمین اجتماعی ماهیتی درمانی دارند و البته تفاوت‌های زیادی با بیمه‌های عمر دارند. اما می‌توان گفت، بیمه‌های عمر می‌تواند مکمل بیمه تأمین اجتماعی باشد. برای مثال، بیمه تأمین اجتماعی در صورت فوت فرد مبلغ بسیار ناچیزی در حدود ۲۰۰ هزار تومان به بازماندگان وی پرداخت می‌کند درصورتی‌که در بیمه عمر در صورت فوت فرد حتی اگر یک قسط از حق بیمه را پرداخت کرده باشد به‌غیراز پرداخت سرمایه فوت، اگر فوت براثر حادثه باشد (در صورت خرید پوشش فوت براثر حادثه) تا ۳ برابر سرمایه فوت را به بازماندگان وی پرداخت می‌کند.

مقالات دیگر  همه چیز درباره بیمه نوزاد!

انتخاب پوشش امراض خاص:

بهتر است پوشش‌های مناسب خود را انتخاب کنید. برای مثال با پرداخت حق‌ بیمه‌ی بیش‌تر، امراض خاص را نیز تحت پوشش قرار دهید. با افزایش بیماری‌های نظیر سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضای اصلی و هم‌چنین جراحی عروق قلبی، این پوشش اهمیتی زیادی پیدا می‌کند.

پرسشنامه را با دقت پرکنید:

اطلاعات خواسته‌شده در پرسشنامه را دقیق پرکنید، درست نبودن هریک از اطلاعات درخواستی، بیمه‌گر را در ارائه نرخ درست حق بیمه دچار اشتباه می‌کند. حال اگر این اشتباهات از روی عمد باشد، بیمه‌نامه باطل خواهد شد و حق بیمه قابل‌برگشت نیست؛ اما اگر از روی عدم آگاهی و سهوا باشد فقط ذخیره ریاضی قابل پرداخت است.

بنابراین در پر کردن اطلاعات درخواستی پرسشنامه دقت کنید.

 

 

 پوشش نقص عضو و پوشش از کارافتادگی:

اگر امنیت و آرامش برایتان مهم است، حتماً از پوشش ازکارافتادگی استفاده کنید. به این معنا که در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم، از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوید. اگر در اثر حادثه دچار نقص عضو شدید، می‌توانید ۵۰ درصد سرمایه فوت خود را دریافت کنید، برای مثال اگر سرمایه فوت شما ۲۰۰ میلیون تومان است در صورت نقص عضو ۱۰۰ میلیون به شما پرداخت می‌شود.

امکان افزایش یا کاهش سرمایه در بیمه عمر:

شما می‌توانید هرساله درصدی به‌عنوان حق بیمه پرداختی خود اضافه کنید تا از کاهش ارزش پولی که براثر تورم به وجود می‌آید جلوگیری کنید. شما می‌توانید از ۵ تا ۲۵ درصد به‌صورت سالیانه به‌حق بیمه پرداختی خود اضافه کنید.

مبلغ مناسب را برای سرمایه‌گذاری در موعد مقرر انتخاب کنید:

به این نکته توجه کنید که فراتر از قدرت مالی خود وارد سرمایه‌گذاری بیمه عمر نشوید، چراکه با یک بحران مالی و اقتصادی این امکان وجود دارد که نتوانید حق بیمه خود را پرداخت کنید و از بیمه خود منصرف شوید، این نکته را نیز بدانید بیمه عمر حداقل ۴ تا ۶ سال طول می‌کشد تا به سوددهی برسد، حال اگر در سال‌های اول و دوم بیمه‌نامه خود را بازخرید کنید متضرر شده‌اید. پس در خرید بیمه عمر دید بلندمدت (۱۰ الی ۲۰ ساله) داشته باشید، چراکه همین پس‌اندازهای کوچک در طی زمان به سرمایه هنگفتی تبدیل می‌شود.

مقالات دیگر  عوامل مؤثر بر تقاضای بیمه عمر

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید