گوشی‌بازی شما حین رانندگی به شرکت بیمه خودرو گزارش می‌شود

در طرحی جدید بیمه‌های خودرو برنامه‌ای در پیش گرفته‌اند که در آن شرکت‌های بیمه اطلاعات مربوط به استفاده از تلفن همراه توسط بیمه‌گذار حین رانندگی را دریافت می‌کنند. در این پروژه رانندگانی که تحت پوشش این طرح بیمه خودرو قرار دارند، اگر حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده کنند اطلاعات مربوط به آن برای شرکت بیمه خودرو آنها گزارش می‌شود. اما استفاده‌های نا مناسب از تلفن همراه هستند که منجر به حادثه می‌شوند. برای مثال تماسهای کوتاهی که از طریق سیستم میکروفن و بلندگوی خودرو پاسخ داده می‌شوند مشکلی در رانندگی بوجود نمی‌آورد. اما خواندن پیامک و یا تماس‌های طولانی بدون استفاده از هندزفری می‌توانند منجر به حوادث جبران‌ناپذیری شوند.

مخابره اطلاعات راننده و خودرو برای شرکت‌های بیمه روشی است که روز به روز در حال گسترش می‌باشد و از طریق آن شرکت‌های بیمه به مشتریان خود بیمه رفتار-محور ارائه می‌دهد. این تکنولوژی می‌تواند به بیمه‌گر شما گزارش کند که کی و کجا خودروی شما مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین اطلاعاتی نظیر ترمز و شتاب نیز از همین روش به شرکت بیمه خودرو مخابره می‌شود.

برای این منظور شرکت‌های بیمه خودرو اپلیکیشنی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که آنها پس از نصب آن بر روی گوشی خود به بیمه اجاره می‌دهند تا به اطلاعات بالا دسترسی داشته باشند. نکته حائز اهمیت آنست که این اپلیکیشن قادر است علاوه بر مستندسازی زمان تماس و پیامک راننده خودرو و چک کردن حسابهای کاربری خود در صفحات اجتماعی، تماسهایی که با استفاده از سیستم پاسخگویی و مکالمه خودرو انجام می‌گیرند را تشخیص بدهد.

اما انگیزه بیمه‌گذار از خرید این طرح بیمه چیست؟ این طرح تخفیف بسیار بالایی برای مشتریان خود در نظر گرفته است. به نحوی که اگر بیمه‌گذار پس از خرید این پوشش از تلفن همراه خود حین رانندگی استفاده نادرست نکند و همچنین طبق داده‌های شتاب و ترمز مخابره شده به بیمه آن فرد رانندگی مناسب و امنی داشته باشد مشمول تخفیف‌های مناسب این طرح بیمه خودرو می‌شود.

مقالات دیگر  اگر تمدید بیمه خودرو خود را فراموش می‌کنید...

با بررسی داده‌های مخابره شده از ۴۰۰۰ راننده که مشتری بیمه خودرو دیولوژی هستند و به مدت ۱۸ ماه تحت نظر این بیمه بوده‌اند، نتیجه‌ی جالبی بدست آمد و آن این بود که زمان عکس‌العمل افرادی که حین رانندگی مشغول استفاده از تلفن همراه هستند برابر با زمان عکس‌العمل افرادی است که بعلت مصرف مشروبات الکی مست هستند.

این طرح بیمه با هدف آن ایجاد شده است که نرخ بیمه خودرو هر کس را متناسب با ریسکی که بیمه برای آن فرد متحمل می‌شود تعیین کند و همچنین با افزایش نرخ بیمه برای کسانی که حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند آنها را از میزان ریسک این کار آگاه سازد. همچنین انها ادعا می‌کنند این طرح بیمه می‌تواند نقشی آموزشی نیز برای رانندگاه خودرو داشته باشد. اما هنوز موانعی نبز بر سر راه این طرح وجود دارد که از فراگیری بیشتر آن جلوگیری می‌کند. برای مثال هنوز اپلیکیشن مورد استفاده نمی‌تواند تشخیص دهد که فردی که دارد از تلفن همراه استفاده می‌کند همان راننده است یا شاید فردی دیگر در خودرو از تلفن فرد راننده استفاده می‌کند. به گفته جاتان هیوت مدیر اکتوتلماتیک، آنها بر روی موج بعدی تکنولوژی در این حوزه کار می‌کنند و بزودی محصولی را روانه بازار می‌کنند که بسیاری از شرکت‌های بیمه خواهان استفاده از آن خواهند بود.

منبع خبر: تلگراف

نظر یا پرسش خود را بنویسید