پوشش مالی بیمه شخص ثالث

خرید بیمه شخص ثالث برای تمام رانندگان اجباریست و حرکت وسایل نقلیه موتوری، بدون داشتن این بیمه‌نامه ممنوع است. مطابق با قانون مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند خودروهای بدون بیمه‌نامه را متوقف و راننده متخلف را جریمه کنند. در ادامه این مطلب با پوشش‌ مالی بیمه شخص ثالث آشنا خواهیم شد.

تعهدات بیمه شخص ثالث

تعهدات مالی: جبران خسارت‌های مالی که به اشخاص ثالثی که در حادثه زیان‌دیده‌اند، وارد می‌شود.

تعهدات جانی: این پوشش خود شامل ۲ بخش است: ۱- پرداخت دیه فوت اشخاص ثالث در حادثه ۲- پرداخت هر نوع دیه ناشی از نقص عضو و ازکارافتادگی.

خرید بیمه شخص ثالث

حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث

همه شرکت‌ها موظف هستند سقف مشخصی را برای ارائه بیمه شخص ثالث تعیین نمایند. حداقل پوشش بیمه شخص ثالث در سال 1402 معادل 2.5 درصد نرخ دیه ماه حرام است.  

انتخاب تعهد مالی مناسب برای جبران خسارت‌های سنگین مالی

 تعهدات مالی، برای جبران خسارت‌های مالی تا سقف پوشش خریداری‌شده است. پوشش مالی ثالث از حداقل ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ‌تا حداکثر ۱۵۴ میلیون تومان قابل خریداری است. در تصویر زیر پوشش مالی، قابل مشاهده و در سایت بیمه‌ بازار قابل انتخاب و خریداری است.

پوشش مالی

معمولاً بیمه‌نامه‌هایی که خریداری می‌کنید، با پوشش حداقلی ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. درصورتی‌که اگر با خودروی گران‌قیمتی تصادف کنید و مبلغ خسارت بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، باید باقی خسارت را از جیب پرداخت کنید و بیمه هیچ تعهدی در قبال پرداخت باقی خسارت ندارد، که در بسیاری از موارد شما را با بحران مالی مواجه می‌کند.

با افزایش تردد خودروهای گران‌قیمت، این موضع تبدیل به چالشی اساسی شده است. درست است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث، خسارت متناظر با ۱۵۴ میلیون یعنی نصف دیه یک مرد مسلمان پرداخت می‌شود، برای مثال؛ اگر خودرویی ۵۶۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد و در تصادف ۵۰ میلیون تومان خسارت ببیند، از نظر قانون به دلیل این‌که سقف خسارت ۱۵۴ میلیون تومان و یک چهارم ۵۶۰ میلیون تومان است؛ بنابراین تعهد مقصر در قبال این خسارت نیز یک چهارم ۵۰ میلیون یا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود.

مقالات دیگر  همه چیز درباره تخلفات حادثه ساز رانندگی

اما هم‌چنان اگر پوشش مالی حداقل را انتخاب کرده باشید از ۱۴ میلیون فقط ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آن را شرکت بیمه پرداخت می‌کند و باقی خسارت را باید خودتان پرداخت کنید. پس بهتر است، در هنگام خرید بیمه‌نامه پوشش‌های بالاتر مالی را انتخاب کنید تا در این موارد بیمه خسارت شما را پرداخت کند.

 

 

 

 

 

 

 

بیمه بازار انتخاب بهترین بیمه

شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه بازار پس از وارد کردن اطلاعات خودرو، قیمت بیمه ثالث خود را با پوشش حداقلی و حداکثری مقایسه کنید، از تخفیف‌های مختلف شرکت‌های بیمه مطلع شوید و بهترین بیمه شخص ثالث با تخفیف را خریداری نمایید. همچنین شما می‌توانید قیمت بیمه عمر سامان، محاسبه هزینه بیمه تکمیلی، مقایسه قیمت بیمه بدنه، خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی را در بیمه بازار تجربه کنید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. یوسف باقری

    سلام
    بیمه در شهرستان خدمات وثبت نام نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

    1. بیمه بازار

      سلام قصد خرید چه بیمه ای از سایتمون دارین؟ و اینکه کدوم شهر هستین؟