شرایط دریافت بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

زنان خانه‌دار هم می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند!

بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های کاربردی است که همه اقشار جامعه می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند؛ زنان خانه‌دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بیمه زنان خانه ‌دار یکی از اقسام بیمه است که خانم‌های خانه‌دار با استفاده از آن می‌توانند خود را در برابر حوادث بیمه نمایند. برای آشنایی بیشتر  با شرایط دریافت بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیمه زنان خانه دار چیست؟

در پی دغدغه زنان خانه‌دار برای داشتن بیمه، از سال 1387 بیمه تامین اجتماعی طرحی به ‌نام بیمه زنان خانه‌دار اجرا نمود. بانوان خانه‌دار که شغل دیگری ندارند با تحت پوشش قرارگرفتن این بیمه، ذغدغه‌ای برای آینده مالی خود نخواهند داشت. بیمه خویش‌فرما نیز نوعی بیمه برای زنان خانه‌دار محسوب می‌شود که توسط بیمه‌های خصوصی ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بیمه خویش فرما را بخوانید.

بیمه زنان خانه دار

بیمه زنان خانه‌دار مناسب چه کسانی است؟

  • خانم‌های خانه‌دار که در هیچ سازمانی استخدام و مشغول به کار نیستند.
  • خانم‌هایی که سابقه پرداخت بیمه دارند و قبلاً در جایی مشغول به کار بودند ولی در حال حاضر خانه‌دار هستند. این افراد اگر از این بیمه استفاده کنند، سابقه بیمه‌شان به بیمه زنان خانه‌دار اضافه می‌شود.
  •  خانم‌هایی که با دریافت حقوق از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی، مشغول به کار هستند.
  • افراد بیش از ٥٠ سال، در صورتی مشمول این بیمه می‌شوند که به معادل هرسال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند.

شرایط بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار

  • زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند این بیمه را تهیه کنند. اگر سن فرد هنگام بستن قرارداد بیش از ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست آن پذیرفته می‌شود که به معادل هرسال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
مقالات دیگر  بیمه عمر بهتر است یا بیمه تامین اجتماعی؟

به طور مثال: در صورتی که متقاضی ۵۴ سال سن در زمان درخواست قرارداد بیمه داشته باشد بایستی دارای ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  • در صورتی که قبل از انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار سابقه بیمه داشته باشید؛ کلیه سوابق قبلی نیز هنگام بازنشستگی برای شما در نظر گرفته می‌شود.
  • به این گروه از بیمه‌شدگان تعهدات کوتاه‌مدت همانند کمک‌هزینه ازدواج، هزینه ایام بیماری و بارداری تعلق نمی‌گیرد. اما سایر امتیازهای سازمان تامین اجتماعی از جمله ازکارافتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی در صورت تعیین آن در قرارداد، پرداخت حقوق بازنشستگی و بهره مندی از امتیازهای دفترچه درمانی در صورت واریز حق سرانه درمان به این گروه تعلق می‌گیرد.
  • در این نوع از بیمه افراد واجد شرایط در این نوع از بیمه می‌توانند با داشتن ٥٥ سال سن تمام و ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگی و دریافت مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
  • متقاضی بیمه زنان خانه‌دار در صورتی که پدر خانواده فاقد پوشش بیمه‌ای باشد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه درمان، فرزندان خود را بیمه درمانی کند.
  • در بیمه خانم‌های خانه‌دار، فرانشیز بیمه برای خدمات درمانی بستری ۱۰ درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد است.

بازنشستگی زنان خانه‌دار

1- بازنشستگی خانم خانه‌دار با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه
۲-  بازنشستگی خانم خانه‌دار با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه
۳-  بازنشستگی خانم خانه‌دار با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن برای مشمولین قانون کار
۴-  بازنشستگی خانم خانه‌دار با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور
۵-  بازنشستگی خانم خانه‌دار با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی برای جانبازان
۶- داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
۷- داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی برای خانم خانه دار
۸- زنانی که ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه دارند؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.
۹- بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

مقالات دیگر  بیمه ورزشی چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

مبلغ بیمه زنان خانه‌دار

حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه‌دار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

مبلغ حق بیمه یک ماهه = نرخ انتخابی سهم بیمه شده * مدت یک ماه ( ٣١ و ٣٠ روزه ) * حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر

حداقل دستمزد روزانه در سال مورد‌نظر: هرساله توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می‌گردد که برای سال ۱۴۰۱ برابر است با ۱۳۹ هزار تومان

نرخ انتخابی سهم بیمه شده: بیمه شده هنگام عقد قرارداد بیمه می‌تواند به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را انتخاب نماید.

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، میزان پوشش بیمه در هر یک از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد متفاوت می‌باشد.

به عنوان مثال: با توجه به دستمزد سال ۱۴۰۱ مبلغ حق بیمه یک ماه فرد با نرخ انتخابی ۱۲ درصد در ماه مهر‌ماه برابر است با:

۱۳۹ x ۳۰ x ۱۲٪ = ۳۴.۷۵۰

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه‌دار

بانوان خانه‌دار با پرداخت درصدهای مختلف حق بیمه شرایط بازنشستگی متفاوتی دارند.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۲ درصدی:

اگر فرد بیمه شده قبل از بازنشستگی فوت کند، مستمری به خانواده فرد مذکور داده نمی‌شود، اما اگر بعد از بازنشستگی فوت کند، مستمری آن فرد به خانواده‌اش داده می‌شود.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی:

در این مورد چه فرد قبل از بازنشستگی فوت کند چه بعد از آن در هر صورت مستمری به خانواده‌اش داده می‌شود.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۸ درصدی:

اگر حق بیمه ۱۸ درصدی پرداخت نمایید علاوه بر اینکه چه فرد قبل از بازنشستگی فوت کند چه بعد از آن در هر صورت مستمری به خانواده‌اش داده می‌شود، تحت پوشش ازکارافتادگی و خدمات درمانی نیز قرار می‌گیرد.

راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی، مراحل ثبت نام و دریافت بیمه خود را انجام دهند. مراحل دریافت این بیمه به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت tamin.ir
  • کلیک بر روی گزینه بیمه‌شدگان خاص
  • ورود به بخش انعقاد قرارداد
  • پس از ورود اطلاعات و طی کردن مراحل لازم، شخص می‌تواند از مزایای بیمه بهره‌مند شود.
مقالات دیگر  طرح کنترل آلودگی هوای تهران ۱۴۰۱؛ جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیمه تامین اجتماعی!

مزایای بیمه زنان خانه ‌دار

  • دریافت مستمری مادام العمر
  • در صورتی که پدر بیمه نباشد، فرزندان زنان خانه‌دار می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.
  • بیمه‌شدگان می‌توانند با پرداخت حق بیمه از مستمری بازنشستگی و کمک هزینه امور فوت بهره‌مند شوند.

 

مزایای بیمه زنان خانه دار

نحوه تهیه بیمه زنان خانه‌دار

برای دریافت بیمه زنان خانه‌دار باید ابتدا مدارک زیر را تهیه کنید و سپس به مراکز کارگزاری بیمه مراجعه نمایید. (مشاهده فهرست شعب کارگزاری بیمه تامین اجتماعی)

  • شناسنامه و کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • کارت ملی و کپی کارت ملی
  • یک عکس 3*4
  • تکمیل فرم مربوط به بیمه زنان خانه‌دار

اگر دفترچه بیمه برای خدمات درمانی می‌خواهید گزینه درمان را باید بزنید. در صورتی که سابقه پرداخت بیمه دارید حتماً ذکر کنید تا به سابقه‌تان اضافه شود.

اگر به سوابق بیمه خود احتیاج دارید مقاله مشاهده سوابق بیمه می‌تواند برای شما مفید باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی، شرایط و نحوه دریافت آن پرداختیم. چنانچه تجربه‌ای در زمینه استفاده از این بیمه دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. فراموش نکنید با مراجعه به سایت بیمه بازار می‌توانید بیمه‌نامه مورد نظر خود را به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل خرید تا صدور بیمه‌نامه در کنار شما خواهند بود.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

801 نظر
  1. مریم صادقی

    سلام ، چطور میشه بیمه خانه داری

    دختر ۳۸ ساله هستم

  2. نجمه

    سلام.من۳۹ سالمه و ۸سال اول بیمه اجباری بودم و ۶ سال هست که بیمه زنان خانه دار میریزم .شرایط اینکه من با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال بازنشسته بشم به من تعلق میگیره یا باید تمام این ۲۰ سال را اجباری میریختم.من ۶ساله دیگه که بیمه بریزم به حساب ۲۰ سال سابقه میشه و ۴۵ سالم میخام بازنشستگی بگیرم امکانش هست ۲ سال آخر را اجباری بریزم یا باید ۲۰ سال را اجباری میریختن؟

  3. Mohamad

    سلام خسته نباشید من در یک بیمارستان خصوصی کار میکنم بیمه تامین اجتماعی هستم و همسرم هم زیر مجموعه من هست حال میخواهم همسرم که ۲۳ سال سن داره بیمه خانه داری تامین اجتماعی کنم ۱۲در صد فقط برای بازنشستگی .ایا اگه بیمه بکنم از زیر مجموعه من میاد بیرون؟یا نه ربطی نداره؟

  4. ف ب

    سلام ۳۹ سال سن دارم ۱۴ سال بیمه زن خانه دار دارم به خاطر مشکلات مالی دیگه توان پرداخت حق بیمه ندارم این ۱۴ سال حق بیمه ای که ریختم چطور برام محاسبه میشه راهنمایی ام کنین

  5. ف ب

    با سلام ببخشین من ۳۹ سال سن دارم دارای ۱۴ سال سابقه بیمه زن خانه دار هستم اما دیگه توان پرداخت بیمه رو ندارم خیلی مشکل مالی دارم بیمه هم هرسال خیلی نرخ اش بالا میره من به عنوان یک زن خانه دار هم که حقوقی ندارم اگه انصراف بدم این ۱۴ سال حق بیمه ای که پرداخت کردم چی میشه تروخدا راهنمایی ام کنینس

  6. ف ب

    با سلام ببخشین من ۳۹ سال سن دارم دارای ۱۴ سال سابقه بیمه زن خانه دار هستم اما دیگه توان پرداخت بیمه رو ندارم خیلی مشکل مالی دارم بیمه هم هرسال خیلی نرخ اش بالا میره من به عنوان یک زن خانه دار هم که حقوقی ندارم اگه انصراف بدم این ۱۴ سال حق بیمه ای که پرداخت کردم چی میشه تروخدا راهنمایی ام کنین

  7. ج ز

    سلام وقت بخیر
    من خانمی ٣۴ ساله هستم مادر من فوت کردن بازنشسته آموزش و پرورش بودن چون من مجرد هستم و شاغل هم نمی‌باشم الان حقوق بازنشستگی مادرم رو دریافت میکنم آیا میتونم بیمه زنان خانه دار داشته باشم و بعدا حقوق بازنشستگی خودم رو دریافت کنم؟؟
    آیا با ثبت نام در بیمه زنان خانه دار این حقوق مستمری مادرم که الان دریافت میکنم قطع میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی این امکان برای شما وجود دارد که با ثبت نام بیمه زنان خانه دار از مزایای آن بهره مند شوید

  8. ناهی

    سلام
    آیا با ۴۳ سال سن و ۲۰سال سابقه میتوان بازنشسته شد؟۲سال سابقه کار دارم ۱سال و نیم سابقه بیمه بیکاری و شانزده سال و نیم سابقه زنان خانه دار.آیا امکان بازنشستگی دارم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما در ارتباط با دریافت مستمری ،امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  9. ستایش

    سلام برای خانم45ساله ک سابقه کار نداره و خانه دار هست میشه بیمه رو فعال کرد و میشه پولش رو همه رو یکجا برای چندسال بدیم تا بتونه هر ماه پول بگیره؟ لطفا جواب بدین. متشکرم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما در ارتباط با پرداخت یکجا حق بیمه مدت مذکور ،امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  10. صلاحی

    سلام ببخشیدزن بی سرپرستی که دارای یک فرزند دختر است باچه مبلغی میتواند خودش را بیمه تامین اجتماعی کندکه فرزندش درنبوداوازمزایای بیمه استفاده کندممنون از راهنماییتون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شما سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشید میتوایند از بیمه خویش فرما استفاده نمایید
      امکان درخواست برای بیمه زنان خانه دار برای شما میسر می باشد

  11. هادی

    سلام.
    ایا زنان بالا ۵۰سال و بدون سابقه بیمه،امکان بیمه کردن ندارن؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر سن فرد هنگام بستن قرارداد بیش از ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست آن پذیرفته می‌شود که به معادل هرسال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  12. ناهید

    سلام لطفا بفرمایید نرخ ۱۴ درصد شامل از کارافتادگی میشود یاخیر؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      تنها در صورتی که نرخ 18 درصد انتخاب شود پوشش از کارافتادگی را شامل میشود

  13. مریم

    سلام وقت بخیر منَ۴۱ سال سن دارم۱۷َ سال کار کردم ولی۷ سال بیمه اجباری دارم آیا میتونم بیمه سال‌های قبل رو بیمه زنان خانه دار بشوم واگر نمی‌شود میتوانم ۳سال بیمه زنان خانه دار شوم بعد خود را باز نشست کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد که برای تکمیل سوابق خود این اقدام را انجام دهید

  14. خاتون

    سلام، ۳۹ سال دارم، هیچ بیمه درمانی و بازنشستگی ندارم و خانه دار هستم. می خواستم بدونم بین بیمه بازنشستگی خانه دار و بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی کدومش برای درمان و بازنشستگی بهتر هست؟ و اینکه اگر بیمه بازنشستگی خانه دار بگیرم ، می تونم برای درمان، بیمه تکمیلی خویش فرمای سامان بگیرم؟ ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای موارد درمان بیمه خویش فرما تامین اجتماعی بیمه مناسب تری است
      و داشتن بیمه تکمیلی منافاتی با دو بیمه ی مذکور ندارد و شما میتوانید نسبت به این موضوع اقدام نمایید

  15. فران

    سلام وقت بخیر آیا وقتی خانومهایی که خودشونو بیمه زنان خاندار می کنن در آینده بیمه و حقوق مستمری همسرشون بهشون تعلق می گیره ؟
    یعنی هم بیمه بازنشستگی خودشون رو داشته باشن هم بتونن از حقوق و بیمه همسرشون استفاده بکنن؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله تا به امروز قانون برای دریافت این دو نوع بیمه متفاوت محدودیتی لحاظ نکرده است

  16. پریسا

    سلام بنده با ۱۲ سال پرداخت بیمه حرف ومشاغل آزاد بیمه تامین اجتماعی مربوط به زنان خانه دار که وارد ۵۱ سالگی در سال آینده میشم میتونم باز نشسته بشم وحقوق دریافت کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حداقل سابقه دریافت بازنشستگی آن هم بسته به شرایط خاص 15 سال می باشد

    2. بهشت

      با سلام ببخشین من ۳۹ سال سن دارم دارای ۱۴ سال سابقه بیمه زن خانه دار هستم اما دیگه توان پرداخت بیمه رو ندارم خیلی مشکل مالی دارم بیمه هم هرسال خیلی نرخ اش بالا میره من به عنوان یک زن خانه دار هم که حقوقی ندارم اگه انصراف بدم این ۱۴ سال حق بیمه ای که پرداخت کردم چی میشه تروخدا راهنمایی ام کنین

  17. مریم

    سلام لطفاً منو راهنمایی کنید، من درحال حاضر از بیمه درمانی نیروهای مسلح پدرم استفاده میکنم و تحت تکفل ایشون هستم، میخواستم برای بیمه زنان خانه‌دار بدون قطع شدن بیمه درمانیم اقدام کنم، آیا امکانش هست؟ درصورتی که فقط بازنشستگی رو انتخاب کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      طبق قانون امکان تهیه دو بیمه از دو نوع متفاوت به دلیل ایجاد همپوشانی وجود نخواهد داشت
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  18. مریم

    سلام وقت بخیر
    من بیمه درمانی نیروهای مسلح هستم از طرف پدرم و می‌خوام بیمه زنان خانه‌دار فقط شامل بازنشستگی بشم، آیا امکانش هست بدون قطع شدن بیمه درمانی قبلیم ثبت نام کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      طبق قانون امکان تهیه دو بیمه از دو نوع متفاوت به دلیل ایجاد همپوشانی وجود نخواهد داشت
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  19. مامان امیرحسین

    سلام وقت به خیر خانم خانه دار ۲۸ ساله ای هستم که ۱۱ سال حق بیمه خانه داری پرداخت کردم آیا امکانش هست بازنشسته بشم ؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  20. مظفری

    سلام و خداقوت خدمت عوامل بیمه بازار . خانم خانه دار ۴۰ ساله که هیچ سابقه‌ی بیمه‌ای نداره باید چند سال بیمه پرداخت کنه تا بازنشسته بشه ؟ چند سالگی بازنشسته میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی برای بازنشستگی باید حتما سابقه 20 سال سابقه داشته باشید مگر در مواقع خاص و با بررسی سوابق طی مراجعه به کارگزاری های منتخب این مهم ایجاد گردد

  21. مظفری

    سلام . خانم خانه دار ۴۰ ساله که هیچ سابقه‌ی بیمه‌ای نداره باید چند سال بیمه پرداخت کنه تا بازنشسته بشه ؟ چند سالگی بازنشسته میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی برای بازنشستگی باید حتما سابقه 20 سال سابقه داشته باشید مگر در مواقع خاص و با بررسی سوابق طی مراجعه به کارگزاری های منتخب این مهم ایجاد گردد

  22. افسانه

    سلام من ۳۶ سال دارم و دوتا دختر ۱۲ ساله دارم و اصلا جایی کار نکردم تا برای خودم سابقه کار داشته باشم ميتونم خودم رو و دوتا دخترام رو هم بیمه بکنم تا در آینده مبلغی برایشان بذارم آیا همچین بیمه ای هست تا حقوق بازنشستگی بگیرم یا دخترام پول بازنشستگی من رو بگيرند
    ممنون میشم اگه جواب منو بدین

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  23. بدر

    باسلام من 16 سال سابقه بیمه دارم و الان برای فرزندآوری 9 ماه و بیمه بیکاری1 سال و نیم می تونم بازم استفاده کنم . الان که دو سال به بازنشستگی اضافه شده من دوسال کم میارم که با 42 سال بازنشسته بشم . مسی خواستم بپرسم آیا می تونم دو سال آخرم رو زنان خانه دار 18 درصدبدهم تا بتونم بازنشسته شوم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد که شما با پرداخت هر نوع از بیمه های اختیاری سوابق خود را تکمیل نمایید

  24. رضا

    با عرض سلام
    همسر من 8سال بیمه اجباری داشته و 12سال بیمه زنان خانه‌دار و مجموع سوابق بیمه‌ای بیست سال می‌باشد سن ایشان 52سال است آیا امکان بازنشستگی دارد یا خیر؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  25. مریم

    سلام. بهترین پیشنهاد شما برای یک دختر مجرد 30 ساله، که سابقه بیمه ندارد و فقط تحت پوشش بیمه درمانی پدرش است، کدام بیمه و نرخ سود است؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که سابقه 30 روز بیمه تامین اجتماعی داشته باشید میتوانید از خدمات بیمه اختیاری خویش فرما استفاده نمایید و در صورتی که فاقد این سوابق باشید بهترین گزینه تهیه بیمه عمر می باشد

  26. شهره

    سلام

    من شانزده سال و نیم سابقه بیمه دارم و ۴۶ ساله هستم و تمام بیمه ام اجباری بوده بجز شش ماه در سال۸۷ که اختیاری بود. آیا اگر بخوام با بیست سال سابقه بازنشست زنان بشم این شش ماه اختیاری حساب میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله تمامی سوابق بیمه ای در مجموع سوابق بیمه شده محاسبه خواهد شد

  27. Fb

    سلام.ببخشید برای ثبت بیمه زنان خانه‌دار حتما باید حضوری مراجعه کنیم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای ثبت نام اولیه و تکمیل مدارک باید مراجعه حضوری به کارگزاری های تامین اجتماعی داشته باشید

  28. معصومی

    سلام
    من دارای 14 سال سابقه کار می باشم و اخرین پایه اینجانب 8 میلیون تومان رد شده است.از ماه بعد پایان قراردادم است و می خواهم برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنم که وقفه بین بیمه ام نیافته. سوالی که دارم اینه که ایا پایه بیمه زنان خانه دارم نیز با همین مبلغ پایه 8 میلیون رد می شود؟یا با پایه وزارت کار؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حق بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:
      حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده =میزان مبلغ پرداختی بیمه زنان خانه (حق بیمه) برای یک ماه
      البته زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۱۸ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند.

  29. محمدی

    سلام برای سن 51 سال میشه برای بیمه خانه داری اقدام کرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  30. زهرا

    سلام.ملغ حقوق بازنشستگی زنان خانه دار هم مثل حقوق بازنشستگان کارگر بیمه شده است ب طور مثال امسال من با ۲۰ سال سابقه و۵۵ سال سن چقدر حقوق میگیریم.ممنون ازپاسخگوییتوک

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه دریافتی خود را محاسبه نمایید

  31. سمانه امیدی

    سلام،من دو تا سوال داشتم،یک من بیمه زنان خانه‌دار پرداخت میکنم اسفند سال گذشته به دلیل دیر پرداخت کردن خودم برایم ثبت نشد اما من پول به بیمه پرداخت کردم هر جا رفتم نتونستم پول اون ماه پس بگیرم چجوری پولمو برگردونم،دوباره قرارداد بستم ادامه بیمه ریختم،سوال دوم،من 13 سال بیمه خودم از قبل دارم اگر هفت سال بیمه زنان خانه‌دار بریزم می تونم شامل قانون بازنشستگی با بیست سال سابقه کار با سن 42 سال بشوم الان 37 سالم تا هفت سال بریزم 42 تمام میشوم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی و در صورت داشتن مستندات مربوط به پرداخت حق بیمه این امکان وجود دارد که مورد ثبت نشده خود را پیگیری نمایید
      شرایط بازنشستگی برای مورد مذکور شما سن55 سال و سابقه 20 سال می باشد

  32. حقیقت

    باسلام
    ردیف بازنشستگی زنان خانه دار با ۴۲ سال سن منظور از شمول قانون کار چیست و آیا با ۳۰ روز حقوق بازنشسته می شوند؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای برخی افراد شرایطی را استثنا کرده اند که با درنظر گرفتن سوابق بیمه گری و با توجه به قراردادهای شخص این امکان برای بازنشستگی فراهم شده است

  33. علی از بندر عباس

    ممنونم نظرات جالب بود

    1. بیمه بازار

      ممنون از شما

  34. آیلین

    سلام ‌وقت بخیر
    من یکسال که عضو بیمه زنان خانه دار بیمه ما شدم .الان میخواستم تو بیمه اجتماعی خودمو بیمه کنم آیا دوتا بیمه به اسم یه نفر امکان پذیر هست؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      تنها میتوانید از یک نوع بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایید
      سوابق شما در هر نوع بیمه قابل انتقال به نوع دیگر می باشد

      1. پ

        سلام من ۳۲ سال دارم چون ازدواج نکردم هنوز از بیمه پدرم ک بانک صادرات استفاده میکنم .میخاستم بدونم میشه الان بیمه خانه داری انجام بدم و اینکه نمیخام دفترچه خدماتی شو استفاده کنم .مشکلی پیش نمیاد واسم ؟

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          بله این امکان برای شما وجود دارد
          و مغایرتی با بیمه مذکور شما ندارد

  35. محمدرضا شاکر

    سلام همسرم ۸سال سابقه در نساجی دارد و۴۰سال سن وحدود ۱۲سال است که خانه دار است
    ۱_ایا می توانداز این طرح بیمه زنان خانه دار استفاده کند
    ۲_ایا ۸سال سابقه درنساجی محاسبه می شود
    ۳_چند سال دیگر باید حق بیمه در این طرح پرداخت کند تا بتواند از مزایای بازنشستگی استفاده کند
    ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد که از طرح مذکور استفاده شود
      سوابق قبلی نیز به سوابق از اینجا به بعد بیمه شده اضافه و در مقرری مربوط به بازنشستگی محاسبه میگردد

  36. ثنا

    لطفا یک سایت بزارید جهت ثبت نام بیمه بازنشستگان زنان خانه دار و از همین طریق هزینه بیمه ماهیانه پرداخت بشه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد شما باید توسط خود سازمان بیمه تامین اجتماعی امکان سنجی شود
      ما به نوبه خود امیدواریم تغییرات براساس نظرات اشخاص بررسی و اجرایی شود

  37. فاطمه

    به نظر من مردانی که کار میکنند وبیمه اجتمایی هستن از حقوقشون جهت بازنشستگی خانمهاشون کسر گردد .چون حقشون ضایع میشه تو خونه خانمها کار کنن هیچ درامدی هم ندارن تازه بعضی از اقایون پول تو جیبی هم نمیدن و بیچاره برای گرفتن پول باید هی رو بزنن به اقایون و غرورشون زیز پا بزارن.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد شما باید توسط خود سازمان بیمه تامین اجتماعی امکان سنجی شود
      ما به نوبه خود امیدواریم تغییرات براساس نظرات اشخاص بررسی و اجرایی شود

  38. پرهام

    سلام من معلم هستم،امکانش هست بیمه خودمو بیمه زنان خانه دار هم کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بیمه زنان خانه دار برای افردای تعبیه شده است صرفا در گذشته دارای سابقه بیمه بوده اند و در حال حاضر در مجموعه ای تحت پوشش بیمه ای نیستند

  39. حسین

    سلام چرا از طریق سایت بیمه نمیشه مراحل انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار را تکمیل کرد؟ تنها نام‌نویسی می‌شود انجام داد بعد برات پیام میاد قرارداد شما تکمیل نشده است چرا نمی‌دانیم.آیا باید حتما به کارگزاریها مراجعه کرد؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. بیمه بازار

      سلام وفت بخیر
      در بسیاری از مواقع خطاهای این چنینی پیش می آید و بهتر است با مراجعه به کارگزاری های مربوطه درخواست خود را پیگیری نمایید

  40. حسین

    سوال: یعنی فرد با ۱۰ سال پرداخت حق بیمه و ۵۵
    سالگی بازنشستگی بش تعلق نمیگیره؟ خب تکلیف چیه
    چون یکی از آیکونها(بند ۸) گفته با ۱۰ سال پرداختی حق بیمه با ۱۰ روز میتونید بازنشست بشید. لطفا راهنمایی کنید؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله براساس این بند تنها معادل یک سوم ماه به شخص بازنشستگی تعلق میگرد و در صورتی که قرارداد تا بیست سال ادامه یابد عدد کامل تعلق میگیرد

  41. حسین

    سوال: یعنی فرد با ۱۰ سال پرداخت حق بیمه و ۵۵
    سالگی بازنشستگی بش تعلق نمیگیره؟ خب تکلیف چیه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله براساس این بند تنها معادل یک سوم ماه به شخص بازنشستگی تعلق میگرد و در صورتی که قرارداد تا بیست سال ادامه یابد عدد کامل تعلق میگیرد

  42. محسن

    همسر بنده، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بنده هست. در صورتی که بیمه زنان خانه دار را برایشان ایجاد کنیم، از خدمات درمانی رایگان به دلیل تحت تکلف بنده بودن، محروم میشن؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      این امکان وجود دارد که در صورت عدم درخواست برای موارد درمانی برای همسر همچنان از طریق شما تحت پوشش بیمه ای شما باشد

  43. حسین

    سلام. من الان مادرم ۴۹ سال دارد اگر خود را بیمه زنان خانه دار کند میتواند تا ۵۹ سالگی بیمه رد کند و بعد با ۱۰ سال سابقه بازنشسته بشود یا در ۵۵ سالگی بازنشسته میشود و باید ۴ سال را زودتر پرداخت کند از قبلا که ۶۰ سال سن بازنشستگی بود چطور شده الان ۵۵ سالگی؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای بازنستگی باید شرایط 55 سال و 20 سال سابقه بیمه یا معادل پرداختی 20 سال وجود داشته باشد تا بازنسشتگی صورت پذیرد

      1. حسین

        سوال: یعنی فرد با ۱۰ سال پرداخت حق بیمه و ۵۵
        سالگی بازنشستگی بش تعلق نمیگیره؟

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          بله براساس این بند تنها معادل یک سوم ماه به شخص بازنشستگی تعلق میگرد و در صورتی که قرارداد تا بیست سال ادامه یابد عدد کامل تعلق میگیرد

  44. سمیه

    سلام من ۳۸ سال سن دارم چندین ساله که کار میکنم ولی یک روز هم بیمه ندارم آیا این امکان هست که پول ۲۰ سال قبل بیمه رو پرداخت کنم و خودمو بازنشست کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری های منتخب بیمه تامین اجتماعی و با توجه به موضوع درخواست شما امکان این موضوع بررسی و در صورت تایید برای شما امکان انجام این امر فراهم میگردد

  45. sh.a

    من سال ۹۴تا۹۶ سه سال جایی کار کردم به ما گفته بودن بیمه کامل ریخته میشه ولی بعد که از کار درومدم و جای دیگه مشغول شدم وازاونجاهم به خار کرونا خارج شدم سوابق خواستن برا بیمه بیکاری رفتم سوافق بگیرم دیدم اون سه سال رو خیلی از ماه هاشو ده روزه برام واریز کرده بوده طرف و من اینو الان فهمیدم میتونم شکایتی کنم ؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله امکان طرح دعوی برای این موضوع برای شما وجود دارد تا در صورت تایید اطلاعات شخص خاطی جریمه شود

  46. عسگری

    سلام برای بیمه شدن زنان خانه دار به کجا مراجعه کنیم ؟ایا بصورت آنلاینی هم میشه ؟لطفا ادرس یا سایتی بفرمایید ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      مراحل ثبت نام به شرح ذیل است
      ۱- مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.
      مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی و هم چنین ۵ قطعه عکس سه در چهار می باشد.
      ۲- مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی در شهر محل سکونت
      با در دست داشتن مدارکی که اشاره کردیم می بایست به نزدیک ترین شعبه سازمان تأمین اجتماعی شهر محل سکونت مراجعه کنید. باید در نظر داشته باشید که روند بررسی کُند بوده و معمولاً تا دو ماه نیز ممکن است به طول بینجامد. پاسخ درخواست شما یا از طریق مراجعه حضوری یا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می شود. از زمان تاریخ ارسال پیامک شما باید طی ۲۰ روز قرارداد را در شعبه تأمین اجتماعی مورد نظر منعقد کنید و سپس تا دو روز پس از عقد قرارداد می بایست اولین فیش را بپردازید

  47. مهدی

    حقوق کسی که با ۲۰ یا ۳۰ سال سنوات در بیمه زنان خانه دار بازنشسته شده چقدر است ؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه دریافتی خود را محاسبه نمایید

  48. مهدی

    سلام با عرض خسته نباشید
    ببخشید بعد از ۲۰ یا ۳۰ سال پرداختی سازمان به عنوان حقوق چه مبلعی میباشد . مثل مبلع دریافتی بازنشستگان در همون سال میباشد

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه دریافتی خود را محاسبه نمایید

  49. اسدی

    به نظر شما این مبلغ ها تو این دوروزمونه خیلی کم و ناچیز نیستن؟؟!!! اومدین حساب کردین با ۱۲درصد شده حقوق بازنشستگی یک ماه۳۱۸تومن با ۳۱۸تومن همین الانش چی میشه خرید .بیست سال سی سال بیمه پرداخت کنی اخرشم ۳۰۰تومن بهت بدن خیلی کم نیست به نظرتون؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      با توجه به میزان پرداختی این عدد در سالهای آینده افزایش خواهد یافت
      اما به طور کلی متاسفانه عدد مقرری نسبت به شرایط فعلی آنچنان مناسب نیست

    2. محمد رضا

      318تومن حق بیمه پرداختیه نه حقوق

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        بله به همین صورت است

  50. لیلی

    سلام خسته نباشید
    حق بیمه رو ماهانه پرداخت میکنند یا سالانه؟؟
    تقریبا چقدر میشه حق بیمه ی 18٪

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      منظور شما اگر حق بیمه واریزی از سمت شما می باشد
      براساس فرمول زیر محاسبه میشودحداقل دستمزد روزانه در سال مورد‌نظر: هرساله توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می‌گردد که برای سال ۱۴۰۰ برابر است با ۸۸۵۱۶۵ ریال
      نرخ انتخابی سهم بیمه شده: بیمه شده هنگام عقد قرارداد بیمه می‌تواند به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را انتخاب نماید.
      همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، میزان پوشش بیمه در هر یک از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد متفاوت می‌باشد.
      به عنوان مثال: با توجه به دستمزد سال ۱۴۰۰ مبلغ حق بیمه یک ماه فردی با نرخ انتخابی ۱۲ درصد در ماه مهر‌ماه برابر است با:
      ۸۸۵۱۶۵ x ۳۰ x ۱۲٪ = ۳.۱۸۶.۵۹۴ (مبلغ یک ماه به ریال)

  51. بهرامی

    سلام وقت شما بخیر مادر بنده با 55سال سن و سابقه 9سال بیمه روستاییان ایا میتونه به تامین اجتماعی منتقل کنه و چقدر هزینه مابتفاوت میشه با توجه به شرایط سنی و سابقه بیمه قبلی و پرداخت مابتفاوت امکان بازنشستگی داره و حدودا چقدر هزینه باید پرداخت کنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      امکان انتقال سوابق از یک نهاد به نهاد دیگری وجود ندارد اما ایشان میتوانند نسبت به ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی با توجه به شرایطشان با مراجعه به کارگزاری های منتخب اقدام نمایند

  52. هانا

    سوال دومم اینه که من درمانم چون تحت تکفل پدرم هستم نخواستم ، آیا زمان بازنشستگی بمن درمان تعلق خواهد گرفت !؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس نرخ انتخاب شما و در صورتی که نرخ 18 درصد انتخاب شده باشد خدمات درمانی نیز تحت پوشش خواهد بود

  53. هانا

    باسلام ، بنده ۳۵ سال سن دارم، امروز یعنی یکم آذرماه هزار و چهارصد اقدام به بستن قرارداد بیمه زنان خانه دار با ۱۸ درصد کردم ، دقیقا در سن ۵۵ سالگی با پرداخت ۲۰ سال پرداخت حق بیمه بازنشسته میشم ، آیا من اون زمان فقط ۲۰ روز ماهیانه مستمری خواهم گرفت یا خیر ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس قوانین اعلامی فعلی بله براین مبنا برای شما محاسبه خواهد شد
      ولی ممکن است قوانین در آینده دستخوش تغییراتی شود

    2. زهرا

      سلام بیست روز رو ب حداقل میرسونن میدن یعنی ۳۰ روز و حد اقل دستمزد نگران نباشید

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        بله در بسیاری از مواقع این اتفاق میافتد
        اما در حال حاضر بر مبنای بیست روز محاسبه میشود

  54. فرزادی

    سلام
    میشه با بیمه زنان خانه دار وام گرفت؟ شرایطش چجوریه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در بیمه تامین اجتماعی وام به بیمه شدگان نداریم و فقط وام برای بازنشستگان می باشد

  55. بهناز

    سلام
    من میخوام زنان خانه دار ۱۲ درصد بنویسم اگر من فوت کنم پولی که تا ااون موقع به عنوان حق بیمه پرداخت کردم به خانوادم داده نمیشه؟ اگه نمیشه پس پولی که برای حق بیمه دادم چی میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      کسورات میتواند مربوط به هزینه های بیمه گری و عوارض و مالیات باشد

  56. ه.ر

    با سلام در نرخ ۱۲ درصد وقتی که بعد از فوت مستمری به بازماندگان تعلق نمی گیرد پس مبلغی که از حقوق فرد متوفی کسر شده چه می شود ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      کسورات میتواند مربوط به هزینه های بیمه گری و عوارض و مالیات باشد

  57. فرزادی

    سلام من بیمه زنان خانه دار رو با ۱۴ درصد پرداخت میکردم الان میتونم با ۱۲ درصد ادامه بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت مراجعه به کارگزاری یا شعب بیمه تامین اجتماعی و در صورت ثبت درخواست به منظور انجام مورد مذکور این مورد برای شما پس از تایید و دریافت مجوز امکان پذیر خواهد بود.

  58. شیلا

    سلام وقت به خیر. بنده ۵۱ ساله هستم و میخوام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار رو داشته باشم اما شرط سنی تا ۵۰ هست آیا من میتونم این بیمه رو داشته باشم؟ این شرطی که بالای ۵۰ هست یعنی چی میشه یکم توضیح بدید؟ الان من اگه بخوام این بیمه رو داشته باشم باید اول از همه حق بیمه یک سال کامل رو نقدا و یک جا پرداخت کنم؟ و اون مقدار چه قدره؟ مثلا برای بیمه ۱۴ درصد چه قدر باید در ابتدا پرداخت کنم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
      به طور مثال در صورتی که متقاضی ۵۴ سال سن در زمان درخواست قرارداد بیمه داشته باشد بایستی دارای ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
      حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:
      مبلغ حق بیمه یک ماهه = نرخ انتخابی سهم بیمه شده * مدت یک ماه ( ٣١ و ٣٠ روزه )* حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر
      حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر: هر ساله توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می‌گردد که برای سال ۹۸ برابر است با ۵۰۵۶۲۷ریال
      نرخ انتخابی سهم بیمه شده: بیمه شده هنگام عقد قرارداد بیمه می‌تواند به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را انتخاب نماید.
      همانطور که در بالا توضیح داده شد میزان پوشش بیمه در هر یک از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد متفاوت می‌باشد.
      به عنوان مثال با توجه به دستمزد سال ۹۸مبلغ حق بیمه یک ماه فردی با نرخ انتخابی ۱۲ درصد در ماه مهر ماه برابر است با:

  59. ندا

    با عرض سلام
    اگر شخصی بطور مثال ۱۸ سال بیمه زنان خانه دار باشد و ۲ سال آخر را در مجموعه ای اشتغال یابد و به بیمه اجباری تغییر پیدا کند ملاک حقوق بازنشستگی حقوق ۲ سال آخر است یا به نحوی دیگر محاسبه می شود؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی 6 ماه پایانی قبل از تکمیل سوابق می باشد

  60. فرهادی

    سلام وقتتون به خیر
    من ۳ سال سابقه بیمه زنان خانه دار دارم و دوسال هم مدرسه غیرانتفاعی درس میدادم و بیمه شدم میخواستم ببینم اگه من استخدام آموزش پرورش بشم میشه این بیمه ها رو انتقال دادو از طرف آموزش پرورش بیمه بشم؟ واینکه اگه بازنشسته آموزش پرورش بشم باتوجه به این که بیمه هام تلفیقی بوده از تمام مزایای بازنسشتگی آموزش پرورش میتونم استفاده کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      مبنای محاسبه برای دریافت مستمری بازنشستگی ، نوع و عدد پرداختی در 6 ماه آخر قبل از بازنشستگی و تکمیل سوابق می باشد

  61. آزاد

    سلام
    من ۲۸ سالمه اگه خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم و بعد استخدام آموزش پرورش بشم میشه این بیمه رو انتقال بدم و بازنشسته آموزش پرورش بشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که از یک سازمان برای شما بیمه رد شود محدودیتی از بابت تجمیع سوابق وجود نخواهد داشت

  62. ملکی

    سلام
    من میخوام بیمه زنان خانه دار ثبت نام کنم برای ثبت نام باید مبلغی پرداخت کنم؟ و اینکه ۶ ماه اول رو باید یکجا برای بیمه پرداخت کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حق بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:
      حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = مبلغ حق بیمه برای یک ماه
      البته زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۱۸ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند.

  63. امیر

    سلام مادر من ۴۳ سال سن دارد و حدودا یک ماه است که بیمه زنان خانه دار پرداخت میکندبا نرخ۱۸ درصد و هیچ سابقه ای ندارد به گفته بیمه تامین اجتماعی ایشان تا سن ۵۵ سال بیشتر نمی تواند بیمه پرداخت کند یعنی سابقه ایشان ۱۲ سال تا آن موقع می شود آیا هیچ راهی وجود ندارد که ایشان با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شوند تا حقوق کامل را بگیریند و اگر بخواهند با ۱۲ سال سابقه بازنشته شوند حقوق ایشان احتمالا بین چقدر میشود میشه بگیر حداقل حقوق با سابقه ۱۲ سال چقدره

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
      محاسبات حقوق به میانگین سه ماه آخر پرداختی شخص ارتباط دارد

  64. امیر

    سلام مادر من ۴۳ سال سن دارد و حدودا یک ماه است که بیمه زنان خانه دار پرداخت میکند و هیچ سابقه ای ندارد به گفته بیمه تامین اجتماعی ایشان تا سن ۵۵ سال بیشتر نمی تواند بیمه پرداخت کند یعنی سابقه ایشان ۱۲ سال تا آن موقع می شود آیا هیچ راهی وجود ندارد که ایشان با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شوند تا حقوق کامل را بگیریند

    1. بیمه بازار

      زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  65. آرزو

    سلام من ۳ سال سابقه بیمه کار دارم و ۳ سال سابقه بیمه زنان خانه دار. میشه بیمه زنان خانه دار رو منتقل کنم؟ اون وقت سابقه بیمه کارم ۶ سال میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      سوابق تامین اجتماعی به صورت یکپارچه محاسبه میشود و نوع بیمه انجام شده تفاوتی در سابقه ی بیمه شما ایجاد نمیکند

  66. آرزو

    سلام من ۳ سال سابقه بیمه کار دارم و ۳ سال سابقه بیمه زنان خانه دار. میشه بیمه زنان خانه دار رو منتقل کنم؟ اون وقت سابقه بیمه کارم ۶ سال میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      سوابق تامین اجتماعی به صورت یکپارچه محاسبه میشود و نوع بیمه انجام شده تفاوتی در سابقه ی بیمه شما ایجاد نمیکند

  67. ا.س. ص

    با سلام :
    مادرم ۶۰ سالشون هست . آیا امکان داره با این سن بتونن بیمه تامین اجتماعی واریز کنند؟
    البته مدرک فنی حرفه ای هم دارند ولی متاسفانه به موقع برای بیمه صنایع دستی اقدام نکردند . آیا الان امکانش هست یا محدودیت سنی دارد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      حداکثر سن جهت انجام بیمه خویش فرما سازمان تامین اجتماعی ۵۰ سال است و به شرطی بعد از این سن میتوان بیمه شد که حق بیمه مابه‌التفاوت سن تا ۵۰ سال را پرداخت کرد، برای مثال برای مادر شما باید حق ببمه ۱۰ سال را در ابتدا پرداخت کنید.

  68. کریمیان

    سلام من خانمی ۴۹ ساله ام مجموع سنوات بازنشستگی ام که هم اجباری بوده و هم خانه داری ۲۰ سال و چند ماه بود الان پنج ماهه ک از خانه داری ب اجباری تغییر کرده و من مشمول قانون کارم .آیا میتونم با ۲۱ سال سابقه و البته ۵ ماه تغییر بیمه از خانه داری ب اجباری درخواست بازنشستگی بدم الان سرکار هستم و می‌خواهم طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته بشم

    1. بیمه بازار

      سلام
      قانون بازنشستگی پیش از به افرادی تعلق میگیرد که تمام سوابق بیمه آن ها مشمول قانون کار باشد یا به زبان دیگر همه سوابق آن ها اجباری باشد.
      افراد دارای سوابق تلفیقی نمیتوانند درخواست بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند.
      در ضمن شما تا زمان بازنشستگی فاصله زیادی ندازید و در 55 سالگی بازنشسته خواهید شد.

  69. زهرا

    سلام
    خواهر من ۴۸ سال سن دارد. هیچ سابقه بیمه ندارد.
    ماهی چقدر و تا چند سال باید واریز کند تا حقوق بازنشستگی بگیرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      حداقل سن بازنشستگی 55 سال و حداقل سابقه جهت بازنشستگی برای خانم ها 10 سال است.
      با توجه به سن کنونی، ایشان میتوانند تا 55 سالگی 7 سال سابقه بیمه پرداخت کنند و در این سن با پرداخت 3 سال باقیمانده با 10 سال سابقه و حقوق 10 روز از ماه بازنشسته شوند.
      اما در صورتی که قصد بازنشستگی با حقوق کامل را دارند باید تا 68 سالگی حق بیمه پرداخت کنند تا سابقه ایشان به 20 سال (حداقل سابقه لازم برای بازنشستگی با حداقل حقوق پایه) برسد.
      میزان حق بیمه پرداختی نیز به نزخ انتخابی ایشان بستگی دارد و برای همه یکسان نیست.

    2. آرمین

      با سلام. من 50 سالمه . در سال 83 با 7 سال سابقه به دلیل تولد فرزندم ترک کار کردم. بعد از 10 سال وقفه از سال 93 مجددا مشغول به کار شدم. الان 14 سال سابقه پرداخت بیمه دارم. آیا میتونم با پرداخت حق بیمه زنان خانه دار از سال 83 تا 93 که منزل بودم 10 سال به سابقه ام اضافه کنم؟

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        امکان پرداخت بیمه در سال های اعلامی شما در صورت تایید کارگزاری وجود خواهد داشت اما این امر نیاز به دریافت مجوز دارد و امکان عدم تایید آن وجود دارد

  70. فیروزه

    سلام . خانمی هستم با 54 سال و 9 ماه سن
    من 7 سال بیمه زنان خانه دار پرداخت کردم 3 ماه دیگه 55 ساله میشوم آیا میتوانم مابه التفاوت تا 20 سال پرداخت کنم و با 20 روز حقوق بازنشسته شوم . ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان پرداخت مابه التفاوت فقط برای حداقل سابقه جهت بازنشستگی یعنی 10 سال وجود دارد یعنی شما میتوانید 3 سال را یکجا پرداخت کنید و با 10 روز حقوق بازنشسته شوید.
      در ضمن زمانی که سابقه شما به 20 سال برسد، با حداقل حقوق پایه یعنی حقوق کامل بازنشسته خواهید شد.

  71. لیلا

    مادر من 54 ساله هستند و 9 سال سابقه بیمه اجباری از طرف کارفرما و8 سال سابقه بیمه زنان خانه دار دارند یعنی مجموعا 17 سال… ایا تو سن 55 سالگی اگه بخوان با حقوق کامل بازنشسته بشند راهی وجود داره که سه سال باقبماتده تا 20 سال رو یکجا واریز کنند؟. چه راهی رو شما برای بازنشستگی با خقوق کامل براشون پیشنهاد میکنید؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به گفته شما ایشان در 55 سالگی 18 سال سابقه خواهند داشت.
      با 18 سال سابقه ایشان با 18 روز حقوق بازنشسته میشوند، برای بازنشستگی با حداقل حقوق کامل باید ایشان 20 سال سابقه داشته باشند و امکان پرداخت 2 سال سابقه لازم به صورت یکجا وجود ندارد.
      ایشان میتوانند در 57 سالگی با 20 سال سابقه با حداقل حقوق پایه بازنشسته شوند.

  72. نرگس ب

    سلام من زنی مطلقه ۳۸ ساله هستم که در حال حاصر با پدرمادرم زندگی میکنم پدرم بازنشسته کشوری هستن شنیدم که پس از فوت پدر بازنشسته فرزند دختر اگه طلاق گرفته باشه حقوق پدرش بهش میرسه من خودم چند سال سابقه بیمه مشاغل آزاد دارم و الان میخام بیمه زنان خانه دار بشم و تا ۵۵ سالگی ۲۰ سال سابقه بیمم تکمیل بشه. سوالم اینه اگه ازدواج نکنم و خودم بازنشسته بشم در ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه. اونوقت پس از فوت پدرم حقوق ایشون باز هم بمن تعلق میگیره؟ یا چون خودم حقوق بازنشستگی میگیرم دیگه حقوق پدرم رو نمیتونم دریافت کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورت فوت پدر، اگر دختر مجرد یا مطلقه باشد سهمی از حقوق بازنشستگی پدر را دریافت خواهد کرد.
      از طرفی بیمه زنان خانه دار شما مانعی برای دریافت حقوق پدر نخواهد بود و شما میتوانید همزمان هر دو حقوق را دریافت کنید.

  73. زهرا

    با سلام وخسته نباشید. بنده 46سال دارم و 4 سال سابقه بیمه کارفرمایی دارم و 4سال هم بیمه زنان خانه دار، من باید چندسال دیگه و تاچندسالگی بیمه واریز کنم تا بتونم بازنشستگی دریافت کنم؟
    و بیمه من الان18درصد واریز میکنم آیا امکان تغییربه 14 یا 12 درصد هست یانه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در ابتدا به این نکته اشاره میکنیم که امکان تغییر نرخ حق بیمه در صورتی که حق بیمه ماه های پیش رو را پرداخت نکرده باشید برای شما وجود دارد.
      برای بازنشستگی نیز باید حداقل 55 سال سن و 10 سال سابقه داشته باشید تا با حداقل 10 روز حقوق بازنشسته شوید.

      1. نرگس الف

        باسلام.بنده خانمی ۴۳ ساله هستم.
        ۱۰ سال در جایی خصوصی کار میکردم.اما در طی این چندسال حق بیمه برای من واریز نشد.سال ۹۶ ازدواج کردم.اگر حق بیمه اون ۱۰ سال رو واریز کنم و الان خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم با چه شرایطی و در چه سنی مشمول حقوق بازنشستگی میشوم؟

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه دریافتی خود را محاسبه نمایید

  74. بهمنی

    سلام
    من 8 سال نیم سابقه پرداخت بیمه دارم فروردین 55 سالم تمام میشود آیا میتوانم مابه التفاوت حق بیمه را پرداخت کنم و با 10 یا 20 سال بازنشسته شوم

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله، از نظر سنی مشمول بازنشستگی خواهید شد اما پرداخت یکجای حق بیمه و بازنشستگی با 20 سال امکان پذیر نیست ولی میتوانید مابه التفاوت حق بیمه تا 10 سال را پرداخت کنید و با 10 روز حقوق بازنشسته شوید.

  75. لیلا

    سلام.
    همسر من بیمه نیروهای مسلح هست .و در حال خدمت .
    من میخوام خودمو بیمه کنم.بیمه تامین اجتماعی ک فقط بازنشستگی داشته باشم.
    حالا سوال من این هست.بعد فوت همسرم من و بچه هام میتونم هم از تامین اجتماعی حقوق بگیرم.هم حقوق همسرم و؟
    یا بعد فوت من .حقوق من و همسرم و بچه هام دریافت کنه ؟
    یعنی هم بیمه نیروهای مسلح هم تامین اجتماعی؟
    بیمه نیروهای مسلح و حذف نمیشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان تجمیع دو بیمه ی متفاوت برای خدمات درمانی وجود ندارد ولی اگر هر دو بیمه شرایط بازنشستگی داشته باشد در صورت اعلام ذی نفعان برای دریافت غرامت فوت محدودیتی ازین مورد در قانون وجود ندارد.

  76. لیلا

    بنده 9سال سابقه ی بیمه اجباری داشتم و6 سال هم بیمه خانه داری پرداخت کردم و الان 55 سال دارم.ایا میتوانم حق بیمه ی تا 20 سال رو یکجا پرداخت کنم و بازنشستگی با حقوق کامل 30 روزه بگیرم؟ یا بازنشستگی من با 15 سال سابقه و حقوق 15 روز حساب میشود؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان پرداخت یکجای حق بیمه فقط در صورتی ممکن است که شما شرایط بازنشستگی با حداقل حقوق ممکن را نیز نداشته باشید، با توجه به اینکه شما میتوانید در حال حاضر با حقوق 15 روز بازنشسته شوید امکان پرداخت ادامه حق بیمه به صورت یکجا برای شما وجود ندارد. اما با پرداخت حق بیمه تا 5 سال دیگر با حقوق کامل بازنشسته خواهید شد.

  77. هستی

    سلام من ۲۳ سال سن دارم و ۱۰سال هم سابقه بیمه دارم توسط پدرم یعنی زیرمجموعه ایشون هستم اگه بخوام ثبت نام کنم میتونم این سابقه رو هم عنوان کنم تا ۱۳ سال دیگه بازنشسته بشم ویا این زیر مجموعه بودن حساب نمیشه ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام
      زیرمجموعه بودن شما تحت پوشش پدر برای شما سابقه محسوب نمیشود و شما صرفا تحت پوشش ایشان از پوشش درمانی بیمه استفاده میکرده اید.
      در صورتی که همین امروز اقدام به پرداخت حق بیمه کنید باید تا 55 سالگی حق بیمه پرداخت کنید تا به شرایط بازنشتسگی برسید.

    2. بیمه بازار

      سلام
      زیرمجموع بودن شما تحت پوشش پدر برای شما سابقه محسوب نمیشود و شما صرفا تحت پوشش ایشان از پوشش درمانی بیمه استفاده میکرده اید.
      در صورتی که همین امروز اقدام به پرداخت حق بیمه کنید باید تا 55 سالگی حق بیمه پرداخت کنید تا به شرایط بازنشتسگی برسید.

  78. سارا

    سلام من ٣٥ سال سن دارم و ٤ سال سابقه بيمه كارفرمايي،
    ميخواستم بدونم كه آيا من بايد از چهار سال بعد شروع كنم بيمه ي زنان خانه دار رو بدم تا اون چهار سال سابقه خودم از بين نره؟ يا اگه از همين الان شروع كنم پرداخت كنم با ٢٤ سال بازنشسته ميشم اونوقت ٤ سال اضافه حق بيمه دادم؟
    ميخوام با ٢٠ سال سابقه و ٥٥ سال سن بازنشسته بشم

    1. بیمه بازار

      سلام
      نیازی به ایجاد وقفه نیست و شما از همین امروز میتوانید خود را بیمه کنید.
      از نظر بازنشستگی، ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن برای دریافت حداقل حقوق پایه است و هرچه سابقه حق بیمه شما بیشتر شود، مبلغ دریافتی بازنشستگی شما بیشتر خواهد شد.

  79. مینا

    باسلام. من 46 سال سن دارم 4سال بیمه کارفرمایی دارم و الان 4سال هم بیمه زنانخانه دار. من بایدچندسال دیگه برای بازنشستگی باید حق بیمه واریز کنم؟ وسوال بعدی اینکه من الان 18درصد حق بیمه واریز میکنم امکانش هست تغییر بدم مثلا14درصد و ایا در حق بازنشستگی این درصدها تاثیر داره یا نه با تشکر

    1. بیمه بازار

      سلام
      نرخ های بیمه بر روی حقوق بازنشستگی هیچ تاثیری ندارند و امکان تغییر نرخ برای شما وجود دارد.
      اما در مورد سن بازنشستگی باید گفت حداقل سن برای بازنشستگی زنان در بیمه تامین اجتماعی 55 سال است و تا این سن باید حق بیمه پرداخت کنید.
      با توجه به سابقه 8 ساله، شما در سن 55 سالگی 17 سال سابقه خواهید داشت که میتوانید با 17 روز حقوق بازنشسته شوید اما برای بازنشستگی با حقوق کامل باید تا 58 سالگی حق بیمه پرداخت کنید.

  80. T

    سلام مادر من ۵۳ سالشونه تحت تکلف پدرم ولی خودشون تاحالا بیمه پرداخت نکردن حالا بخواد بیمه کنه چطوری محاسبه میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که ایشان شخصا تا به حال سابقه بیمه نداشته باشند، باید از ابتدا برای خود حق بیمه پرداخت کنند.
      اما برای بیمه شدن حداکثر سن 50 سال است و در صورتی که بعد از این سن قصد بیمه شدن داشته باشند باید حق بیمه مابه التفاوت سن تا 50 سال را پرداخت کنند (برای مادر شما 3 سال).

  81. محسن

    با سلام. همسر بنده 34سالش هست و میخوام براش بیمه زنان خانه دار با 3 برابر حداقل حقوق فعلی بریزم. با توجه به اینکه تا 55 سالگی تعداد سال واریز حق بیمه 21 سال میشود. آیا با 3 برابر حداقل حقوق زمان بازنشتگی بازنشست میشود یا با 21 روز برای 3 برابر حداقل حقوق بازنشت میشود؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان پرداخت حق بیمه به صورت غیرمعقول وجود ندارد و حق بیمه با چهارچوب تعیین شده توسط بیمه تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت میشود.
      در صورتی که در سن 55 سالگی 21 سال سابقه بیمه داشته باشند، اگر حقوق محاسبه شده برای ایشان از حداقل حقوق پایه کمتر باشد، همان حداقل حقوق پایه به ایشان تعلق میگیرد اما در غیر اینصورت همان حقوق محاسبه شده پرداخت خواهد شد.

  82. پیرنیا

    با سلام.
    توی تمام موارد قید شده سن بازنشستگی 55 سال. اما یکی از موارد 20 سال سابقه با مشمولیت قانون کار هست. من 14 سال سابقه کار زیر نظر کارفرما رو دارم و دوسال هم بیمه بیکاری گرفتم. اگه بخوام با 20 سال بازنشست بشم و سنم به 42 میرسه باید حتما بیمه کارفرما رد بشه؟ و از بیمه زنان خانه دار نمیشه استفاده کنم؟
    و یا اینکه سه سال بیمه زنان خانه دار رد بشه و سال اخر رو مجدد بیمه کارفرما رد بشه. میتونم با 20 سال با حداقل پایه بازنشسته بشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      حداقل سن بازنشستگی زنان خانه دار 55 سال است که با 20 سال سابقه (تلفیقی) میتوان بازنشسته شد.
      اما موردی که با 20 سال سابقه و 42 سال سن بتوان بازنشسته شد فقط برای خانم هایی است که تمام سوابق آنان توسط کارفرما رد شده و دارای سختی کار بوده اند.

  83. آسیه

    با سلام من بیمه خانه داری با دوازده درصد ثبت نام کردم و هزینه سه ماه را هم پرداخت کردم ولی بعد از پرداخت متومه شدم برای من هزینه خدمات درمانی هم ثبت شده و از آنجایی که تحت پوشس بیمه تانین اجتماعی خدمات درمانی شوهرم هستم حالا میخواهم خدمات درمانی را از بیمه خانه داری خودم حذف کنم تا هزینه آن برایم حساب نشود آیا امکان دارد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      سرانه درمان در قراردادهای بیمه برای یک سال پرداخت میشود و قابل برگشت نیست
      شما میتوانید سال جاری را از پوشش درمانی بیمه خود استفاده کنید و از سال آینده مجددا تحت پوشش درمانی بیمه همسر قرار بگیرید.

  84. زهره

    من خانمی هستم با ۵۲ سال سن با ۱۰ سال سابقه بیمه دولتی و ۹ سال و ۵ ماه مشاغل آزاد زنان خانه‌دار میتونم درخواست بازنشستگی بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      سن بازنشستگی زنان در بیمه 55 سال است اما حداقل سابقه 20 سال میباشد.
      در صورتی که سابقه شما به 20 سال رسیده اما هنوز سن شما به 55 سال نرسیده است نمیتوانید درخواست بازنشستگی کنید.
      با توجه به شرایط شما در 55 سالگی با حدود 23 سال سابقه بازنشسته خواهید شد.

  85. عطیه

    سلام.مادر من ۵۵ سال سن دارند و هیچ سابقه بیمه ای ندارند. شرایطی وجود داره که الان بیمه زنان خانه دار بشن؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله، این امکان وجود دارد با پرداخت حق بیمه مابه التفاوت سن ایشان تا 50 سال بیمه شوند.
      حتی در صورتی که ایشان با این شرایط نتوانند بیمه زنان خانه دار شوند، راه بیمه شدن ایشان با شرایط ذکرشده به صورت اختیاری نیز وجود دارد.

  86. فیضی

    سلام من 39 سالمه و حدود 13 سال سابقه کار دارم که یک سال و نیم آن بیمه بیکاری بوده ، چند سوال دارم:
    بیمه بیکاری جز سابقه کاری حساب نمیشه؟
    ۱- بیمه خانه دار و بیمه خویش فرما ، مزایای موقع بازنشستگی آنها و مبلغ حقوق دریافتی آنها فرق دارد؟ کدام بهتر است؟
    ۲- اگر تا ۵۵ سالگی بیمه پرداخت کنم براساس سال پرداخت بیمه حقوق میدن؟یعنی ممکنه حقوق کامل رو بدن؟
    سوال آخرم اینکه اگر تا سن ۴۶ سالگی بیمه پرداخت کنم و از ۴۶ تا ۵۵ سالگی بیمه پرداخت نشه بازهم با ۲۰ سال سابقه بازنشسته میشم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله، بیمه بیکاری جزو سوابق شما محاسبه میشود.
      در مورد سوال دیگر شما باید گفت بیمه زنان خانه دار به نوعی همان بیمه خویش فرما برای خانم ها است، پوشش درمانی بیمه زنان خانه دار بهتر است اما حقوق بازنشستگی بستگی به حقوق 2 سال پایانی شما دارد.
      حقوق بازنشستگی براساس سن و سابقه محاسبه میشود و درحال حاضر شرایط بازنشستگی با حداقل حقوق کامل 55 سال سن و 20 سال سابقه است.
      برای بازنشستگی باید ارتباط فعال با بیمه داشته باشید و نمیتوانید صرفا به دلیل داشتن سابقه قبلی و بدون داشتن بیمه در سن لازم برای بازنشستگی به بیمه مراجعه کنید.

  87. Sima

    سلام
    آیا میشه زیر یک سال بیمه زنان خانه دار را تغییر داد
    مثلا 14 درصد بشه 12 درصد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که حق بیمه یک سال را یکجا پرداخت نکرده باشید میتوانید پیش از پرداخت حق بیمه ماه بعد اقدام به تغییر قرارداد از 14% به 12% نمایید.
      اما در صورت پرداخت یکجا باید تا زمان قرارداد جدید منتظر بمانید.

  88. آرزو

    سلام وقت بخیر.دختر مجرد ۳۱ساله هستم.قبلا کارفرما بیمه م کرده بود ۱۵ماه بیمه دارم و بیمه بیکاری ۶ماه دریافت کردم.که به ۱۵ماه اضافه میشه.۲۱ ماه سابقه دارم اگر اشتباه هست تصحیح کنید.
    سوالم اینه الان چندماه بیمه نیستم حتی پدرم.ایا میتونم بیمه زنان خانه دار بشم ۱۸٪؟و اگر مجدد سرکار برم و بیمه کنن ایا باید این بیمه رو باز ادامه بدم؟سابقه ها باهم ادغام میشه؟سوال دیگه اینکه به من گفتن از دفترچه پدرم استفاده کنم بهتر و از دفترچه زنان خانه دار استفاده نکنم.درسته؟حالا اگر خدایی نکرده پدرم فوت بشن اونوقت شرایط دخترمجرد با بیمه زنان خانه دار چه جوری میشه اونموقع دفترچه خانه دار باید بگیرم یا نه؟اینکه تغییر بدم بگم دفترچه خانه دار میخوام چه تغییرات ایجاد میشه و حقوق دریافتی از پدر فوت شده برای دختر چه شکلی؟؟؟ممنون میشم کلا توضیح بدین چون میخوام اقدام کنم.و مبلغ واریز هر ماه ۱۸٪ چقدر ۱۴۰۰ ؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس قانون ۶ ماه سابقه در آخرین کارگاه کافی است، درحالی که کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بر سابقه یک سال پافشاری میکنند.
      در صورتی که شما دارای بیمه بیکاری باشید و بعد در مجموعه مشغول به فعالیت شوید سوابق شما باهم تجمیع میشود
      برای اطمینان خاطر پیشنهاد میکنیم حتما با کارشناسان حاضر در شعب سازمان تامین اجتماعی مشورت کنید.

  89. Simin

    سلام
    من خانمی با ۴۴ سال سن سابقه بیمه ۲۱ سال که ده سال آن کارفرمایی و مابقی آن زنان خانه دار میباشد آیا میتوانم درخواست بازنشستگی دهم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      سوابق شما برای بازنشستگی با حداقل حقوق پایه کافی است اما با توجه به سن، شما تا 55 سالگی امکان بازنشستگی ندارید البته در صورتی که پیش از این سن سابقه شما 30 سال شود میتوانید درخواست بازنشستگی دهید.

  90. سونیا

    عرض ادب
    ببخشید برای دریافت حقوق کامل بازنشستگی در سن 55 سالگی 20 سال سابقه کافیه ؟
    پس نیاز نیست 30 سال بیمه بریزیم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی در 55 سالگی حتی داشتن 10 سال سابقه نیز کفایت میکند اما همانطور ک خود شما نیز اشاره داشتید، برای بازنشستگی با حداقل حقوق کامل باید 20 سال سابقه داشته باشید.

  91. Sonia

    عرض ادب و احترام
    ببخشید درصد انتخابی بیمه در مبلغ بازنشستگی تاثیر خواهد داشت؟ یعنی کسی که بیمه 18 درصد رد کرده باشه پرداختیش در زمان بازنشستگی بیشتر خواهد بود؟
    چون طبق فرمولی که در بالا نوشته میزان حقوق روزانه رو در تعداد روز و درصد انتخابی ضرب کرده

    1. بیمه بازار

      سلام
      خیر درصد انتخابی حق بیمه صرفا به علت پوشش های فوت و ازکارافتادگی متفاوت است.
      این نرخ بر روی حقوق بازنشستگی تاثیری ندارد چرا که حقوق بازنشستگی بر اساس حقوق مبنا محاسبه میشود نه نرخ حق بیمه.

  92. بی نام

    سلام بنده 23 سالمه 3 سال هم سابقه کار دارم میخوام تحت پوشش بیمه زنان خانه دار شوم ولی با 10 روز حقوق میخوام بازنشسته شم سئوالم اینه که از چند سالگی باید بیمه بریزم تا 10 سالم پر بشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در حال حاضر شرایط بازنشستگی با 10 سال سابقه، داشتن حداقل 55 سال سن است که با این شرایط و سابقه قبلی شما باید از 48 سالگی تا 55 سالگی حق بیمه پرداخت کنید.
      اما با توجه به فاصله سنی شما تا زمان بازنشستگی و احتمال تغییر قوانین تا آن زمان توصیه میکنیم حق بیمه خود را به صورت مستمر پرداخت کنید چرا که با 30 سال سابقه در هر سنی میتوانید بازنشسته شوید.

  93. Mina

    سلام من ۳۶ سال دارم ۵سال سابقه بیمه.من اگر ۱۵ سال بیمه خانه داری واریز کنم با ۲۰ سال حقوق کامل بازنشستگی دریافت میکنم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله در صورتی که 15 سال دیگر حق بیمه واریز کنید، از نظر سابقه مشمول بازنشستگی خواهید شد ولی از نظر سن نیز باید حداقل 55 سال تمام داشته باشید تا بتوانید با 20 سال سابقه بازنشسته شوید.
      پس لازم است 4 سال اضافه تر حق بیمه واریز کنید تا با 55 سال سن و 24 سال سابقه با حقوق بیشتری بازنشسته شوید.

  94. ن.و

    سلام بنده تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستم اگر بعد 55 سالگی خودم و همسرم که الان شاغل هستن بازنشسته شویم، در صورتی که خدای نکرده همسرم فوت کند میتوانم از حقوق مستری خودم وهمسرم همزمان استفاده کنم.

    1. بیمه بازار

      سلام
      بنا بر قانون اگر زن و شوهر همزمان مستمری بازنشستگی دریافت کنند، با توجه به اینکه مرد به نوعی سرپرست خانواده است در زمان فوت بخشی از حقوق که بابت عائله مندی دریافت میکرده به همسر و فرزندانی که شرایط دریافت حقوق را داشته باشند پرداخت میشود.
      یعنی برای دریافت دو حقوق به صورت همزمان منعی وجود ندارد.

  95. فرزانه

    سلام وقت بخیر
    من ۳۱ سالمه و از ۲۴ سالگی برام بیمه اجباری رد شده و الان دو ساله تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستم، ب نحوی ک من متوجه شدم بازنشستگی ۲ لازمه اصلی سن ۵۵ سال و ۲۰ سال سابقه کار رو داره، حالا اگر من تا سن ۵۵ سالگی بیمه رد کنم سابقم میشه ۳۱ سال و در واقع من ۱ سال بیشتر از سایرین واریزی انجام دادم و تکلیف این ۱ سال چیه؟ و سوال دیگه اینه کسی ک ۵۵سال سن داره فرقی داره ک ۲۰ سال یا ۳۰ سال سابقه رد کرده باشه؟ تا جایی ک من متوجه شدم در هر دو صورت پایه حقوق وزارت کار رو دریافت میکنن، اگر اینطور باشه من میتونم ۱۱ سال بیمه رد نکنم؟؟!

    1. بیمه بازار

      سلام
      سن بازنشستگی برای زنان در بیمه تامین اجتماعی 55 سال میباشد.
      اگر در این سن بین 10 تا 20 سال سابقه داشته باشند، حقوق بازنشستگی 10 تا 20 روز از ماه به آنان پرداخت میشود.
      در صورتی که 20 سال سابقه داشته باشند و حقوق بازنشستگی محاسبه شده برای آن ها از پایه حقوق کمتر باشد در اینصورت پایه حقوق پرداخت میشود.
      اما در صورتی که سابقه از 20 سال بیشتر باشد قطعا حقوق بازنشستگی محاسبه شده از پایه حقوق بیشتر خواهد بود.

    2. ن.و

      سلام بنده الان 23 سالمه با سه سال سابقه کاری اگه خواهان 10 روز حقوق باشم میتونم 7 سال بقیه رو تحت پوشش بیمه زنان خانه دار بشم و حقوق 10 روز دریافت کنم؟ واینکه این 7 سال واریزی رو باید از کی شروع کنم؟میشه از الان واریز کنم یا اینکه 7 سال قبل بازنشستگی باید واریز کنم

      1. بیمه بازار

        سلام
        بازنشستگی با 10 سال سابقه در 55 سالگی امکان پذیر است و شما تا این سن فاصله زیادی دارید.
        در طی سال های پیش رو امکان تغییر قانون وجود دارد و توصیه ما این است شما حق بیمه خود را به صورت متوالی پرداخت کنید تا امکان بازنشستگی با حقوق کامل پیش از رسیدن به 55 سالگی را داشته باشید (بازنشستگی با 30 سال سابقه در 50 سالگی).

  96. مریم

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید من ۳۹ سالمه و ۱۶ سال سابقه بیمه دارم که حدود ۱۰ سال شرکتی و ۶ سال بیمه زنان خانه دار ،چه سنی میتونم بازنشسته شوم و اینکه اگر الان بیمه قطع شود میتونم ۵۵ سالگی اقدام کنم برای دریافت مستمری؟
    واینکه درسته اگر زن و شوهر مستمری بگیر تامین باشن ، سازمان بعد از فوت شوهر فقط یک حقوق میده؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید در سن اعلامی خودتان نسبت به دریافت مقرری با پرداخت حق بیمه مابقی سال های مورد به صورت یکجا اقدام نمایید
      در ارتباط با مستمری نیز باید در جریان باشید که قوانین ممکن است با گذر زمان تغییراتی داشته باشد

  97. زندی

    باسلام و وقت بخیر.بنده ۱۰ سال سابقه بیمه قالی بافی و خانداری دارم و همچنان مشغول واریز بیمه خانه داریم.بخاطر متارکه منزل پدرم که بازنشسته هستند ،زندگی میکنم.آیا میتونم همچنانکه بیمه خودم رو واریز کنم از بیمه درمانی تکمیلی پدرم استفاده کنم،یا نه؟ درآن صورت من میتوانم هزینه سرانه درمانو از پرداختی بیمم حذف کنم وبعد اگر روزی خواستم دوباره تقاضا بدم،

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      امکان استفاده از بیمه تکمیلی از سمت پدر شما در قانون فعلی براساس محدودیت های فعلی وجود ندارد

  98. فاطمه سحر

    سلام من سرپرست هستم، تا حالا بیمه نبودم، اگه خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم، اگه ازدواج کنم و همسرم بیمه باشه، دیگه بیمه ام از بین میره؟یا میتونم ادامه بدمش برا خودم؟
    بعد از فوت همسر و بازنشستگی خودم، شامل کدام حقوق بازنشستگی میشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورت ازدواج میتوانید باز هم بیمه خود را ادامه دهید.
      در صورت فوت همسر با توجه به اینکه همسر سرپرست خانواده بوده، حقوق وی به بازماندگان می‌رسد.
      و با توجه به اینکه شما نیز بیمه بوده‌اید مشکلی اما مشکلی در پرداخت ۲ حقوق بازنشستگی برای شما ایجاد نخواهد شد.

  99. نگار

    سلام من ماما هستم و شاغل رسمی در مرکز بهداشت و درمان و دارای ۱۵ سال سابقه کار خواستم بپرسم آیا رشته مامایی جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود در سال ۱۴۰۰ و اینکه بازنشستگی ب چه صورت هست میشه با ۲۰ سال سابقه و ۱۰ سال ارفاق سنوات بازنشست شد و حقوق ۳۰ روز رو دریافت کنم؟؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شما دارای شرط -داشتن ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه- باشید میتوانید با تکمیل فرم بازنشستگی مشاغل سخت نسبت به دریافت مقرری اقدام نمایید

  100. مریم

    سلام
    من در سن ۳۰ سالگی با سابقه ۴سال بیمه از سمت محل کارم میخام دیگه سر کار نرم و اقدام کنم برای این بیمه، سوال اولم اینه برای انواع ۱۲، ۱۴ یا ۱۸٪ چقد ماهانه باید واریز داشته باشم
    سوال بعدی اینکه همونطور که فرمودید در ۵۵ سالگی که بازنشسته میشم دریافتی من به چه صورت خواهد بود؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شخص در صورت داشتن شرط ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق).
      مبلغ پرداختی برای هر کدام از طرح ها بین 250 الی 400 هزار تومان در سال جاری می باشد

  101. اکرم

    سلام وقت بخیر
    من ۴۳ سال سن دارم و ۱۸ سال سابقه بیمه که ۸ سالش بیمه خانه داری است و مبتلا به بیماری ام اس هستم.
    با توجه به بیماریم آیا امکانش هست که من دو سال دیگه با ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن بازنشسته بشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که برای بیماری به کمیسیون پزشکی مراجعه کنید، احتمال این وجود دارد که از کارافتاده تشخیص داده شوید و بتوانید پیش از موعد تقاضای بازنشستگی کنید در غیر اینصورت باید تا ۵۵ سالگی حق بیمه پرداخت کنید.

  102. بهمنی

    با سلام
    من 55 سال و سه ماهه سن دارم و قبلا 8 سال و یکماه پرداخت بیمه داشتم آیا با پرداخت مابه التفاوت میتوانم سابقه ( 10 سال و سه ماه)
    بازنشسته شوم یا همان 10 سال تمام باید باشد

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به اینکه شما به سن بازنشستگی رسیده اید و در گذشته سابقه بیمه داشته اید،میتوانید با پرداخت مابه التفاوت سابقه تا 10 سال (1 سال و 11 ماه حق بیمه) بازنشسته شوید.
      در این صورت حقوق بازنشستگی شما یک سوم حقوق یک ماه کامل (10 روز) خواهد بود.

  103. سحر

    سلام
    شما در پاسخهاتون فرمودین در ۴۵ سالگی با ده سال سابقه میشه بازنشست شد و حقوق ده روز دریافت کرد.
    ولی بعضی جاها گفتین ۵۵ سال.
    درست متوجه نشدم. من که بخوام به ده سال سابقه بازنشسته بشم باید تا چه سنی صبر کنم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      منظور از 45 سالگی، شروع سن بیمه پردازی است، یعنی کسی که در 45 سالگی شروع به پرداخت بیمه کند میتواند در 55 سالگی با حداقل 10 سال بازنشسته شود.
      حداقل سن بازنشستگی برای زنان خانه دار 55 سالگی است و بازنشستگی زودتر از این سن منوط به داشتن 30 سال سابقه بیمه میباشد.

  104. زهره

    وقت بخیر
    من ۳۹ سالمه و ۷ سال بیمه دارم. اگر سه سال بیمه زنان خانه دار بریزم ،میتوانم در سن ۴۲ سالگی و با ده سال سابقه خودم رو بازنشست کنم و حقوق ده روز رو بگیرم؟
    یا طبق پاسخهای پایینترتون باید حداقل ۴۵ سالم باشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بازنشستگی با 10 سال سابقه برای خانم هایی امکان پذیر است که به حداقل سن بازنشستگی یعنی 55 سال رسیده باشند.
      45 سال اشاره به سن آغاز بیمه پردازی دارد. یعنی خانم هایی که در 45 سالگی شروع به بیمه پردازی نمایند میتوانند در 55 سالگی با 10 سال سابقه و حقوق 10 روز از ماه بازنشسته شوند.

  105. سحر

    با سلام
    من ۴ سال بیمه از دفترخونه دارم و سه سال بیمه قالیبافی و ۳۹ سالمه. سوالاتم اینه و ممنون میشم از پاسخگوییتون.
    ۱. اینکه میگن قالیبافی جزئ مشاغل سخته، مجموع بیمه من همون ۷ ساله یا فرقی نداره چه بیمه ای باشی؟
    ۲. من میخوام بیمه زنان خانه دار رد کنم، الان شروع کنم تا سه سال دیگه، بازنشست میشم و حقوق ده روز رو میگیرم؟ یا باید به سن خاصی برسم؟
    ۳. حقوقم چطور میشه با توجه به اینکه بیمه قالیبافی هم بودم.
    ۴. اگه من ۱۲ سال بریزم، حقوق ۱۲ روز میگیرم؟ یا حداقد میشه همون ده روز؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      قالیبافی جزو مشاغل سخت محسوب میشود اما بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت منوط به این است که شما 20 سال سابقه بیمه قالیبافی داشته باشید.
      با توجه به اینکه سن بازنشستگی زنان 55 سال میباشد، شما باید حداقل یا به این سن برسید و یا پیش از این سن 30 سال سابقه بیمه داشته باشید.
      شما میتوانید با پرداخت حق بیمه تا 55 سالگی به 23 سال سابقه برسید که در این صورت با حقوق کامل بازنشسته شوید.

  106. بهمنی

    سلام
    1-من در سال 91 بیمه زنان خانه دار شدم بعد از چند سال بین آن وفقه افتاد مجبور شدم دوباره با قرارداد بیمه مشاغل آزاد (با توجه به بالا رفتن سن قانونی آن زمان )ثبت نام کردم بعد از 8 سال سابقه پرداخت بیمه از ابتدای سال 99 بیمه پرداخت نکردم الآن دوباره بیمه زنان خانه دار با نرخ 18% قرارداد بستم با توجه به اینکه تا الآن سه بار قرارداد بستم میتوانم قراردادم را از 18% به 12% تعییر دهم ؟
    2- باتوجه به اینکه من حق بیمه 955 هزار تومانی را انتخاب کردم با 10 سال پرداخت حق بیمه چقدر مستمری به من تعلق میگیرد?

    1. بیمه بازار

      سلام
      تغییر نرخ بیمه نامه محدودیتی ندارد و میتوانید پیش از پرداخت حق بیمه ماه جدید با مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی درخواست تغییر نرخ بیمه نامه از 18% یه 12% را داشته باشید، این موضوع روی سوابق گذشته شما تاثیر نخواهد داشت.
      در مورد سوال دوم، در زمان بازنشستگی با 10 سال سابقه حقوق 10 روز از ماه به شما پرداخت خواهد شد، یعنی یک سوم حداقل حقوق پایه به شما پرداخ میشود.

  107. آشنا

    خانم خانه دار ۵۵ ساله که ۱۰ سال بیمه خانه داری با نرخ ۱۲٪ دارد . اگر درخواست بازنشستگی کند در سال۱۴۰۰ ، دریافتی ماهانه اش چقدر است؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      نرخ بیمه 12% صرفا بر روی حق بیمه پرداختی موثر است و تاثیری در حقوق بازنشستگی ندارد.
      اما زمانی که در 55 سالگی با 10 سال سابقه اقدام به بازنشستگی کنید، حقوق 10 روز از ماه به شما تعلق میگیرد.
      با توجه به حقوق پایه سال 1400 مبلغ پرداختی به شما حدود 900 هزارتومان حقوق بازنشستگی پرداخت خواهد شد.
      این مبلغ حدودی است و به عوامل دیگری مانند عائله مندی و سرانه مسکن و … نیز بستگی خواهد داشت.

  108. لیلا سرته

    سلام بنده متولد ۵۱ هستم ودوسال هست که حق بیمه زنان خانه دار را میدهم برای خودم دفترچه دارم مادرپیری دارم آیا من می تونم برای اون هم دفترچه درمان بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام
      والدین و فرزندان تحت شرایطی میتوانند تحت پوشش بیمه شما قرار بگیرند.
      در صورتی که سن مادر از 55 سال بیشتر باشد و از جایی حقوق دریافت نکنند میتوانید ایشان را به عنوان فرد تحت تکفل خود بیمه کنید.
      اما در صورتی که از یکی از صندوق های بازنشستگی حقوق دریافت کنند و یا از محل دیگری بیمه شده باشند این امکان وجود نخواهد داشت.

  109. پرنیا

    مادر من 55 سال سن دارد و 12 سال حق بیمه زنان خانه دار میتواند 8سال از بیمه اش را یکجا پرداخت نماید و با 20 سال حقوق کامل دریافت کند؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      پرداخت یکجای حق بیمه فقط برای بازنشستگی با حداقل حقوق امکان پذیر است و برای سابقه بیشتر باید در زمان مقرر حق بیمه پرداخت شود.
      یعنی اگر در ۵۵ سالگی حداقل میزان سابقه جهت بازنشستگی (۱۰ سال) را نداشته باشند، میتوانند باقی مانده سابقه تا ۱۰ سال را یکجا پرداخت کنند.

  110. سپیده

    با سلام بیمه زنان حانه دار برای فردی که تا دوماه قبل بیمه تامین اجتماعی داشته ولی الان شاغل نیست بنظر شما بهترین بیمه که خودش پرداخت بکنه همین بیمه زنان خانه دار هست یا بیمه خویش فرما بخاطر حقوقش میگم بعد باز نشستگی ،از کجا متوجه بشوم کدام بیمه برای من بهتره من ۴۹سالم هست و۱۱سال بیمه دارم تا دوماه قبل ؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی میکنید کدام بیمه رو انجام بدم که در بازنشستگی بهترین حقوق رو دریافت کنم

    1. بیمه بازار

      سلام
      عمده تفاوت بیمه اختیاری و بیمه زنان خانه دار در حق بیمه است.
      در بیمه زنان خانه دار مانند بیمه مشاغل آزاد امکان انتخاب حق بیمه بین 12، 14 و 18% وجود دارد در حالی که بیمه اختیاری حق بیمه 27% دارد.
      پوشش درمانی بیمه زنان خانه دار نیز نسبت به بیمه احتیاری فرانشیز کمتری دارد.

  111. ضیاپور

    من تحت پوشش کمیته امداد هستم میتونم از بیمه زنان خانه دار استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      سلام
      حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد پرداخت میشود.
      اما در غیر اینصورت اگر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستید و میخواهید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید میتوانید با مراجعه به کمیته و درخواست معرفی به بیمه، خود را بیمه کنید و از پرداخت جزئی از حق بیمه معاف شوید.

  112. دریاچه

    با سلام و خسته نباشید، بنده خواستم بینه زنان خانه دار شوم، ولی سوالم این هست،که تحت بیمه همسر هستم،اگر خدایی نکرده بازمانده شوم،میشود حقوق بیمه بازنشستگی خودم و همسر را دریافت کنم، لطفا راهنمایی بفرمایید، متشکرم

    1. بیمه بازار

      سلام
      شما از نظر درمانی تحت تکفل بیمه همسر هستید.
      زمانی که تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار میگیرید علاوه بر اینکه حقوق بازنشستگی دریافت میکنید و از پوشش درمانی بیمه خود استفاده میکنید، خدای ناکرده در صورت فوت همسر با توجه به اینکه جزو عائله وی محسوب میشوید سهم خود از حقوق ایشان را نیز جداگانه دریافت خواهید کرد.

  113. soheila

    سلام ببخشید مبلغ دریافتی بازنشسته خانه داری کمتر از حالت عادیه یا برابر حداقل دستمزد میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که با سابقه 20 سال و در سن 55 سالگی بازنشسته شوید حقوق کامل یعنی حداقل حقوق پایه به شما پرداخت خواهد شد اما در صورتی که سابقه شما بین 10 تا 20 روز باشد، حقوق پرداختی برابر 10 تا 20 روز از ماه خواهد بود.

  114. رضوی فرد

    سلام خانم خانه دار با 12 سال سابقه و 55 سال سن امسال سال 1400 چقدر حقوق می‌گیرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه بیکاری خود را محاسبه نمایید

  115. khabat

    سلام میخواستم تفاوت بیمه ۱۲ درصد با ۱۴ درصد بیمه زنان خانه دار رو بدونم و چرا از کار افتادگی تعلق نمیگیره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      اصلی ترین تفاوت حق بیمه 12% و 14% در پرداخت حقوق بازنشستگی در زمان فوت است.
      در 14% پرداخت حقوق بازنشستگی به بازماندگان پیش از فوت و پس از فوت امکان پذیر است، درحالی که در 12% حقوق بازنشستگی فقط پس از فوت امکان پذیر است.
      و یکی دیگر از تفاوت های حق بیمه 18% با حق بیمه های 12 و 14 درصد پوشش ازکارفتادگی است.
      کاهش و افزایش پوشش ها برای متناسب سازی حق بیمه ها انجام میگیرد.

  116. قلی پور

    سلام
    یکی از بیمه پارسیان تماس گرفته میگه سالی حدود ۵۰۰هزار تومان بدین تا بیمه زنان خانه دار بشین می خواستم بدونم بیمه های خصوصی هم بیمه رنان خانه دار دارند
    من تحت تکفل همسرم هستم که او بیمه داره و در صورت فوت به من مستمری تعلق میگیره میتونم هم زمان از دو بیمه استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برخی از شرکت ها در قالب طرح های مختلف این خدمات را ارائه میدهند
      به طور کلی امکان تجمیع مستمری در چند قالب ولی تا سقف معین از سمت شرکت های بیمه و بیمه تامین اجتماعی وجود دارد

  117. زهرا

    با سلام من 12 سال سابقه بیمه دارم ، که 5 سال اون را قبلا بیمه داشتم و 7 سال را خودم بیمه خانه داری ریختم . همسرم هم بازنشسته تامین اجتماعی هست . سوالی که دارم اینه که اگه خدایی ناکرده همسرم فوت کنه ، آیا بجز حقوق همسرم ،خودم هم میتوانم حقوق بازنشستگی از تامین اجتماعی بگیرم یا اینکه هر چه که برای بیمه پول ریختم نابود میشه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      خیر، اینطور نیست.
      در صورتی که هر دو نفر مستمری بگیر بیمه تامین اجتماعی باشید، در صورت فوت همسر حقوق ایشان نیز به شما تعلق خواهد گرفت.
      در ضمن در صورت قطع حقوق (که براساس قانون تا امروز به این شکل نیست)، حقوق بازنشستگی شخص شما در اولویت است و حق بیمه پرداختی شما بی اثر نخواهد بود.

  118. لیلا

    سلام من متولد ۶۲ هستم میخاستم بیمه زنان خانه دار بشم باید چند سال پرداخت کنم تا حقوق مستمری داشته باشم ایا میشه چند سال را باز خرید کرد

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شرایط بازنشستگی زنان خانه دار به شرح زیر می باشد
      ۱- بازنشستگی با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه
      ۲- بازنشستگی با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه
      ۳- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن برای مشمولین قانون کار
      ۴- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور
      ۵- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی برای جانبازان
      ۶- داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      ۷- داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      ۸- داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.
      ۹- بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

  119. رها

    سلام خواهرم ۳۳ساله هست و مجرد و سابقه بیمه ندارد تا چند سال بیمه زنان خانه دار را بریزد بازنشسته میشود و ایا ۵ سال قبول میکنند یک جا واریز کند.؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

  120. رها

    سلام من۴۶ ساله ام و بیست سال پیش به مدت ۸سال بیمه زنان خانه دار واریز کردم ولی پدرم رفت و کنسل کرد و دیگر نریخت و مبلغی که دراین ۸سال واریز شد را پس گرفت از تامین اجتماعی. حالا من هیچ سابقه بیمه ایی ندارم.چطور میتوانم با بیمه زنان خانه دار ان ۸ سال را ادامه دهم یا ایا ان هشت سال اگر پولشو پس گرفته نشده باشد میتوان ادامه داد؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت دریافت مستمری امکان بازنگری سوابق بیمه وجود دارد و شما فاقد سوابق می باشید

  121. قیصر

    عرض سلام اگه بخوام ۱۸ درصد رو پرداخت کنم دقیقا چقدر حق بیمه در ماه باید پرداخت کنم این فرمول رو متوجه نشدم اون ستاره ها چه معنی میده لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      میزان دستمزد روزانه مصوب قانون هر سال ضرب در نرخ درصد مد نظر ضرب در روزهای ماه می باشد

  122. لیدا پیریایی

    سلام روزبخیر
    خانمی ۴۶ ساله هستم که ۶ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم . اگر الان بخواهم بیمه ۱۴٪ زنان خانه دار واریز کنم از چتد سالگی مشمول بازنشستگی و مزایای ان خواهم شد ؟ چند روز حقوق دریافت میکنم ؟
    سپاسگزارم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شخص میتواند با داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.

  123. سحر

    سلام اگه پرداخت بیمه زنان خانه دار هنوز به بیست سال سابقه نرسیده باشه واون فرد ۵۵ساله بشه میتونه برای اینکه میزان حقوق بازنشستگی بیشتر بشه تا ۶۰ سالگی حق بیمه پرداخت کنه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

  124. سحر

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون بنده با38 سال سن 10 سال بیمه اجباری دارم 8 سال در ادامه زنان خاندار ریختم با این شرایط بیمه زنان خاندار که نمیتوانم 20سال بازنشسته بشم ولی اگه مشمول کار باشم می‌شود پس میتونم چند ماه آخرو جای مشغول به کار بشم تا بیمه اجباری برام ثبت شه بتونم 20سال بازنشسته بشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل بیمه بیکاری به شما تعلق میگیرد
      حتما به‌صورت غیر ارادی بیکار شده باشند.
      بازنشسته یا مستمری بگیر نباشند.
      پیش از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      حداقل یک‌سال سابقه بیمه در آخرین کارگاه داشته باشند.
      تبعه کشورهای دیگر نباشند.
      مستمری‌بگیر بازنشسته یا ازکارافتاده کلی نباشند.
      یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      بیمه‌شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند و بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.
      افرادی که در زمره صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری قرار می‌گیرند مشمول بیمه بیکاری نیستند.
      کارگران فصلی درصورتی‌که صرفا در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنها غیرارادی تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
      افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند. با تشخیص واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی‌که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مورد حمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
      چنان‌چه بیمه‌شده‌ای حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما از به‌کارگیری مجدد او خودداری کند، با احراز سایر شرایط می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.
      میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه‌شده است که براساس تعداد افراد تحت تکفل تا ۴ نفر و هر نفر ١٠ درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن‌که از حداقل دستمزد همان سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود، کمتر و از ٨٠ درصد حقوق بیمه‌شده بیشتر نباشد.
      فردی که از مستمری ازکارافتادگی جزئی استفاده می‌کند همزمان می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری نیز بهره‌مند شود.

  125. دلارام

    باسلام، اگر فرزندان متقاضی بیمه زنان خانه دار، تحت تکلف بیمه تامین اجتماعی شوهر باشند، امکان اینکه تحت تکلف زن خانه دار هم همزمان قرار بگیرند، هست؟به عبارت دیگر در این شرایط بیمه۱۲درصدی و ۱۴ درصدی تفاوتی خواهد داشت؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      تفاوت حق بیمه 12% و 14% در این است که در بیمه 12% پوشش ازکار افتادگی و فوت وجود ندارد و در بیمه 14% فقط از کار افتادگی پوشش داده نمیشود.
      اما این موضوع تاثیری بر تکفل وجود ندارد.
      فرزندان فقط میتوانند تحت پوشش یکی از بیمه ها باشند و در صورتی که تحت تکفل 2 بیمه قرار بگیرند مشمول جریمه خواهند بود.

  126. فرزانه

    عرض سلام و ادب
    بنده از خرداد ۱۴۰۰ قرارداد بیمه مشاغل آزاد بستم.
    نیروی غیر انتفاعی هستم، و از مهر ماه کارفرما ۱۲ روز بیمه برام رد می کنه. میتونم ۱۸ روز دیگه را که خانم خانه دار هستم را طبق بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم؟
    از سال ۹۶ نیروی غیر انتفاعیم و کار فرما به ازای ساعات تدریس برام بیمه رد کرده آیا زمان هایی که خلا بوده و بیمه نداشتم را طبق زنان خانه دار میتونم بریزم؟
    ممنون میشم اگر پاسخ دهید.

    1. بیمه بازار

      سلام
      باید به این نکته توجه داشت که به طور همزمان نمیتوان هم بیمه اجباری داشت و هم بیمه خویش فرما.
      سازمان تامین اجتماعی اخیرا حالتی را در سامانه اینترنتی خود فراهم کرده تا بتوان کسری سابقه را با پرداخت مبلغی جبران کرد اما این مورد نمیتواند با پرداخت بیمه زنان خانه دار یا خویش فرما باشد.

      1. الی

        پس ب چ نحوی می‌توان ماه‌های گذشته ک خالی بودن و جبران کرد

        1. بیمه بازار

          سلام
          به هیچ وجه نمیتوان برای ماه های قبل که زمان آن گذشته حق بیمه پرداخت کرد.
          مگر آن که در این مدت مشغول به کار بوده باشید و برای آن مدرک مستدل داشته باشید و پیگیری آن نیز از طریق مجرای قانونی و اداره کار است.

  127. نیروانا

    سلام روز بخیر

    مادر من ۵۳ سال دارن الان امکان داره براشون بیمه واربز کنم، مثلا این دوسال و بیمه ۱۲ درصد واریز کنم سنشون که به ۵۵ رسید ۸ سال و یجا واریز کنم با ده سال سابقه بازنشسته بشن،امکان داره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان بیمه شدن وجود دارد اما باید به 2 نکته توجه داشته باشید:
      1. حداکثر سن بیمه شدن 50 سال است و با توجه سن ایشان ابتدا باید مابه التفاوت 3 سال اختلاف سن را پرداخت کنید.
      2. امکان واریز یکجا تا 10 سال در سن 55 سالگی ایشان وجود دارد اما تفاوتی ندارد که حق بیمه را 12% یا 14%، اینن اعداد صرفا در تعهدات بیمه تفاوت دارند و در حقوق تاثیرگذار نیستند.

  128. لیلا

    سلام من 30سال سن دارم تازه برای بیمه زنان خانه دار ثبت نام کردم چندسال باید حق بیمه بانرخ 12درصد پرداخت کنم ؟؟البته بچه هام هم بیمه کردم؟؟
    آیا سابقه ی بیمه سلامت هم برای این بیمه لحاظ میشه یانه؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه سلامت یک بیمه درمانی است و نمیتوان سابقه آن را برای بازنشستگی محاسبه کرد.
      برای بازنشستگی کامل حداقل تا 55 سالگی باید حق بیمه پرداخت کنید اما در صورتی که بخواهید میتوانید در 45 سالگی با 15 سال حق بیمه و 15 روز حقوق بازنشسته شوید..

      1. نصیحت

        سلام و خسته نباشید
        من ۲۵ ساله هستم و یک سال سابقه بیمه مشاغل آزاد ۱۲ درصد دارم
        تا چندسالگی باید پرداخت کنم که بازنشسته بشم؟

        1. بیمه بازار

          سلام وقت بخیر
          شرایط پرداخت برای آقایان با حداقل سن 50 سال داشتن 30 سال سابقه بیمه می باشد

  129. قیاسب

    با سلام بنده۲۶ سال است که توسط همسرم بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده ام ولی الان می خواهم خودم بیمه بازنشستگی داشته باشم ، لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. بیمه بازار

      سلام
      26 سال گذشته شما صرفا تحت پوشش بیمه همسر خود بوده اید و از پوشش درمانی بیمه استفاده کرده اید.
      اما در صورتی که زیر 50 سال دارید میتوانید بدون هیچ منعی تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرید اما در صورتی که بیش از 50 سال دارید باید ما به التفاوت سن خود تا 50 سال را پرداخت کنید.
      برای ثبتنام میتوانید به کارگزاری ها و یا وبسایت بیمه تامنی اجتماعی مراجعه کنید.

  130. الهه

    سلام می خواستم بپرسم بیمه زنان خانه دار ۱۲ درصد تفاوت با ۱۸ درصد چیه اگر فقط از بازنشستگی استفاده کنم می تونم از دفترچه تحت تکفل همسرم برای درمان استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. بیمه بازار

      سلام
      تفاوت بیمه 12% و 18% در تعهدات بیمه نسبت به بیمه شده است که شامل از کارافتادگی و فوت میباشد و تاثیری بر حقوق بازنشستگی ندارد.
      از آنجا که دفترچه درمان در بیمه زنان خانه دار اختیاری است و برای دریافت آن باید سرانه درمان پرداخت کنید میتوانید در صورت تحت پوشش بودن از دریافت آن صرف نظر کنید.

  131. Faride

    سلام من متولد ۵۱ هستم سال ۹۳ تا ۹۸ بیمه قالی بافی داشتم وبعد ان را تا الان خانه داری ۱۸درصد ادامه میدم، چند ساله دیسک کمر جراحی کردم و جراحی تخلیه رحم، میتوانم بازنشتگی قبل از موعد بگیرم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      این موضوع توسط کمیسیون پزشکی بیمه تامین اجتماعی بررسی شود.
      متاسفانه از کارافتادگی شامل بیمه زنان خانه دار نمیشود و از نظر قانونی این موضوع امکان پذیر نیست اما برای اطلاعات بیشتر میتوانید به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه کنید و نظر کارشناسان سازمان تامین اجتماعی را جویا شوید.

  132. مینا غلامیان

    سلام خسته نباشید من با ۳۴ سال سن و۱۰ سال سابقه بیمه قالی بافی هستم و یه دوره از بیمه قالی بافی که پرداختش سه ماهه دوم یادم رفت و پرداخت نکردم بیمه رو قطع کردن الان میتونم بیمه زنان خانه دار شم لطفا به من راهنمایی کنید

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورت فراموشی پرداخت حق بیمه میتوانید مجددا مراجعه کرده و برای برقراری بیمه قالی بافی اقدام کنید.
      اما هر زمان که بخواهید میتوانید نوع قرارداد خود را تغییر دهید و در ادامه نیز میتوانید به جای پیگیری بیمه قالی بافی به سراغ بیمه زنان خانه دار بروید.

  133. بهار

    سلام خواهر من ۴٩سالشه ٢۵سال سابقه بیمه داره که تقریبا نصفش بیمه زنان خانه داره ، می‌تونه الان بازنشسته بشه ؟
    با چند روز حقوق بازنشست میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      امکان بازنشستگی پیش از 55 سالگی برای خانم ها وجود ندارد. برای بازنشستگی لازم است تا 55 سالگی بیمه خود را ادامه دهند یا به سابقه 30 سال برسند، که با توجه به سابقه ایشان میتوانند در 54 سالگی با 30 سال سابقه کامل بازنشسته شوند.

  134. بهار

    سلام خواهر من ۴٩سالشه و ٢۵سال سابقه بیمه داره که نصف سابقه بیمه اش زنان خانه داره، سوالم اینه میتونه الان بازنشسته بشه ؟ با چند روز حقوق بازنشست میشه؟
    ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      سابقه ایشان برای بازنشستگی با حداقل حقوق کافی است اما سن ایشان هنوز به بازنشستگی نرسیده است.
      بهترین حالت برای بازنشستگی ایشان در زمانی است که تا سن ۵۴ سالگی حق بیمه خود را پرداخت کنند و با ۳۰ سال سابقه و حقوق کامل بازنشسته شوند.

  135. حسین

    سلام
    لطفآ کمکم کنید
    بنده ۵۸ ساله هستم
    و بیمه نداشته ام تا بحال
    و از ماه دیگه قرار بیمه کارگر ساختمانی رد کنم
    با چه شرایطی میتوان بازنشسته ۱۰ ساله بشوم.
    اگه مازاد بخواهم بخرم هزینه اش چقدر است؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که بخواهید با 10 روز حقوق بازنشسته شوید باید حداقل 10 سال سابقه بیمه داشته باشید.
      اما شرط دیگر بازنشستگی آقایان این است که حداقل 60 سال سن داشته باشند، در اینصورت شما در 60 سالگی میتوانید سابقه باقیمانده تا 10 سال را به صورت یکجا خریداری کنید که محاسبه آن بر اساس حقوق مصوب آن زمان خواهد بود.

  136. لیلا

    باسلام.
    لطفآ منو راهنمایی کنید.کسی جوابم درست نداد
    پدرم متولد ۴۱ هستن ۵۹ ساله هستن و ۸ سال کارت مهارت کارگر ساختمانی دارند ولی( تا به حال بیمه رد نکرده اند)…امسال میخوان بیمه کارگر ساختمانی بشوند.شرایط بازنشستگیشون چیه؟ آیا اگر ده سال بیمه بشوند با سن ۶۹ میتوانند مستمری ۱۰ روزه بازنشستگی بگیرند؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله در صورتی که 10 سال سابقه بیمه داشته باشند و سن ایشان بیش از 60 سال باشد میتوانند پس از 10 سال سابقه با 10 روز حقوق بازنشسته شوند.
      یکی دیگر از راه های پیش روی ایشان بازنشستگی پس از 60 سال با پرداخت یکجای مابه التفاوت 10 سال حق بیمه است که در اینصورت نیز با 10 روز میتوانند در همان 60 سالگی بازنشسته شوند.

  137. شادی

    سلام،روزتون بخیر،من خانمی ۵۰ ساله هستم، مدت ۱۷ سال و ۹ ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم، میخوام برای گرفتم حقوق بازنشستگی اقدام کنم، راهنمایی بفرمایید،ضمن اینکه آیا حتما بیمه زنان خانه دار باید قرار داد ببندم؟ برای گرفتن حقوق بازنشستگی در همین زمان چه اقدامی کنم، لطفا راهنمایی کنید،

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی با حداقل حقوق کامل باید سن شما حداقل به 55 سال برسد و حداقل 20 سال سابقه داشته باشید.
      بهترین گزینه پیش روی شما همین بیمه زنان خانه دار است که میتوانید با مراجعه به وبسایت و یا کارگزاری های تامین اجتماعی اقدام به پرداخت کنید و تا 55 سالگی حق بیمه پرداخت کنید.

  138. سلیمانی

    سلام من 38 سالم ده سال سابقه بیمه دارم می‌خوام بازنشسته بشم امکانش هست و حقوقش چقدر میشه هفت سال بیمه کارگاه ویژه سه سال خانه داری خواهش میکنم جواب بدید

    1. بیمه بازار

      سلام
      بازنشستگی علاوه بر سابقه به سن افراد نیز بستگی دارد، زمانی می‌توانید با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شوید که حداقل ۵۵ سال سن داشته باشید که در این صورت با ۱۰ روز حقوق بازنشسته خواهید شد.

    2. ژینا

      سلام وقت بخیر، من 34 سالم و 4 سال سابقه بیمه دارم، اکنون تحت تکلف پدرم هستم اگر بیمه زنان خانه دار بشم هنگام بازنشستگی از تکلف پدرم خارج میشم؟ و فقط حقوق تامین اجتماعی خودم رو خواهم داشت؟ ممنون

      1. بیمه بازار

        سلام
        در صورتی که شخص شما بیمه باشید از تکفل خارج خواهید شد، در زمان بازنشستگی حقوق خود را دریافت خواهید کرد و در محاسبه حقوق پدر شما، حق اولاد حذف خواهد شد.
        اما در صورتی که پدر فوت کند و شما مجرد باشید میتوانید همزمان علاوه بر حقوق خود، حقوق ایشان را نیز دریافت کنید.

  139. آزیتا

    با سلام
    من ۵۴ سال سن دارم و از بهمن سال نود سابقه بیمه دارم که البته این دو سال آحر بیمه خانه داری هستم . میخواستم بپرسم که اولا میتونم خودمو بازنشست کنم و دوما حقوقی که بهم تعلق میگیره چقد است ؟ با تشکر

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به اینکه سابقه شما ده سال میباشد، شما میتوانید از طرف بیمه زنان خانه دار تقاضای بازنشستگی کنید.
      توجه داشته باشید در اینصورت حقوق شما به میزان 10 روز از ماه محاسبه خواهد شد.
      به طور مثال در سال 1400 حقوق شما حدود 1 میلیون و 300 هزارتومان خواهد بود.

  140. پری

    سلام وقتتون بخیر من ۵۰ ساله هستم و به تازگی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی شدم ۱۴ درصد ، ۵ سال سابقه بیمه خدمات درمانی دارم که گفتن میشه که به سابقه بیمه ام اضافه بشه ، خواستم بدونم در سن ۵۵ سالگی که سن بازنشستگی است میتوانم سنوات سابقه بیمه رو اضافه کنم و با ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته بشم و اگر امکانپذیر باشد و حقوق بازنشستگی من کامل است یا ۲۰ روز حداقل حساب میشه؟ و سوال دومم اینکه اگر قبل از ۵۵ سالگی فوت بشوم در چه صورت به بچه هام حقوق بازنشستگیم تعلق میگیره؟ ممنون میشم از پاسختون ، با تشکر

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که به سن بازنشستگی رسیده باشید ولی سابقه شما به حداقل سابقه برای بازنشستگی (10 سال) نرسیده باشد، میتوانید صرفا باقی مانده تا 10 سال را پرداخت کنید و با 10 روز حقوق بازنشسته شوید.
      اما در صورتی که سابقه خود را تا 20 سال ادامه دهید میتوانید با حداقل حقوق پایه بازنشسته شوید.
      در صورتی که بیمه شده در 10 سال آخر پیش از فوت حداق یک سال حق بیمه پرداخت کرده باشد به شرطی که 90 روز در سال پایانی سابقه پرداخت بیمه داشته باشد به بازماندگان وی حقوق بازنشستگی تعلق میگیرد.

  141. نصر

    سلام ،بنده معلم مدارس غیر انتفاعی هستم و ۱۲ ماه هست که توسط کارفرما بیمه ی تامین اجتماعی شده ام و در حال حاضر باردار هستم و در آذر ماه ۱۴۰۰ زایمان خواهم داشت ، اما متاسفانه در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ بدلیل بارداری برای بنده بیمه توسط کارفرما رد نخواهد شد، یکی از دوستان پیشنهاد دادن تا زمان زایمان برای خودم بیمه ی زنان خانه دار رد کنم تا بتوانم از مزایای مرخصی زایمان استفاده کنم، آیا امکان چنین کاری هست و من میتونم از مرخصی زایمان استفاده کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      مرخصی زایمان به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان اعلام بیماری یا بارداری مشغول به کار بوده‌اند.
      به این نکته توجه داشته باشید، مرخصی زایمان فقط به افرادی که از طرف کارفرما بیمه شده اند پرداخت می‌شود و در بیمه های اختیاری یا زنان خانه دار این مرخصی وجود ندارد.

  142. مهتاب

    سلام
    من ۲۴ سالمه و ۸ ماه سابقه بیمه دارم از مرداد ۹۹ تا اسفند ۹۹ . فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ جایی کار کردم ولی بیمه نشدم الانم تازه جایی مشغول شدم که بیمه داره خداروشکر .
    میخواستم بدونم من میتونم فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ رو خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم یا اینکه گذشته نمیشه ؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      سابقه 8 ماه گذشته در پرونده شما محفوظ است و سابقه جدید در ادامه قبلی لحاظ خواهد شد.
      با توجه به اینکه زمان گذشته است نمیتوان برای ماه های گذشته حق بیمه پرداخت کرد.
      حق بیمه از روزی که قرارداد ثبت میشود قابل پرداخت و محاسبه است.

  143. Ali

    با سلام مادر من الان ۴۵ سالشه و ۵ سال پرستار سالمندان بوده و بیمه زنان خانه دار رو با سود ۱۸ درصد ۴ سال ریخته الان ۲ سالی هست که با سود ۱۲ درصد واریز می‌کنه حدود ۱۳ سال کلأ سابقه بیمه داره میخواستم ببینم با چند روز حقوق میگیره به نرخ الان چقدر میگیره ممنون میشم جواب بدید

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به اینکه سابقع بیمه ایشان تلفیقی از بیمه زنان خانه دار و اجباری است، پیش از 55 سالگی امکان بازنشستگی برای ایشان وجود ندارد.
      امکان بازنشستگی ایشان در 55 سالگی با حدود 23 سال سابقه و23 روز حقوق بازنشسته شوند.

  144. لیلا

    سلام
    من میخوام بیمه بشوم.ولی بین بیمه خانه داری و قالی بافی کدوم بهتره؟ از لحاظ مبلغ بازنشستگی و سن بازنشستگی…
    لطفآ منو راهنمایی کنید.ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه زنان خانه‌دار در اصل همان بیمه مشاغل آزاد برای خانم ها است در حالی که بیمه قالی‌بافی به نوعی همان بیمه اجباری محاسبه می‌شود.
      از نظر حق بیمه، میتوان گفت حق بیمه قالی‌بافی ۷٪ سهم بیمه شده و حق بیمه زنان خانه دار به انتخاب شما ۱۲،۱۴ یا ۱۸٪ سهم بیمه شده است.
      از نظر فرانشیز نیز بیمه قالیبافی فرانشیز درمانی کمتری دارد اما از نظر زمان بازنشستگی تفاوتی بین این دو بیمه وجود ندارد.

      1. لیلا

        از نظر مبلغ حقوق بازنشستگی بینه قالیبافی و خانه داری فرق دارند؟

        1. بیمه بازار

          سلام
          حقوق بازنشستگی در تمام بیمه ها بر اساس حقوق توافق شده در قرارداد محاسبه می شود.
          حق بیمه در بیمه زنان خانه دار و بیمه قالی بافی بر مبنای حداقل حقوق محاسبه میشود و در نتیجه حقوق بازنشستگی در هر دو بیمه یکسان است.
          تفاوت این 2 بیمه در میزان حق بیمه است.

  145. شهرزاد

    سلام.
    من ۲۰ ساله که بیمه زنان خانه دار ۱۴ در صد ریختم.
    الان سنم ۵۱ ساله.
    میخوام بدونم با توجه به اینکه حداقل دستمزد هستم آیا ۴ سال دیگه بریزم تا سنم هم ۵۵ سال بشه تاثیری در حقوقم داره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که الان اقدام به بازنشستگی کنید با توجه به اینکه به سن بازنشستگی نرسیده اید با ۲۰ روز حقوق بازنشسته می‌شوید اما اگر تا ۵۵ سالگی اقدام به پرداخت حق بیمه کنید، اگر حقوق شما به حداقل حقوق نرسد، حداقل حقوق به شما پرداخت می‌شود.

  146. مژگان

    وقت بخیر من حدودا ۱۰ سال پیش جایی مشغول به کار بودم که حدودا دوسال بیما دارم بعد از اون بیمه نبودم حالا بخوام بیمه زنان خانه دار بشه ایا امکان دارم که این چند سال که بیمه نبودم رو الان هزینشو بدم و جز سوابق باشه

    1. بیمه بازار

      سلام
      زمانی که شما تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار بگیرید ۲ سال سابقه قبلی به سوابق شما اضافه می‌شود اما برای دوره هایی که بیمه نبوده‌اید این امکان وجود ندارد که حق بیمه پرداخت کنید و به سابقه خود اضافه کنید.

  147. لیلا

    سلام.تفاوت بیمه خانه داری و بیمه قالی بافی درمبلغ حقوق بازنشستگی و سن چیه؟ کدوم بهتره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه زنان خانه دار مانند بیمه مشاغل آزاد محاسبه میشود و حق بیمه 12%، 14%، 18% قابل پرداخت است.
      اما بیمه زنان خانه دار حق بیمه 7% پرداخت میباشد و پوشش و فرانشیز درمانی آن مانند بیمه اجباری محاسبه میشود.
      حقوق بازنشستگی بیمه قالیبافی از بیمه زنان خانه دار با توجه به حقوق بیشتر است.

  148. گندم

    سلام من ۳۰ سالمه و ۱ سال بیمه محل کارم بوده و ۸ ماه هم بیمه زنان خانه دار واریز کردم میخواستم بدونم من تا ۵۰ سالگی باید بیمه واریز کنم تا حقوق کامل دریافت کنم ۳۰ روزه یا تا ۵۵ سالگی باید بیمه واریز کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در واقع برای دریافت حقوق کامل یا باید به سابقه 30 سال پرداخت حق بیمه برسید یا به سن 55 سالگی و 20 سال سابقه که در اینصورت حقوق کامل اما به صورت حداقل حقوق پایه را دریافت خواهید کرد.
      با توجه به سابقه تلفیقی شما که 1 سال و 8 ماه میباشد، حداقل در سن 55 سال و با 25 روز حقوق بازنشسته خواهید شد که این میزان از حداقل حقوق بیشتر خواهد بود.

  149. افسانه

    سلام .من ۲۹ سالمه ومیخوام بیمه خانه داری ۱۴درصدروانتخاب کنم میخواستم بدونم من درچندسالگی بازنشست میشم وحقوق من چقدرمیشه
    وسوال دیگرم اینکه جایی نوشته بودبیمه خانه داری با۱۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شوید!حقیقت داره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که امکان بازنشستگی با 10 سال سابقه در 45 سالگی وجود دارد اما حقوق 10 روز از ماه به شما پرداخت خواهد شد.
      شما میتوانید در 55 سالگی و با 26 سال سابقه بیمه و با حقوق کامل بازنشسته شوید.
      حقوق بازنشستگی بر اساس حقوق توافق شده در 2 سال پایانی بیمه شما محاسبه می شود و چنانچه مبلغ آن از حداقل حقوق آن سال کمتر باشد، حداقل حقوق پرداخت خواهد شد.

  150. فرهنگ

    سلام
    من معلم موسسات هستم و دارم واسه خودم بیمه مشاغل آزاد رد میکنم و اگر مشغول به کار شرکتی بشم کارفرما بیمه برام رد می‌کند و خواستم بدونم اگر در زمان پیری بازنشسته بشم و من و همسرم هر دو حقوق بازنشستگی بگیریم از تامین اجتماعی آیا در زمان فوت، حقوق بازنشستگی مثلا مرد که فوت شده واسه زنش که خودش هم بازنشستگی میگیره قطع میشه؟ یعنی آیا دو تا حقوق بازنشستگی به زنش تعلق نمیگیره یا میگیره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      حقوق بازنشستگی مرد پس از فوت به همسر تحت تکفل او پرداخت میشود، دریافت حقوق بازنشستگی توسط همسر مانعی برای دریافت حقوق همسر فوت شده نیست و می تواند 2 حقوق بازنشستگی دریافت کند.

  151. لی لی

    سلام من ۳۳ سالمه و ۷ سال سابقه بیمه از محل کارم دارم و دوساله بیمه زنان خانه دار می ریزم، اگه ۵۵ سالگی بازنشسته بشم با ۳۱ سال سابقه، مبلغ مستمری دریافتیم با شخصی که با ۲۰ سال سابقه بازنشست میشه چقدر تفاوت داره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      مبلغ حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق ۲ سال پایانی شما محاسبه می‌شود.
      طبیعتا هر چه سال‌های پرداخت حق بیمه بیشتر باشد، مبلغ حقوق بازنشستگی بالاتر خواهد رفت.

  152. فریبا

    سلام. من تحت پوشش بیمه همسرم هستم. اگه بخوام بیمه زنان خانه دار بشم از پوشش بیمه همسرم میام بیرون؟ یعنی باید دفترچه تامین اجتماعی بگیرم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که از جانب بیمه همسرتان دارای دفترچه درمانی هستید، می‌توانید بیمه زنان خانه‌دار را بدون سرانه درمانی پرداخت کنید.
      در اینصورت از نظر درمانی تحت پوشش بیمه همسرتان خواهید بود اما در ادامه از طرف بیمه زنان خانه‌دار بازنشسته خواهید شد.

  153. بهنام

    سلام. اگر همسر شاغل بخش خدمات درمان باشد و زن دارای بیمه زنان خانه دار بعد از فوت همسر هر دو بیمه بازنشستگی شامل همسر متوفی و زنان خانه دار به زن تعلق می گیرد یا فقط از یکجا میتواند مستمری دریافت کند با تشکر فراوان

    1. بیمه بازار

      سلام
      محدودیتی در دریافت 2 حقوق وجود ندارد و با توجه به اینکه همسر شما دارای بیمه اجباری است، شما تحت تکفل وی محسوب میشوید و علاوه بر حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار، در صورت فوت همسر حقوق ایشان نیز به شما پرداخت خواهد شد.

  154. حامد برگی

    سلام
    تمام مطالب رو مطالعه کردم .
    یک حالت بازنشستگی برام خانمها داره انجام میش ولی در قانون به صراحت نیامده .
    خانمهای مشمول قانون کار که در مشاغل سخت و زیان آور کار میکنن میتونن با 42 سال سن و 13 سال و 4 ماه سابقه بازنشست بشن.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این کار در صورت تایید مدارک و سوابق شما امکان پذیر است

  155. مرضیه

    سلام میخواستم بدونم حقوق بازنشستگی بیمه مشاغل آزاد با بیمه زنان خانه دار فرق میکنه؟
    من حدود ۷سال سابقه کاردارم والان خانه دار هستم میخواستم بدونم ادامه سابقه م رو بصورت بیمه مشاغل آزاد پرداخت کنم یا بیمه زنان خانه دار

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه زنان خانه دار در حقیقت همان بیمه مشاغل آزاد است چرا که خان‌داری نیز یک شغل آزاد محسوب می‌شود.
      شما در زمان ثبتنام بیمه زنان خانه‌دار برای خود در حقیقت تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد قرار می‌گیرید.
      حقوق بازنشستگی نیز بر اساس حقوق مورد توافق در ۲ سال پایانی محاسبه می‌شود و تفاوتی در بیمه‌های مختلف ندارد.

  156. زینب محمدی

    سلام من 5 سال بیمه تامین اجتماعی اجباری دارم
    اگر الان که بیکارم بیمه اختیاری پرداخت کنم بعدا که سرکار بروم جز سابقه من محسوب میشود

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله در صورتی که همین حالا نیز برای بیمه اختیاری اقدام کنید، این بیمه در ادامه سابقه بیمه قبلی شما لحاظ شده و در زمان بازنشستگی جزو سوابق شما محاسبه میشود.
      با توجه به سابقه شما میتوانید در صورتی که بیش از 30 روز از زمان بیکاری شما نگذشته برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنید.

  157. الهام

    سلام و عرض ادب
    بنده حدود 9 سال است بیمه دارم 7 سال از طریق کارفرما رد شده و دو سال دیگه خودم بیمه مشاغل آزاد برای خود رد میکنم جهت سابقه و انشاله بازنشستگی
    از طرفی شوهرم شاغل هستند در کارخانه ایی و بیمه تامین اجتماعی هستند و اگر هر دو به زمان بازنشستگی برسیم اگر
    من بازنشسته بشم و شوهرم هم همینطور و هر دو حقوق بازنشستگی بگیریم
    آیا چون من حقوق بازنشستگی میگیرم اگر خدایی نکرده همسرم فوت بشن حقوق ایشون دیگه به بنده زنش تعلق نخواهد گرفت.؟؟؟
    یکی دو سال پیش همینجا سوالی با همین مفهوم کردند و شما فرمودید دیگه حقوق شوهر به همسرش تعلق نمی‌گیرد آیا صحت دارد؟ یا این قانون دیگه وجود نداره و عوض شده.
    سپاس

    1. بیمه بازار

      سلام
      محدودیت دریافت حقوق بازنشستگی وجود دارد.
      در شرایط خاص امکان دارد حقوق متوفی به افراد تحت تکفل وی پرداخت نشود اما به صورت عمومی در صورتی که شخصی حقوق بازنشستگی دریافت کند و همسرش فوت کند تا زمانی که مجددا ازدواج نکند میتواند حقوق وی را نیز میتواند دریافت کند که این مورد منوط به انحصار وراثت است.

  158. مینا

    سلام من حدود ۱۰ سال بیمه پرداخت کردم زنان خانه‌دار. اگه بخوام که این بیمه رو به دخترم انتقال بدم آیا امکان داره یا نه. که این تعداد سنوات برای دخترم منظور بشه

    1. بیمه بازار

      سلام
      سابقه بیمه هر فرد فقط برای خودش اعتبار دارد و قابل انتقال به غیر نیست.
      اما در صورتی که تا زمان بازنشستگی حق بیمه با تعهدات فوت پرداخت کنید، در صورت فوت حقوق بازنشستگی شما به فرزند قابل پرداخت است.

  159. مینا

    سلام مادر من ۵۴ سال سن دارد و ۸ سال و نیم بیمه زنان خانه دار پرداخت کرده میخواستم بدونم امکانش هست تا ۱۰ سالو یک جا پرداخت کنه که بتونه زودتر حقوق دریافت کنه یا نه ؟ و اینکه مبلغ دریافتیش با احتساب ۱۰ سال سابقه چقدر میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی ایشان حداقل باید ۵۵ سال سن داشته باشند.
      در ۵۵ سالگی ایشان می‌توانند با ۱۰ سال سابقه درخواست بازنشستگی زودتر از موعد با ۱۰ روز حقوق را داشته باشند، اما در صورتی که قصد بازنشستگی با حقوق کامل را داشته باشند می‌توانند تا ۲۰ سال حق بیمه پرداخت کنند و دد ۶۵ سالگی بازنشسته شوند.

  160. Niki

    سلام این بیمه برای خدمات درمانی بارداری هم می‌شود ؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که حق بیمه ۱۸٪ با سرانه درمان را پرداخت کنید می‌توانید از پوشش‌‌های دفترچه درمانی استفاده کنید.
      اما اگر منظور شما کمک هزینه بارداری و مرخصی زایمان است، این پوشش‌ها فقط مخصوص بانوان شاغل است و آن‌ها می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.
      می‌توانید برای مطالعه بیشتر مقاله “مرخصی زایمان و بیمه بیکاری پس از زایمان” را مطالعه کنید.

  161. کیوان

    سلام وقت بخیر من خانمم ۲۵ سالش هست اگه بیمه زنان خانه دار رو براش بگیرم ایا من هم میتونم دفترچه خدمات درمانی بگیرم از بیمه ایشون من هیچ بیمه ای ندارم؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که تحت پوشش بیمه نباشید و از جایی حقوق دریافت نکنید (نام شما در لیست حق بیمه نباشد) همسر شما می‌تواند شما را تحت تکفل خود قرار داده و برای شما دفترچه بیمه درمانی دریافت کند.

  162. داریوش

    سلام من ۳۰سال سن دارم بخوام بیمه زنان خانه‌دار بشم بعد ۲۰ سال پرداخت بیمه ۵۰ سالم میشه چقدر باید بیمه پرداخت کنم تا بازنشسته بشم؟
    و اینکه مثلا الان ۱۲ درصد بردارم بعد چند سال تغییر بدم به ۱۴ درصد تو حقوق دریافتی اخر مشکلی نداره یا همین اول باید ۱۴ درصد بزنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که تا ۵۰ سالگی ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشید، می‌توانید در ۵۵ سالگی با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شوید.
      امکان تغییر در درصدها وجود دارد اما این درصد ها در حقوق دریافتی تاثیری ندارد و تنها تعهدات آن‌ها متفاوت است.

  163. مهسا

    سلام.ببخشید من میخواستم برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنم ولی نمیدونم بیمه 12% یا 14% یا 18% انتخاب کنم آیا میزان حقوق بازنشستگی برای 18% در مقایسه با 14% یا 12% بیشتر پرداخت میکنند یا فقط تو کار افتادگی و فوت باهم فرق دارن من میخواستم حداکثر دریافت حقوق بازنشستگی رو دریافت کنم.
    2)میشه حق بیمه ایی که مثلا 5سال پیش متاسفانه 2ماه پرداخت نشده رو خودمون الان پرداخت کنیم تا بیمه یک سالمون کامل بشه.
    ۳) در مورد بیمه زنان خانه دار دو سال آخر و میشه حق بیمه رو از طریق یه شرکتی بیشتر پرداخت کرد تا پرداخت حقوق بازنشستگی بیشتر باشه.
    ببخشید .
    تشکر فراوان🙏

    1. بیمه بازار

      سلام
      تفاوت در درصدهای پرداخت حق بیمه صرفا در تعهدات شرکت بیمه مانند فوت، ازکارافتادگی و درمان نسبت به شما است.
      این درصدها تاثیری در میزان حقوق بازنشستگی نخواهد داشت و حقوق شما بر اساس میزان حقوق توافق شده در قرارداد ۲ سال پایانی محاسبه می‌گردد.
      اگر حق بیمه دو سال پایانی تفاوت بسیاری با سایر حق بیمه سال های قبل داشته باشد، بیمه آن را بررسی می‌کند و در صورت تخلف حداقل حقوق پرداخت می‌شود.
      حق بیمه‌های عقب افتاده در سال‌های گذشته را در زمان بازنشستگی و به شرط رسیدن به سن بازنشستگی و کم داشتن حداقل سابقه می‌توانید پرداخت کنید.

  164. تنهای بی کس

    سلام
    من ده سال در دانشگاه حق التدریس بودم ولی بیمه نداشتم امسال استخدام آموزش و پرورش شدم و بیمه تامین اجتماعی آیا راهی هست که حق بیمه اون ده سال پرداخت کنم و به جاش برام ده سال سابقه بیمه بدهند؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای سال های گذشته نمیتوان حق بیمه پرداخت کرد.
      تنها راهی که میتوان برای این دوره اقدام کرد این است که فردی در آن زمان از طرف محل کار شما بیمه شده باشد و شما از بابت این موضوع به اداره کار مراجعه کنید و به صورت قانونی این مورد را دنبال کنید که این امر معمولا مراحل اداری و دوندگی فراوانی دارد و فقط در صورتی که از صحت گفته خود مطمئن باشید توصیه میکنیم از این طریق اقدام کنید.

  165. ندا

    سلام من الان حدود ۹ سال سابقه بیمه دارم و ۳۲ ساله هستم میخوام برای بازنشستگی زنان خانه دار اقدام کنم
    چه راهی بهتره؟من از الان شروع به پرداخت حق بیمه کنم تا سن ۵۵ سالگی میشه حدود ۳۰ سال سابقه یعنی حق پرداختی من هم طبق ۳۰ سال کامل پرداخت میشه؟؟؟
    با فقط ۲۰ سال ملاکه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار هم به سن بستگی و هم به سابقه بیمه.
      اما با توجه به شرایط ما حداقل سن بازنشستگی ۵۵ سال و حداقل سابقه ۲۰ سال می‌باشد که در این صورت با حداقل حقوق بازنشسته خواهید شد.
      البته در سن ۵۵ سالگی شما به سابقه ۲۷ سال خواهید رسید و حقوق شما بر اساس سابقه بیمه ۲ سال پایانی محاسبه خواهد شد.

  166. شایان

    سلام وقتتون بخیر
    من تیرماه سال ۹۷ سرباز شدم و تا آخر سال ۹۸ بیمه نیروهای مسلح بودم ، از اردیبهشت ۹۹ بیمه مشاغل آزاد ۱۲ درصد گرفتم و تا الان دارم پرداخت میکنم..بعد تمام شدن خدمتم چون جای دولتی مشغول نشدم مجبور شدم کار آزاد داشته باشم و بیمه مشاغل ازاد بدون دفترچه بگیرم..حالا سوال من اینه که آیا در شرکتی مشغول به کار بشم و بعد از چند سال بخوام بازنشسته بشم ، این مدتی رو که بیمه مشاغل آزاد بودم رو میتونم به سابقم اضافه کنم یا نه؟
    سپاس

    1. بیمه بازار

      سلام
      در ابتدا باید گفت می‌توانید با داشتن حداقل ۲۴ ماه سابقه بیمه، مدت زمان خدمت سربازی خود را نیز به سابقه بیمه اضافه کنید.
      در مورد سوال اصلی نیز باید گفت بله تمام سوابق شما در پرونده بیمه ای شما موجود است و در صورتی که در کارگاهی مشغول به کار شوید،سابقه بیمه شما در ادامه سابقه قبلی محاسبه خواهد شد.

  167. گزمه

    سلام.من الان تحت پوشش بیمه پدرم هستم الان مبخوام خودم رو بیمه خویش فرما کنم آبا میتونم از سابقه بیمه قبلی استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      سلام
      تحت تکفل بودن شما در بیمه به معنای امکان استفاده از پوشش های درمانی بوده و برای شما سابقه محاسبه نمی‌شود.
      در صورت شروع بیمه خویش‌فرما، سابقه‌ای بابت بیمه پدر در پرونده شما وجود نخواهد داشت و از روز شروع قرارداد خویش‌فرما برای شما سابقه منظور می‌گردد.

  168. رویا

    سلام.من چهل سالمه.و اگر خودمو بیمه زنان خانه دار کنم.تا سن ۵۵ سالگی پونزده سال پرداخت کردم.چطور میتونم قبل از رسیدن به پنجاه و پنح سالگی سابقه م رو به سی سال برسونم که درآینده حداکثر حقوق رو دریافت کنم

    1. بیمه بازار

      سلام
      حقوق بازنشستگی ارتباطی به سال‌های پرداخت حق بیمه ندارد.
      این مبلغ براساس حق بیمه پرداخت شده در ۲ سال آخر پرداخت بیمه محاسبه می‌شود.
      شما می‌توانید در ۶۰ سالگی با داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شوید.

  169. مهسا

    سلام
    مادر بنده ۴۷سال سن دارند آیا میتوانند خود را بیمه کنند؟و در صورت بیمه شدن و فوت پدرم آیا میتوانند از بیمه پدرم هم علاوه بر بیمه خودشان استفاده کنند؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله ایشان با توجه به اینکه سن کمتر از 50 سال دارند بدون مشکل خاصی میتوانند برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنند.
      استفاده همزمان از 2 حقوق بازنشستگی منعی ندارد و در صورت فوت همسر در صورتی که تحت تکفل ایشان باشند و مجددا ازدواج نکنند میتوانند از حقوق بازنشستگی ایشان هم استفاده کنند.

  170. زهرا

    سلام برای ثبت نام بیمه زنان خانه دار باید قرار داد مشاغل ازاد تکمیل کنیم یا بیمه اختیاری؟؟
    میشه لطفا مراحل ثبت نام رو راهنمایی کنید

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه زنان خانه دار یک نوع مستقل از بیمه خویش فرما برای خانم ها است و قرارداد آن کاملا از بیمه اختیاری و مشاغل آزاد مستقل است.
      برای ثبتنام بیمه زنان خانه دار در صورتی که در گذشته سابقه بیمه داشته اید میتوانید به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و در صورتی که سابقه نداشته اید باید حضوری به شعب و یا کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  171. Ansari

    سلام
    خانم من 15سال بیمه خانه داری دارد می تونه 5سال بعدی را از کارگاهی بیمه رد کنه وبا42سال سن و20سال سابقه بازنشسته بشود.

    1. بیمه بازار

      سلام
      قانون بازنشستگی با 42 سال سن و 20 سال سابقه فقط مختص خانم هایی است که تمام 20 سال را در کارگاه ها بوده و بیمه اجباری داشته باشند در غیر اینصورت این مورد مشمول سوابق تلفیقی (اجباری و زنان خانه دار و اختیاری) نمیباشد و حداقل 20 سال سابقه و 55 سال سن ملاک بازنشستگی ایشان است.

  172. محسن

    اصلاح میکنم. زیر 200,000 تومان حق بیمه خودم بود.
    برای مادرم حدودا 330,000 تومان هست که همین اردیبهشت پرداخت کردن. یعنی چند درصد میشه؟؟؟ 12، 14 یا 18؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      ایشان میتواندد با پرداخت باقی سال های باقی مانده خود نسبت به دریافت مستمری به صورت ماهانه اطمینان حاصل نمایند

  173. محسن

    باسلام
    مادرم از سال 90 تا خودِ 95 (6 سال) بیمه قالی بافی بودن. و از 96 تا الان (اردیبهشت 1400) بیمه خانه داری پرداخت میکند. شهریور 1400 سنشون 55 سال تمام میشود و میتواند با 10.5 سال سابقه (10.5 روز مستمری) بازنشسته شود.

    سوال اول: میتواند حق بیمه 9.5 سال دیگر رو پرداخت کند تا 20 سال سابقه کامل شود؟؟؟

    سوال دوم: با سابقه 10.5 سال + پرداخت 9.5 سال دیگر بصورت یکجا و رسیدن به شرط 20 سال سابقه و سن 55 سال تمام، با مستمری کامل 30 روزه بازنشسته میشوند یا همون 20 روز؟

    سوال سوم: فرمول محاسبه مستمری بازنشستگی با شرایط ایشون (فکر میکنم 12% پرداخت میکند چون ماهانه زیر 200,000 تومان پرداخت میکند).

    تشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      ایشان میتواندد با پرداخت باقی سال های باقی مانده خود نسبت به دریافت مستمری به صورت ماهانه اطمینان حاصل نمایند

  174. Zoha

    سلام فرق بیمه بازنشستگی خانه داری تامین اجتماعی با بیمه عمر و بازنشستگی شرکت های خصوصی مثل ملت و… چیه؟ من 30سالمه اگه بخوام 14درصد خودمو بیمه خانه داری کنم تا 30 سال سابقه این مبلغ ثابته یا هرسال اضافه میشه؟ بیمه خانه داری تامین اجتماعی بعد 30 حدودی چقدر بازنشتگی بهم میدن؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی علاوه بر بازنشستگی پوشش درمانی نیز دارد اما حق بیمه آن بر اساس حقوق مصوب سالانه محاسبه میشود و در پایان حقوق بازنشستگی که بر اساس حقوق 2 سال پایانی محاسبه میشود به شما پرداخت میشود.
      در مقابل بیمه عمر بیشتر از جنبه سرمایه گذاری برای سال های بازنشستگی مطرح میشود و حق بیمه را خود شما انتخاب میکنید و در پایان قرارداد مبلغی را یکجا دریافت میکنید.

  175. aram

    سلام و درود
    من 2سال و نیم بیمه بودم ( شاغل در یه کارگاه خصوصی ) بعدش بیکار شدم و 18ماه بیمه بیکاری گرفتم، بعد از یک سال و نیم عدم پرداخت حق بیمه، این بار خودمو بیمه زنان خانه دار کردم، جوری که الان روی سایت سازمان تامین اجتماعی 6سال و6ماه بیمه تلفیقی دارم و احتمالا تا یک سال آینده مهاجرت کنم ، آیا با حدود 7-8سال سابقه بیمه میتوانم درخواست بازنشستگی کنم ؟ یا بازخرید کنم ؟ یا هیچ راهی نداره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه تامین اجتماعی امکان بازخرید ندارد و در صورتی که بخواهید به صورت زودتر از موعد بازنشسته شوید باید حداقل 55 سال سن داشته باشید و در این سن با 10 سال سابقه و 10 روز حقوق بازنشسته شوید در غیر اینصورت سابقه شما به حالت تعلیق خواهد آمد تا زمانی که مجددا بیمه شوید.

  176. Ansari

    سلام خانم من سه سال کار میکرده وبیمه پرداخت می شد برایش وترک کار کرده وده سال بعد خودش را بیمه زنان خانه دار کرده اولا فاصله قبل ازده سال خانه داری را می تونه پرداخت کنه یا نه ثانیا الان که 15 سال بیمه داره می تونه بروه سر کار واز اونجا بیمه برایش رد بشه تا با 20 سال و42 سال سن بازنشست بشوه.ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      خلا سابقه بیمه را فقط در صورت اثبات اشتغال می‌توان پرداخت کرد.
      یکی دیگر از شرایط پر کردن خلا، خرید سابقه ۱۰ ساله در زمان رسیدن به سن بازنشستگی خانم‌ها یعنی ۵۵ سالگی است.
      بازنشستگی با ۲۰ سال و ۴۲ سال سن فقط مخصوص خانم‌هایی است که کل ۲۰ سال را شاغل به کار بوده باشند.

  177. ندا

    سلام
    من ۱۷ سال سابقه بیمه اجباری و ۳۵ سال سن دارم. الان هم بیمه بیکاری دارم. یعنی سه سال هم بیمه بیکاری بهم تعلق گرفته. که سابقه بیمه ام میشه ۲۰ سال شرایط بازنشستگی برای من به چه صورت هست و اینکه اگر جایی مشغول به کار شوم و با ۲۰ سال و ۴۲ سال سن بازنشست بشم. ۲۰ روز حقوق بهم تعلق می گیره یا حقوق کامل؟
    ودر مورد بیمه زنان خانه دار ۵۵ سال سن با ۲۰ سال سابقه حقوق کامل تعلق میگیره یا ۲۰ روز.
    سپاس فراوان

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله امکان استفاده از شرایط بازنشستگی برای شما وجود دارد

  178. مجدی

    سلام من ۴۱ سالمه و تحت پوشش بیمه ی همسرم هستم خودم تا به حال هیچ سابقه ی بیمه ای ندارم آیا من هم میتونم با پرداخت حق بیمه ی زنان خانه دار بازنشست بشم
    اگر میتونم چند سال باید حق بیمه پرداخت کنم و چند سالگی بازنشست میشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت دارا بودن شرط ذیل این امکان وجود دارد
      زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  179. Roya

    سلام من اگه بخوام بیمه زنان خانه دار بشوم دوازده درصد باید چه مقدار پرداخت کنم و اینکه من تحت تکفل بیمه مادرم هستن اگه خدایی نکرده روزی ایشون فوت کنن مستمریش با توجه به اینکه من خودم بیمه کنم به من میرسه یا قطع میشه یعنی من میتونم هم مستمری مادرم بگیرم و هم خودم مستمری خودم بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام
      مبلغ حق بیمه براساس حقوق توافق شده در قرارداد محاسبه می شود و حداقل مبلغی بین 318 تا 329 هزارتومان خواهد بود.
      اما در مورد سوال دوم شما چون بیمه شما اختیاری محسوب میشود با قرارگرفتن تحت پوشش بیمه زنان خانه دار، می توانید همزمان از حقوق بازنشستگی والدین خود در صورت فوت استفاده کنید.

  180. محمدی

    با سلام من حدود 12سال سابقع بیمه داشتم که ترک کار کردم . الان دارم حق بیمه زنان خانه دار و پرداخت میکنم با 20سال سابقه و 42 سال سن میتونم ار حقوق 20روز استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      سلام
      قانون بازنشستگی با 20 سال سابقه و 42 سال سن مشمول افرادی می شود که 20 سال را مشغول به کار بوده باشند.
      برای بازنشستگی پیش از موعد نیز باید حداقل 55 سال سن داشته باشید.

  181. مینا

    سلام
    سن من ۴۰ سال می باشد و در حال حاضر هجده سال سابقه ی بیمه دارم .( ده سال از طرق محل کارم بیمه بودم و هشت سال هم هست که خودم رو بیمه زنان خانه دار کردم ) من تصمیم دارم که در یک شرکتی که قانون کار شاملش می شود مشغول به کار شوم و ادامه ی بیمه ام از طریق این شرکت پرداخت شود. حالا سوال من این است که اگر دو سال در این شرکت کار کنم و بیمه ام رد شود آیا می توانم با بیست سال سابقه و چهل و دو سال سن خودم را بازنشسته کنم؟ ممنون می شوم اگر جواب سوال من را بدهید.

    1. بیمه بازار

      سلام
      قانون بازنشستگی یا 20 سال سابقه و 42 سال سن مشمول افرادی است که 20 سال را مشغول به کار بوده باشند.
      سابقه تلفیقی بیمه خویش فرما و اجباری از این قانون تبعیت نمی کند و باید براساس 20 سال سابقه و 55 سال سن بازنشستگی خود را محاسبه کنید.

  182. طهرانی

    سلام امکانش هست من بیمه با ۱۲یا ۱۴ درصد را به ۱۸ درصد تغییر بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله امکان تغییر در قرارداد بیمه وجود دارد.
      فقط برای تغییر وضعیت بیمه به قرارداد 18% لازم است تا معاینات پزشکی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می شود را انجام دهید.

  183. سمیه طلعتی

    سلام
    من ۲۸ سالمه .در سن ۴۸ سالگی با پرداخت ۲۰ سال بیمه زنان خانه دار میتوانم بازنشسته شوم؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بازنشستگی بیمه زنان خانه دار با 20 سال سابقه و 55 سال سن امکان پذیر است.
      بازنشستگی پیش از موعد برای شما امکان پذیر نیست و برای بازنشستگی باید حتما به سن 55 برسید.

  184. سمیه طلعتی

    سلام خسته نباشید
    دفترچه خدمات درمانی شامل بیمه زنان خانه دار ۱۴ درصد میشود؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      تفاوت درصدهای حق بیمه در تعهدات شرکت بیمه نسبت به فرد بیمه شده است.
      پوشش درمانی بیمه تامین اجتماعی یکی از تعهدات این شرکت است و با پرداخت حق بیمه 18% و هزینه سرانه درمان امکان پذیر است.

  185. زهرا

    سوال دیگه اینکه
    خواهر من 12 درصد واریز میکنه
    آیا بعدا حقوق 12 درصد خواهرم و 18 درصد من اختلاف دارند ؟ یا یکسانه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      همانطور که گفتیم تفاوت درصد ها در حق بیمه به تعهدات شرکت بیمه به شما مربوط می شود.
      حقوق بازنشستگی براساس حق بیمه پرداختی در 2 سال پایانی محاسبه می شود و در صورتی که از حداقل حقوق آن سال کمتر باشد، حقوق پایه آن سال به شما پرداخت خواهد شد.

  186. زهرا

    سلام
    من بیمه خانه داری 18 درصد واریز می کنم
    و مجردم
    ایا در صورت خدای نکرده فوت من بیمه شامل خانواده ام و یا از کار افتادگی ، بیمه شامل خودم می شه یا نه ؟
    ایا 12 درصد واریز کنم بهتر نیس چون مجردم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      تفاوت حق بیمه 18% و 12% در میزان تعهدات شرکت بیمه است.
      با توجه به اینکه شما از بیمه زنان خانه دار استفاده می کنید و در کارگاهی شاغل نیستید، ازکارافتادگی شامل حال شما نمی شود.
      اما در صورت فوت، حقوق بیمه شده به افراد تحت تکفل او پرداخت می شود.

  187. حسینی

    سلام.من دانشجو هستم.خواستم بدونم بیمه دانشجویی بر بیمه زنان خانه دار چه مزیتی داره؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه زنان خانه دار یکی از انواع بیمه های خویش فرما برای خانم ها است که علاوه بر دریافت بازنشستگی، می توانید از پوشش های درمانی آن نیز استفاده کنید.
      اما بیمه های دانشجویی معمولا بیمه های حوادث هستند و برای اتفاقاتی ممکن در دوران دانشجویی و توسط خود دانشگاه ها انجام می شود و شامل حقوق بازنشستگی و پوشش های درمانی نیستند.

  188. زهرا

    سلام ، من متولد 59 هستم و هم اکنون 41 سالمه . حدودا 13/5 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم .اگر بیمه زنان خانه دار بشم و 6/5 سال دیگه حق بیمه واریز کنم با قانون 42 سال سن و 20 سال سابقه
    ، به من حقوق بازنشتگی تعلق میگیره ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      در قانون بازنشستگی زنان با 42 سال سن و 20 سال سابقه فقط برای مشمولان قانون کار امکان پذیر است.
      در صورتی که بخواهید با شرایط بیمه زنان خانه دار بازنشسته شوید، در سن 55 سالگی و حداقل 20 سال سابقه بیمه بازنشستگی امکان پذیر است.

  189. پردیس

    میخاستم در مورد تفاوت حق بیمه های ۱۲-۱۴-۱۸ درصد زنان خانه دار بپرسم که مقدار حقوق موقع بازنشستگی فرق داره باهم؟؟؟
    سا تفاوتشان برمیگرده به ازکار افتادگی و مستمری به بازمانده فقط

    1. بیمه بازار

      سلام
      حقوق بازنشستگی براساس حقوق وارد شده در لیست بیمه در ۲ سال آخر محاسبه می‌شود و اگر این مبلغ از پایه حقوق پایین‌تر باشد، حقوق پایه آن سال به فرد پرداخت خواهد شد.
      تفاوت درصدهای حق بیمه به تعهدات شرکت بیمه مانند فوت و از کارافتادگی و سرانه درمان بستگی دارد و بر روی حقوق بازنشستگی تاثیری ندارد.

  190. پردیس

    میخاستم در مورد تفاوت بیمه زنان خانه دار ۱۲-۱۴-۱۸ درصد بپرسم که مقدار پایه حقوق موقع بازنشستگی فرق داره؟؟؟
    یا فقط تفاوتشان برمیگرده به از کار افتادگی و رسیدن مستمری به بازمانده

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله میزان مستمری نیز در پایان دوران بازنشستگی متفاوت است

  191. سهیلا

    سلام‌من ۴۹ سالمه ودوازده سال بیمه خانه داری پرداخت کردم ولی متاسفانه براثر کرونا تاثیراتی رو بدنم گذاشته که دکتر امکان کار کردن پشت فرمون نشستن و ورزش هم ممنوع کرده ایا من الان میتونم از کارافتادگی بگیرم،

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید درخواست خود را به بیمه تامین اجتماعی اعلام نمایید تا در صورت تایید ازین خدمات بهره مند شوید

  192. زینب روحانی

    سلام من متولد ۱۳۶۵ هستم و از سال ۸۸ تا الان تقریبا ۹ سال برام از طرف شرکتهایی که کار کردم بیمه رد شده حالا میخوام خودم ادامه بدم من چه زمانی به بازنشستگی می رسم و الان مبلغ بیمه برای پرداخت در سال ۱۴۰۰ چقدر هست؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای تکمیل سوابق بیمه شما باید 21 سال دیگر در مشاغل عادی سابقه بیمه رد شود که معادل 7 درصد حقوق پایه شما به اضافه بن مسکن و حق کارگری می باشد

  193. سعید

    با سلام
    من یک کسب و کار اینترنتی دارم و با کسب کد کارگاهی میتونم خانواده یا نیروهام رو هم بیمه کنم
    الان سوالم این هست که همسرم رو از طریق کسب و کار خودم بیمه کنم یا بیمه زنان خانه دار؟ کدوم مناسب تره
    توضیحات: همسرم قبلا از طریق محل کارشون 5 سال سابقه بیمه دارن ولی الان بیمه براشون رد نمیشه

    1. بیمه بازار

      سلام
      در هر دو صورت شما می توانید همسر خود را بیمه کنید که در برخی پوشش های درمانی و حق بیمه تفاوت هایی دارند.
      اما با توجه به اینکه همسر شما سابقه بیمه اجباری از محل کار قبلی خود دارند، در صورتی که توسط کارگاه بیمه شوند می توانند از شرایط بازنشستگی با مزایای قانون کار (20 سال سابقه و 42 سال سن) بهره مند شوند.

  194. م

    سلام ، مادر من بیمه کرده بود خودشو بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار ۱۸ درصد، الان بازنشسته شده ، الان باید چقدر ماهیانه بهش بیمه بازنشستگی پرداخت کنند؟ فعلا یک میلیون و صد هزار پرداخت کردن بهش ولی گفتند اشتباه محاسبه شده و کمترپرداخت کردن

    1. بیمه بازار

      سلام
      حقوق بازنشستگی براساس حقوق وارد شده در لیست بیمه در 2 سال آخر محاسبه می شود.
      در صورتی که این مبلغ از حداقل حقوق پایه در سال کمتر باشد، این مبلغ به عنوان حقوق بازنشستگی واریز خواهد شد.
      حداقل حقوق پرداختی در سال 1400 در حدود 2 میلیون و 655 هزار تومان خواهد بود.

  195. رها س

    سلام وقت بخير من ٣٧ سال دارم و تا الان با توجه به بيمه مرخصي زايمان و بيمه بيكاري حدود ١٢ سال و سه ماه بيمه دارم تا چه زماني و چه سني بايد بيمه زنان خانه دار پرداخت كنم كه شامل بازنشستگي بشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس سوابق شما باید حداقل از 20 سال سابقه بیمه ای برخوردار باشید تا این امکان در صورت داشتن باقی شرایط برای شما فراهم شود

  196. پردیس

    سلام بین درصد های مختلف ریختن پرداخت حق بیمه ۱۲-۱۴-۱۸ درصد از نظر پایه حقوق دریافتی در هنگام بازنشستگی تفاوت وجود داره؟؟؟ یا فقط تفاوت از نظر مستمری به بازمانده و… است ممنون میشم بهم بگین

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس میزان پرداخت شما نیز تفاوت هایی در مستمری در پایان دوره بازنشستگی شما ایجاد میشود

  197. حمیده

    سلام…من ۳۱ سالمه و میخوام بیمه زنان خانه دار بشم…حداقل و حداکثر حقوقی که میتونم بگیرم بعد از چندسالگیم میشه؟؟؟ ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حق بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:
      حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = مبلغ حق بیمه برای یک ماه
      البته زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۱۸ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند.

  198. آسنا

    سلام من بیست وسه سالمه ویه فرزند دارم همسرم هم درقید حیاته وتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی هستیم
    بااین شرایط من میتونم باز خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم؟منعی نداره؟الان هزینه وشرایطش چطور هست؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  199. زهرا

    سلام خسته نباشید من 36 سالمه و 9سال سابقه بیمه دارم که فقط 2ساله بیمه خانه دار واریز میکنم بقیه اش اجباری بوده میتونم ادامه بدم و وقتی به سن 45 رسیدم دو سال اخر و شاغل شم و اجباری بیمه شم و با 20سال و 47 سال سن بازنشسته شم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان برای شما وجود دارد ولی در صورت تجمیع سوابق بهتر است با تماس سامانه تامین اجتماعی شرایط بازنشستگی خود را با توجه به گروه شغلی خود استعلام بگیرید

  200. رضا

    با 12 سال پرداخت حق بیمه چطور میتوان بازنشسته شد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه بیکاری خود را محاسبه نمایید

  201. مهتاب

    من ۲۴ سالمه و امسال خودمو بیمه خویش فرما کردم میخواستم ببینم با ۲۰ سال سابقه بیمه خانه داری که میشه ۴۴ سال بهم حقوق بازنشستگی تعلق می‌گیرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی با بیمه زنان خانه دار حتما باید حداقل ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن داشت.
      شرط دیگر رسیدن به ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن است.
      با توجه به شرایط، شما در سن ۵۴ سالگی و ۳۰ سال سابقه با حداکثر حقوق بازنشستگی بازنشسته می‌شوید.

  202. مهتاب

    من ۲۴ سالمه و امسال خودمو بیمه خویش فرما کردم میخواستم ببینم با ۲۰ سال سابقه بیمه خانه داری که میشه ۴۴ سال بهم حقوق بازنشستگی تعلق می‌گیرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن 20 سال سابقه بیمه ای این امکان وجود دارد بعد از 45 سالگی از مزایای بازنشستگی بهره مند شوید

  203. علی نظم آبادی

    سلام آیا خانم ها با 12 سال حق بیمه پرداختی از سوی شرکت و 8 سال بیمه زنان خانه دار می توانند از قانون بازنشستگی با سن 42 سال و 20 سال سابقه استفاده نمایند و بازنشسته شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      خیر اگر با بیمه زنان خانه دار بازنشسته شوند مشمول قانون کار نخواهند بود.
      بازنشستگی با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه کار فقط برای مشمولین قانون کار است یعنی کسانی که توسط کارفرما بیمه شوند.

  204. الهام

    سلام
    شوهر من ایشاله طی ده سال آینده بازنشسته میشه و حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی خواهد گرفت
    و من هم برای خودم دارم بیمه رد میکنم که ایشاله حقوق بازنشستگی نصیبم بشه الان نزدیک به 9 ساله که دارم که حق بیمه رد میکنم
    چون هر دو بیمه ها مون تامین اجتماعی هست در چه صورتی ممکنه حقوق همسرم به من نرسه
    میشه توصیح بدید آخه خوندم که یجا میگفت اگر همسر خدایی نکرده فوت بشه چون منم دارم حقوق بازنشستگی میگیرم دیگه حقوق شوهر قطع میشه درسته؟؟؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      حقوق بازنشستگی همسر در صورت فوت، به افراد تحت تکفل او منتقل خواهد شد.
      افراد تحت تکفل شامل: همسر (در صورتی که ازدواج مجدد نکند)، فرزندان پسر قبل از سن 18 سالگی و فرزندان دختر در صورتی که ازدواج نکنند.
      تنها در شرایطی حقوق به شما تعلق نخواهد گرفت که دوباره ازدواج کنید.

  205. ترمه

    من برای پرداخت اینترنتی مشکل دارم،چجوری میتونم از طریق عابر بانک پرداخت کنم؟
    یا اینکه توضیح بدین مشکل چیه،من همیشه اینترنتی پرداخت میکردم.الان دریافت برگ پرداخت رو که میزنم و ۳ماه رو انتخاب میکنم ارور میده،حتی از ۱ تا ۴ ماه هم ارور میده

    1. بیمه بازار

      سلام
      علاوه بر امکان پرداخت اینترنتی شما میتوانید به یکی از خودپردازهای بانک رفاه، ملی، صادرات و یا تجارت مراجعه کنید و با انتخاب گزینه سایر خدمات و سرویس ها، پرداخت حق بیمه را انتخاب کنید.
      برای پرداخت حق بیمه باید شناسه برگ پرداخت و مبلغ حق بیمه را حتما دقیق وارد کنید.

  206. کتایون نصر

    سلام روزتون بخیر ببخشید من ۴۳ ساله هستم تا چند سال باید بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم که بیشترین حقوق رو بعدا دریافت کنم ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      همانطور که گفته شد حقوق بازنشستگی به سن افراد و میزان سابقه افراد بستگی دارد.
      با توجه به سن، اگر شما تا 55 سالگی 12 سال حق بیمه پرداخت کنید در ادامه میتوانید حق بیمه فاصله 12 سال تا 20 سال را که 8 سال میشود، یکجا پرداخت کنید و با حداقل حقوق بازنشسته شوید.
      در غیر اینصورت شما تا 30 سال میتوانید حق بیمه پرداخت کنید و با حداکثر حقوق بازنشسته شوید.

  207. مهشید

    سلام روزتون بخیر ببخشید من ۴۳ ساله هستم تا چند سال باید بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم که بیشترین حقوق رو بعدا دریافت کنم ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  208. علی

    سلام، خسته نباشید آیا خانوم های خانه دار که مشکل اعصاب و روان پیدا مکنن، از کار افتادگی بهشون تعلق می‌گیرد؟ ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام
      در صورتی که زنان خانه دار بیشترین حق بیمه (18%) را پرداخت کنند پوشش از کار افتادگی هم شامل حال آن ها می شود.
      برای بررسی شرایط از کارافتادگی باید پرونده بیمه شده و میزان بیماری وی در کمیسیون پزشکی بررسی شود.

  209. زنگنه

    سلام وقت بخیر من 24 سالمه میخواستم خودمو بیمه زنان خانه دار کنم سوالم اینه که اگه بعدا شاغل بشم تکلیف بیمم چطوری میشه

    1. بیمه بازار

      سلام
      شما می‌توانید حق بیمه زنان خانه‌دار را پرداخت کنید و هر زمان که شاغل شوید، بیمه اجباری برای شما دایر می‌شود.
      بیمه اجباری در ادامه سابقه بیمه زنان خانه‌دار برای شما محاسبه خواهد شد و هر زمان که بخواهید می‌توانید در صورت ترک کار ادامه بیمه زنان خانه‌دار را پرداخت کنید.
      ملاک بازنشستگی مجموع سوابق بیمه‌ای شما خواهد بود.

  210. پرستو

    سلام زیر50سال دارم می خواهم بیمه زنان خانه دارشوم ضمن اینکه دو بیماری خاص هم دارم راهنمایی بفرمایید کدام یک ازانواع 12,14یا18درصدراانتخاب نمایم

    1. بیمه بازار

      سلام
      با توجه به اینکه احتمالا مراجعات شما برای امور درمانی نسبت به سایرین بیشتر است، پیشنهاد می‌شود حق بیمه ۱۸٪ را پرداخت کنید.
      چرا که در این نوع از حق بیمه علاوه بازنشستگی از کار افتادگی و پوشش درمانی هم وجود دارد.

  211. پرستو

    سلام زیر50سال دارم می خواهم بیمه زنان خانه دارشوم ضمن اینکه دو بیماری خاص هم دارم راهنمایی بفرمایید کدام یک ازانواع 12,14یا18درصدراانتخاب نمایم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است طرح 18 درصد را با توجه به مزایایی که دارد انتخاب نمایید

  212. زرین خانی

    سلام من از سن١٩سالم بود كه قاليبافي ثبت نام كردم
    ٥سال بيمه ريختم٦سال هم خانه داري هر٢تا٢٠سال بازنشته ميشه
    بااين شرايط در سن٣٩ اتمام ريختن حق بيمه من ميباشد
    حال بايد تا٥٥ سال كه بشم بريزم ياتا سن٥٥ حقوق داشته٢باشم وحق بيمه بريزم تابشم٥٥ اون موقع بازنشسته بشم حقوق داشته باشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بهتر است تا 55 سالگق حق بیمه واریز شود تا شامل کامل ترین مستمری شوید

  213. Sara

    سلام من ۲۹ سالمه ومجردم و مستمری پدرم رو که فوت کرده از صندوق بازنشستگان کشوری دریافت میکنم میخواستم بدونم درصورتی که ازدواج نکنم اگه خودمو بیمه زنان خانه دار کنم بعد از بازنشستگی میتونم از هردو صندوق حقوق بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خیر
      تنها میشود از یکی شرایط مستمری استفاده کرد

  214. سمیه

    سلام وقت بخیر.من ۳۰ ساله هستم متاهل.الان یک ساله بیمه زنان خانه دار واریز میکنم تا ۵۵ سالگیم حدود ۲۶ سال میشه پرداخت بیمه من.واریز بیمه هم براساس همین ۲۶ سال هست یا براساس ۲۰ سال پرداخت میشه؟ میتونم ۲۰ سال رو بدون وقفه واریز کنم یعنی تا سن ۴۹ سالگی و دیگه پول واریز نکنم و با ۲۰ سال بازنشسته بشم؟ ممنون از راهنماییتون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مستمری باید سابقه 20 سال پرداخت حق بیمه و 55 سال سن داشت

  215. النا

    سلام وقت بخیر من بیمه خانه داری بکنم میتوانم از بیمارستان درمانگاه تامین اجتماعی استفاده کنم رایگان یا ن برای زایمان ایناهم بگید چطوریه خیلی ممنون میشم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شرایط ذیل مواردی است که در صورت داشتن بیمه خانه داری میتوانید از آن استفاده کنید
      بیمه از کار افتادگی
      فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن ( البته در صورتی که در قرارداد این مسئله قید شده باشد
      بهره مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قراردا
      استفاده از دفترچه درمانی (در صورت واریز کردن حق سرانه درمان)

  216. لیلا

    سلام خانمی هستم ۴۲سال ازسال ۹۳بیمه خانم خانه دارشدم درمانی رو هم پرداخت کردم سوالم اینه که بیمه درمانیم تکمیلیه؟؟واگر ک تکمیلی هست الان میتونم ب عنوان تکمیلی ازش استفاده کنم؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت پرداخت حق بیمه درمانی ،شما دارای بیمه درمان پایه هستید و برای تهیه بیمه تکمیلی باید به صورت جداگانه اقدام نمایید

  217. آمنه

    سلام من ۶ ماهه بیمه ۱۲ درصد زنان خانوار کردم اگر بخواهم به ۱۴ درصد ارتقا بدهم باید چکار کنم آیا غیر حضوری هم امکانپذیر است

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما باید با مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی درخواست خود را اعلام نمایید تا این مورد بعد از گذران فرایند اداری اعمال شود

  218. سهیلا براقی

    سلام من تو سن سی سالگی هفت سال سابقه بیمه دارم البته یه سال کار فرما پرداخت نکرداگه پرداخت میکرد الان هشت سال میشد و من می‌خوام قسط ببندم و خودم اون یه سال رو پرداخت کنم پس میشه هشت سال.سوال من این هست که من تا سن ۵۵سالگی ۳۳سال باید بیمه پرداخت کنم تا بازنشسته بشم.نمیشه زودتر از ۵۵سالگی بازنشسته بشم.یا نمیشه جلو جلو و زودتر پرداخت کرد که زود تر بازنشسته شد.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      برای داشتن بازنشتگی حداقل باید 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشت که در صورت تایید مراجع ذیربط شما بازنشسته شوید

  219. کریمی

    با سلام وقت بخیر حقوق یه خانم خانه دار براساس سال ۹۹ چقدر ماهینه میشه و چه ایتم حقوقی درنظر گرفته شده براشون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حق بیمه زنان خانه دار در سال 1399با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:

      حداقل دستمزد روزانه در سال 1399 به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = مبلغ حق بیمه برای یک ماه

      البته زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۱۸ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند.

  220. احسانی

    سلام وقت بخیر
    من از اتباع هستم.خانمم برای زایمان بیمه زنان خانه دار ثبت نام کرده و کارمند بیمه گفته برای اینکه از این بیمه بتونی استفاده کنی باید 60روز از تازیخ ثب بیمه گذشته باشه.اما زودتر زایمان کرد و 15روز از تازیخ ثبت بیمه ش گذشته بود و نتونستیم از بیمه استفاده کنیم
    حالا نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانه و هزنیه ش خیلی بالاست.ایا راهی وجود داره تا بشه هزینه نوزاد و از طریقه بیمه مادرش پرداخت کرد؟
    من خودم بیمه ایی ندارم
    ممون میشم جواب بدید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله در صورتی که مدارک مربوط به بیمه ارائه شود امکان این مورد برای شما وجود دارد

  221. لیلا

    باسلام من ده ساله بیمه خانه داری بانرخ ۱۲ درصد پرداخت کردم.میشه از این به بعد بانرخ ۱۴ درصد پرداخت کنم.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله میتوانید با درخواست نسبت به این تغییر با مراجعه به کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهید

  222. Roza

    با سلام . حداقل پرداختی در ماه چقدر است؟ و حداکثرش؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      حق بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:
      حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = مبلغ حق بیمه برای یک ماه
      البته زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۱۸ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند.

  223. زهرا

    سلام ، من 5 سال و نیم بیمه اجباری بودم بعدش بیکار شدم الان خودمو بیمه 12 درصد کردم . الان میخوام خودمو 14 یا 18 در صد بیمه کنم آیا حقوق ماهانه هم به من میدن تا قبل بازنشستگی؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید نسبت به تغییر درصد با مراجعه به کارگزاری ها اقدام نمایید و در جریان باشید که تا زمان بازنشستگی مستمری به شما تعلق نخواهد گرفت

  224. ساناز

    سلام خسته نباشید من 29سالمه و امروز خودم رو بیمه خانه دار کردم میخواستم بدونم اگه تا قبل بازنشیتگی دیگه نتونم بیمه رو پرداخت کنم این چند سال بیمه ای ک ریختم هیچ میشه یا سنوات تعلق میگیره و همچنین بعد بازنشستگی فقط حقوق ماهیانه دریافت میکنم یا سنوات این چند سال هم تعلق میگیره.ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  225. ندا

    سلام
    من 44 سالمه و 16 سال سابقه بیمه دارم- 13 سال اجباری و 3 سال هست که بیمه زنان خانه دار هستم. توشرایط بازنشستگی نوشته 20 سال سابقه با 42 سال سن. یعنی من 4 سال دیگه میتونم بازنشسته بشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان برای شما فراهم خواهد بود

  226. الیف

    با سلام وقت بخیر ، بنده سوالی داشتم و پیشاپیش ممنونم از حوصله شما در پاسخگویی به سوالات. من سایت رو خوندم منتهی متوجه نشدم درصورت پرداخت 18 درصد یا غیره، مبلغ دریافتی ماهانه حقوق چه میزان هست، برای دوازده درصد نوشته بودید حداقل حقوق، روش محاسبه اش چطوری هست.
    سوال بعدیم این هست که بنده تا به حال سابقه بیمه شخصی نداشتم، اما بیمه پدرم هستم. الان اگر بخوام خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم، بیمه پدرم میشه سابقه بیمه حساب بشه یا خیر،
    سوال بعدیم اینکه آیا فقط درصورت سن 55 سال هست که میشه الباقی حق بیمه تا 20 سال سابقه رو یکجا پرداخت کرد ؟ و الان من 35 سالمه تا 55 سالگی میشه 20 سال، اگر از الان حق بیمه زنان خانه دار بریزم سابقه سالانه همینطوری حساب میشه، یا نه اینجوری هست که از چند وقت بعد مثلا یک سال بعدش حساب میشه؟
    با سپاس

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  227. اعظم

    سلام میخواستم بپرسم سن من 37 سالمه بیمه خانه داربرای این سن مناسبه انجام بدم؟همسرم 22 سال بیمه تامین اجتماعی بوده حالا فعلا صرف نظرکرده پرداخت نمیکنه نمیتونیم از دفترچه تامین اجتماعی برای درمان استفاده کنم .بنظرشما با این بیمه خانه دار فرزندام و خودم از دفترچه بیمه درمان خانه دار میتونیم استفاده کنیم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت پرداخت حق بیمه مازاد میتوانید از خدمات بیمه تامین اجتماعی مربوط به بیمه پایه استفاده نمایید

  228. فروتن

    سلام روزتون بخیر من خانه دار هستم و ۶۰ ساله تابحال هیچ بیمه ای بجز بیمه سلامت نداشتم خواستم بدونم اگر بخواهم بیمه زنان خانه دار عضو بشم شرایط به چه صورتی هست؟ ایا امکان داره ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  229. شیدا اسماعیلی

    سلام من ۳۶ سال سن دارم و الان ۴ سال سابقه پرداحت حق بیمه زنان خانه دار دارم هنگام عقد قرارداد به من گفتن میتونم با ۱۰ سال سابقه واریز و نصف حقوق بازنشسته شم و شرایط سنی لازم نداره این موضوع صحت داره ممنون از راهنماییتون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان وجود دارد ولی فقط معادل حقوق یک سوم ماه مستمری تعلق میگیرد

  230. بیگی

    با سلام
    من متولد 1 فروردین ۱۳۴۹ هستم . ایا میتوانم از بیمه زنان خانه دار استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل میتوانید نسبت دریافت بیمه زنان خانه دار اقدام نمایید
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  231. نرگس

    سلام خسته نباشیدمن ۵۰سال دارم و بیمه زنان خانه دار هستم که ۲۰سال سابقه دارم حالا سوال من این است که من حداقل چند ماه سابقه پرداخت بیمه اجباری داشته باشم تا بتونم بازنشسته بشم؟من میخوام زودتر از ۵۵سالگی بازنشسته بشم؟ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما در حال حاضر میتوانید نسبت به دریافت مستمری خود اقدامات لازمه را انجام دهید تا در صورت تایید مستمری خود را دریافت نمایید

  232. سیمین

    من35سالمه اگر بیمه زنان خانه‌دار بشم،در چند سالگی مستمری دریافت میکنم و اینکه اگر قبل55سالگی فوت کنم به فرزندم تعلق میگیره

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل میتوانید نسبت دریافت بیمه زنان خانه دار اقدام نمایید
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  233. محبوبه کریم زاده

    سلام زمان بازنشستگی بیمه زنان خانه دار، میزان حقوق بازنشستگی براساس چه فرمولی محاسبه می‌شود، ومن چهل سالمه با دوسال سابقه بیمه، اینطور که شما میگید 55 سالگی با بیست روز کاری میتونم بازنشسته شم، با چه مبلغی یعنی بر پایه چه معادله ای؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      معادل دستمزد روزانه اعلام شده در هر سال ضرب در تعداد روزهای اعلامی
      نتیجه این محاسبات مبنای حقوق شما واقع میگردد

  234. افشار

    با سلام خانمی ۴۵ ساله هستم با ۱۹ سال سابقه بیمه زنان خانه دار. سال آینده که ۲۰ سال سابقه مبشم میتونم بازنشسته بشم؟ اگر نمیشه و من نخوام دیگه ادامه بیمه رو پرداخت کنم تکلیف این ۲۰ سال که پرداخت کردم چی میشه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس موازد بازنشستگی باید حداقل افراد 50 سال سن و 20 سال سابقه بیمه داشته باشید تا شامل مستمری بازنشستگی شوید

  235. مریم

    با سلام و وقت بخیر .
    من ۷ سال سابقه کار و بیمه دارم و بعد از اون هم ۱۰ سال خودم حق بیمه(زنان خانه دار) پرداخت کردم والان ۳۹ سالمه ،میخوام بدونم با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن میتونم خودمو بازنشست کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      براساس موازد بازنشستگی باید حداقل افراد 50 سال سن و 20 سال سابقه بیمه داشته باشید تا شامل مستمری بازنشستگی شوید

  236. sahand

    سلام ببخشید من یک سال هست در شرکت کار میکنه و بیمه هستم 24 سالمه ولی میخوام از بیمه خانه دار استفاده کنم شرایط برای پرداخت این بیمه چی هست ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد

  237. صحرا

    با سلام سوالم این بود که من الان 30سالمه واز الان بیمه زنان خانه دارو بریزم بعد از سن بازنشستگی چقدر ماهیانه بهم پرداخت میشه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  238. زهرا

    با سلام بنده مدرک ارایشگری دارم از اداره ی فنی و حرفه ای
    آیا بیمه ی زنان شاغل شامل حالم میشه، و ماهیانه چقدر باید پرداخت کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل میتوانید بیمه خویش فرما تهیه نمایید
      متقضایان باید دارای حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه باشند.
      سن متقاضیان بیمه خویش فرما باید بین 18 تا 50 سال (مرد و زن) باشد.
      متثقاضیانی که بالای 55 سال هستند باید در پرداخت حق بیمه، معادل مازاد سنی خود؛ سابقه حق بیمه را بپردازند. به عنوان مثال اگر فردی 60 سال هستید، برای خرید بیمه خویش فرما باید در ابتدا حق بیمه 5 سال را پرداخت کنید.
      فرد بیمه شده باید حتما از اتباع ایران باشد.
      بیمه شدگان باید کد 10 رقمی بیمه تامین اجتماعی را داشته باشند.
      اگر بیمه شدگان یک بار با سازمان تامین اجتماعی، قرار اختیاری منعقد کرده باشند؛ تا سه بار حق انعقاد بیمه اختیاری بدون شرط سنی را خواهند داشت.

  239. بزرگی

    سلام وقت بخیر،
    مادر من از ۴۹ سالگی خودشون رو بیمه ی زنان خانه دار کردن، میخواستم ببینم امکان اینکه حق بیمه ی سالهای باقی مانده رو یکجا پرداخت کنند و زودتر بازنشسته بشن و حقوق دریافت کنند هست؟
    و اکر امکانش هست از حداقل چه سنی و برای چند سال رو میتونند پرداخت کنند؟
    باتشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل میتوانید بیمه خویش فرما تهیه نمایید
      متقضایان باید دارای حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه باشند.
      سن متقاضیان بیمه خویش فرما باید بین 18 تا 50 سال (مرد و زن) باشد.
      متثقاضیانی که بالای 55 سال هستند باید در پرداخت حق بیمه، معادل مازاد سنی خود؛ سابقه حق بیمه را بپردازند. به عنوان مثال اگر فردی 60 سال هستید، برای خرید بیمه خویش فرما باید در ابتدا حق بیمه 5 سال را پرداخت کنید.
      فرد بیمه شده باید حتما از اتباع ایران باشد.
      بیمه شدگان باید کد 10 رقمی بیمه تامین اجتماعی را داشته باشند.
      اگر بیمه شدگان یک بار با سازمان تامین اجتماعی، قرار اختیاری منعقد کرده باشند؛ تا سه بار حق انعقاد بیمه اختیاری بدون شرط سنی را خواهند داشت.

  240. زهرا

    سلام من خانمی متاهل هستم قبل ازدواج بیمه تامین اجتماعی باسرپرستی پدرم بودم الان درصورت درخواست دفترچه درمانی همراه بیمه سال هایی که بیمه بودم هم جزوسابقه ام محسوب میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خیر
      سوابق شما از زمان شروع به پرداخت حق بیمه اجباری یا اختیاری محاسبه میگردد

  241. صدیقه رمضان زاده محمدی

    با عرض سلام
    تو را خدا من را راهنمایی کنید
    به همه جا پیام دادم کسی جوابگو نیست
    من خانمی 52 سال سن دارم شاغل بودم در اثر سختی کار وساعت زیاد کار مریض شدم و
    رماتیسم شدید مفصلی ولوپوس وپوکی شدید استخوان گرفتم وبه پزشک مراجعه کردم
    از سال 1390 از کار افتاده شدم که پز شک های رماتولوژی اوضاع من دیدن گفتن به هیچ عنوان
    دیگه نمی تونی کار کنی و هرچند یک بار به
    کمیسیون پزشکی رفتم ومن را با اوضاع که کار شخصی خودم نمی تونم انجام بدم ردکردن
    الان ناچار با اقتصاد وگرانی داروم که بیمه نیستم
    افتادم توی خونه یک خانم تنها نه کسی رادارم
    که دنبال کارم بره ونه میتونم کمیسون برم
    با هزار بدبختی ازمایش و عکس
    این همه هزینه را میدم میرم کمیسیون
    رد میکنند
    کارفرما هم فقط 10 سال حق بیمه برام رد کرده
    شرکت پیمانکاری ایران خودرو
    دست سیم ماشین با روزی 13 ساعت کارسنگین
    تورا خدا برای رضای خدا به من بگید چه
    کار کنم
    باتشکر

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که از کارافتادگی شما مورد تایید کمیسیون قرار گرفته باشد امکان پیگیری این مورد باید به صورت غیرحضوری برای شما برای پیگیری این موارد وجود داشته باشد

  242. شهناز

    سلام من ۴۹ سالمه میخواستم بیمه زنان خانه دار بشم .چند سال باید بیمه پرداخت کنم و کدوم سطح رو انتخاب کنم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  243. حمیرا

    سلام
    چطور آنلاین ثبت نام کنم لطفا؟
    وب سایتش رو میدید؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با مراجعه سایت بیمه بازار قسمت بیمه عمر نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید

  244. صدیقه

    سلام من 18 سال سابقه بیمه دارم 12 سال اول اجباری ولی 6سال بیمه زنان خانه دار هستم 47 سال هم سنم هست یعنی حتما باید 55 سالم بشه که بازنشسته بشم با 20 سال بازنشسته نمیشم؟ اگر یه جایی مشغول بشم و بیمم رد بشه چی بازم باید 55 بشه سنم تا بازنشسته بشم. ممنو میشم راهنماییم کنید از هر کی میپرسم یه جور جواب میده با تشکر.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شما 55 سال سن داشته باشید و مدت زمان 20 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشید میتوانید نسبت به دریافت مستمری اقدام نمایید

  245. hamideh

    سلام ، آیا در بیمه زنان خانه دار هم که چند ماه پرداخت شده باشد پول بابت هزینه بارداری و استراحت هم پرداخت میشود ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در خصوص مواردی مانند بارداری، بیماری و حوادث، مبلغی به عنوان تعهد پرداخت نخواهد شد.

  246. مهسا

    سلام
    وقت بخیر.
    من یه خانومم که یه سوال دارم؟ اگه بخام با 55 سال سن و 20 سال سابقه بازنشسته بشم، آیا 20روز حقوق بهم پرداخت میشه یا حقوق 30روز کامل؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  247. آتوسا

    سلام ..من بیمه زنان خانه دار دارم اگر بخوام جایی کار کنم میتونم سابقه این سال رو به اون بیمه که کارفرما منو میکنه منتقل کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      مجموع سوابق شما در نظر گرفته خواهد شد و نوع بیمه در سوابق تنها در شش ماه پایانی منجر به بازنشستگی ملاک می باشد

  248. sadr

    سلام. برای عقد قرداد بیمه مشاغل آزاد نرخ 12 درصد (زنان خانه دار) بدون سرانه درمان مراجعه کردم به کارگزاری ، زمان عقد قرارداد برای متصدی خطای همپوشانی رخ داد چون من تحت تکفل مادر هستم ولی تحقیق کرده بودم که مشکلی نداره و من می تونم همزمان هم تحت تکفل مادرم باشم و از خدمات درمانی استفاده کنم و هم برای خودم جداگانه بیمه رد بکنم.
    مادرم در حال پرداخت بیمه اختیاری هست و هنوز بازنشسته نشده . لطفا راهنماییم کنید که باید چیکار بکنم . من می خوام تا زمانی که مجرد هستم هم تحت تکفل مادرم باقی بمونم و هم برای خودم بیمه زنان خانه دار داشته باشم .
    آیا رفع همپوشانی باعث میشه که برای همیشه از تحت تکفل مادرم در بیام.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      طبق قانون باید بیمه اصلی باقی بماند و بیمه شده تبعی یا فرعی قطع شود
      طبق قانون جدید امکان همپوشانی تنها با کسب مجوز های لازم امکان پذیر است

  249. فریبا مجیدی

    سلام من متولد ۶۴ و۳۵ سال دارم .اگر امسال بیمه زنان خانه دار رو بریزم چند سال دیگه بازنشست میشم و چقدر حقوق دریافت میکنم ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این موضوع از نظر ثبت مدارک و فرایند های آتی آن امکان پذیر است و منوط به تایید کارشناسان می باشد

  250. مرضیه

    سلام وقت بخیر خانم ۴۸ساله هستم خانه دار و متاهل(شوهرمعتادوبیکارباهشت سال سابقه بیمه) حدودچهارساله بیمه ایران هستم میتونم الان بیمه زنان خانه دار بشوم؟خواهشا برای داشتن بازنشستگی وگرفتن مستمری درمورد هزینه وشرایط بیمه زنان خانه دار راهنماییم کنید

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  251. زهرا میرزایی ولدی

    من متولد 1341 هستم، آیا میتوانم بیمه زنان خانه دار بشوم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  252. ربابه

    سلام من خانه دارم متولد ۱۳۴۹ آیا میتوانم بیمه زنان خانه دار ثبت نام کنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای۳۰ سال سابقه هستند
      خانم هایی که سن ۵۵ سال را دارد و حداقل ۲۰ سال سابقه دارند
      افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
      خانم هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
      خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
      داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
      داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال می توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
      خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر ده سال با پرداخت حق بیمه سال های باقی‌مانده تا ۱۰ سال امکان بازنشستگی شان با دریافت ده روز حقوق وجود دارد. در این شرایط، حقوق بازنشستگی از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

  253. فریبا

    سلام خانمی هستم ۳۶ ساله متاهل هستم میخواستم بپرسم چون بیماری خاص دارم میتونم از بیمه زنان خانه دار استفاده کنم و اینکه بیمه شوهرم براش مشکلی پیش نمیاد اگه بخوام خودم بیمه زنان خانه دار بشم چون خیلی جاها شنیدم که میگن بیمه شوهرت مشکل ایجاد میشه خواستم اگه امکان داره در اینباره اطلاعاتی بدیدو اینکه چقدر بایدهزینه بیمه زنان خانه دار را باید پرداخت کنم ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت دارا بودن شرایط و تایید ثبت نام میتوانید از بیمه زنان خانه دار برخوردار شوید
      نکته دیگر اینکه با بیمه همسر شما تناقضی ایجاد نمیکند

  254. فرحناز

    سلام من ۵۴ سال سن دارم خیلی دلم میخواد بیمه زنان خانه دار بشم آیا میتونم پول بیمه ۴ سال رو یکجا بدم و خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      باید به این نکته توجه داشته باشید که حق بیمه هر خانم خانه دار و حقوق بازنشستگی هر یک از آن ها یکی نیست و بستگی به شرایط مختلف دارد. اصلی ترین مسئله در این راستا درصد حق بیمه پرداختی شما در حین قرارداد می باشد که به صورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد می باشد که به ترتیب حقوق بازنشستگی آن ها بسته به شرایط زیر متفاوت خواهد بود:

      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  255. نیل

    سلام وقت بخیر من همسرم بیمه تامین اجتماعی هستن اگر من خودم بیمه خانه داری کنم یه موقع اتفاقی خدای نکرده برای همسرم بیوفته در آینده جفت بازنشستگی بیمه پرداخت میکنن؟
    منظورم اینه اگر من دارم بازنشستگی میگیرم و همسرم بازنشستگی داره میگیره به زن جفت بازنشستگی پرداخت میشه یا فقط ۱ دونه پرداخت میشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      باید به این نکته توجه داشته باشید که حق بیمه هر خانم خانه دار و حقوق بازنشستگی هر یک از آن ها یکی نیست و بستگی به شرایط مختلف دارد. اصلی ترین مسئله در این راستا درصد حق بیمه پرداختی شما در حین قرارداد می باشد که به صورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد می باشد که به ترتیب حقوق بازنشستگی آن ها بسته به شرایط زیر متفاوت خواهد بود:
      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  256. مهرنوش بزرگى

    سلام
    الان همچنان داير هس اين بيمه؟ براى داشتن دفترچه و بيمه بازنشستگى براى زنان خانه دار حدودا ماهانه چه قدر بايد پرداخت كرد.
    من ٣١ سالمه بايد تا ٥١سالگى بپردازم؟ و اينكه اگه همسرم بيمه داشته باشه بهتر تحت پوشش اون باشم يا اين بيمه رو داشته باشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      باید به این نکته توجه داشته باشید که حق بیمه هر خانم خانه دار و حقوق بازنشستگی هر یک از آن ها یکی نیست و بستگی به شرایط مختلف دارد. اصلی ترین مسئله در این راستا درصد حق بیمه پرداختی شما در حین قرارداد می باشد که به صورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد می باشد که به ترتیب حقوق بازنشستگی آن ها بسته به شرایط زیر متفاوت خواهد بود:
      اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند. هزینه پرداختی ماهانه بیمه ۱۲ درصدی حدود ۲۳۰ هزارتومان است.
      بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد. حق بیمه پرداختی ۱۴ درصدی حدود ۲۶۷ هزار تومان است.
      خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده می توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.برای تحت پوشش قرارگرفتن این نوع بیمه می‌بایست حدود ۳۴۳ هزار تومان ماهانه پرداخت نمایید.

  257. مریم

    سلام من فقط یه روز یکی از فیشهایم را دیر پرداخت کردم برام نوشتند که اسم شما در مرحله حذف قرار داره و باید باید تامین اجتماعی چه طور میشه درستش کرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با مراجعه حضوری به کارگزاری ها تامین اجتماعی پیگیری های لازم را برای انجام این مورد پیگیری نمایید

  258. حیدرخانی

    سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۹ سال سابقه بیمه زنان خانه دار دارم با ۴۳سال سن می خواستم ببینم بعداز چندسال می تونم بازنشسته بشم؟سوال دوم اگه جایی کارکنم وبیمه تامین اجتماعی اجباری بشم بعدازچندسال می تونم بازنشسته بشم؟ممنون از زحماتتون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه‌دار به شرح ذیل می باشد
      ۱- بازنشستگی با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه
      ۲- بازنشستگی با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه
      ۳- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن برای مشمولین قانون کار
      ۴- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور
      ۵- بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی برای جانبازان
      ۶- داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
      ۷- داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
      ۸- داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.
      ۹- بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد

  259. فاطمه

    سلام میشه بیمه های پرداختی را تسویه کرد چون دیگه نمیخام حق بیمه بدم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان برای شما وجود دارد
      در صورت مراجعه به ادارات مربوطه میتوانید مراتب درخواست خود را اعلام نمایید تا در صورت تایید انجام شود

  260. نادیا

    سلام
    من ۳۴ سالم هست می خواهم بیمه12% را انتخاب کنم. ایا میشه بعد چندسال بیمه 14% ویا 18% را انتخاب کنم؟
    اگر امکانش هست تا چه وقت مانده به ۵۵سالگی می شه انجام داد؟
    ممنون از توجه تون

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان برای تغییر درصد های پرداختی وجود دارد و بهتر است در فاصله یک الی دو سال مانده به زمان بازنشستگی این اقدام را انجام دهید تا بتوانید از شرایط مستمری بهتری بهره مند شوید

  261. محدثه

    سلام ممنون از سایت خوبتون ببخشید من ۳۱سالمه و‌پنج سال بیمه زنان خانه دار ریختم و دارم میریزم کمترین سن بازنشستگی برای من چندساله؟و اینکه در صورت فوت بیمه به بچه من میرسه یا کلا تمام حب بیمه ای که ریختم میسوزه؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل بیمه بیکاری به شما تعلق میگیرد
      حتما به‌صورت غیر ارادی بیکار شده باشند.
      بازنشسته یا مستمری بگیر نباشند.
      پیش از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      حداقل یک‌سال سابقه بیمه در آخرین کارگاه داشته باشند.
      تبعه کشورهای دیگر نباشند.
      مستمری‌بگیر بازنشسته یا ازکارافتاده کلی نباشند.
      یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      بیمه‌شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند و بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.
      افرادی که در زمره صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری قرار می‌گیرند مشمول بیمه بیکاری نیستند.
      کارگران فصلی درصورتی‌که صرفا در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنها غیرارادی تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
      افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند. با تشخیص واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی‌که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مورد حمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
      چنان‌چه بیمه‌شده‌ای حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما از به‌کارگیری مجدد او خودداری کند، با احراز سایر شرایط می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.
      میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه‌شده است که براساس تعداد افراد تحت تکفل تا ۴ نفر و هر نفر ١٠ درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن‌که از حداقل دستمزد همان سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود، کمتر و از ٨٠ درصد حقوق بیمه‌شده بیشتر نباشد.
      فردی که از مستمری ازکارافتادگی جزئی استفاده می‌کند همزمان می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری نیز بهره‌مند شود

  262. رضا محمدبیگی

    سلام و درود به عوامل سایت وزین بیمه بازار
    خداقوت
    همانطور که از نظرات دوستان مشخص است برخی تمایل به بیمه زنان خانه دار دارند که اقدام بسیار مناسبی است و تاثیر مستقیم در رفاه ایشان در سال های اینده دارد. و یا برخی دوستان، بیمه برای چند سال پرداختند و الان به هر علتی تمایل ندارند که ادامه بدهند …..

    بنده پیشنهادی برای تمامی دوستانی که علاقمند به بیمه بازنشستگی زنان خانه دار هستند دارم :

    ابتدا یک سوال در فرمول محاسباتی که حق بیمه را مشخص شده است آیا می توان پایه حقوق دریافتی فرد را هم مشخص کرد؟
    یا اگر فرد چندین سال پرداخت و به هر علت تمایل به ادامه نداشت آیا می تواند مبلغ خود را پس بگیرد؟
    و یا
    اگر فرد ناتوان شد می تواند از پرداخت حق بیمه معاف باشد؟

    .
    .
    اینها سوالات ذهن یک خانمی است که بیمه بازنشستگی زنان خانه دار دارد یا می خواهد تهیه کند …..
    و اما پیشنهاد اینجانب ……
    .
    .
    من خودم به شخصه در تصمیم گیری تا حدودی انتهای کار باید برایم مشخص باشد یعنی به طور مشخص بفهمم چقدر باید هزینه کنم و چقدر عایدی ام می شود.
    در بیمه بازنشستگی زنان خاندار بیمه زندگی خاورمیانه حقوق ماهیانه شما خانم خانه دار مشخص است و شما به عنوان یک شاغل در نظر گرفته می شوی که تمامی ریسک های محل کار برای شما پوشش داده می شود.

    قبول دارید کسی که دائم در آشپزخانه هست با انواع خطرات جانی مواجه می شود …..
    ابتدا یک خانم خاندار را به عنوان یک شاغل فرض می کند یعنی اگر برای این شاغل اتفاقی بیفتد که منجربه ناتوانی خانم گردد او را تا پایان قرار داد از پرداخت حق بیمه در ماهها و سال های بعد معاف میکند و علاوه بر ان تا 300 برابر حق بیمه پرداختی را به صورت یکجا برای جبران خسارت به شما خانم خانه دار پرداخت می کند .

    دوم
    اگر خانم خانه دار بواسطه کار با مواد شوینده و یا هر عامل دیگری مبتلا به ناراحتی پوست و سرطان پوست شود بیمه مستمری خاورمیانه علاوه بر سایر انواع سرطان این خطر را هم پوشش می دهد و خسارت را پرداخت می کند .

    سوم
    خانم خانه دار از هم اکنون میداند در 9 سال اینده یا ده سال آینده ماهانه چقدر حقوق دریافت میکند که هم اکنون در قالب سند بیمه به ایشان تحویل می شود این حقوق مشخص مکتوب است و تا سن 106 سالگی خانم به ایشان پرداخت می شود.
    چهارم
    خانم خانه دار این امکان را دارد بعد دریافت هر تعداد سال اگر تمایل داشت پول خود را به صورت یکجا دریافت کند و قرارداد را تمام کند هم حقوق پرداختی ماهانه و هم مبلغ یکجا سالانه 5 درصد رشد می کند .
    ارادتمند

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر جناب محمدبیگی عزیز
      با تشکر از مطالب گیرا و اساسی شما
      بسیار ممنونیم

  263. مینا

    باسلام من ۳۱ سالمه و ۵ سال سابقه بیمه دارم ومیخواهم خودم را بیمه خانه داری کنم خواستم بپرسم چندسال باید هزینه بیمه پرداخت کنم تا ۳۰روز حقوق دریافت کنم ودر چه سنی میشه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با تماس با سامانه بیمه تامین اجتماعی یا مراجعه به سایت های مربوط به محاسبه این مورد با همین شرایط عدد دریافت بیمه دریافتی خود را محاسبه نمایید

  264. Sara

    با سلام، خانم ۳۴ ساله متاهل هستم. مشغول به کار هستم ولی سابقه بیمه ندارم. برای بیمه زن خانه دار شرایط به چه صورت هست ؟ و اگر مدتی بعد در کار بیمه شوم همچنان باید حق بیمه زن خانه دار واریز شود یا جز سابقه می ماند؟

    1. بیمه بازار

      با مراجعه به مرکز بیمه می توانید بیمه خانه دار شوید و در صورت بیمه شدن از جای دیگر این بیمه قطع می گردد. بله بیمه خانه داری هم جزو سوابق حساب می گردد.

  265. اعلایی

    سلام،من درسن پنچاه سالگی به ۲۳ سال سابقه میرسم ایا دراین سن بابیمه زنان خانه دار میتونم بازنشسته بشم یا رساندن بیمه به ۵۵ سال اجباری هست

    1. بیمه بازار

      خیر باید به حداقل سن 55 سال برسید.

    2. بیمه بازار

      شما می توانید از مراجع قضایی پیگیر شکایت باشید تا از بیمه دیه فرزند و همسرتان را دریافت نمایید.

  266. سید مرتضی زرگری

    خانم بنده بیمه زنان خانه دار می باشد دو سال حق بیمه مربوطه را پرداخت نموده با ضریب ۱۲ درصد سن ایشون الان ۳۵ سال است .
    سوال من اینه ایشون تا چند سال بعد بازنشسته میشن .
    یه جا گفتن ۲۰ سال یه جا گفتن ۱۰ سال یه جا میگن ۳۰ سال
    ممنون میشم اطلاعات لازم رو بهم بگید

    1. بیمه بازار

      ایشون با حداقل سن 55 سال بازنشسته می شوند.

  267. نایس

    سلام کسی که شوهرش شاغل هست و تحت بیمه تامین اجتماعی همسرش هست،میتونه بیمه زنان خانه دار داشته باشه؟ وآیا بعد از فوت حقوق شوهر بهش تعلق میگیره علاوه بر حقوق بازنشیتگی خودش ؟

    1. بیمه بازار

      بله می توانید. بله دریافت می کنید.

  268. نقره پیرموسی

    سلام دوست عزیز بنده 29سال هستم و میخوام بیمه خانه دار بشم ماهانه چقدر باید بپردازم هم بازنشتگی داشته باشه هم درمان و هم احتمالا بیمه تکمیلی انجام بدم میشه دقیق توضیح بدید بی زحمت ممنون از شما اگر بشه جداگانه

    1. بیمه بازار

      اگر قصد دریافت بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار را دارید و قبلاً هیج سابقه بیمه‌ای نداشتید، حق انتخاب دارید! می‌توانید دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل و حداکثر حقوق مصوب شورای عالی کار انتخاب کنید. حق‌بیمه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید

  269. خانم ابراهیمی

    سلام یک خانم ۵۴ ساله هستم ۱۲ سال سابقه بیمه دارم ۴ ماه است که به علت تعدیل نیرو بیمه ام قطع شده من تصمیم دارم در ۵۵ سالگی خودم را بازنشسته کنم آیا همان حقوق ۱۰ روز از ماه به من تعلق میگیره یا ۳ سال اضافش تاثیر داره بر مبلغ حقوق؟

    1. بیمه بازار

      برای تعیین میزان مستمری متعلقه به هر فرد بازنشسته، پس از محاسبه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده، عدد بدست آمده در سابقه پرداخت حق بیمه ضرب شده و سپس عدد حاصله بر ۳۰ تقسیم می شود.

  270. نگار

    با سلام. من 30 ساله هستم. شاغل نیستم. چه بیمه ای برای خودم انجام بدم بهتره؟ زنان خانه دار یا خویش فرما؟ چون مدت زمان 30 سال زیاده برای بازنشستگی. و اینکه اگه بیمه کنم خودم رو بعد از فوت پدر ، حقوق بازنشتگی اش به من میرسد که مجرد هستم؟

    1. بیمه بازار

      بیمه خانه دار مناسب تر است چون سابقه پرداخت حق بیمه از شما نمی خواد. بله. اگر بازمانده باشید به شما تعلق می گرد.

  271. زهرا

    سلام ببخشيد من 27ساله هستم واز حالا بيمه خانه داري ميريزم 20ساله ديگه ميشم 47ساله بايد 7سالم اضافه بريزم که 55ساله بشم؟؟؟
    واينکه اگر بعد ها بيمه همسرم به من برسه همزمان ميتونم هم بيمه خودمو بگيرم هم بيمه همسرمو؟

    1. بیمه بازار

      بله باید به حداقل سن 55 سال برسید. اگر منظورتان مستمری گرفتن بعد از فوت همسر است، بله می توانید مستمری همسر را هم دریافت نمایید.

  272. فاطمه

    سلام واسه ثبت نام ازطریق سایت،،کد معرف از کجا باید بیارم؟؟؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر دیگر این خدمات وجود ندارد

  273. محمدی

    با سلام مادر من 52سال سن دارند.میتونم بیمه زنان خانه دارشون کنم؟

    1. بیمه بازار

      در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ۵٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

    2. parvin

      باسلام ،من میخوام بیمه زنان خانه دارروپرداخت کنم ،رفتم تو سایت تامین اجتماعی ،نمیدونم ازکجا پرداخت رو بزنم ،ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. بیمه بازار

        سلام
        ثبتنام آنلاین بیمه زنان خانه دار فعلا راه اندازی نشده است.
        برای برقراری بیمه زنان خانه دار ابتدا باید با در دست داشتن مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید، فرم های مربوطه را تکمیل و قرارداد بیمه را امضا کنید.
        پس از آن می توانید با مراجعه به سایت بیمه تامین اجتماعی اقدام به دریافت لیست بیمه و پرداخت آن به صورت آنلاین نمایید.

  274. لیلا

    سلام من ۴۰سال دارم ۶سال بیمه خانه دار پرداخت کردم سوال من اینه که اگه۱۰سال پرداخت کنم حقوق مستمری چقد خواهد بود وسوال دیگه چطوری بفهمم ک بیمه من چنددرصدی؟؟؟

    1. بیمه بازار

      بازنشستگی با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه
      امکان پذیر است.

  275. علی

    سلام و خسته نباشید سوال اول اینست که خانمی که بیمه خانه دار بشود در صورتی که شوهرش هم حق بیمه برای خودش پرداخت کند آیا در آینده پس از فوت شوهر میتواند از مستمری خود و مستمری شوهر (هر دو استفاده کند) یا خیر؟
    سوال دوم اینکه خانم میتواند حق بیمه 12درصد بپردازد و برای درمان از بیمه همسر استفاده کند ؟یعنی دفترچه درمان بعنوان تحت تکفل بودن شوهر برایش صادر میشود؟

    1. بیمه بازار

      بله مطابق ماده 81 قانون تامین اجتماعی مستحق دریافت مستمری بازماندگان میباشید. اما از دفترچه بیمه خودتان باید استفاده کنید .

  276. سعید

    سلام
    یعنی به پول امروز با فرض نرخ 12 درصد باید 66 میلیون طی سی سال به حساب تامین اجتماعی بریزیم و بعد اون مثلا 15 سال مستمری بده؟!
    خیلی به صرفه نیست

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      بسته به شرایط و مزایایی که ممکن است در سنین بازنشستگی به ما تعلق گیرد میتواند ارزشمندی بیشتری به حالت نداشتن آن داشته باشد

  277. سمیه

    با سلام خدمت شما من مجرد هستم و ۴ ماه سابقه دارم و الان سر کار نمیرم میخواستم بدونم میشه خودمو بیمه زنان خانه دار کنم و برای دفترچه بیمه از دفترچه بیمه تکفل پدرم استفاده کنم و برای دفترچه بیمه هزینه جداگانه پرداخت نکنم

    1. بیمه بازار

      سلام خیر . امکان استفاده از خدمات دو بیمه وجود ندارد .

    2. آتوسا

      من این کارو انجام دادم و شد

  278. S

    سلام تورو خدا اینقد هزینه هاروافزایش ندین یه زن خانه دار از کجا بیاره هر سال اضاف میشع من خودم صبح و عصر میرم سر کار برا ۴۰۰ تومن چند سال میخام بیمه رد کنم حالام ک دست ب کارشدم هرروز دعا میکنم بتونم پرداختی رو انجام بدم 😔

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      امیدواریم که شرایط در آینده به نحوی تغییر یابد که تا هیچکس در این شرایط قرار نگیرد

  279. ساحل

    سلام من ۲۹ سالمه و با نرخ ۱۲ درصد میخوام بیمه بشم
    ۲۰ سال باید بیمه بریزم یعنی ۴۹ سالگی بازنشست میشم؟؟
    یا باید از ۴۹سالگی تا ۵۵ سالگی صبر کنم تا بازنشستگی بگیرم ؟؟
    ممنونم که پاسخ بدید

    1. بیمه بازار

      بله. با 20 سال سابقه پرداخت بیمه، باید حداقل 55 سال سن داشته باشید

  280. ساحل

    سلام من ۲۹ سالمه و با نرخ ۱۲ درصد میخوام بیمه بشم
    ۲۰ سال باید بیمه بریزم یعنی ۴۹ سالگی بازنشست میشم؟؟
    یا باید از ۴۹سالگی تا ۵۵ سالگی صبر کنم تا بازنشستگی بگیرم ؟؟

    1. بیمه بازار

      بله. با 20 سال سابقه پرداخت بیمه، باید حداقل 55 سال سن داشته باشید

  281. مرجان اکبری

    با عنوان بیمه زنان خانه دار در بیمه تامین اجتماعی خودم را با نرخ ۱۸درصد در سال ۸۷بیمه کردم.والان که سال ۹۸ هستیم ۱۱سال است که بیمه پرداخت میکنم سنم ۴۸ است آیا میتوانم بازنشست شوم؟البته دستمزد روزانه ام را ۵۰۵۶…زده اند که گمانم این برای ۱۲درصد است ولی به من گفتند۱۸درصده.حالا راهنماییمیخوام.همسرم ۱۲ ساله فوت شده ومن دیگر توان پرداخت بیمه ندارم

    1. بیمه بازار

      از شرایط بازنشستگی با حداقل 20 سال سابقه و حداقل سن 55 سالگی می باشد

  282. ali

    با سلام
    من 47 سالمه با 10 سال بیمه قالی بافی باید چند سال بیمه خانه داری بدم تا بازنشسته میشم

    1. بیمه بازار

      شما در سن 55 سالگی می‌توانید با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری شما به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق شما از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.

  283. ali

    باسلام
    سن من 47 سالمه با 10 سال سابق بیمه قالی بافی باید چند سال بیمه خانه داری باشم تا باز نشسته بشم.

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما حداقل باید دارای 55 سال سن و 20 سال سابقه بیمه باشید

  284. ali

    سلام من ده سال بیمه قالی بافی دارم الان بیمه من قطع شده به نظر شما چه بیمه ای بکنم بهتره ؟

    1. بیمه بازار

      اگر کمتر از 55 سال سن دارید و خانم هستید می توانید بیمه خانه داری را انتخاب نمایید.

  285. سارینا

    با سلام من۳۷ ساله هستم و ۶ سال سابقه بیمه دارم چند ماه است که خود را بیمه ۱۴ درصدی زنان خانه دار کرده ام سوال من این است که اگر به هر دلیلی طی سالهای آینده نتوانستم حق بیمه ماهانه خود را پرداخت کنم ،آیا پرداخت‌های قبلی بی نتیجه خواهند ماند یا خیر؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      کاربرگرامی درصورتی که پرداختی حق بیمه شما ادامه نداشته باشد عملا نتیجه ای نخواهد داشت مگر طبق شرایطی که در خبر درج شده عمل نمایید.
      با تشکر از همراهیتان

      1. سیما نیکزادپور

        سلام ی سوال داشتم من ۶ سال بیمه زنان خانه دار هستم میتونم یک ماه فقط ی شرکت برا یک ماه بیمه منو رد کنه و از ماه بعد بینه خودمو ادامه بدم بیمه من قط نمیشه یا مشکلی پیش نمیاد ؟؟

        1. بیمه بازار

          خیر امکانپذیر نیست و شما باید دوباره اقدام به ثبت نام برای بیمه خانه داری کنید.

        2. بیمه بازار

          کاربر گرامی جهت بررسی و پاسخ در خصوص اطلاعات وارد شده در سامانه تامین اجتماعی ، لطفا با شماره ۱۴۲۰ تماس حاصل نموده یا به ایمیل crm@tamin.ir مسئله خود را مطرح نمایید.

    2. مژگان برزعلی

      دوست عزیز بیمه های تامین اجتماعی تنها درصورت پرداخت کامل قابلیت استفاده دارند ولی بیمه های عمر و سرمایه گذاری مانند سامان که بازنشستگی ده ساله هم دارد هر زمان که بخواهید میتونید متوقفش کنید و کل مبلغ واریزی و سودشو پس بگیرید تازه امکان وام بدون ضامن و ثیقه هم دارند

      1. نایس

        سلام کسی که شوهرش شاغل هست و تحت بیمه تامین اجتماعی همسرش هست،میتونه بیمه زنان خانه دار داشته باشه؟ وآیا بعد از فوت حقوق شوهر بهش تعلق میگیره علاوه بر حقوق بازنشیتگی خودش ؟

        1. بیمه بازار

          بله می توانید. بله دریافت می کنید.

  286. سارینا

    با سلام من ۳۷ سال دارم و ۶ سال سابقه بیمه دارم و بتازگی اقدام به بیمه خانه داری ۱۴ درصدی کردم.سوالم این هست که اگر به هر دلیلی طی سالهای آینده در پرداخت ماهانه حق بیمه دچار مشکل شدم و نتوانستم ادامه بدهم ،آیا تمام پرداختی های من تا آن موقع میسوزند یا میتونیم از بیمه دریافت کنیم؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      کاربر گرامی درحال حاضر بیمه بازار تا اطلاع ثانوی بنا به دلایلی قادر به همکاری با بیمه تامین اجتماعی نیست فلذا جهت کسب اطلاعات در این زمینه لطفا با شماره 1420 تماس حاصل نموده یا به ایمیل crm@tamin.ir سوالات خود را مطرح نمایید.
      با تشکر از همراهیتان

  287. شهرام سلطانی

    سلام مادر من تحت پوشش بیمه پدرم هست میتونه خودش تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیره منظورم اینه زنان حتما باید بدون سرپرست باشن و همسر باشن تا بتونن بیمه زنان خانه دار باشن

    1. بیمه بازار

      سلام
      کاربر گرامی درحال حاضر بیمه بازار تا اطلاع ثانوی بنا به دلایلی قادر به همکاری با بیمه تامین اجتماعی نیست فلذا جهت کسب اطلاعات در این زمینه لطفا با شماره 1420 تماس حاصل نموده یا به ایمیل crm@tamin.ir سوالات خود را مطرح نمایید.
      با تشکر از همراهیتان

    2. مژگان برزعلی

      دوست عزیز اگر مادر شما زیر ۵۰ سال داردبرایش یک بیمه ی عمر و آتیه سامان تهیه کنید تا بتوانند ظرف ده سال از مستمری یا بازنشستگی برخوردار شوند در این بیمه اصلا مهم نیست چند بیمه ی دیگر داشته باشید

  288. مریم

    سلام خسته نباشید من 25سالمه و میخوام خودمو بیمه زنان خانه دارکنم چند سوال دارم
    1_چند سال باید حق بیمه پرداخت کنم تا حداقل 25روز ازماه بازنشستگی دریافت کنم؟
    2_اگر18درصد را انتخاب کنم ماهی چقدر باید پرداخت کنم؟

    1. بیمه بازار

      شما برای دریافت مستمری بازنشستگی باید حداقل 30 سال پرداخت بیمه یا حداقل 55 سال سن داشته باشید

  289. مژگان۱۲۱

    سلام ببخشید من ۳۶ سال سن دارم و میخوام آزمونهای استخدامی رو شرکت کنم خواستم ببینم اگر از حالا شروع کنم به پرداخت بیمه زنان خانه دار برام سابقه بیمه حساب میشه که بتونم تا دو سه سال دیگه استخدامی شرکت کنم یا سابقه کار محسوب نمیشه

    1. بیمه بازار

      بله براتون سابقه محسوب می شود.

  290. Aaaaaaa

    سلام خسته نباشدمادرمن ۶سال سابقه بیمه زنان خانه دارو۵۰ سال سن داردایامیتواند مبلغی روبه ازای چندسال بیمه پرداخت کندوباده سال بیمه امسال بازنشست شود؟؟؟؟؟؟؟؟باتشکر

    1. مشاوره بیمه تامین اجتماعی

      تا 55 سالگی باید حق بیمه پرداخت کند و با 11 سال سایقه بیمه بازنشسته شود(11 روز حقوق میگیرد).یا اینکه بعد از 55 سالگی باقیمانده بیمه را پرداخت کند تا به 20 سال برسد و با حقوق کامل بازنشسته شود

  291. نازنین

    با سلام و خسته نباشید میخاستم بدونم اگه من بیمه زنان خانه دار بشم و در آینده مستمری دریافت کنم در صورت فوتم فرزندم میتونه مستمری ماهانه ی من را دریافت کنه

    1. مژگان برزعلی

      دوست عزیز شما میتونید از بیمه های عمر و آتیه استفاده کنین که علاوه بر مبلغی که تا کنون حق بیمه دادین و سود آن تا ۲۵ برابر حق بیمه ی سالانتون بعنوان سرمایه ی فوت به ذینفعی که مشخص کردین برسه

  292. نسیم

    با سلام من ۵سال هست بیمه خانه داری رو پرداخت کردم الان که پدرم فوت کرده میخوام حقوقش رو دریافت کنم ایا حقوق خانه داری رو هم میتونم بعدا دریافت کنم یا اصلا ادامه ندم؟

  293. ناجی صگوری

    سلام حق بیمه زنان خانه دار چقد میشه

  294. Maryam

    باسلام
    من ۳۲ سالمه تازگی خودمو بیمه زنان خانه دار کردم همسرم ۸ ساله بیمه واختیاریه ایا بعد فوت همسر میتونم از بازنشتگی همسرم استفاده کنم علاوه بر بازنشتگی خودم
    اگر نه میتونم بازنشتگیه خودمو حذف کنم از بازنشستگی همسرم استفاده کنم

    1. بیمه بازار

      بله مطابق ماده 81 قانون تامین اجتماعی مستحق دریافت مستمری بازماندگان میباشید.

  295. محمدی

    سلام و خدا قوت. من از ازدواج قبلیم ی فرزند دارم و در حال حاضر خودم تحت بیمه همسرم هستم، اما فرزندم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست، به من پیشنهاد دادن خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم که بتونم فرزندم رو هم بیمه کنم. میخواستم بدونم این راه درستیه؟ و اینکه هزینش چقدره؟ ایا راه بهتری هم وجود داره؟

    1. بیمه بازار

      بله. می توانید با بیمه خانه داری، فرزند خود را بیمه کنید. پرداخت بیمه هم به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد از حداقل دستمزد سال جاری است که در هنگام عقد قرار داد می توانید انتخاب نماید.

  296. Maryam

    باسلام
    من ۳۲ سالمه تازگی خودمو بیمه زنان خانه دار کردم همسرم ۸ ساله بیمه واختیاریه ایا بعد فوت همسر میتونم از بازنشتگی همسرم استفاده کنم علاوه بر بازنشتگی خودم

    1. بیمه بازار

      بله مطابق ماده 81 قانون تامین اجتماعی مستحق دریافت مستمری بازماندگان میباشید.

  297. سهیلا

    سلام
    اگر کسی بخواهد از کارش استعفا بده آیا می تونه خودش را بیمه کنه با فرض 13 سال سابقه کار؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله امکان بیمه خویش فرما فراهم هست

  298. زهره

    سلام هیچ بیمه ای نیست ک بتونم برای زایمان استفاده کنم؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه درمان تکمیلی پوشش زایمان رو داره اما باید قبل از بارداری تهیه کرده باشین تا موقع زایمان هزینه‌ها تحت پوشش قرار بگیره.

    2. محمد

      بله در بیمه نوین هستش

  299. زهره

    سلام اگه بیمه زنان خاندار بشیم نمیشه واسه زایمان ازش استفاده کرد؟

    1. بیمه بازار

      سلام. بیمه زنان خانه‌دار پوشش زایمان نداره. برای زایمان بهتره از بیمه تکمیلی استفاده کنید، که البته اون هم دوره انتظار داره. مثلا اگر دوره انتظار ۹ ماه باشه، باید ۹ ماه قبل از تولد فرزندتون بیمه شده باشید.

  300. E.A

    با سلام
    من ۴۴ سالمه و۱۰ سال سابقه بیمه دارم میخواستم ببینم با نرخ ۱۲ درصد هزینه بیمه خانه داری ماهانه چقدر میشه وهرسال چقدر بهش اضافه میشه وتا چند سال باید پرداخت بشه وموقع بازنشستگی مبنای محاسبه حقوق چیه وحقوق بازنشستگی چقدر میشه؟ لطفا در صورت امکان‌ با اراءه مثال وفرمولهایه مربوطه راهنمایی بفرمایید. باتشکر

  301. سحر

    سلام
    و وقت بخیر
    من ۲۷ ساله هستم و بیکارم
    پدرم بیمه تامین اجتماعی هست.
    من میتونم خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم ؟
    و همچنان از دفترچه ی بیمه ی پدرم استفاده کنم؟
    میشه حدودا هزینه ی ماهیانه ی حق بیمه رو هم بگید؟

    1. محمد

      سلام بله بیمه زنان خانه دار تکمیل کننده بیمه تامین اجتماعی هستش ومیتوانید درمدت 10سال خودتونو بازنشسته کنید

  302. الهام والی

    سلام خسته نباشید.
    حدود دوازده سال سابقه کار وبیمه تامین اجتماعی دارم.اگر بیمه زنان خانه دارتامین اجتماعی رو از حالاشروع کنم چندسال باید این بیمه روپرداخت کنم تا مستمری دریافت کنم/چهل ساله هستم.ممنونم

    1. بیمه بازار

      سلام. شما ده سال دیگه، یعنی در سن ۵۰ سالگی می‌تونید بازنشسته بشید.

  303. زهرا

    سلام با دفترچه بیمه زنان خانه‌دار میشه جراحی انجام داد؟ ممنونم

    1. بیمه بازار

      برای انجام جراحی باید بیمه تکمیلی تهیه کنید که مبلغ قابل توجهی از هزینه‌ها رو پوشش بده

  304. فاطمه

    سلام من 21 سالمه و میخوام خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم حداقل مبلغی که ماهانه باید پرداخت کنم چه مقدار است؟ واینکه اگر سر کار دولتی رفتم وازاون طریق بیمه شدم این بیمه رو باید قطع کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام. اگر بیمه درمانی نیاز دارید بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنید، اگر هم هدفتون پس‌انداز و دریافت مستمریه، بیمه عمر گزینه بهتریه. در بیمه عمر خودتون حق بیمه رو تعیین می‌کنید و در صورت اشتغال هم مشکلی پیش نمیاد. بیمه عمر پوشش‌های متنوعی داره، مثل بیماری‌های خاص و … . عمدتا شرکت‌های بیمه، بیمه عمر رو با عنوان بیمه زنان خانه‌دار به شما پیشنهاد می‌دهند.

  305. همتا

    سلام اگه بينه خانه دارى بشيم از بيمه پدر و مادر استفاده نميشه كرد؟
    و در بازنشستگى مثل قانون كار حقوق ميدن؟
    بيمه خانه دارى بهتره يا جايى مشغول بشيم و آنها بيمه بدن و اگه درومديم ادامه اون بيمه ميشه خودمون بيمه خاندارى بريزيم و مبلغش هر ماه چقدره؟

    1. بیمه بازار

      سلام. شرکت‌ها معمولا بیمه عمر رو به عنوان بیمه خانه‌داری بهتون معرفی می‌کنند. بیمه عمر به این صورته که به میزانی که خودتون تعیین می‌کنید حق بیمه پرداخت می‌کنید و بعد از مدت قرارداد می‌تونید اندوخته رو یک‌جا یا به صورت مستمری دریافت کنید. اندوخته هم شاما حق بیمه ها به علاوه‌ی سود مشارکت و سود قطعیه. این بیمه منافاتی با بیمه تامین اجتماعی والدین یا خودتون نداره. اگر هم جایی مشغول به کار شدین می‌تونید همزمان بیمه تامین اجتماعی بشید. به طور کلی بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر به نوعی مکمل‌اند و همزمان می‌تونید هر دو رو داشته باشید.

    2. همام

      فعلا رو هوا هستیم. تا شما بازنشسته بشوید وضع تغییر می کند.

    3. فاطمه رسولی

      سلام ، من خانم خانه دار و ۵۵ سل دارم ، همسرم بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی است،،البته خودش ومن رو بیمه کرده، آیا من میتونم بیمه زنان خانه داربشم؟واینکه ماهانه چقدر باید پرداخت کنم تا زودتر ب حقوق بازنشستگی برسم؟ این پرواختها بر چه اساسیه؟ متشکرم از راهنمایتون

      1. بیمه بازار

        سلام وقت بخیر
        زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ٥٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
        به طور مثال در صورتی که متقاضی ۵۴ سال سن در زمان درخواست قرارداد بیمه داشته باشد بایستی دارای ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
        در صورتی که قبل از انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار سابقه بیمه داشته باشید؛ کلیه سوابق قبلی نیز هنگام بازنشستگی مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

  306. مصطفی زاده

    سلام خسته نباشید خانمی که بیمه خانه داری میکنه بعد که بازنشست شد ،در صورت فوت همسرشون آیا مستمری بیمه شوهرشون بعد فوت به این خانم تعلق میگیره

    1. بیمه بازار

      با سلام بله

  307. سعید

    ممنون از توضیحات کامل و دقیقتون

  308. سارا

    با سلام و خسته نباشبد
    خواهر من ۳۵ سالشون هست اگر برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنند ماهیانه جقدر باید پرداخت کنند و چند سالگی با چقدر حقوق بازنشسته میشوند

    1. بیمه بازار

      باسلام
      “حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:
      مبلغ حق بیمه یک ماهه = نرخ انتخابی سهم بیمه شده * مدت یک ماه (٣١ و ٣٠ روزه) * حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر
      حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر هر ساله توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود که برای سال ۹۷ برابر است با ۳۷۰۴۲۳ ریال”

  309. iman nazari

    سلام،بنده ۲ماه که از طرف شرکت بیمم رد شده و‌هم خودم و هم همسرم دفترچه درمانیمونو گرفتیم،من پدرم چند ساله فوت شده و مادرم خانه داره تک فرزندم وسنش ۴۵ ساله،من میتونم مادرمو تحت تکلف خودم در بیارم و واسش دفترچه بگیرم؟ ممنون

    1. بیمه بازار

      با سلام
      اگر مادر شما از سمت پدرتون بیمه نشده باشن و مستمری از تامین اجتماعی دریافت نکنن میتونید ایشان را تحت تکفل خود قرار دهید

  310. بهمنی

    باسلام و خسته نباشید
    حقوق بیکاری و وام گرفتن نیز مشمول بیمه زنان خانه دار میباشد؟ در صورت پرداخت 12 درصد برای بازنشستگی حداقل مبلغ حقوق وزارت کار آن سال را دریافت میکنیم؟

  311. آزاده

    سلام مامان من 4.5سال بیمه قالی بافی بودن که یه اشتباه در تاریخ باعث شد بیمه شون قطع بشه الان میخوان بیمه زنان خانه‌دار بشن امکانش هست و شرایط ش چجوریه

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز میتونن از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند و سوابق بیمه اشون به بیمه زنان خانه دار منتقل میشود.

  312. مانیا

    سلام.خسته نباشید.مادر من ۵۰سال دارند و هیچگونه بیمه ای نداشتن قصد دارن بیمه زنان خانه دار پرداخت کنن.بعداز چندسال بازنشسته میشن؟واینکه حقوق بازنشستگی برای ایشون چقدره؟و آیا در همه نرخهای بیمه دفترچه بیمه میدن یانه؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز شرایط سنی برای استفاده از خدمات بیمه زنان خانه را دارند.
      حقوق بازنشستگی متناسب با سال های پرداخت حق بیمه و پرداختی ایشون در 2 سال آخر تعیین می‌شود. و در نرخ 18 درصد می تونن از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

  313. پریسا پروین

    مادرم 6 سال سابقه بیمه عشایربا 55 سال سن داره میتونه تطبیق بده به زنان خانه دار در کل 10 ساله بازنشست بسه

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز بله این امکان با ارائه نامه کارگذاری صندوق روستاییان وجود دارد.

    2. خانم

      سلام من ۵۰ سال سن دارم و ۲۰ سال زیر پوشش بیمه شوهرم بودم و پرداخت کردیم و ایشون بازنشست شدند و از بازنشستگی شان ۱۰ سال می‌گذرد
      آیا سابقه بیمه که زیر پوشش شوهرم بودم هم حساب میشه و در ۵۵ سالگی می‌توانم باز نشسته بیمه خانه داری شوم و حقوق کامل ۳۰ روز بگیرم؟
      حقوقش چه قدر میشود؟ .

      1. بیمه بازار

        سلام
        زمانی که شما تحت تکفل همسرتان قرار میگیرید، این مدت به عنوان سابقه محاسبه نمیشود و صرفا شما میتوانید از دفترچه بیمه درمانی استفاده کنید.
        چنانچه شما سابقه بیمه مستقل ندارید باید از ابتدا حق بیمه پرداخت کنید و حداقل در 60 سالگی با 10 سال سابقه و معادل 10 روز حقوق بازنشسته خواهید شد.

  314. علیدوستی

    سلام . کسی که درسن 55 سالگی با10 سال بیمه پردازی بازنشست میشه با چند روز حقوق باز نشست میشه ? و حقوقش چقد میشه?
    سپاس

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز با 10 سال حقوق بازنشسته میشود و حقوق بازنشستگی هم متناسب با حقوق دو سال آخر محاسبه می شود.

  315. نادر

    با سلام و خسته نباشید.
    مادرم یه ماهه که سن 50 رو رد کرده و سابقه استفاده از این نوع بیمه رو نداشته. شرایط ثبت نامش چجوریه؟
    با تشکر

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز از شرایط بیمه زنان خانه دار داشتن حداکثر ۵۰سال سن هست. مگر اینکه معادل هر سال سن مازاد بر ٥٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

  316. نازنین

    سلام
    من 29 سالمه و 1 سال سابقه بیمه دارم اگه بیمه زنان خانه دار بشم چند سالگی بازنشست میشم؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز شما می تونین در سن ۵۵ سالگی بازنشسته بشین.

  317. مهدیه

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون خسته نباشید. من بیشتر از ۳سال بیمه قالیبافی پرداخت کردم ولی ۴روز از مهلت پرداختم گذشته و بیمم قطع شده آیا راهی هست که بتونم دوباره بیمه را پرداخت کنم؟ آیا بیمه قالیبافی بهتر است یا بیمه زنان خانه دار؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      لطف دارید دوست عزیز، با مدارک پرداختی و دفترچه بیمه و کارت ملی به شعبه مربوطه مراجعه نمایید. در رابطه با سوال دومتون هم بیمه قالیبافی از بیمه زنان خانه دار بهتر است.

  318. بارانا

    سلام خانم محمدی. من 3 سال بیمه دارم الان میخام با بیمه زنان خانه دار ادامش بدم . سوالم اینه که حقوق بیمه زنان خانه دار چقدره؟؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز منظور شما حقوق بازنشستگی زنان خانه دار هست یا حق بیمه پرداختی این بیمه؟

  319. سوگند

    سلام من ۲۹سالمه وسابقه بیمه ندارم شوهرم دوساله بیمه نداره چون شغل ازاد داره یه دختر پنج ساله دارم میتونم بیمه زنان خانه داربشم وبرای دخترم هم دفترچه بیمه تهیه کنم؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز

  320. کانی

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید من معلمم بیمه خدمات درمانی هستم ۳۸ سالمه و مجرد. میتونم از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کنم که بتونم از مزایای دفترچه بیمه تامین اجتماعی و. … استفاده کنم؟؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز

  321. بزرگواری

    سلام خانم محمدی چند سوال داشتم از خدمتتون
    ۱_ اگه بیمه ۱۲ درصد رو انجام بدم میتونم دفترچه درمانی بگیرم؟
    ۲_بابت دفترچه درمانی چه مبلغی اضافه باید واریز کنم؟
    ۳_ دفترچه بیمه تامین اجتماعی به من تعلق میگیره؟
    ۴_من قبلا بیمه سلامت شدم و متاسفانه تقریبا هیچ جا قبول نمیکنن و میگن تحت پوشش نیستن برای بیمارستان قابل استفاده است؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بیمه بازار

      با سلام
      ۱- خیر دوست عزیز به بیمه ۱۲ درصد دفترچه درمان تعلق نمی گیرد.
      ۲- سرانه درمان در سال ۹۷ برای هر فرد ۴۴۰۰۰ تومان است.

  322. جمالی

    سلام من خانمی ۲۶ساله هستم شوهرم نظامی هستن و الان دفترچه نظامی داریم می خوام از این طرح بیمه بازنشستگی استفاده کنم میشه آیا و مشکلی نداره ماهیانه چقد باید پرداخت کنم ؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز خیر مشکلی ندارد. حق بیمه با حقوق ۱۲% ۱۳۳ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۴% ۱۵۵ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۸% ۲۰۷ هزار تومان ماهانه است.

    2. كياشمشکی

      من خانمی ۳۹ ساله هستم.همسرم بیمه خدمات درمانی دارد.آیا بنده میتوانم خودم را بیمه زنان خانه دار کنم.در صورت فوت همسرم از هر دو حقوق بازنشستگی (خودم و همسرم) میتوانم استفاده کنم یا خیر؟

      1. بیمه بازار

        بله مطابق ماده 81 قانون تامین اجتماعی مستحق دریافت مستمری بازماندگان میباشید.

  323. بهنام

    سلام همسر من ۱۰ سال سابقه بیمه دارد و ۴۰ ساله است آیا میتونه با پرداخت بیمه زنان خانه دار در ۶۰ سالگی با ۳۰ روز بیمه بازنشسته بشه؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز همسرتون میتونن در سن ۵۵ سالگی با ۲۵ روز بیمه بازنشسته بشن.

  324. دنیا

    سلام من 24 سالمه ومیخوام جداازهمسرم خودمو بچمو بیمه کنم باردارم ویه ماه دیگه دفترچه میخوام به نظرتون چه بیمه ای مناسب تره. شوهرم کارگا داره از طرف اون باشه بهتره یا جدا که برای خودم باشه؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز شما می‌تونید خودتون رو بیمه زنان خانه دار کنید و بعد از مدت زمان لازم بازنشسته کنید. فرزندتون رو هم میتونید تحت تکفل خودتون یا همسرتون بیمه کنید.

      1. بابک

        سلام ما چند روزه مطلع شدیم که خانومم بارداره الان میتونم براش دفترچه تامین اجتماعی بگیرم وهزینه ماهانه چند است. ممنون

        1. بیمه بازار

          سلام. بهتون تبریک میگیم. شما می‌تونید هر زمان که مایل باشید بیمه رو برقرار کنید؛ اما اگر هدفتون دریافت بیمه تکمیلی و پوشش هزینه‌های زایمانه، این مورد دوره انتظار داره. در واقع برای اینکه بیمه تکمیلی هزینه زایمان رو پوشش بده باید حداقل ۹ ماه قبل از زایمان بیمه رو دریافت کرده باشید.

          1. پروانه۳۶۵۳

            سلام بنده حدود ۸سال که سابقه بیم هه دارم اگر بخوام باردار بشم آیا میتونم هم بیمه زایمان بگیرم و بعدش به راحتی بیمه بیکاری
            سوال دوم بیمه اجباری وبیمه زنان خانه دار چطوری محاسبه میکنم برای بازنشستگی
            در ضمن من ۳۷ سال سن دارم

          2. بیمه بازار

            با سلام برای بیمه مرخصی زایمان باید قبل از شروع مرخصی یا مشغول به کار باشید یا در مرخصی استحقاقی باشید و بعد از این دوره درخواست بیمه بیکاری ( با داشتن شرایط ) می توانید داشته باشید.
            به تعداد روزهایی که بیمه پرداخت کرده باشید چه اجباری چه خانه داری.

  325. قصیدھ

    سلام من22سالمھ و خانھ دارم و تحت پوشش بیمھ ھمسرم ھستم..میتونم بیمھ بشم…چقد باید پرداخت کنم؟؟؟ممنون از شما

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز میتونید خودتون رو بیمه زنان خانه دار کنید. با حقوق ۱۲% ۱۳۳ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۴% ۱۵۵ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۸% ۲۰۷ هزار تومان ماهانه

  326. لیلا

    سلام من خانم ۳۳ساله ومتاهلم تابحال هیچ بیمه ای نکردیم شوهرم هم بیمه نیست میخاستم خودمو ازاین ماه بیمه زنان خانه دار بکنم چند سال بایدپرداخت کنم تا بازنشسته بشم ودر چند سالگی بازنشسته میشم

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز شما میتونید در سن ۵۵ سالگی به تعداد سالهای سابقه بیمه اتون بازنشسته بشین.

  327. مرجان

    شوهرم پایان خدمت نداره من اگر بخوام خودمو بیمه خانه داری کنم میتونم بچه هامم بیمه کنم .حق بیمه جدا باید براشون پرداخت کنم؟؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز میتونید فرزندانتون رو تحت تکفل خودتون قرار بدین و برای هر فرزند باید حق بيمه درمان ياد را بپردازید.

  328. نسرین

    سلام من خانه دارم میخاستم خودمو بیمه زنان خانه دار بکنم البته شوهرم نظامیه و دفترچه بیمه دارم آیا میتونم بیمه کنم خودمو؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز

  329. مریم

    سلام. میخواستم بدونم فرق بیمه خویش فرما و زنان خانه دار و مشاغل آزاد چیه و من که حدود 5 سال جایی کار کردم و بیمه برام رد شده و الان اومدم بیرون بهتره از کدوم یکی استفاده کنم؟ ضمنا 34 سالمه. خانم. مجرد.

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیر بیمه زنان خانه دار در زمره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد که یکی از انواع بیمه خویش فرما است، قرار گرفته اند.
      شما می تونید از بیمه زنان خانه دار و بیمه اختیاری خویش فرما استفاده کنید. برای مطالعه تفاوت های این دو بیمه پیشنهاد می کنم این مقاله رو بخونید.

  330. پروانه

    با سلام اگر بیمه زنان خانه دار برمبنای حداقل حقوق باشد بعد از بازنشستگی با 17سال سابقه، مشمول افزایش سالیانه میشود؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز

  331. محمد

    با سلام. مادرم‌ خانه‌ دار هست‌ و الان‌ ۵۳سالشه‌ هیچ‌ جا‌ بیمه‌ نبوده‌ الان‌ میتونه‌ بیمه‌ خانه دار‌ بشن‌ و چنددرصد‌ بهتره‌ بیمه‌ بشن.

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر دوست عزیز حداکثر سن برای بیمه زنان خانه دار ۵۰ سال هست.

  332. منصوره

    سلام. بیمه زنان خانه دار شامل شرایط از کار افتادگی هم میشه یا فقط بازنشستگی و فوت هستش؟؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      دوست عزیز در صورتی که با نرخ 18 درصد بیمه رو پرداخت کنید، بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ازکارافتادگی پوشش داده می شود.

  333. نیلوفر

    با سلام من ۲۵سالم ومتاهل تقریبا ۲/۵درشرکت متفاوت بیمه واسم رد شده الان کار نمیرم و میخوام بیمه زنان خانه دارشوم آیا با سن من اشکالی نداره و من در چه سنی بازنشسته میشوم و اگ بیشتر از ۲۰سال رد کنم به مبلغ بازنشستگیم اضافه میشه یا خیر؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله با سن شما هم میشه از این بیمه استفاده کرد، شرایط بازنشستگی متفاوت است که در متن توضیح داده شد دوست عزیز.

  334. مصدق

    سلام
    من شوهرم شغل آزاد داره و بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمیکنه ، میخواستم ببینم من اگر بیمه زنان خانه دار را پرداخت کنم ، میتونم برای خودم و فرزندم دفترچه بیمه بگیرم ؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بله دوست عزیز

  335. الهه

    سلام،من بیمه ندارم وتو خونه مزون دارم خیاطی انجام میدم و مدرک فنی حرفه ای هم دارم واسه خیاطی چه بیمه ایی میتونم بکنم خودمو واینکه بچهامم میتونم بیمه کنم،

    1. بیمه بازار

      سلام
      دوست عزیز شما می تونید خودتون رو بیمه خویش فرما کنید
      بله فرزندانتون هم می تونن تحت تکفل شما قرار بگیرن

      1. منیژه

        سلام من 35 سال سن دارم از شهریور 90 شاغل بودم تا فروردین 96 و از فروردین96، 18ماه بیمه بیکاری، 4ماه بیمه زنان خانه دارم دارم،اگر از دی 1400بیمه زنان خانه دار کنم، در 55سالگی بیش از 28سال سابقه حساب می شود حقوق بازنشستگی من با کسی که 55سال سن دارد با 20سال پرداخت حق بیمه چیه، حداقل بیمه در سال1400چند هست؟ ایا بیمه زنان خانه دار در بازنشستگی عیدی هم شاملش می شود؟کسی که با 20سال سابقه در55سال حداقل حقوق شاملش می شود؟

        1. بیمه بازار

          سلام
          تفاوت بازنشستگی با 20 سال سابقه و بیشتر از 20 سال در حقوق بازنشستگی است.
          با 20 سال سابقه حداقل حقوق پایه پرداخت میشود اما با سابقه بیشتر، حقوق بیشتری خواهید گرفت.
          در ضمن عیدی نیز به بازنشستگان تعلق میگیرد و حداقل حق بیمه زنان خانه دار در سال 1400 مبلغ 319 تا 329 هزارتومان است.

  336. فرزان

    سلام من سی و دو سالمه قبلا شیش ماه تو کارخونه کار کردم سابقه بیمه دارم منم با این سن میتونم تو ده سال حقوق باز نشستی بگیرم

    1. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی با 10 سال سابقه بیمه باید 55 سال داشته باشید.

    2. بیمه بازار

      سلام
      برای بازنشستگی با 10 سال سابقه بیمه باید 55 سال داشته باشید.

  337. گرجي

    سلام
    من ٣٣ سالمه،٢/٥سال اول كارم بيمه بيكاري برام رد شده
    ٨ سال بعدي كارمند جاي نيمه دولتي بودم كه برام بيمه بيكاري رد نشده(٢٧%)
    الان عدم نياز شدم
    آيا بيمه بيكاري بهم تعلق ميگيره؟
    آيا با ١٠ سال سابقه اجباري ميتونم خودمو بيمه ١٢٪؜خانه داري كنم ؟
    اگر دوباره سر كار برم اين بيمه خانه داري سابقه من حساب ميشه؟
    آيا ميتونم با پرداخت ١٠ سال خانه داري،با ٤٢ سال و ٢٠ سال سابقه بازنشست بشم؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز میتونید خود را بیمه زنان خانه دار کنید.
      دوست عزیز برای مشاوره تکمیلی درباره بیمه بیکاری و زنان خانه دار با شماره 02145897000 تماس حاصل نمایید.

  338. ویانا

    سلام
    اگر یه اقایی خودشون بیمه تامین اجتماعی باشن و در آینده از این بیمه بازنشستگی دریافت کنن بعد خانومشون بیمه شما بشه و بازنشستگی دریافت کنه در صورت فوت اقا ایا چون خود خانوم بیمه هستن و بازنشستگی دریافت میکنن حقوق شوهرشون قطع میشه؟
    ویک سوال دیگه این که یه خانوم 34 ساله اگر با این سن تازه ثبت نامه بشه دقیقا چند سال باید ماهیانه پرداخت داشته باشه تا بتونه حقوق بازنشستگی دریافت کنه؟
    ممنون

    1. بیمه بازار

      با سلام
      در رابطه با سوال اول در صورتی که خانم بازنشستگی دریافت می کنند، حقوق همسرشون قطع میشه و در رابطه با سوال دوم، باید حداقل 15 سال سابقه بیمه داشته باشند یا 60سال سن داشته باشند تا بتونن از حقوق بازنشستگی استفاده کنند.

  339. صديقه

    با سلام اگر در سن ٥٥سالگي با سابقه ٢٠به بالا بازنشسته شويم ايا حقوق سي روز را دريافت ميكنيم؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر حقوق 20 روز رو دریافت می کنید.

    2. علی نظم آبادی

      دوست عزیز 20 روز حقوق به شرط اینکه از حداقل حقوق اون سال کمتر نباشه

  340. سمیه

    سلام.خسته نباشید.من ۳۲ساله و مجرد هستم و تا الان بیمه پرداخت نکردم.اگه ازالان بخوام بیمه زنان خانه دار بشم حداقل چند سال باید رد کنم تا بازنشستگی بگیرم؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      برای دریافت مزایای بازنشستگی بایستی 30 سال سابقه کار یا با 55 سال سن حداقل 20 سال سابقه کار داشته باشید.
      در صورت دریافت اطلاعات بیشتر درباره بیمه زنان خانه دار با شماره 02154897000 تماس بگیرید.

  341. پارسا

    سلام خانم محمدی ممنونم از سایت خوبتون من 22 ساله دارم کار می کنم و بیمه نشدم فقط یکسال و حدود دوماه دو جا برام بیمه رد کردند و دیگه اومدم بیرون زیر پوشش پدرم بودم ولی الان دوساله که مستقل زندگی میکنم و مجرد هم هستم میتونم بیمه زنان شاغل بشم و با دفترچه و بازنشستگی ؟ و چطور می تونم اون سابقه بیمه رو هم به ین بیمه وصل کنم من خیلی سر درنیاوردم از ایم جداول بیمه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بیمه بازار

      با سلام
      ممنون از انرژی مثبت شما
      بله دوست عزیز شما می تونید خودتون رو بیمه زنان خانه دار کنید و از مزایای بازنشستگی بهره مند بشید.

  342. ریحانه

    سلام من چندبار برای بیمه زنان خانه دارتو سازمان تامین اجتماعی شهرم مراجعه کردم ولی میگویند خمچین طرحی به ماداده نشده میتوانیدبه من کمک کنید که به کجامراجعه کنم شهرسراوان استان سیستان وبلوچستان هستم. باتشکر

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز برای انجام امور مربوط به بیمه زنان خانه دار مجداا به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده یا تماس بگیرید.

  343. زهرا

    سلام من چهار سال پیش بیمه زنان خانه دار کردم با بیمه قبلیم روی هم الن بیست سال پرداخت کردم با چهل دو سال سن میتونم باز نشست بشم اگه بازنشت شم حقوق بیست روز رو به من میدن

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر دوست عزیز در حال حاضر به دلیل اینکه سن شما کمتر از 55 سال است نمی توانید باز نشست شوید.

  344. لیلا

    سلام من یک سال سابقه بیمه در سال ۹۳ دارم و الان می خوام بیمه زنان خانه دار بشم آیا می تونم فاصله سال ۹۳ تا حالا رو یک جا بریزم و به عنوان سابقه ام متظور بشه

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر دوست عزیز با این کار این مدت زمان جز سابقه بیمه محسوب نمی شود.

  345. فهیمه

    سلام خانم محمدی من ۷سال سابقه کار دارم والان دارم بیمه بیکاری میگیرم چندماه دیگه بیمه بیکاری من تمام میشه ایامیتونم خودم رو بیمه زنان خانه دار کنم که سابقه بیمه من رد بشه .بعد این ۱۲ درصد و ۱۴ درصد و ۱۸ درصد چه فرقی باهم دارن و ایا حقوقی هم داده میشه.

    1. بیمه بازار

      با سلام
      بله دوست عزیز
      پس از اتمام دوره پرداخت مستمری پرداخت می شود.
      حق بیمه در شرایط 12، 14 و 18 درصد متفاوت است.

  346. فاطمه

    سلام من 32 ساله هستم 1سال هم بیمه دارم
    با حداقل پرداختی ماهانه و حداکثر پرداختی در مستمری ماهانه بعد از بازنشستگی چقدره؟

    1. بیمه بازار

      با سلام
      دوست عزیز در مستمری بازنشستگی حقوقی که در دو سال آخر قبل از بازنستگی دریافت می کنید تاثیر بسیاری دارد بنابراین متناسب با مبلغ آن تغییر خواهد کرد.

  347. سمیه باقرپور

    سلام من چند ماهی خودمو بیمه زنان خانه دار کردم اما الان میخوام کل 20 سالو یکجا پرداخت کنم امکانش هست??? کلا چقدر میشه?

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر دوست عزیز

  348. سمیه باقرپور

    سلام من 5 الی 6 ماه بیمه زنان خانه دارو پرداخت کردم الان میخوام کل 20 سالو پرداخت کنم امکانش هست? کلا چقدر باید پرداخت کرد?

    1. بیمه بازار

      با سلام
      خیر دوست عزیز امکان پذیر نیست

  349. راضیه حکیمی

    سلام من میخوام بیمه زنان خانه دار بشم .ماهیانه چه مبلغی باید پرداخت کنم . وزمانی که بازنشسته بشیم چه مبلغی به عنوان بازنشستگی به ما تعلق میگیره .مثل وزارت کار حساب میشه یا فرق داره ؟

  350. ساحل

    سلام، من اصلا بیمه نداشتم الان میخوام یه بیمه انتخاب کنم سیو دوسالمه، بیمه زنان خانه دار انتخاب کنم یا بیمه ازاد تامین اجتماعی فرقش چیه کدوم برام بهتره ممنون؟

  351. نرگس سباح نژاد

    سلام.من شش سال بیمه نویسندگان بودم.و ۴۸ سال دارم میشه بیمه زنان خانه دار بشم و چند سال دیگه باید واریز کنم حق بیمه رو تا باز نشست بشم؟

  352. مريم گلي

    سلام من مادرم الان ٤٧ سالشونه و هيچ سابقه بيمه اي نداره بايد چيكار كنم كه بيمه زنان خانه دار بشه؟اصلا بهشون تعلق ميگيره ؟دريافتي حقوقشون چقد هست،

  353. Zahra

    سلام وقت بخیر من ۲۷ سالمه متاهلم میتونم بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم چند سالگی بازنشست میشم؟

    1. بیمه بازار

      سلام اگر ۴۵ سال دارید، باید ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشید.

      اگر ۵۵ سال دارید، باید ۱۰ سال یا بیشتر حق بیمه پرداخت کرده باشید.

      اما اگر ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارید، نیازی به‌شرط سنی ندارید و با هر سنی با خیال راحت می‌توانید بازنشسته شوید.

      1. راضیه حکیمی

        سلام .من میخوام بیمه زنان خانه دار بشم .بایدماهیانه چقد پرداخت کنم . و وقتی باز نشسته بشیم .چه مبلغی به عنوان بازنشستگی به ما تعلق میگیره؟ مثل مبلغ وزارت کار حساب میشه ؟

      2. F.ghalavand

        سلام من۲۳سال دارم اگراز۹۸بیمه پرداخت کنم چندسالگی میتونم بازنشست بشم؟وحداقل حقوق بیمه و حداکثرش چقدره؟

        1. بیمه بازار

          با سلام
          دوست عزیز شما در سن 55 سالگی می تونید بازنشته بشید. مبلغ حق بیمه با حقوق ۱۲% ۱۳۳ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۴% ۱۵۵ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۸% ۲۰۷ هزار تومان ماهانه

  354. فاطمه

    چه بیمه ای واسه من بهتراست با40سال سن بایدچندسال حق بیمه پرداخت کنم تابازنشست شم؟

    1. بیمه بازار

      سلام شما میتونین با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه البته در سن 55 سالگی بازنشسته بشید.

  355. ستاره

    سلام. من 31 سالم هست و میخوام بیمه زنان خانه دار شوم. میتوانم قسمت درمانی را انتخاب نکنم و از دفترچه بیمه شوهرم برای درمان استفاده کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام در فرمی که بهتون میدن تا پر کنین میتونین دفترچه بیمه رو انتخاب نکنین

  356. الهام سعیدی

    من 57 ساله هستم می توانم بیمه زنان خانه دار شوم؟

  357. مهدی

    متشکر از پاسخ های خوب شما

  358. مریم

    سلام
    مادرم حدودا ۵۵ ساله هستن می تونن خودشون و بیمه کنن؟ چه نوع بیمه ای بهتر؟
    ممنون از راهنمایی تون

  359. زهرا

    سلام من مدرس هستم و میخوام بیمه ای داشته باشم که هم درمانی باشه و هم بازنشستگی و حقوق داشته باشه.و همینطور معتبر باشه.میشه راهنمایی کنید و بگید هر ماه حداقل و حداکثر چقدر باید پرداخت بشه؟

  360. مریم محمدی

    سلام من مدرس زبان هستم واموزشگاه تدریس میکنم وبیمه نیستم.میتونم بیمه زنان خانه داربشم و۱۳۳هزارپرداخت کنم و کارم رو هم ادامه بدم؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله میتونید بیمه زنان خانه دار که جزو مشاغل آزاده را انتخاب کنید و حق بیمه پرداخت کنین

  361. پرستو

    سلام دخترم ۱۸ سالشه.و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پدرش..الان میخواد بیمه زنان خانه دار بشه.آیا مغایرتی با پوشش بیمه ای پدرش داره؟ و آیا این بیمه جزو سابقه بیمه براش حساب میشه؟ و اینکه مبلغ پرداختی ماهانه چقدر هست و به کجا باید مراجعه کنه

    1. م کافی

      با سلام و خسته نباشبد…. من ۱۰ سال بیمه کارفرما بودم زیر نظر شرکت کامپیوتری… اگر ۱۰ سال دیگر را بیمه زنان خانه دار پر کنم میتوانم از قانون ۲۰ سال سابقه با ۴۲ سال سن استفاده کنم ؟

      1. بیمه بازار

        سلام
        شما می‌توانید ادامه بیمه خود را به‌صورت خویش‌فرما پرداخت کنید اما قانون ۲۰ سال و ۴۲ سال سن برای اشخاصی است که ماه های پایانی بیمه خود را در کارگاه‌ها شاغل باشند.
        اگر ادامه بیمه را به صورت خویش‌فرما پرداخت کنید باید با قانون ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه و یا ۴۵ سال و ۳۰ سال سابقه بازنشسته شوید.

  362. پریسا

    مبلغ حق بیمه پرداختی چقدر هست برای بیمه زنان خانه دار؟

    1. بیمه بازار

      سلام با حقوق 12% 133 هزار تومان ماهانه، با نرخ 14% 155 هزار تومان ماهانه، با نرخ 18% 207 هزار تومان ماهانه

  363. شیوا شفیعی

    سلام من مجرد هستم و مستمری بگیر مادرم هستم. به همین دلیل فعلا نمیتونم شاغل بشم. میتونم بیمه زنان خانه دار بگیرم ؟ و آیا این امکان هست که بعد از ازدواج و شاغل شدن بیمه خانه داری ک ریختم روی سابقه کارم اضافه بشه؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله بیمه زنان خانه دار زیر شاخه بیمه مشاغل آزاد هست. و جزو سابقتون محسوب میشه

  364. سیما

    سلام من میخوام بیمه بازنشستگی خانه داری بکنم دوسال سابقه دارم الان ۵۰ساله شدم چطوری میتونم بگیر م میشه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله میتونین 8 سال دیگه پرداخت کنیدو 60 سالگی بازنشست بشید

  365. سیما

    سلام تیرماه امسال۵۰ساله شدم دوسال سابقه بیمه دارم آیامیتونم بیمه بازنشستگی بگیرم ؟؟چطوری میتونم بگیرم لطفا بگیدسپاس

  366. مهرداد

    کسی که شوهرش شاغل هست و به همسرش بیمه بازنشستگی پرداخت کرده و بعد از سی سال حقوق بازنشستگی دریافت می نماید آیا پس از شوهرش می تواند حقوق شوهرش را نیز علاوه بر حقوق بازنشستگی خودش دریافت نماید .؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله میشه

  367. ازاده

    من 7سال سابقه بیمه دارم . حالا می خوام بیمه بگیرم. بیمه زنان خانه داربرام مناسب تر هست یا بیمه مشاغل ازاد البته شاغل هستم اما بیمه ندارم.

    1. بیمه بازار

      سلام میتونین بیمه زنان خانه دار بشید و اینکه بیمه زنان خانه دارد زیر شاخه مساغل آزاد هست

  368. کژال

    سلام من ۹ سال سابقه بیمه دارم الان یک ماهه باردارم و از کار اخراج شدم آیا میتوانم بعنوان زن خانه دار بیمه خود را رد کنم تا سابقه کارم مختل نشه ؟چه کاری میتونم انجام بدم واقعا ناراحتم و در دورانی هس که نیاز به بیمه دارم ممنون

    1. بیمه بازار

      سلام بله میتونین بیمتون رو به عنوان زنان خانه دار ادامه بدین.

    2. بیمه بازار

      سلام بله میتونین بیمه با بیمه زنان خانه‌دار سابقتون رو ادامه بدین

  369. مریم

    اگر من خودم رو بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار کنم،بعد میتونم خودم بیمه تکمیلی هم ثبت نام کنم؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله میتونین داشتن هر دو بیمه باهم مشکلی ایجاد نمیکنه

  370. منیژه میرمکری

    با سلام و عرض ادب
    من دو خواهر خانه دار دارم که یکیشون فقط بیمه درمانی دارند و بیمه زنان خانه دار پرداخت نکرده اند. در سنین ۴۴ و ۴١ سال هستند. اگر آنها پول چند سال بیمه رو با هم پرداخت کنند شامل مزایای استفاده از بیمه زنان خانه دار می شوند؟ آیا بازنشستگی و مقرری آن شامل آنها هم خواهد شد؟ دقیقا چه مبلغی رو و به چه ارگانی باید پرداخت کنند؟ با سپاس

  371. فرزانه

    سلام واقعا من بعنوان زن خانه دار از شهریه بیمه که همش داره زیاد میشه خسته شدم این چه بیمه ای هست اگه اسم خانه دار روش هست چرا ما اینهمه باید هزینه بپردازیم نزدیک ۱۸۰ تومن هر سالم دوبارم اضافه میشه من اصلا راضی نیست اگه شاغل بودیم پول درمیاوردیم نیاز به این بیمه نبود لطفا یکم ملاحظه زنان حانه دار رو بکنید واینقدر مبلغ اشو نبرید بالا ما خانه دارها از پس اش برنمیایم لطفا ترتیب اثر بدید

  372. افشار

    سلام و خسته نباشید خانم محمدی
    خانم من ۷ سال سابقه بییمه تامین اجتماعی دارد میتونم ۳ سال بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم که جمعاً ۱۰ سال بشه و با باز نشستگی ۱۰ روز حقوق باشد؟

  373. هلن

    سلام من ۱۴ سال سابقه بیمه دارم الان شاغل نیستم وبه صورت اختیاری پرداخت میکنم اگر بخوام بیمه زنان خانه دار بشم شرایط بازنشستگی وحقوقم پس از باز نشستگی با بیمه اختیاری فرق میکنه الان نرخ ۲۷ درصد پرداخت میکنم.

  374. مریم جهانیفر

    سلام من دوسال بیمه زنان خانه دار پرداخت کردم ایا دوباره اگر بیمه شوم اون دوسال جزه سابقه حساب میشود یا نه ؟

    1. بیمه بازار

      سلام بله میتونین ادامه بدین سابقتون رو

      1. نسرین

        سلام خانم محمدی . بازنشستگی برای بیمه زنان خانه دار با حقوق کامل میباشد یا مانند بیمه قالیبافی نصف بیمه عادی میباشد؟

        1. بیمه بازار

          بله با حقوق کامل بازنشسته میشوند.

    2. پريسا

      سلام من تحت پوشش بيمه شوهرم بودم كه١٨ سال ميشه حالا اگر بخوام خودم رو بيمه زنان خانه دار كنم آيا ميتونم از سوابق ١٨ سالى كه قبلاً مال شوهرم بوده استفاده كنم؟

  375. آوا

    سلام.با پرداخت این حق بیمه از زیر پوشش همسرم خارج نمیشم؟میشه باز هم از دفترچه درمانی تامین اجتماعی که همسرم داره پرداختش میکنه استفاده کنم؟

  376. عاطفه

    باعرض سلام میخواستم بیمه کارگری بشم ولی توشهرستان بهارهمدان کسی جواب دقیق نمیدن ازاین قسمت به اون قسمت میفرستند

  377. فاطمه بشارتی

    سلام خانم محمدی عزیز لطفا بفرمایید تفاوت های بیمه زنان با مردان در دوران بازنشستگی و فوت چگونه است آیا زنی که بیمه بوده قادر ب دریافت همزمان بیمه بازنشستگی همسرش با بازنشستگی خودش می بازنشسته یا اینکه قطع میشود? آیا درصورتیکه که زنی سابقه بیمه نداشته فوت نماید مستمر او به کسی پرداخت میشود یا خیر? و اینکه به نظر شما زنان می توانند افرادی را تحت تکفل داشته باشند که مستمری زن به آنها پرداخت شود?
    من بیمه با نرخ ۱۸ درصد با سابقه ۲ سال پرداخت دارم میخواستم بدونم اگر شرایط خوبی در انتظارم نیست بیمه ام رو قطع کنم و فقط درمان رو بپردازم ۳۳ سال دارم.

  378. اکرم کشاورز

    سلام خسته نباشید می خواستم بودنم کسی که بیمه زنان خانه دار به مدت ۱۰ سال واریز کرده و سنش ۵۵ سال بهشه حقوق بازنشستگی ماهیانه چقدر دریافت میکنه ممنون میشم اگه پاسخ بدید؟

  379. زهرا

    سلام …چرا بیمه بازنشستگی زنان خانه دار هر سال افزایش پیدا میکنه ….من ۴۰ ساله و فاقد شغل هستم ….لطفا افزایش ندید …همین ۱۱۵ باشه…..تازه برای من زیادم هست….تشکر

  380. نفیسه

    سلام من ۳۴ سال سن دارم و ۹ سال سابقه بیمه دارم، میشه یه سال بیمه زنان خانه دار رد کنم که سابقم بشه ده سال …که بعدا بتونم ازمستمری بازنشستگی استفاده کنم.میشه راهنمایی کنید.

    1. امینی

      سلام ۳۷ سال سن و ۱۰ سال و پنج ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم چطور میتونم خودمو بیمه زنان خانه دار کنم چقدر ماهانه باید پول پرداخت کنم کی میتونم بازنشست بشم و و چقدر در بازنشستگی دریافت میکنم

      1. بیمه بازار

        شما می توانید با مراجعه به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی، ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید. با داشتن حداقل سن 55 سالگی امکان بازنشستگی دارید .
        برای پرداخت حق بیمه هم هنگام عقد قرارداد بیمه می‌توانید به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را انتخاب نمایید.

  381. بیمه بازار

    سلام و سپاس از نظرتون

    1. شاهین

      سلام دوست عزیز خوبین ببخشید خواهر خانه دار هستش میخواد بیمه خانه دار بشه شرایط ۵۴۰ تومن سالانه و ۲۴۰ تومن سالانه فرقش چیه

      1. بیمه بازار

        با سلام
        دوست عزیز برای بیمه زنان خانه میتونین یکی از سه نرخ 12درصد، 14درصد و 18 درصد رو انتخاب کنید. که تفاوت این سه مورد در تفاوت آنها در بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی است.

    2. قاسمب

      سلام من 52سال سن دارم آیا میتوانم اربیمه زنان خانه دار استفاده کنم

      1. بیمه بازار

        با سلام
        دوست عزیز حداکثر سن برای پذیرش در بیمه زنان خانه دار ۵۰ است.
        در صورتی که ۲ سال سابقه بیمه داشته باشین می‌تونین از بیمه زنان خانه دار استفاده کنید.

        1. نیوشا

          سلام خسته نباشید ببخشید من الان ۸ساله بیمه زنان خانه دار هستم خودم ولی سرانه درمان با همسرم هست الان به من دفترچه بیمه از طرف همسرم نمی‌دن میخواستم منو راهنمایی کنید چیکار میتونم بکنم

          1. بیمه بازار

            می توانید از بیمه خانه داری خودتان دفترچه بیمه تهیه فرمایید.

        2. زهره

          سلام من 7 سال سابقه پرداخت بیمه زنان خانه دار بیمه ایران را دارم ایا. میتونم ببم تامین اجتماعی خانه دار بشم

        3. غزل

          سلام. وقت بخیر. من 41 سالمه و7 سال سابقه بیمه دارم. والان میخواهم خودم را بیمه کنم،چند سال باید بیمه پرداخت کنم تا بازنشست شوم. وحقوق باز نشستگیم چقدر می‌شود؟
          بیمه خویش فرمایی بهتر است یا زنان خانه دار؟

          1. بیمه بازار

            سلام
            بیمه زنان خانه دار در اصل همان بیمه خویش فرما برای خانم هایی است که خانه دار هستند و تفاوت چندانی ندارند.
            حتی از بعضی جهات پوشش های درمانی بیمه زنان خانه دار به مراتب از بیمه خویش فرما بهتر است.
            شما در سن 55 سالگی با 21 سال سابقه بازنشسته خواهید شد، حقوق بازنشستگی شما بر اساس حق بیمه پرداختی در 2 سال پایانی محاسبه میشود و در صورتی این مبلغ که از حداقل حقوق پایه کمتر باشد، همان حداقل حقوق پایه در آن سال به شما پرداخت خواهد شد.