کدام بیمه مسافرتی مناسب‌تر است؟

خرید بیمه مسافرتی

با توجه به خطرات و مشکلاتی که در حین مسافرت به کشورهای خارجی ممکن است برای مسافرین به وجود آید و هم‌چنین نظر به این‌که بیمه­‌های گروهی نظیر تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و … هیچ‌­گونه هزینه‌­ی درمان در خارج از کشور را متقبل نمی‌شوند و با در نظر گرفتن خطرات دیگری از قبیل گم‌کردن مدارک و یا چمدان و بار و یا به وجود آمدن مشکلات حقوقی و یا تأخیرها و توقفات احتمالی که ممکن است در حین سفر حادث شوند، داشتن پشتوانه‌­ای بیمه‌­ای که در صورت رخ‌­دادن هر حادثه­‌ای در جهت جبران خسارت احتمالی برمی‌­آ‌ید، سبب می­‌شود که شما با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری به هدف اصلی سفر خود دست یابیم.

از این‌رو شرکت‌های بیمه محصولی با نام «بیمه مسافرتی» به مشتریان خود عرضه می‌­کنند تا این امر تحقق یابد.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه‌­نامه مسافرتیعبارت است از پوشش اتفاقاتی از قبیل بیماری و یا صدمات بدنی یا عارضه ناگهانی و یا اتفاقات پیش‌بینی‌نشده که پس از شروع سفر برای افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند رخ م‌ی­دهد.

برای اخذ ویزا از برخی سفارت­‌خانه­‌ها داشتن این بیمه‌­نامه الزامی است و در موارد عدم الزام، با توجه به خطرات احتمالی که قبل­‌تر به آن­ها اشاره شد، توصیه می­‌شود که برای مسافرت­‌های خارج از کشور برای اطمینان خاطر بیش‌تر این بیمه‌­نامه را تهیه فرمایید.

مقالات دیگر  بیمه‌های مورد نیاز برای سفر

استعلام قیمت بیمه مسافرتی و خرید آسان 

بیمه مسافرتی سامان


 کدام بیمه­ مسافرتی بهتر است؟

بیمه­‌نامه­­‌های مختلفی که از سوی شرکت­‌های بیمه‌­ای مختلف به مشتریان ارائه می‌­شوند، هر یک دارای ویژگی­‌ها و پوشش­‌های متنوع و قیمت‌­های متفاوت‌اند. از این‌رو با شناخت دقیق و بهتر پوشش­‌ها و خدمات ارائه شده در بیمه‌­نامه‌­های ارائه شده توسط هر یک ازشرکت‌­ها، می‌توانید بهترین بیمه مسافرتی را با توجه به سفرتان انتخاب و خریداری کنید.

در این مطلب سعی شده شما با انواع پوشش­‌های این بیمه­‌نامه آشنا شده و سپس تفاوت­‌های شرکت‌­های ارائه‌­کننده را مشاهده و سپس بتوانید مناسب­‌ترین بیمه­‌نامه را انتخاب کنید.

 پوشش­‌های بیمه مسافرتی

در بیمه‌­نامه‌­های مسافرتی پوشش‌­های متنوعی ارائه می­‌شود که هر یک از شرکت‌­های بیمه بخشی و یا تمام آن­ها را به مشتریان ارائه می­‌کنند. از آن­جا که شرک‌ت­های بیمه­‌ی ایرانی در خارج از کشور شعبه ندارند، این خدمات­‌رسانی از طریق شرکت­‌های کمک­‌رسان بین‌المللی انجام می‌­شوند که هر یک از شرکت­‌های بیمه با یک یا چند مورد از این شرکت­‌ها برای ارائه خدمات در خارج از کشور همکاری می­‌کنند.

مقایسه پوشش‌های بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلفمقایسه پوشش‌های بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف


محاسبه قیمت و خرید مطمئن بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی پاسارگاد


بهترین بیمه مسافرتی از نظر شرایط شرکت کمک رسان کدام شرکت است؟

با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه مسافرتی داخلی شعبه‌ای در کشورهای دیگر ندارند،‌ به همین خاطر از طریق شرکت‌های کمک‌رسان به خریداران این بیمه خدمات بیمه مسافرتی ارائه می‌دهند و با یک یا چند شرکت ‌کمک‌رسان همکاری می‌کنند.

کیفیت خدمت رسانی در هریک از شرکت‌های کم رسان متفاوت است. یکی از عوامل بهبود دهنده خدمت‌رسانی در شرکت‌های کم رسان دارا بودن اپراتور فارسی زبان است. البته تمامی شرکت‌های کمک‌رسان که در جدول زیر نمایش داده شده است این ویژگی را دارا می‌باشند.

دقت داشته باشید تمامی شرکت‌های کمک‌رسان جهت صدور ویزا،‌ مورد تایید سفارت‌خانه‌ها نیست. به طور مثال شرکت کمک‌رسان اواسان از شرکت‌های کمک‌رسان معتبر برای سفارت‌خانه‌ها است.

مقالات دیگر  همه چیز درباره بیمه حمل و نقل بین المللی

در جدول زیر شرکت کمک رسان هر یک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه مسافرتی نشان داده شده است.


حتما بخوانید:

ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟


بهترین بیمه مسافرتی از نظر نحوه پرداخت خسارت کدام شرکت است؟

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذاری که هنگام انتخاب بیمه مسافرتیباید به آن توجه داشت، کیفیت پرداخت خسارت توسط شرکت کم رسان است. شرکت‌های کمک رسان معمولا به یکی از سه روش زیر خسارت را پرداخت می‌کنند:

  • پرداخت خسارت به طور مستقیم به سازمان مربوطه مانند بیمارستان، فرودگاه و سایر
  • پرداخت خسارت به بیمه‌گزار هنگام وقوع حادثه
  • پرداخت خسارت به بیمه‌گزار پس از وقوع خسارت و پس از بازگشت وی به ایران، در صورت ارائه فاکتورهای مربوطه و مدارک پرداخت هزینه خسارت به شرکت بیمه

نحوه پرداخت خسارت در هر یک از شرکت‌های کمک رسان بیمه به صورت زیر است:

شرکت کمک‌رسان رایز شوتز (Reise schutz): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه به شخص بیمه‌گزار

شرکت کمک‌رسان مدیست(Mideast): پرداخت خسارت در محل حادثه به شخص بیمه‌گزار، پرداخت خسارت مستقیم به ارگان مربوطه. همچنین در صورت نیاز، کارشناسی برای پیگیری امور به محل وقوع خسارت اعزام می‌شود.

شرکت کمک‌رسان ایران(SOS): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه به بیمه‌گزار

شرکت کمک‌رسان اواسان(Evasan): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه به بیمه‌گزار

در پست بعدی عوامل موثر بر تعیین قیمت بیمه مسافرتی و مقایسه اجمالی شرکت‌های ارائه دهنده این بیمه را بیان می‌کنیم، منتظر باشید.

بیمه‌بازار سامانه مقایسه و فروش آنلاین بیمه‌ ثالث، بدنه، آتش‌سوزی و عمر است که به شما این امکان را می‌دهد که شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه و با توجه به شرایط‌تان، بهترین بیمه را انتخاب کنید.

مقالات دیگر  ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟

نظر یا پرسش خود را بنویسید