پوشش‌های بیمه عمر + ویدئوی آموزشی

بیمه عمر  و سرمایه‌گذاری یکی از انواع بیمه عمر است که در واقع یک سرمایه‌گذاری با سود تضمینی به شمار می‌آید. این نوع از بیمه علاوه بر ماهیت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، مواردی همچون بیماری‌های خاص، ازکارافتادگی، نقص عضو، بازنشستگی و فوت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. با شروع سرمایه‌گذاری در بیمه عمر، فرد با پرداخت حق بیمه به میزان دلخواه خود، تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بیمه عمر چند پوشش اصلی دارد که به صورت پیش‌فرض همراه با بیمه‌نامه فعال می‌شوند. پوشش‌هایی نیز وجود دارند که در صورت تمایل بیمه‌گذار قابل اضافه شدن به بیمه‌نامه هستند. در ادامه به توضیح انواع پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه عمر می‌پردازیم.

 

پوشش‌های اصلی بیمه عمر

 

سرمایه‌گذاری:

با عقد قرارداد بیمه عمر و پرداخت حق بیمه آن در مدت قرارداد، اندوخته‌ی فرد بیمه‌گذار شکل می‌گیرد. به این اندوخته مطابق با قرارداد،‌ سود تضمینی و سود مشارکت (به شکل روزشمار و مرکب) تعلق می‌گیرد و در بازه‌های زمانی‌های طولانی‌تر،‌ سرمایه‌گذاری پرسودی را شکل خواهد داد.

این اندوخته بعد از گذشت یک سال به صورت یک‌جا و بعد از ده سال نیز به شکل مستمری قابل برداشت است. اما در صورت برداشت قبل از گذشت پنج سال، به دلیل کم شدن هزینه‌های بیمه‌گری از اندوخته، میزان دریافتی از مجموع حق بیمه‌های پرداختی کمتر خواهد بود.

 

دریافت مستمری بازنشستگی:

پس از پایان قرارداد، اندوخته هم به صورت یک‌جا، هم به صورت مستمری بازنشستگی و هم ترکیبی از این دو قابل دریافت است. با گذشت حداقل ده سال از مدت قرارداد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، فرد می‌تواند برای دریافت مستمری بازنشستگی خود اقدام کند. میزان دریافت مستمری به مبلغ اندوخته، نحوه عقد‌ قرارداد و سن بیمه‌شده بستگی دارد.

مقالات دیگر  بیمه عمر ما بخریم یا نه؟

 

فوت طبیعی بیمه‌شده:

در صورتی که بیمه‌شده فوت کند، بیمه‌گر وظیفه دارد مبلغی را به بازماندگان او پرداخت کند. سرمایه فوت نیز با توجه به مبلغ حق بیمه و مطابق قراداد با بیمه‌گر تعیین می‌شود. اما به طور کلی در صورت فوت بیمه‌شده بر اثر مرگ طبیعی، مبلغی در حدود 1 تا ۴۰ برابر حق‌بیمه پرداختی سالیانه، سرمایه فوت به بازماندگان او تعلق می‌گیرد.

 

پوشش‌های اضافی بیمه عمر

 

غرامت امراض خاص

این پوشش هزینه بیماری‌هایی مانند انواع سرطان‌ها، سکته مغزی و قلبی، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نقص عضو کلی و جزئی در اثر حادثه

با تائیدیه پزشک معتمد شرکت بیمه‌گر، در صورت نقص عضو کلی و جزئی، فرد بیمه‌گذار می‌تواند تا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت عادی را به عنوان غرامت دریافت کند.

معافیت از پرداخت حق‌بیمه عمر در صورت از کارافتادگی دائم براثر حادثه

اگر بیمه‌شده براثر وقوع یک حادثه به‌طور کلی ازکارافتاده شود و نتواند به شغل فعلی خود ادامه دهد، دیگر ملزم به پرداخت حق بیمه نخواهد بود.

دریافت مستمری ازکارافتادگی

در صورتی که به دلیل از کارافتادگی، بیمه‌شده از پرداخت حق بیمه معاف شده باشد، نه تنها سالیانه حق بیمه به شرکت پرداخت نمی‌کند، بلکه علاوه بر آن می‌تواند بین ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداخت شده را به صورت سالانه مستمری دریافت کند.

پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت بروز حادثه

در صورت بروز حادثه و بستری شدن در بیمارستان، هزینه‌های پزشکی بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. برای دریافت این پوشش، لازم است که پوشش فوت ناشی از حادثه را به بیمه‌نامه اضافه کرده باشید.

فوت براثر حادثه

در صورت فوت بیمه‌شده براثر حادثه، مبلغی بین ۱ تا 3 برابر سرمایه فوت طبیعی به علاوه‌ی سرمایه اصلی به بازماندگان او پرداخت خواهد شد.

 

در این ویدئوی آموزشی زیر، تمامی پوشش‌ها به طور کامل بررسی شده تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب بهترین بیمه عمر، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه‌بازار از شرایط و جزئیات شرکت‌های مختلف بیمه آگاه شوید.

مقالات دیگر  مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و سامان

 

ویدئوی آموزشی پوشش‌های بیمه عمر

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید