ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید حتما این سوال برای شما پیش آمده است که کدام شرکت ارزانترین بیمه مسافرتی را ارائه می‌دهد؟ چه عواملی بر قیمت بیمه مسافرتی تاثیر گذار است؟ در این مقاله به بیان عوامل موثر در انتخاب ارزانترین بیمه مسافرتی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

چه عواملی قیمت بیمه مسافرتی را تعیین می کنند؟

در صورتی که قصد خرید ارزانترین بیمه مسافرتی را دارید، می‌بایست عواملی را که در تعیین قیمت این بیمه تاثیرگذارند بشناسید. عوامل مختلفی را باید برای انتخاب و خرید بیمه مسافرتی در نظر بگیرید. این عوامل عبارتند از: پوشش‌های بیمه مسافرتی، شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی، سن بیمه‌گزار، تعهدات شرکت بیمه و . . . در ادامه به بررسی هر یک از این می‌پردازیم.


ارزانترین بیمه مسافرتی

همه بیمه‌ها را مقایسه کنید و ارزان بخرید

پوشش‌های بیمه مسافرتی

پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل مواردی است که شرکت بیمه در صورت بروز خسارت در خارج از کشور بر عهده گرفته و پرداخت می‌کند. مانند بیماری، هزینه‌های دندانپزشکی، مفقود شدن مدارک، تأخیر در حرکت، گم شدن بار و … بیشتر بخوانید

بیمه مسافرتی، برخی از خطراتی را که در طول سفر اتفاق می‌افتد را متقبل نمی‌شود؛ مثل جنگ، اقدامات تروریستی، خودکشی، دعوا، بیماری‌های صعب العلاج و … این مورد ممکن است در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. به طور مثال در طرح زیارتی بیمه مسافرتی سامان  فوت بر اثر اقدامات تروریستی و همچنین جنگ و شورش را تحت پوشش قرار می‌دهد.

موارد پوشش و عدم پوشش این بیمه‌نامه  بر نرخ بیمه مسافرتی تأثیری ندارند؛ زیرا این پوشش‌ها در تمام شرکت‌های بیمه تقریباٌ یکسان است. اما در صورت خرید طرح‌های ویژه که در پوشش‌های عمومی بیمه نیست مثل طرح زیارتی یا طرح دانشجویی که برخی از موارد عدم پوشش را تحت پوشش قرار می‌دهند، هزینه  بیمه مسافرتی تغییر خواهد کرد.

مقالات دیگر  همه چیز درباره بیمه حمل و نقل بین المللی

شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی

شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی به مسافرین خارج از کشور با شرکت‌های کمک‌رسان همکاری می‌کنند. معمولا هر شرکت بیمه با یک یا چند شرکت کمک رسان همکاری دارد. به طور مثال بیمه مسافرتی پاسارگاد با دو شرکت کمک رسان ایران و اواسان قرارداد دارد. نوع شرکت کمک‌رسان می‌تواند بر مبلغ بیمه مسافرتی تاثیرگذار باشد. خدمات ارائه شده توسط شرکت های کمک رسان تفاوت‌هایی دارد که این می‌تواند بر قیمت حق بیمه تاثیر بگذارد. مثلا برخی از شرکت‌های کمک رسان دارای اپراتور فارسی زبان هستند و شما می‌توانید از اپراتورهای فارسی زبان کمک بگیرید.

سن بیمه‌گزار

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه سفر، سن مسافر بیمه شده است. هر چه سن بیمه شده بیشتر باشد قیمت بیمه مسافرتی بالاتر می‌رود. بیشتر شرکت‌های بیمه به ترتیب زیر سن بیمه‌گزاران را طبقه بندی کرده‌اند:

  • کودکان تا ۱۲ سال
  • ۱۳ تا ۶۵ سال
  • ۶۶ تا ۷۰ سال
  • ۷۱ تا ۷۵ سال
  • ۷۶ تا ۸۰ سال
  • ۸۱ تا ۸۵ سال

برخی از شرکت‌های بیمه افراد بالای ۸۵ سال را بیمه مسافرتی نمی‌کنند. از این رو معمولا طبقه بندی بیمه‌نامه‌های مسافرتی تا سن ۸۵ سال می‌باشد.

بیمه مسافرتی پاسارگاد بازه سنی برای خرید بیمه مسافرتی پاسارگاد 0تا 85 سال است.

مدت سفر

بر اساس مدت زمانی که در سفر هستید می‌توانید مدت بیمه مسافرتی خود را تعیین کنید و از پوشش‌های بیمه مسافرتی استفاده نمایید. هر چه مدت زمان سفر شما طولانی‌تر باشد مدت زمان استفاده از پوشش‌های بیمه بیشتر است و در نتیجه باید حق بیمه بالاتری را پرداخت نمایید

 دقت داشته باشید که قیمت بیمه مسافرتی شش ماهه از نصف قیمت بیمه مسافرتی یکساله بیشتر است. بنابراین اگر تعداد سفرهای شما در طول سال زیاد است توصیه می‌شود بیمه مسافرتی بلندمدت خریداری کنید. مدت‌زمان سفر در اکثر شرکت‌های بیمه به‌صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • 1 تا 7 روزه
  • 8 تا 15 روزه
  • 16 تا 23 روزه
  • 24 تا 31 روزه
  • 32 تا 45 روزه
  • 46 تا 62 روزه
  • 63 تا 92 روزه
  • شش‌ماهه
  • یک‌ساله

در صورتی که در طول سال بسیار سفر می‌کنید بهتر است بیمه مسافرتی طولانی مدت خریداری کنید؛ اگرچه قیمت بالاتری دارد اما در نهایت به صرفه‌تر است.

منطقه تحت پوشش

متناسب با کشوری که قصد سفر به آن را دارید مبلغ حق بیمه مسافرتی تغییر پیدا می‌کند. این کشورها را تحت عنوان مناطق تحت پوشش معرفی می‌کنند و قیمت این بیمه‌نامه در مناطق متفاوت تغییر خواهد کرد. مناطق تحت پوشش در اکثر شرکت‌های بیمه به ترتیب زیر است:

  • کل کشورهای جهان
  • کل کشورهای جهان به‌جز آمریکا و کانادا
  • کل کشورهای جهان به‌جز آمریکا، کانادا، ژاپن و استرالیا
  • کشورهای منطقه شینگن
  • کشورهای حوزه خلیج‌فارس
  • کشورهای عربی
  • سایر کشورهای جهان
مقالات دیگر  بیمه‌های مورد نیاز برای سفر

سقف تعهدات بیمه‌نامه مسافرتی

شرکتهای بیمه سقفی را برای پرداخت خسارت در هر کدام از موارد تحت پوشش خود در نظر گرفته‌اند که در صورت نیاز به استفاده از آن حداکثر تا همان مقدار به شما خسارت پرداخت می‌کنند. سقف تعهدات این بیمه می‌تواند ۱۰ هزار یورو، ۳۰ هزار یورو ، ۵۰ هزار یورو در شرکت‌های مختلف و برای مناطق مختلف باشد.

برای مثال اگر بیمه مسافرتی با سقف تعهد دندانپزشکی 400 یورو را خریداری کنید، در صورت نیاز به استفاده از این پوشش حداکثر 400 یورو دریافت خواهید کرد و مابقی را خودتان باید پرداخت کنید. بنابراین هر چه سقف تعهد کمتری را انتخاب کنید، قیمت بیمه مسافرتی ارزانتر خواهد شد و حق بیمه کمتری پرداخت خواهید کرد.

در تصویر زیر می‌توانید قیمت بیمه مسافرتی را برای یک فرد 30 ساله که قصد سفر به مناطق مختلف به جر امریکا و کانادا را در بازه زمانی 30 روزه دارد را مشاهده می‌کنید.

ارزانترین بیمه مسافرتی

همانطور که در تصویر نمایش داده شد بیمه مسافرتی دانا ارزانترین حق بیمه را دارد.

تخفیف بیمه مسافرتی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه مسافرتی، تخفیف است. برخی از شرکت‌های بیمه برای خریدهای گروهی این بیمه‌نامه تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند و این منجر به پایین آمدن هزینه بیمه مسافرتی می‌شود. برای مثال در صورتی که یک گروه با مدت زمان سفر یکسان قصد مسافرت به مکانی یکسان را داشته باشند، برخی شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهند.

بهترین بیمه مسافرتی

دقت داشته باشید لزوما ارزانترین بیمه مسافرتی، بهترین بیمه مسافرتی نیست. بنابراین بهتر است هنگام خرید بیمه مسافرتی علاوه بر قیمت به مواردی از قبیل پوشش‌های بیمه مسافرتی، نحوه پاسخگویی شرکت بیمه، نحوه پرداخت خسارت شرکت بیمه و . . . توجه داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت بهترین بیمه مسافرتی را شرکتی ارائه می‌دهد که دارای پوشش‌های بیمه‌ای مناسب، خسارت‌دهی مناسب، دارا ودن اپراتور فارسی زبان و قیمت مناسب باشد.

مقالات دیگر  مقایسه پوشش‌ها و قیمت‌های بیمه مسافرتی شرکت‌های مختلف

خرید ارزانترین بیمه مسافرتی از بیمه بازار

خرید بیمه مسافرتی ارزان زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت و شرایط شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کرد. برای مقایسه قیمت بیمه مسافرتی شما می‌توانید با نمایندگی‌های بیمه تماس گرفته یا از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها استعلام قیمت بیمه مسافرتی بگیرد.

برای مقایسه راحتر حق بیمه مسافرتی می‌توانید به سایت بیمه‌ بازار وارد شوید و با ثبت اطلاعات سفر قیمت بیمه مسافرتی سامان،‌ قیمت بیمه مسافرتی پاسارگاد،‌ قیمت بیمه مسافرتی دانا و سایرشرکت‌های بیمه را مشاهده و مقایسه نمایید و متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین بیمه را خریداری نمایید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید