چگونه بدون مراجعه به خودپرداز رمز پویا را فعال کنیم؟

در سال‌های اخیر به دلیل سو استفاده و کلاهبرداری از رمز دوم، امکان پرداخت آنلاین تنها با رمز پویا امکان‌پذیر شده است. این رمز‌ها برخلاف رمز دوم ثابت نیستند و اعتبار آنها تنها 60 ثانیه است. در این مقاله با نحوه گرفتن رمز پویا با گوشی برای تمام بانک‌ها آشنا خواهیم شد.

بیمه بدنه با بیمه بازار

بانک ملی بانک سپه بانک صنعت و معدن
بانک کشاورزی بانک مسکن بانک توسعه تعاون
پست بانک ایران بانک اقتصاد نوین بانک پارسیان
بانک کارآفرین بانک سامان بانک سینا
بانک خاورمیانه بانک شهر بانک دی
بانک صادرات بانک ملت بانک تجارت
بانک رفاه بانک حکت ایرانیان بانک گردشگری
بانک ایران زمین بانک قوامین بانک انصار
بانک سرمایه بانک پاسارگاد بانک قرض‌الحسنه مهرآفرین

 

نحوه فعالسازی رمز پویا با گوشی

در چند سال اخیر به دلیل سو استفاده‌های اینترنتی، انتقال وجه بیشت  از 100 هزارتومان به صورت آنلاین تنها از طریق رمز پویا امکان‌پذیر شده است. در ادامه به شرح نحوه گرفتن رمز پویا با گوشی در بانک‌های مختلف می‌پردازیم:

بانک ملی

برای گرفتن رمز پویا با گوشی برای حساب بانک ملی دو روش وجود دارد: اگر از کاربران گوشی هوشمند هستید می‌توانید با نصب اپلیکیشن ۶۰ که ابزار تولیدکننده رمز یک‌بار مصرف است، از این امکان استفاده کنید. همچنین اگر گوشی هوشمند ندارید و یا تمایلی به نصب اپلیکیشن ندارید، کد دستوری *737*60# را برای فعال سازی رمز پویا شماره‌گیری نمایید. در این ویدئو می‌توانید آموزش کامل را مشاهده کنید.

فعال کردن رمز پویای بانک ملی از طریق نرم افزار رمزبان

  • ابتدا نرم‌افزار را دانلود کنید.
  • بعد از نصب کد فعالسازی به شما پیامک می‌شود. آن را در برنامه وارد و تایید کنید.
  • بعد از وارد کردن کد فعالسازی ثبت نام در سامانه انجام می‌شود.
  • وارد سامانه بام شوید و ثبت‌نام کنید.
  • وارد سامانه شوید و ثبت نام کنید.
  • گزینه فعالسازی رمز را انتخاب کنید.
  • با وارد کردن اطلاعات کارت یک کد فعالسازی به شما داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن رمز پویای خود را فعال کنید.

اموزش فعال کردن رمز پویا بانک سپه

مشترکین این بانک برای گرفتن رمز پویا با گوشی، باید ابتدا به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کرده و درخواست خود برای فعالسازی رمز پویا را ثبت کنند. سپس با نصب نرم افزار رمزساز سپه روی گوشی همراه این قابلیت را فعال کنند.  برای آموزش کامل فعال‌سازی رمز دوم پویا بانک سپه، ویدئو زیر را مشاهده کنید:

بانک صنعت و معدن

اگر اینترنت بانک شما فعال است دیگر نیازی به مراجعه به بانک ندارید و گرفتن رمز پویا با گوشی تنها کافیست اپلیکیشن یا برنامک رمزساز را نصب کنید. در غیر این صورت می توانید با مراجعه به یکی از شعب رمز پویا را نیز برای خود فعال کنید.

بانک کشاورزی

مشترکین بانک کشاورزی می توانند برای گرفتن رمز پویا با گوشی، با نصب برنامه رمز یکبار مصرف امن (ریما) نسبت به فعالسازی رمز یک بار مصرف خود اقدام کنند.

لینک دریافت اپلیکیشن ریما: https://www.bki.ir/services/apps/otp
در این ویدئو آموزش کامل فعالسازی رمز پویا بنک کشاورزی را مشاهده کنید.

 

بانک مسکن

برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک مسکن می‌تواند به یک عابر بانک مسکن مراجعه کنید. بعد از وارد کردن کارت و رمز اول خود، وارد صفحه «تغییررمز» شده و سپس «خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید. در این مرحله پس از انتخاب  گزینه «تخصیص رمز اول» شماره تلفن خود را وارد کنید. توجه داشته باشید شماره‌ای که وارد می‌کنید باید همان شماره تلفنی باشد که در سیستم بانکی به عنوان شماره تلفن صاحب حساب ثبت کرده‌اید. فراموش نکنید که پس از پایان این مراحل، رسید خودپرداز را نزد خود نگه‌دارید. پس از انجام این مراحل، اپلیکیشن رمزنما که لینک دریافت آن برای شما پیامک می‌شود را نصب نموده ودر قسمت خدمات الکترونیک، گزینه خدمات رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. در این مرحله شماره کارت، سریالی که در رسید خودپرداز درج شده و همچنین کدفعالسازی پیامک شده را وارد کنید. در صورت درست بودن تمامی اطلاعات این امکان برای شما فعال می‌شود. از این پس برای هربار دریافت رمز باید به اپلیکیشن مراجعه نموده و گزینه دریافت رمز کارت را لمس کنید. توجه داشته باشید درصورتی که چند کارت و یا حساب در بانک کشاورزی دارید، باید برای هرکدام از آن‌ها این مراحل را طی کنید.

 

مقالات دیگر  بیمه اجباری منازل مسکونی و روش خرید آن برای انواع املاک

بانک توسعه تعاون

روش اول: اینترنت‌بانک

در صورتی که اینترنت‌بانک شما فعال است برای گرفتن رمز پویا با گوشی در سامانه اینترنت بانک خود مسیر زیر را طی کنید: پس از انتخاب گزینه کارت‌های من، در ردیف مربوط به شماره کارت خود گزینه مدیریت نوع رمز را انتخاب نموده و پس از تأیید شماره موبایل خود، فعالسازی رمز پویا را تأیید کنید.

روش دوم: همراه‌بانک:

ابتدا برنامه همراه‌بانک را روی گوشی خود نصب کنید. برای دریافت دریافت لینک دانلود کلمه “همراه بانک” را به شماره 500015741 پیامک کنید.

پس از نصب، مراحل زیر را طی کنید:

خدمات سپرده > سایر > عملیات کارت > فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف کارت (رمز پویا)

پست بانک ایران

در صورتی که اینترنت‌بانک شما فعال است می‌توانید با نصب برنامه «رمز ساز»  و طی کردن مراحل زیر، رمز پویا را فعال کنید. در غیر این صورت با مراجعه به یکی از شعب بانک نسبت به فعالسازی آن اقدام فرمایید.

پس از فعالسازی اینترنت‌بانک، اپلیکیشن «پنام» را روی گوشی خود نصب کنید.

از طریق مرورگر موبایل و یا کاپیوتر وارد حساب کاربری خود در اینترنت بانک شوید و گزینه مدیریت کارت را انتخاب نمایید. در صفحه ظاهر شده روی «فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف کارت» کلیک کنید. در این مرحله شماره کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس «افزودن کارت» را انتخاب کنید.

پس از افزودن کارت پیغام«رمز دوم یکبار مصرف برای کارت فعال شد» را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه بازگشت کلیک و سپس «رمز دوم یکبار مصرف کارت» کلیک کنید.

پس از انتخاب مجدد کارت خود روی گزینه «فعالسازی برنامک رمزساز» کلیک کنید. در این صفحه یک QR کد پدیدار می‌شود که باید آن را با اپلیکیشن پنام اسکن کنید.

در این مرحله به اپلیکیشن پنام روی موبایل خود مراجعه کنید و گزینه فعالسازی رمز دوم کارت را انتخاب نمایید. در صفحه پدیدار شده، اسکن کد تصویری را لمس کنید. حال می‌توانید با اپلیکیشن خود QR ساخته شده را اسکن کنید. پس از آن یک پیامک حاوی کد فعالسازی ۴ رقمی برای شما ارسال می‌شود.

در صفحه باز شده، یک رمز برای ورود به اپلیکیشن درج کنید. پس از ثبت رمز ورود به برنامه کد فعالسازی را ارائه نمایید.

پس از پایان این مراحل، اپلیکیشن رمزساز شما فعال شده است.

در صورتی که تمایل به نصب برنامه در گوشی خود ندارید می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب و تأیید شماره همراه خود، رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک دریافت کنید.

آموزش تصویری را از ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

بانک اقتصاد نوین

  • اپلیکیشن ارس را از سایت بانک اقتصاد نوین دانلود نمایید.
  • با مراجعه به شعب بانک اقتصاد نوین فرم درخواست رمز پویارا تکمیل کنید.
  • بعد از دریافت بارکد و کد فعالسازی آن را در اپلیکیشن ارس وارد نمایید.
  • رمز پویا را از طریق اپلیکشین دریافت نمایید.

در روش غیر حضوری نیز می‌توانید از طریق اینترنت بانک و مراجعه به منوی «کارت > فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» این قابلیت را فعال کنید.

در صورتی که اینترنت بانک شما فعال نیست می‌توانید بصورت غیرحضوری نیز، اینترنت بانک خود را فعال کنید. تنها کافی‌ست ارسال پیامک تراکنش مالی بانک اقتصاد نوین برای شماره موردنظر شما فعال باشد.

 

 

درصورت وجود هرگونه سوال و یا مشکل با شماره تلفن 48031000-021 تماس بگیرید.

 

بانک پارسیان

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک پارسیان اپلیکیشن «پارسیان من» را روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کنید. در منوی عملیات رمز گزینه ثبت نام رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید یک رمز ۸ رقمی وارد کنید. توجه داشته باشید که این رمز را حتما به یاد داشته باشید؛ چراکه درصورت فعالسازی این امکان در اپلیکیشن گوشی خود، برای هربار صدور رمز دوم به آن احتیاج خواهید داشت. پس از انجام این مرحله یک کد فعالسازی به شماره تلفنی که در اطلاعات حساب شما موجود است ارسال می‌شود. سپس در اپلیکیشن «پارسیان من»، مسیر زیر را طی کنید:

منو اصلی > رمز یک بار مصرف> ثبت > وارد کردن شماره کارت

سپس کد فعالسازی پیامک شده را وارد کنید.

اکنون این امکان برای حساب موردنظر شما فعال شده است. شما برای هربار استفاده از رمز یکبار مصرف می‌بایست با مراجعه به اپلیکیشن مسیر زیر را طی نموده و رمز ۷ رقمی صادر شده را استفاده کنید.

رمز یکبار مصرف > صدور > انتخاب کارت > وارد کردن کد هشت رقمی

 

بانک کارآفرین

پیش از اقدام برای دریافت رمز دوم پویا بانک کارآفرین به نکات توجه کنید:

  • رمز پویا بانک کارآفرین به انتخاب شما می‌تواند از دو طریق پیامک و یا اپلیکیشن ریما تولید شده و در اختیار شما قرار بگیرد.
  • در صورتی که تمایل به دریافت رمز پویا از طریق اپلیکیشن دارید، اپلیکیشن رمزساز ریما را در گوشی خود نصب کنید.
  • در صورتی که شماره تلفن موردنظر شما برای تأیید و فعالسازی رمز پویا با شماره تلفن موجود در حساب شما مغایر است، با همراه داشتن کارت شناسایی به یکی از شعب مراجعه کنید.
مقالات دیگر  بیمه شخص ثالث؛ بزرگ‌ترین بخش صنعت بیمه، اما زیان‌ده

برای فعالسازی رمز پویا بانک کارآفرین به یکی از خودپردازهای بانک مراجعه نموده و مسیر زیر را طی کنید:
عملیات رمز > فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم > گوشی هوشمند / پیامک (در این مرحله به انتخاب خود می‌توانید روش مورد نظر خود را برای دریافت رمز پویا انتخاب نمایید) > (وارد کردن شماره همراه) > دریافت رسید حاوی رمز ۸ رقمی

  • برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک رمز هشت رقمی را به شماره 3000940 پیامک کنید.
  • در صورت انتخاب فعالسازی با اپلیکیشن ریما، علاوه در کد دریافت شده، رمز ۱۲۰ کاراکتری که به موبایل شما ارسال می‌گردد را در ریما وارد کنید تا رمز پویا فعال گردد.

 

دریافت رمز پویا از بانک کارآفرین

 

بانک سامان

به منظور آشنایی کامل با مراحل فعالسازی این امکان در حساب‌های بانک سامان، ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 

بانک سینا

اگر اینترنت‌بانک سینا برای حساب شما فعال است، نیاز به مراجعه حضوری در شعبه بانک نخواهید داشت. در غیر این صورت به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید. برای فعالسازی این امکان ابتدا اپلیکیشن رمزساز را روی گوشی خود نصب کنید.

به اینترنت بانک خود وارد شوید (در دیوایسی که نمی‌خواهید اینترنت‌بانک را در آن فعال کنید.) و پس از کلیک روی دکمه تنظیمات سمت چپ بالای صفحه، گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید رمزی ۶ رقمی را وارد کنید که برای وارد شدن به اپلیکیشن آن را لازم خواهید داشت.

پس از ثبت رمزز یک کد فعالسازی برای شما فعال خواهد شد. همچنین تصویر QR کد روی صفحه نمایش داده می‌شود. حال وارد اپلیکیشن گوشی همراه خود شوید و پس از انتخاب فعال سازی QR کد را اسکن کنید. پس از اسکن، کد چهاررقمی پیامک شده را وارد کنید.

از این پس برای هربار تولید رمز یکبار مصرف، به اپلیکیشن مراجعه نموده و با وارد کردن رمز ۶ رقمی، رمز یک بار مصرف به شما نمایش داده می‌شود.

در این ویدئو می‌توانید راهکارهای بانک سینا برای استفاده از رمز پویا را مشاهده کنید

 

بانک خاورمیانه

  • به سایت بانک خاورمیانه مراجعه کنید.
  • برنامه MEB OPT را مطابق با سیستم عامل گوشی خود نصب کنید.
  • با دریافت کد فعالسازی رمز عبور به برنانه را انتخاب کنید.
  • به منظور فعالسازی زمر پویا ودریافت پیامک از برنامه، به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید.

بانک شهر

برای فعالسازی رمز دوم پویا، پس از نصب اپلیکیشن نیاز به مراجعه حضوری به بانک خواهید داشت. برای آشنایی کامل با مراحل فعالسازی رمز دوم ویدئو زیر را تماشا کنید:

 

بانک دی

رمزساز دی در اپلیکیشن جت دی امکان دستیابی به رمز دوم را برای کاربران این بانک فراهم کرده است. برای گرفتن رمز پویا با گوشی بانک دی مراحل زیرا دنبال کنید:

  • اپلیکیشن جت دی را نصب و اجرا کنید.
  • آیکون رمزساز در بالای صفحه را لمس کنید
  • رمز ورود به برنامه را مشخص کنید.
  • روش فعالسازی را مشخص کنید.
  • درگاهی که نام کاربری و رمز عبور آن را در اختیار دارید را انتخاب کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بر روی لینک دریافت بلیط امنیتی از طریق پیامک کلیک کنید.
  • کد امنیتی ارسال شده بر روی تلفن همراه را وارد کنید.
  • رمز یکبار مصرف برای کارت‌های مورد نظر خود را فعالسازی کنید و  بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  • یک کد امنیتی ۴ رقمی پیامک شده را وارد کنید.
  • بعد از فعال شدن رمزساز، رمز یکبار مصرف نمایش داده می‌شود. هر رمز به مدت محدود (۲ دقیقه) اعتبار دارد.

بانک ملت

برای فعالسازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف ملت می‌توانید از طریق پیامک و مراجعه به خودپرداز اقدام نمایید. درحال حاضر استفاده از اپلیکیشن رمزنگار ملت برای گوشی‌های آیفون امکانپذیر نیست و برای استفاده از این امکان باید از طریق پیامک رمزدوم پویا را دریافت کنند.
در ویدئوی زیر، مراحل فعالسازی و دریافت را مشاهده می‌نمایید.

بانک تجارت

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت از طریق USSD می‌توانید کد #88*788* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نموده و مسیر زیر را طی کنید:
۳ (سامانه رمز پویا) > (وارد کردن رمز عبور دلخواه پنج رقمی [توجه داشته باشید که این رمز را برای هربار دریافت رمز دوم باید بخاطر داشته باشید]) > ۱ (ثبت نام) > (وارد کردن شماره کارت) > (وارد کردن کد ملی) > وارد کردن رمز دوم فعلی (در صورتی که رمز دوم ندارید باید به عابربانک تجارت مراجعه کنید)
پس از مشاهده پیغام پایان عملیات منتظر دریافت پیامک تأیید فعالسازی باشید. از این پس می‌توانید با شماره‌گیری #88*788* و طی کردن مسیر زیر، رمز دوم پویا را دریافت کنید.
۳ (سامانه رمز پویا) > (وارد کردن رمز عبور) > ۴ (دریافت رمز پویا) > (انتخاب کارت مورد نظر) > (مشاهده پیغام حاوی رمز یکبار مصرف)

مقالات دیگر  جریمه‌های رانندگی؛ پرداخت به موقع جرایم برای جلوگیری از دو برابر شدن

در این ویدئو می‌توانید نحوه فعالسازی رمز پویا با استفاده از اپلیکیشن همراز را مشاهده کنید.

بانک رفاه

توجه: درصورتی که شماره همراه فعلی شما با شماره تلفنی موجود در اطلاعات حساب شما یکی نیست، با مراجعه به یکی از شعب و در دست داشتن کارت شناسایی نسبت به تغییر شماره تلفن حساب خود اقدام فرمایید.
برای فعالسازی رمز دوم کارت بانک رفاه، به یکی از خودپردازهای بانک رفاه مراجعه نموده و پس از وارد کردن کارت و درج رمز اول کارت خود، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب نموده و سپس رسید دریافتی را نزد خود نگه دارید. پس از چند لحظه پیامکی حاوی کد ۴ رقمی فعالسازی، به شماره تلفنی که در حساب شما وارد شده ارسال می‌گردد. سپس به https://www.refah-bank.ir/otpcard مراجعه نموده و اپلیکیشن رمزساز رفاه را بر روی گوشی خود نصب نمایید.
همچنین در صورتی که گوشی هوشمند ندارید و یا تمایلی به نصب اپلیکیشن روی گوشی خود ندارید می‌توانید از دو روش زیر بهره ببرید:

  • با مراجعه به خودپرداز و تأیید شماره تلفن خود، با فعالسازی سامانه هریم رمز دوم خود را توسط پیامک دریافت کنید.
  • قعالسازی و دریافت از سریق USSD به روش زیر:
  1. مراجعه به باجه‌ی خودپرداز بانک رفاه و وارد کردن کارت درون دستگاه. (همان شعبه‌ای که در آن حساب دارید).
  2. وارد کردن رمز اول.
  3. تغییر رمز و خدمات رمز پویا
  4. رمز دوم پویا (یکبار مصرف)
  5. تأیید شماره‌ی تلفن همراه. (در صورتیکه قبلاً شماره‌ی تلفن همراه خود را در حسابتان ثبت نکرده‌اید یا شماره همراه فعلی شما با شماره تلفن موجود در اطلاعات حساب شما مغایر است، با مراجعه به بانک و به همراه داشتن کارت شناسایی، برای ثبت آن اقدام کنید).
  6. (پایان): فعال سازی رمز دوم پویا از طریق #۷۱۳* (در این مرحله، یک رمز دلخواه ۵ یا ۱۲ رقمی وارد کنید و پس از تأیید آن، رسید کاغذی را دریافت کنید).

مراحل دریافت رمز پویا بانک رفاه با USSD:

  1. کُد دستوری #۲*۴*۷۱۳* را در گوشی تلفن همراه خود وارد کنید.
  2. بعد از اینکه ۴ رقم آخر کارت بانکی‌تان نمایش داده شد، آن را با ارسال عدد ۱ تأیید کنید.
  3. رمزی را که در “مرحله‌ی ۶ فعال سازی” ایجاد کرده‌اید، وارد کنید.
  4. رمز دوم پویا به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود.

 

  • برای استفاده از رمز دوم پویا فقط ۱۲۰ ثانیه فرصت دارید.
  • در صورتی که در هر روز “کمتر از صد هزار تومان” تراکنش داشته باشید، می‌توانید از «رمز دوم ثابت» به شرط «پذیرش مسئولیت آن» استفاده کنید.
  • برای فعال کردن دوباره‌ی «رمز دوم ثابت» و «پذیرش مسئولیت آن»، به باجه‌ی خودپرداز بانک مراجعه کنید.

در صورت داشتن هرگونه مشکل با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
۰۲۱۸۸۳۱۴۲۶۰ – ۰۲۱۸۵۲۵ – ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۶۰

بانک حکمت ایرانیان

برای فعالسازی رمز پویا این بانک با مراجعه به یکی از شعب بانک و نصب اپلیکیشن ارس می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

 

بانک گردشگری

ایران زمین

  • با مراجعه به شعب بانک ایران زمین برای فعالسازی سرویس رمز یکبار مصرف خود اقدام نمایید.
  • بعد از تحویل QRCode نرم‌افزار IR را فعال نمایید.
  • رمز یکبار مصرف بانک ایران زمین برای شما فعال خواهد شد

انصار

برای فعاسازی رمز پویا حساب بانک انصار به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید یا با شماره 44466500-5 تماس حاصل فرمایید.

بانک سرمایه

 

بانک پاسارگاد

مراحل دریافت رمز پویا بانک پاسارگاد:

  • کد #720* را شماره‌گیری نمایید.
  • شماره کارت نمایش داده شده را انتخاب نمایید.
  • رمزپویا به شماره همراه شما پیامکخواهد شد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران

سوالات متداول

آیا برای فعالسازی رمز پویا باید حتما به بانک مراجعه کنم؟
در اکثر موارد درصورتی که اینترنت بانک شما فعال باشد نیاز به مراجعه حضوری نیست. در برخی یانک‌ها مانند ملی برای عضویت در سامانه بام و فعالسازی رمز دوم پویا از طریق آن می‌توانید به وبسایت مراجعه نمایید. اما باید حتما شماره موردنظر شما برای فعالسازی رمز دوم با شماره موجود در اطلاعات حساب شما یکی باشد.

آیا برای تمامی بانک‌ها یک رمزساز کافی است؟
خیر، هر کدام از بانک‌ها روش جداگانه‌ای برای فعالسازی دارند. اما برخی بانک‌ها اپلیکیشن‌های یکسانی دارند. مانند اپلیکیشن ریما یا ارس.

آیا برای استفاده از رمز یکبار مصرف حتما باید گوشی هوشمند داشته باشم؟
در حال حاضر این امکان در اکثر بانک‌ها تنها با نصب اپلیکیشن رمزساز امکان‌پذیر است اما برای بانک‌هایی مثل بانک ملی یا تجارت می‌توانید با کد USSD یا پیامک این قابلیت را فعال کنید. برخی از بانک‌ها نیز با استفاده از اینترنت بانک رمز پویا را صادر می کنند.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

41 نظر
  1. عزت شمسی

    عزت شمسی

  2. غلام فاروق نیازی

    غلام فاروق نیازی

  3. محمد جعفری

    چجوری رمزپویا را دریافت کنیم از ترقی تلفن همراه شماره وکارت از یک نفرهست با تشکر رهیمای کنید

  4. کیلاگر ابراهیمی

    چجوری رمزپویا را دریافت کنیم از ترقی تلفن همراه شماره وکارت از یک نفرهست با تشکر رهیمای کنید

  5. مهدی

    سلام فعال سازی رمز پویا (رمز یک بارمصرف)بدون مراجعه به یانرم افزازمیشه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای فعال سازی اولیه نیاز به مراجعه حضوری به بانک می باشد

  6. پویان مشهدی مقدم

    خوبه

  7. A person

    سلام … بعد از این که فعال کردم چجوری خود کد رو بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با توجه به اینکه کدام بانک را انتخاب کرده باشید بسته به نوع پیامک یا نرم افزار قابل دریافت است

  8. هانا

    من سامانه ۶۰رو نصب کردم.بعد وارد کردن شماره میزنه خطای داخلی.کد *۷۳۳*۶۰#رو هم شماره گیری کردم میزنه خدمات به شما تعلق نمیگیرد.مشکل از چیه لطفا راهنماییم کنید.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برخی اوقات به دلیل اختلالات سیستم ممکن است حین فرایند ثبت نام این خطا رویت شود
      لطفا در زمان دیگری مجدد تلاش کنید و در صورت عدم حل مشکل با پشتیبانی سامانه مربوطه تماس حاصل نمایید

  9. مهرداد

    سلام من میخام رمزپویاروفعال کنم حتمابایدبرم بانک؟؟

  10. محمدحسین غلامی کلاته جبار

    سلام چطور میتونم رمز دوم پویا بانک انصار رو غیر حضوری بگیرم

  11. ربابه دامن افشان

    سلام خسته نباشید میخواستم رمز دوم پویا برای کارتم از طریق گوشیم بگیرم ولی حتما باید رمز کاربری و رمز ورود داشته باشم ولی من ندارم باید چیکار کنم

    1. بیمه بازار

      بانک موردنظر خودتون رواز بالا پیدا کنید و روش دریافت رو مطالعه کنید.

  12. مسعود سعیدی

    پس از اینکه با آپدیت اجباری اپلیکیشن رمزنگار ملت از من دوباره درخواست فعالسازی از طریق عابر بانک را کرد من شکایت تندی برای قسمت شکایات بانک ملت نوشتم که برنامه نویس تون را اخراج کنید چون سرش نمیشه با آپدیت برنامه نباید دوباره از اول همه مراحل فعالسازی را انجام داد و میلیون ها شاکی درست کرد که بعد چند روز پیام داند فعالسازی رمز دوم پویا از طریق اینترنت بانک و همراه بانک هم اضافه شد ، من چک کردم در سایت ورژن قدیم اینترنت بانک ملت نبود ولی در ورژن جدید سایت این امکان اضافه شده بود و توانستم رمزنگار ملت را بدون مراجعه حصوری به عابر بانک فعال کنم ، در منوی ابزار احراز هویت ، زیر منوی فعالسازی رمز پویا

  13. لوح

    سلام بانک پاسارگاد هم خیلی راحت رمز دوم میده با شماره
    *۷۲۰ # نیازی به مراجعه به بانک هم نیست

  14. احسان

    سلام،وقتی به خودپرداز بانک ملت مراجعه میکنم و گزینه تغییر رمز دوم رو میزنم میگه رمز دوم برای شما فعال نشده!؟

  15. علی

    سلام من میخوام ازطریق گوشی رمزپویا برای کارتم بگیرم پست بانک لطفا راهنمایییم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام. میتونید از این قسمت توضیحات مربوطه رو مطالعه کنید و یا فیلم آموزشی رو مشاهده کنید. https://bimebazar.com/blog/otp/#post

  16. Fathieh

    میخواهم رمز پویا را در گوشیم نصب کنم.

  17. مهدی

    با سلام؛
    از یه نفر شنیدم که برای پرداخت قبوض، نیازی به داشتن رمز یکبار مصرف نیست.
    حالا اگه من بخوام با استفاده از کد دستوری #713* یا کدهای دیگه، قبض هام رو پرداخت کنم،
    این استثناء (برای پرداخت قبوض، نیازی به داشتن رمز یکبار مصرف نیست)، شامل حال کدهای دستوری میشه یا نه؟
    آیا این استثناء همیشگی است یا خیر؟
    متشکرم از پاسخگویی شما.

    1. بیمه بازار

      رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که فعلا برای تراکنش‌های زیر ۱۰۰هزارتومان نیاز به رمز پویا نیست. اما از ۸ بهمن کم‌کم بانک‌ها شروع می‌کنن به غیرفعال کردن رمز ایستا. پیشنهاد میشه تا قبل از این که اجباری بشه رمزتون رو فعال کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاد براتون.

  18. مرتضی

    چرا وقتی برا انتقال وجه رمز پویا رو وارد میکنم میگه کارت فعال نمیباشد ولی کارت تو باجه ها بانک کار میکند بانک قوامین

    1. بیمه بازار

      ممکنه رمز پویا هنوز برای کارت شما فعال نشده باشه. این پیام به این معنی نیست که کارت شما غیرفعال شده

  19. حسام

    آیا برای استفاده از رمز پویا باید شماره گوشی با شماره ثبت شده در بانک یکی باشد؟

    1. بیمه بازار

      بله. در صورت مغایر بودن با کارت شناسایی به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کنید.

  20. باتری فروشی کیان

    حالا کسی که چند تا بانک کارت داره باید همه اپلیکیشنها رو نصب کنه آخه گوشیمون جا نداره دیگه

    1. بیمه بازار

      بعضی از بانک‌ها مثل ملت، ملی، تجارت و رفاه امکان دریافت رمز دوم با پیامک یا USSS رو فراهم کردن.

  21. الف.میم

    مردم را مضحکه خود کردین برای خرید یک شارژ ده هزار تومنی دو ساعت هست تو نت سر گردونم و ده تومن هزینه اینترنتم شد واقعا هر دم از این باغ بری میرسد بخدا اعصابم خورد شد منصرف شدم میرم بانک

  22. قاسم

    بهترین راه تمام پولا رو تبدیل به سکه کردنه از بانک که خیری ندیدیم

  23. محسن

    شک نکنید که این رمز پویا یک روش دیگر برای کلاهبرداری از ملت مظلوم ایرانه.همان طور که برای دریافت موجودی و… کارمزد می گیرند.بانک های خارج وام با کارمزد پایین و حتی منفی می دهند اونوقت برای ما!!!!

  24. طاهر

    ملت رو سر در گم کرده اند
    سالیان سال است که ملت از رمز ایستا استفاده میکند و بعید میدونم مشکلی براشون ایجاد شده باشد، کسانی که کل اطلاعات بانکی خود را در اختیار هر کسی قرار میدهند یقین بدانید با رمز پویا هم دچار چنین مشکلی خواهند شد

  25. سعید

    این دیگه کجاش رفاه حال مشتریه بریم خودپرداز ک راحت تریم .حتما خیری توشه برا دولت وگرنه رفاه حال ملت!!! مگه داریم؟

    1. Mahdie

      روز ف روز داریم پسرفت میکنیم عوض پیشرفت این مسخره بازیا چیه دیگ خودمونم ب حسابمون دسترسی نداریم

    2. داوود

      واس هر بار رمز ۳۰ تومن کم میکنه

      حالا میفهمم چرا یهو نگران کلاهبرداری از حساب ما شدن

      روزی چندتا رمز و چند تا ۳۰ تومن

      علی برکت الله

  26. مائده بدخشان

    واقعا متاسفم واسه اون آدمی که این طرح و داد هزار بار متاسفم واسه اون آدمایی که اجراییش کردن.طرف ۱۰کارت مختلف واسه ۱۰تا بانک داره.باید ۱۰تا اپلیکیشن نصب کنه؟بعد هر کدوم ۶۰ثانیه فرصت داره؟واقعا متاسفم.یعنی جی؟مردم گیر آوردین؟

  27. جمال

    سلام.تو سامانه بام برای دریافت کد خطا میده.

    1. بیمه بازار

      برای بانک ملی اگر با سامانه بام مشکلی دارید میتونید از طریق پیامک و USSD هم اقدام کنید.

  28. علی

    بانک تجارت فعالسازی بدون نیاز به نصب برنامه و مراجعه به بانک با کد دستوری #88*788* رو هم ارائه کرده. تا چند روز پیش نیاز بود یک بار به خودپرداز مراجعه بشه که الان اون رو هم دیگه نیازی نیست.

    1. بیمه بازار

      ممنون از ذکر این نکته. این مورد رو در آموزش لحاظ و بروزرسانی کردیم.