چگونه هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کنیم؟

این روزها به دلیل هزینه‌های بالای درمان، داشتن بیمه تکمیلی یک الزام اصلی در زندگی به شمار می‌رود. در صورت بروز بیماری، بیمه‌های تکمیلی بخش زیادی از هزینه‌های درمان بیمار را پوشش می‌دهند و بیمار و خانواده‌‌اش نگرانی‌ای مبنی بر هزینه‌های درمان نخواهند داشت. اما سؤال اصلی اینجاست که اگر بیمه شده به کلینیک و یا پزشکی که طرف قرارداد با بیمه‌ی تکمیلی نیست مراجعه کند، نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی به چه صورت خواهد بود؟ در این مقاله شرایط و نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار  خواهیم داد.

بیمه بدنه با بیمه بازار

نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی

به طور کلی پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه‌های تکمیلی از دو روش انجام می‌شود:

روش اول

در روش اول بیمه شده به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و با ارائه‌ی معرفی نامه و یا دفترچه بیمه درمانی که دارد، مرکز درمانی مورد نظر هزینه‌ای از او دریافت نمی‌کند. البته نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هر بیمه‌ای سقف تعهدات مشخصی دارد و در صورتی که هزینه‌های درمان بیمار از این سقف بیشتر شود، مقدار مازاد باید توسط خود بیمه شده پرداخت شود.

روش دوم

روش دوم زمانی است که فرد بیمار به مراکز درمانی که طرف قرار نیستند مراجعه می‌کند. در این حالت فرد بیمه شده باید هزینه‌های مربوط به درمان و … را شخصاً پرداخت کند و سپس با ارائه‌ی مدارک لازم برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی هزینه‌های پرداخت شده را از بیمه بازپس بگیرد.

نحوه دریافت هزینه پاراکلینیکی از بیمه تکمیلی

یکی از سؤالات همیشگی بیمه‌گذاران این است که هزینه‌های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی چیست؟ و چگونه می‌توانند این هزینه‌ها را از بیمه تکمیلی درمان دریافت کنند؟برای دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی بیمه گذار باید کپی جواب را به همراه دستور پزشک معالج مربوطه به اداره‌ی بیمه ارائه کند. یکی از نکاتی که حتماً باید در نظر داشته باشید ارائه‌ی کپی جواب است و نه اصل جواب! زیرا اداره‌ی بیمه مدارکی را که برای دریافت هزینه ارائه داده‌اید به شما عودت نخواهد داد و به همین منظور بهتر است در هنگام ارائه‌ی اسناد، به جای اصل جواب کپی آن را به اداره بیمه ارائه کنید.

مقالات دیگر  بیمه ورزشی چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

بیشتر بخوانید: انواع شرکت‌های بیمه تکمیلی دندانپزشکی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت هزینه از بیمه تکمیلی

در صورتی که بیمه گذار برای دریافت هزینه‌هایی که در یک مرکز غیر از مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی درمان شده باشد، برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی باید مدارک زیر را به بیمه ارائه کند:

  • اصل صورت حساب با مهر معتبر مرکز درمانی (کپی و صورت حساب بدون مهر قابل قبول نیست)

برای عمل جراحی باید زیر صورت حساب عمل مانند هزینه‌های داروها، هزینه مربوط به پزشک بیهوشی و … به صورت دقیق در صورت حساب ارائه شده ذکر شود.

  • فاکتور داروها با مهر معتبر داروخانه
  • اصل قبض پرداختی برای هزینه‌های پاراکلینیکی به همراه کپی جواب
  • برای پرداخت هزینه‌های مربوط به مشاوره و روان پزشک باید یک گواهی توسط پزشک که مهر شده و تعداد جلسات در آن به صورت دقیق ذکر شده است به بیمه ارائه شود.
  • برای پرداخت هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی و کار درمانی باید یک گواهی توسط پزشک که مهر شده و تعداد جلسات در آن به صورت دقیق ذکر شده است به بیمه ارائه شود.
  • در صورت دریافت هزینه از سوی بیمه گر پایه، باید کپی برابر اصل چک دریافتی ارائه شود.

روش خرید بیمه تکمیلی درمان

یکی از دلایلی که بسیاری از ما بیمه تکمیلی نداریم و در خرید آن تعلل می‌کنیم، نداشتن وقت کافی برای بررسی بیمه‌های مختلف و مراجعه برای خرید آن است. بیمه بازار مشکل خرید بیمه تکمیلی درمان را حل کرده و شما با چند کلیک ساده می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی درمانی را خریداری کنید.

بیمه بازار امکان مقایسه‌ی خدمات و تعهدات بیمه‌های تکمیلی درمان را به سادگی برای شما فراهم کرده است و نیازی به مراجعه‌ی حضوری به دفاتر بیمه برای دریافت لیست تعهدات و خدمات وجود ندارد.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

108 نظر
  1. امین مرادپور

    سلام وقت بخیر
    من به مدت ۵ ماه در یک شرکت فعالیت داشته ام و قطع همکاری کردم در طول این ۵ ماه از بیمه تکمیلی دانا که خود شرکت برامون گرفته بود استفاده کردم و حق بیمه رو هرماه پرداخت کردم ، الان بعد از قطع همکاری بیمه بنده قطع شده و شرکت مدعی شده که باید هزینه کامل یکسال بیمه رو با احتساب نداشتن بیمه پرداخت کنم آیا من واقعا باید هزینه ۷ ماهی که بیمه ندارم و اصلا توی اون شرکت نیستم رو بپردازم؟

  2. سعــSaeedـــید

    سلام ایا بیمه تکمیلی هزینه لیز بواسیر رو هم قبول میکند

  3. محمد حسین ارباب نوش آبادی

    سلام علیک خدمت شما من فاکتور بردم ۲۰ روز پیش هزینش رو کی برام واریز می کننذ؟

  4. لیلا

    سلام خسته نباشید من عمل چشم انجام دادم وبیمه تکمیلی اسیا هستم چندروز طول میکشه که مبلغ رو واریز کنن

  5. محمدرضا علیزاده

    در استان گیلان هیچکدام از نمایندگی ها فاکتور رو قبول نمیکنن. سرما از حقوق مردم کسر میشه ولی زمان پرداخت هزینه ها هزار جور بازی در میارید . واقعا برای آموزش و پرورش متاسفم کاه با چنیین بیمه ای قرارداد بسته.

  6. مهدیه

    سلام وقت بخیر ببخشید من سال گذشته بیماری داشتم و به صورت آزاد خودم مبلغ ش رو پرداخت کردم، امسال امکانش هست هزینه ش رو از بیمه بگیرم؟

  7. محرم

    سلام خسته نباشید آیا بیمه تکمیلی پول عینک را هم پرداخت می کنند بیمه‌ای دی مال جانبازان.. متشکرم

  8. مستمری بگیر تامین اجتماعی

    چرا بیمه اتیه سازان حافظ هزینه بیمه تکمیلی را هنوز بعد از دو ماه پرداخت نمی کند مبلغ دو میلیون تومان پرداختم تمام مدارک هم به تائید خود بیمه رسیده پیگیری کردم دو ماهه یک ریال ندادن

  9. مستمری بگیر تامین اجتماعی

    چرا بیمه اتیه سازان حافظ هزینه بیمه تکمیلی را هنوز بعد از دو ماه پرداخت نمی کند

  10. مهدی

    سلام هزینه دندان مصنوعی را بیمه پرداخت مکنه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که مورد فوق در پوشش های بیمه ای بیمه تکمیلی شما قرار گرفته باشد هزینه ها قابل جبران می باشد

  11. گلسانا

    سلام وقت بخیر،من میخام لاپاراسکوپی تخمدان انجام بدم بیمارستانی که نه با بیمه پایه قرارداد داره نه با تکمیلی،حالا هزینه های بیمارستانو پرداخت کنم بیمه برمیگردونه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر مورد پزشکی فوق تحت پوشش بیمه تکمیلی شما قرار بگیرد هزینه های مربوط به آن با کسر فرانشیز پرداخت میگردد

  12. فاطمه

    سلام من سونو سینه دکتر نوشت تو سونوگرافی تاریخ پذیرش رو چند روز قبل زد و برا سونو وقت داد یعنی تاریخ پذیرش نسخه تو سیستم با تاریخ جواب متفاوته ایا بیمه تکمیلی هزینه رو میده ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خیر
      تنها خساراتی در بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد که در طول مدت قرارداد رخ داده باشد و تاریخ آن در طول مدت قرار بگیرد

  13. علی

    سلام تا چه زمان چند روز یا چند ماه میتوان اقدام کرد مگر وقت دارد فاکتور بیمارستان هست مدت زمان دارد

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای هزینه های پاراکلینیکی نهایتا تا یکماه و برای عمل های جراحی و هزینه های بیمارستانی تا سه ماه مدت ارائه مدارک می باشد
      این شرایط می تواند در شرکت بیمه های متفاوت،به گونه های دیگری باشد

  14. علی

    سلام وقت بخیر
    من عینک طبی خریدم میخواستم بدونم بیمه دی چند درصد هزینه ی من پس میده

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس سقف مشخص شده در بیمه نامه شما و با کسر فرانشیز پرداخت صورت میگیرد

  15. فریدون

    سلام من بیمه آتیه سازان هستم دوهفته قبل عمل مینیسک پا داشتم بعداز مرخصی مدارک لازم را به بیمه آتیه سازان دادم و اقدام کردند .حالا بعد از دوهفته بیمارستان بهم زنگ زدند و گفتن یک فاکتورلوازم ارتوپدی دارید اونو باید به‌حساب فروشگاه لوازم واریز کنید . میخواستم بدونم آیا مبلغ فاکتور را بیمه میده یا نه ؟ ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه براساس توافق که برای هرکدام از پوشش ها سقف تعیین شده است با کسر فرانشیز پرداخت انجام میشود

    2. آمنه

      سلام .اگر مرکز فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی مثل sosقرارداد داشته باشه ۶یا میتونه از بیمار هزینه کامل فیزیوتراپی رو بگیره؟ و بعد معرفی نامه بده برای بیمه تکمیلی؟

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        پرداخت هزینه درمانی میتواند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم باشد وبسته به نوع قرارداد مرکز طرف قرارداد می تواند متفاوت باشد

  16. وحید سهرابی

    من راننده هستم عمل مغزواعصاب کردم حالا بیمه تکمیلی چند درصد از مخارج بیمارستان را پرداخت میکند

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      تا سقف مندرج در بیمه نامه با کسر فرانشیز بیمه تکمیلی شما خسارت را به شما پرداخت خواهدکرد

  17. سید مصطفی

    سلام
    باز نشسته تامین اجتماعی هستم و خانواده ام تحت پوشش بیمه تکمیل آتیه سازان حافظ . پسرم دانشجو هست و جز چند ترم اول که نامه اشتغال به تحصیل بردم بیمه تامین اجتماعی ، مابقی رو تحت پوشش بیمه تامین نبوده ولی تو این چند سال و تا به امروز که 8 دی ماه 1400 هست بدلیل عدم آگاهی مبلغ بیمه تکمیل آتیه سازان از حساب حقوقم کسر می گردید. در صورتی که طبعا بدلیل عبور از سن هجده سالگی هیچ استفاده ای از این بیمه نکرده و نمی توانسته بکند.
    سوالم این جاست که این مبلغ 3 تا 4 سال اضافه پرداخت رو می تونم از بیمه آتیه سازان بگیرم و اینکه سازو کارش به چه صورتی هست.
    ممنون و متشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که مدارکی دال بر پرداخت حق بیمه داشته باشید میتوانید با مراجعه به شرکت مذکور امکان درخواست خود را بررسی نمایید

  18. مهسا

    سلام
    ببخشید مامانم بازنشسته تامین اجتماعی هست چند سال پیش از بیمه تکمیلی انصراف دادیم.دوباره بخوام ثبت نام کنم بعد از چه مدت فعال میشه و میتونم عمل انجام بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وفت بخیر
      در صورتی که بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنند دوره انتظار برای عمل های جراحی سه ماه می باشد که از زمان صدور بیمه نامه محاسبه میگردد

  19. EhsaN

    سلام.اصولا چند زمان میبره تا بیمه پول هزینه شده رو ب حساب برگردوندن یا بریزه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به نوع هزینه ای که انجام شده است بین دو تا 4 هفته کاری مبلغ خسارت بعد از تایید مدارک پرداخت خواهد شد

  20. مریم

    سلام ببخشید زمانی که بیمه هستیم عمل جراحی انجام بدیم بعد ۱۰ روز از عمل بیمه رد نشه مشکلی برای دریافت هزینه جراحی پیش نمیاد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در بیمه های تکمیلی تمامی هزینه هایی که در تاریخ طول بیمه نامه رخ داده باشد تحت پوشش بیمه ای برای جبران خسارت قرار خواهد گرفت

  21. Milad

    سلام ما تابستون فیزیوتراپی داشتیم تا آبان ماه الان که ۱ ماه از آخرین جلسه فیزیوتراپی گذشته بریم بیمه برای گرفتن مبلغ بیمه تکمیلی مشکلی نداره،منظورم اینه چون ۱ ماه گذشته ایراد میگیرن؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به شرکت بیمه و نوع خدمات بیمه تکمیلی زمان برای تحویل مدارک متفاوت است
      بهتر است با مراجعه در اسرع وقت به شرکت بیمه خود این مورد را پیگیری نمایید

  22. سجاد

    سلام وقت بخیر من می‌خوام عمل سنگ شکن انجام بدم بیمارستانی که من رفتم طرف قرار داد با بیمه اصلی من که تامین اجتماعی هست نمیباشد آیا بیمه تکمیلی ایران که دارم هزینه رو پرداخت میکنه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که مورد شما تحت پوشش بیمه تکمیلی مذکور باشد بعد از پرداخت هزینه توسط خود شما امکان پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه میسر میشود

  23. بهنام

    سلام.خسته نباشید.من آزمایش sma دادم.بیمه تکمیلی دارم.ولی آزمایشگاه قبول نکردوتو فاکتور زده قرارداد آزاد۲.میشه ازبیمه هزینه رو دریافت کرد.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر مورد مذکور تحت پوشش بیمه تکمیلی شما قرار گرفته باشد امکان دریافت هزینه از بیمه وجود دارد در غیر این صورت این امکان وجود نخواهد داشت

  24. فارسی

    سلام . سوال من اینه که هرینه ها پس ار فوت متوفی به چه حسابی واریز میشود؟هرینه های درمانی در بیمارستان غیر طرف قرارداد

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت این مورد و انجام پیگیری های لازم باید به شعبه خسارت بیمه مذکور مراجعه کنید تا روال اداری را پیش ببرید

  25. وحید

    با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم خدمتتون ؛ بنده در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بوده ام و هرماه مبلغی از حقوقم به عنوان بیمه تکمیلی از حقوقم کسر میگردید بعد از 6 ماه فعالیت من از بیمه تکمیلی استفاده کردم و مبلغ 1.200.000 تومان بیمه تکمیلی به حسابم واریز کرد بعد دوماه واریز کردن بنده انصراف داده و از شرکت خارج شدم و از طرفی شرکت یک سری حقوق و مزایای بنده رو پرداخت نکرده بود الان شرکت میگه اون 1.200.000 تومان ر و باید از حقوق و مزایات کم کنیم میخواستم ببینم این کار از لحاظ قانونی درسته ؟ یا من به کجا رسیدگی کنم ؟ باتشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که در قرارداد های بین طرفین این مورد که هنگام تسویه هزینه های مربوط به مزایا باید مورد ارزیابی قرار بگیرد این مورد قانونی می باشد در غیر این صورت شما میتوانید با هماهنگی با واحد منابع انسانی خود این موضوع رو بررسی نمایید

  26. قاسمی

    سلام ببخشید اگه من الان بیمه تکمیلی درمان بگیریم آیا هزینه عمل جراحی که دوماه پیش انجام دادم هم زیر مجموعه بیمه میشه یا فقط هزینه هایی که از تاریخ بیمه نامه به بعد باشه شاملش میشه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خیر
      تنها مواردی که بعد از شروع بیمه نامه تحت پوشش بیمه ای هستند و رخ داده تحت موارد جبران خسارت می باشد

  27. کامران شریفی

    معرفی نامه با کد……. برای بیمه شده با نام کامران شریفی ریگی و مرکز درمانی کلینیک دندانپزشکی شرق -اصفهان آنلاین با مبلغ 50000000 ریال و بیماری خدمات دندانپزشکی (بجز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی) …… در سیستم ثبت شده است.بیمه دانا ببخشی این یعنی پنج ملیون از بیمه کم شده

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور معمول در معرفی نامه ها سقف مجاز باقی مانده در هر پوشش در بیمه تکمیلی به صورت مکتوب اعلام میگردد

  28. زهرا احمدی

    چگونه میتوانم از برگه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی ک در تاریخ 1400/9/1 ثبت نام کرده ام یک نسخه برای خودم دانلود کنم.
    متاسفانه بعد از ثبت نام و عجله ای که داشتم از صفحه قرارداد بک اپ نگرفتم .
    لطفا” راهنمایی فرمایید .
    با توجه به اینکه چندین بار به سایت بیمه تکمیلی تامین اجتماعی مراجعه کردم وای موفق به انجام اینکار نشدم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه در سیستم این امکان میسر نیست
      بهتر است با مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی نسبت به دریافت این مورد اقدام نمایید

    2. محمد

      سلام وقت بخیر.
      من جراحی داشتم و روزی که از بیمارستان ترخیص شدم بیمه تکمیلیم صادر شد. الان بیمه هزینه جراحی رو میده؟

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که تاریخ ثبت عمل قبل از تاریخ صدور بیمه بوده باشد و بیمه تکمیلی شما شامل دوره انتظار نباشد امکان دریافت خسارت برای شما وجود خواهد داشت

  29. افشین قطبی

    صورتحساب به مبلغ ٧١٢١١٦٥٤ ریال برای دریافت خدمت بستری بیماران مبتلا به کرونا ثبت شد.
    یعنی چه ،به حساب ما میاد یاحساب بیمارستان

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شما دارای بیمه تکمیلی باشید این عدد به شماره حساب اعلامی واریز خواهد شد

  30. حسین علیزاده

    پس از تحویل مدارک پزشکی دریافت وجه از بیمه تکمیلی دانا چقدر زمان میبرد

    1. بیمه بازار

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت تایید مدارک و ارزیابی هزینه ها براساس اطلاعات مندرج و براساس نوع خسارت بین 2 تا 4 هفته کاری زمان میبرد

  31. ا.ح

    سلام . وقت بخیر .
    برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی آتیه سازان باید به نمایندگی یا شعبه مراجعه کنیم ؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با مراجعه به شعب بیمه مذکور مدارک پزشکی خود را تحویل دهید

  32. سعیدمولایاری

    سلام من بیمه تکمیلی ایران دارم من مدارک ام ار ای و سیتس اسکن خود رابرای دفتر بیمه بردهم وتمام هزینه ها یک میلیون وهفتصدهزارشده است چه مقدار ازاین مبلغ برای من واریز میشود وچندروز زمان میبرد تا واریز شود

    1. بیمه بازار

      سلام
      هزینه ها در بیمه تکمیلی بر اساس تعهدات موجود در بیمه نامه پرداخت میشود و برای همه یکسان نیست.
      به طور کلی فرانشیز بیمه تکمیلی ایران 30% میباشد که البته در قرارداد های مختلف متفاوت است.
      برای مشاهده فرانشیز و سقف هزینه پرداختی باید به بیمه نامه خود مراجعه کنید.

  33. رصا

    بادرودبرشما منطورازکدرهگیری که بیمه اتیه سازان می حواهدازکجاباید تهیه کرد.باتشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با پشیتبانی واحد مربوطه تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند

  34. صابر

    سلام خسته نباشید، من چند رسید هزینه درمانی جهت ارائه به دفتر آتیه سازان دارم خواستم از شما بپرسم برای تحویل رسید ها و دریافت خسارت امکان منقضی شدن رسید ها هست؟ به عبارتی اگر دیر به دفتر بیمه برده بشن امکان نپذیرفتن هست؟ ممنون از شما

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای هر گروه از بیمه های تکمیلی این زمان متفاوت است، برای برخی بیمه ها این زمان ۳ ماه و برای بعضی بیمه ها این مدت ۱ ماه در نظر گرفته شده است.
      با مراجعه به قرارداد بیمه تکمیلی خود میتوانید به صورت دقیق از زمان در نظر گرفته شده برای اعلام نسخه ها و هزینه ها با خبر شوید.

  35. زینب

    سلام من فاکتورها رو به بیمه تحویل داده ام و تقریبا یک ماه گذشته .پولی ک به حساب من می اید از کجا بفهمم از طرف بیمه است؟؟ینی در خود پیام واریز هزینه ذکر شده ک از طرف بیمه است یا مثلا فقط مینویسد پایا؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      منوال پیامک های پرداخت خسارت در شرکت بیمه های مختلف است و ممکن هر کدام براساس یک الگو پیاامک ارسال میکنند

  36. هما سعيدي

    سلام
    مدارك پزشكي و ازمایشات رو چگونه و بدون مراجعه حضوري ارسال كنيم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برخی از شرکت های بیمه خدمات آنلاین برای تحویل و بررسی مدارک مربوط به خسارت را دارا هستند که در انتهای بیمه نامه ذکر و شرایط آن اعلام میشود

  37. نادر

    با سلام احتراما بیش از یک ماه است مدارک و اسناد پزشکی خود را به شعبه فاز چهار مهرشهر کرج تحویل دادم ولی تاکنون وجوهی به حسابم واریز نشده‌، لطفا رسیدگی فرمائید. متشکرم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای پیگیری این مورد شما باید با واحد خسارات شرکت مربوط تماس حاصل نمایید

  38. مهربان

    سلام
    مادرم کرونا داشتن ما اورژانسی بردیمش بیمارستان تندیس خصوصیه
    بهمون برگه هایی دادن که از بیمه بگیریم
    بیمه تکمیلی معلم داریم
    رفتیم برای گرفتن میگن چون اورژانس بوده نمیدن پولشو
    میتونیم شکایت کنیم تا پولمونو پس بگیریم؟
    حتی هزینه ام آر آی هم نمیدن خواهش میکنم راهنمایی کنین تمام این پولو قرض گرفتیم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      موارد تخت پوشش بسته به شرایط مندرج در بیمه نامه ها پرداخت میشود
      در صورتی که مورد خسارت شما در بیمه نامه ذکر شده باشد میتوانید با واحد شکایات شرکت بیمه مربوط تماس حاصل نمایید

  39. گنجه

    سلام وقت بخیر
    این مدارک رو به کجا باید ارائه داد
    چون بنده اینترنتی بیمه تهیه کردم
    و تا چه مدت میتونیم فاکتورها رو ارائه بدهیم
    ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شرایط ضمیمه شده بیمه نامه خود را مطالعه یا با واحد پشتیبانی شرکت بیمه مربوطه در تماس باشید تا شرایط دریافت فاکتور را به شما توضیح دهند
      البته این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت ها خدمات آنلاین خسارت را دارا نیستند

  40. سعید

    سلام من چطورمیتونم هزیزنه هایی که خرج کردم روازبیمه تکمیلی بسیجیان بگیرم ؟مدارک روبایدکجاببرم واینترنتی نمیشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در ابتدا باید مشخص شود بیمه طرف قرارداد با شما کدام بیمه است و بعد از تشخیص آن میتوانید با تماس با پشتیبانی شرکت مربوطه رسیدگی های لازم را مربوط به ارائه فاکتور های خسارت را انجام دهید

  41. سربندی

    با سلام
    من دارای بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ هستم، برای دریافت هزینه آزمایش چکاب کامل باید حتماً توسط پزشک متخصص ویزیت شوم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای دریافت هزینه آزمایش از بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ نیازی نیست حتما پزشک متخصص آزمایش را تجویز کرده باشد.
      صرفا باید به آزمایشگاه های طرف قرارداد مراجعه کنید و یا هزینه و مدارک آزمایش را به شعب منتخب آتیه سازان حافظ ارائه کنید.

  42. bati

    سلام برنده جز بیمه تکمیلی البرز هستم و در خوزستان ساکن هستم و طرف قراداد بیمارستان مهر هستیم واسه زایمان گفت باید اول مبلغ رو پرداخت کنید و من گفتم من بیمه البرز هستم و طرف قرارداد با بیمارستان مهر دارم نباید هزینه رو ازم بگیرید گفت بستگی داره دکتری ک میری کجا هست باید اون دکتری ک شما برید ک ما داخل بیمارستان باشید در غیر این صورت باید هزینه پرداخت کنید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برخی از مراکز درمانی برای خسارت های درمان را با معرفی نامه انجام نمیدهند و پرداخ خسارت بعد از اتمام فرایند درمانی انجام میشود

  43. جعفری

    سلام من بینیمو برای بار دوم عمبپل کردم برامده شده بود و انپون جایی ک برامده بود درد میکرد و تنفسو مشکل کرده بود بیمارستان یه برگه داد گفت ببر بیمه بردم بیمه میگه زیبایی قبول نمیکنه ینی چی اخه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه های تمیلی موارد این چنینی را تحت موارد زیبایی میدانند و حتی در صورت تایید پزشک هم این مورد تغییر نمیکند

  44. سارا

    سلام.من ۲۴ بهمن ماهمدارک بیمارستانیم رو به یکی از کارگزاری هاداده ام تا تایید کنند و خسارت روپرداخت کنند تامن با تاییدیه پرداخت از بیمه در هزینمو بگیرم.هنوزم چیزی پرداخت نکردن.چقد زمان میبره؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      فرایند ارزیابی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه مختلف بیمه ای متفاوت است
      شما در صورت تمایل به پیگیری میتوانید با واحد خسارت شرکت مورد بیمه مورد نظر تماس حاصل نمایید

  45. محمد

    سلام خسته نباشید
    بنده تمام مدارک رو برا بیمه فرستادم والان تو سایت بخش خسارت های من هست ولی من شماره حسابی ندادم که واریز کنن چگونه باید اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. بیمه بازار

      سلام
      بازپرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی یا یه شماره حساب اعلامی از طرف شما واریز می‌شوند یا به صورت چک به شما پرداخت می‌شوند.
      شماره حساب معمولا در قرارداد اولیه شما از شما درخواست می‌شود.
      اما چنانچه هنوز واریز نشده باید به شعبه‌ای که بیمه تکمیلی خود را ثبت کرده‌ و خریده‌اید مراجعه کنید و یا به مرکز پرداخت خسارت مراجعه کنید.

  46. susan

    ایا برای دریافت هزینه تکمیلی اول باید مدارک را به شعبه بیمه تامین اجتماعی ببریم یا مستقیما به شعبه اتیه سازان حافظ ممنونم راهنمایی کنید مدارکم کامل است

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است ابتدا به بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایید و سپس با مراجعه به بیمه تکمیلی خود برای دریافت خسارات خود اقدام نمایید

  47. عاطفه قلي زاده

    اقا من هزينه را از جيبم برداخت كردم بابت اكو تست ورزش اسكن مدارك را دارم در غرب تهران زندكي ميكنمهر دفعه به شعبه در اريا شهر مراجعه كردم تعداد زياد حتي ساعت ده صبح ميگه نو بت تمام شد من با اين كرونا زياد شده حقوق كارمند به كجا يا كدام شعبه بروم از قبل از عيد اسير شدم با احترام

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است با تماس با شرکت بیمه مورد نظر امکان ارزیابی فرایند خسارت خود را به صورت غیر حضوری استعلام نمایید

  48. میلاد

    باسلام اگر انحراف بینی از کودکی وجود داشته باشد بیمه هزینه عمل را میدهد ؟و پزشک معتمد را چگونه باید پیدا کرد ؟بیمه ایران هستم با سپاس

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به نوع بیمه شما و شرایط مندرج در آن تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع بررسی میشود
      برای جلوگیری از تقلب بیمه شدگان امکان دسترسی به پزشک معتمد بیمه را ندارند

  49. نادعلی

    سلام من از شهرستان باغملک استان خوزستان هستم الان نزدیک به چند ماهی هست مدارک پزشکی تحویل دادم ولی اصلا هیچ بررسی نشده و بهمون هزینه ندادند لطفا پیگیری کنید نه فقط من الان اصلا کل افراد شهرستان ازشون ناامید شدن

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است با تماس با واحد خسارت شرکت بیمه مربوطه نسبت به تاخیر در بررسی مدارک پزشکی و تاخیر در پرداخت هزینه نسبت به این تاخیر اقدام نمایید

  50. فرانک

    سلام
    من بیمه خدمات درمانی دارم رفتم نوار مغزی ورداشتم و سی تی اسکن ،خواستم بدونم اینها شامل بیمه میشه و در تهران به کجا باید مراجعه کنم؟ چون هزینش خیلی گرون شد نامه گرفتم آیا شامل بیمه میشه ؟
    میشه منو راهنمایی کنید ممنونتون میشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به شرکت بیمه شما و طرح انتخابی شما پوشش ها و استثنائات آن متفاوت می باشد
      بهتر است این مورد را در تماس با شرکت بیمه مذکور پیگیری نمایید

  51. بنفشه زارعی

    با سلام.برای پر کردگی دندان بیمه ارتش هزینه ای پرداخت میکند؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است با توجه به شرایط بیمه ای خود با در نظر گرفتن عدم در دسترس بودن اطلاعات و جزییات این قرارداد با مراجع درمانی ذیربط تماس حاصل نمایید

  52. ALIREZA

    سلام بیمه سلامت دارم میخواستم بدونم هزینه MRI و ویزیت دکترروازکجا پیگیری کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با مراجعه به کارگزاری های بیمه سلامت خسارات خود را پیگیری نمایید

  53. مصطفی

    سلام. ببخشید بنده ۴ ماه پیش جراحی قلب داشته و بیمه تکمیلی رانندگان هستم. به علت شیوع کرونا و لزوم استراحت بعد از جراحی امروز با همه مدارک مراجعه کردم به بیمه دانا و به بنده گفتند که دیر آمدید و خسارت به شما پرداخت نمیشه. می خواستم بدونم مگه همچین چیزی ممکنه؟ مگه مسابقه هست که به بنده می گویند باید زودتر میامدید. بنده شرایطش رو نداشتم و از مازندران هم هستم که در وضعیت قرمز کرونا هست. میخواستم بدونم اگر به تامین اجتماعی مراجعه کنم ممکن هست آنها کمکی کنند یا مثلا معرفی نامه بدهند که من بتوانم هزینه درمانم را دریافت کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی هر شرکت شرایط خاص خود را برای زمان و دریافت و مدارک خسارت دارد ولی با توجه به شرایط فعلی شاید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی امکان بررسی پرونده شما ایجاد شود

  54. مصطفی

    سلام. ببخشید بنده ۴ ماه پیش جراحی قلب داشته و بیمه تکمیلی رانندگان هستم. به علت شیوع کرونا و لزوم استراحت بعد از جراحی امروز با همه مدارک مراجعه کردم به بیمه دانا و به بنده گفتند که دیر آمدید و خسارت به شما پرداخت نمیشه. می خواستم بدونم مگه همچین چیزی ممکنه؟ مگه مسابقه هست که به بنده می گویند باید زودتر میامدید. بنده شرایطش رو نداشتم و از مازندران هم هستم که در وضعیت قرمز کرونا هست. میخواستم بدونم اگر به تامین اجتماعی مراجعه کنم ممکن هست آنها کمکی کنند یا مثلا معرفی نامه بدهند که من بتوانم هزینه درمانم را دریافت کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی هر شرکت شرایط خاص خود را برای زمان و دریافت و مدارک خسارت دارد ولی با توجه به شرایط فعلی شاید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی امکان بررسی پرونده شما ایجاد شود

  55. علی کیهانی

    من تمام مدارک بیمارستان را برای دریافت بیمه تکمیلی حافظ تحویل داداه ام فقط فاکنور پیس میکر درپرونده بیمارستان دی وجود ندارد وعلت انرا نمیدانم و دفتر پیشخوان ازادی نبش جیحون فاکتور پیس میکر را ازمن میخواهد برای تگمیل پرونده . گه متاسفانه فاکتور مفقود سده است لطفا مرا راهنمایی فرمایید .
    1- من حق بیمه خدمات درمانی را دریافت نموده ام ولی حق بیمه تکمیلی را بعلت فقدان فاکتور پیس میکر دریافت ننموده ام
    اگر من متقاضی دریافت پیس میکر نباشم وکتبا درپرونده خود بنوسم .ایا بقیه هزینه بیمارستان که پرونده منعکس است میتوانم بگیرم . سوال بعدی اینست مدت زمان از زمان ترخیص از بیمارستان تادریافت هزینه بیمه تکمیلی حافظ چه مذتی است من نمیخواهم حق بیمه من باطل شود لطفا پاسخ سوالات مرا به امیل من ارسال فرمایید علی کیهانی باز نشته اموزش وپرورش

    1. بیمه بازار

      با سلام. بیمه مبلغی را که کارشناسی کند واریز می کند . در این مورد با خود بیمه حافظ صحبت کنید.

  56. بهروز

    بازنشسته فرهنگی هستم.مدتیست که بیمه آتیه شهرمان فاکتورهای هزینه شده درمانی ام را نمی گیرد.نمی دانم برای استرداد مبالغ هزینه شده ام به کجا باید مراجعه کنم. لطفآ راهنمایی ام کنید.

    1. بیمه بازار

      با سلام
      لطفا با یکی از شعب بیمه اتیه شهرستان خود تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مراجعه فرمایید تا به مشکل شما رسیدگی گردد

      1. مریم

        سلام بنده تقریبا ۶ ماه پیش فاکتور به بیمه دادم اما هنوز هزینه هارو نریختن چقدر زمان میبره؟