اگریگیتور بیمه چیست؟ ورود صنعت بیمه به زندگی دیجیتالی

آیا می‌­دانید اگریگیتور بیمه (Insurance aggregator) چیست؟ لغت اگریگیتور (Aggregator) به وبسایت و یا برنامه‌ای اطلاق می­‌شود که در آن مجموعه‌ای از شرکت‌­ها، برندها و موضوعات مشابه در کنار یکدیگر نمایش داده می‌­شوند و امکان مقایسه و نرخ‌گیری آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کنند. در حال حاضر، سایت‌های ایرانی زیادی هستند که به مشتریان این امکان را می­‌دهند تا بتوانند کالاهای مختلف را در بر اساس طیف گسترده‌­ای از سازندگان آن‌­ها مقایسه کنند و بر اساس قیمت، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. اما این‌که مجموعه‌ای شامل شرکت‌­های مختلف بیمه، خدمات بیمه‌­ای مورد نظر خود را دریافت کنند، اتفاقی بسیار نوین در سطح دنیاست، که سابقه آن شاید به یک دهه برسد. در ادامه، به تفصیل، توضیحاتی در مورد اگریگیتورهای بیمه و آینده آن‌­ها ارائه خواهد شد.

ورود “اگریگیتورهای بیمه” به بازار دنیا را می‌توان به عنوان جهشی در صنعت بیمه دانست. چرا که باعث گسترش تنوع در صنعت بیمه شده‌اند. اگریگیتورهای آنلاین باعث می‌­شوند تا مشتریان بتوانند به صورت آنلاین، نرخ حق بیمه مورد نظر خود را از چندین شرکت بیمه استعلام بگیرند. این شرکت‌­های نوظهور در دنیا، هم‌اکنون در حال گسترش هستند و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ این روند ادامه داشته باشد.

اگریگیتور بیمه، سرویس مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه

اگریگیتورهای آنلاین شروع موفقی را در انگلستان داشته‌اند. پس از گذشت تنها یک دهه از ورود این شرکت‌ها، ۶۰ درصد از بیمه خودرو و ۵۰ درصد از بیمه‌­های شخصی از طریق آن‌ها بفروش می‌رسد. روند رو به رشد این شرکت‌ها در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، سوئد، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، و هلند دیده می‌شود. اگرچه شرکت­‌های اگریگیتور بیمه، رونق و توسعه خوبی در اروپا داشته‌­اند، اما در سایر نقاط جهان، چنین رشدی را تجربه نکرده­‌اند و سابقه آن‌­ها در کشورهای آسیایی، تنها به چند سال می‌­رسد. کشورهایی مانند استرالیا، سنگاپور، هند، فیلیپین، هنگ کنگ و یا کره­ جنوبی؛ کشورهایی در آسیا هستند که با توجه به محبوبیت صنعت بیمه در آن‌ها، پیش­بینی می‌­شود که تا ۱۰ سال آینده، اگریگیتورهای بیمه، رشد قابل توجهی در صنعت بیمه­‌ی این کشورها داشته باشند.

مقالات دیگر  چگونه خلافی خودرو را قسطی پرداخت کنیم؟

چرا کاربران تمایل دارند تا از اگریگیتورهای بیمه استفاده کنند؟

باید این نکته را یادآور شد که ورود این ابزارهای مقایسه آنلاین به صنعت بیمه، خطر بزرگی برای مدیران این شرکت‌­ها محسوب می‌­شود. زیرا ورود آن‌­ها به صنعت بیمه، باعث کاهش تمایل به نام و نشان­‌های تجاری و افزایش تمایل در انتخاب بر اساس کیفیت ارائه خدمات نسبت به قیمت شده است. این امر موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌های با سابقه که سال‌ها در صنعت بیمه یکه­ تازی می‌کرد‌ه‌­اند، احساس رقابت بیش‌­تری با شرکت‌های نوظهور و کوچک‌­تر داشته ­باشند. چرا که شرکت‌های کوچک‌تر، خود را درمقابل طیف وسیع­تری از مشتریان در این رقابت قیمت­-محور خواهند دید.

گسترش استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های آنلاین، سبب رونق مقایسه آنلاین بیمه در بازار دنیا شده است؛ و سبب شده تا مشتریان الگوهای رفتاری خود را برای خرید بیمه تغییر دهند. راحتی در خرید، استفاده آسان، امکان انتخاب بهترین گزینه عواملی است که سبب می‌شوند تا مشتریان به استفاده از اگریگیتورها روی آورند.

علاوه بر این، اگریگیتورهای بیمه باعث می‌شوند تا شرکت‌های بیمه برای حضور مؤثر در رقابت، بتوانند تا با رعایت حاشیه سود مناسب برای خود، کمترین قیمت را برای حضور در این رقابت قیمتی ارائه دهند. همچنین با توجه به داده‌های آماری که بر اساس تمایل مشتریان به شرکت‌های بیمه است، شرکت‌ها می‌توانند برای خدمات بیمه‌ای خود در آینده برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند. رشد طولانی مدت در یک صنعت زمانی رخ می‌دهد که در آن محصولات نوآورانه و استراتژی‌های مختلف در برندسازی، در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به یک مزیت رقابتی برای هریک از شرکت‌های بیمه تبدیل شود.

منبع: http://www.marketresearchstore.com

نظر یا پرسش خود را بنویسید