بیمه عمر بهتر است یا بیمه تامین اجتماعی؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین راه برای پس‌انداز، در این شراط اقتصادی چیست؛ و کدام شکل از پس‌انداز در سال‌های آینده و یا دوران بازنشستگی پشتوانه‌ی بهتر و قابل اتکاتری است؟ در این مطلب می‌خواهیم بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی را بایکدیگر مقایسه کنیم. اما قبل از آن، لازم است بدانید که این دو شکل از بیمه،‌ تفاوت‌های عمده‌ای دارند و ماهیت آنها تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت است.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را می‌توان یک نوع سرمایه‌گذاری با سود تضمین‌شده در نظر گرفت، که علاوه بر سود سرمایه‌گذاری، پوشش‌های زیادی مانند فوت، نقص‌عضو، ازکارافتادگی و حتی بیماری‌های خاص را نیز شامل می‌شود. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یک بیمه کامل با پوشش‌های مختلف است که شخص بیمه‌گذار، می‌تواند بنابر تمایل خود، پوشش‌های مورد نظر را انتخاب کند. اما بیمه تامین اجتماعی،‌ مختص تمامی افراد شاغل است و طبق قانون کار، همه افراد شاغل باید این بیمه‌نامه را داشته باشند.

مبلغ پرداخت حق بیمه هر سال توسط وزارت کار تعیین می‌شود. این حق بیمه باید تا ۳۰ سال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و دارنده این بیمه در طول داشتن این مدت می‌تواند فقط از پوشش‌های ساده درمانی این بیمه نامه استفاده کند. پس از پرداخت حق بیمه به مدت ۳۰ سال، فرد می‌تواند مستمری بازنشستگی دریافت کند.

 

بیمه عمر

 

تفاوت‌های اصلی بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی

  • بیمه‌های تأمین اجتماعی معمولا ماهیتی درمانی دارند. اما می‌توان گفت بیمه‌ی عمر، می‌تواند مکمل بیمه تأمین اجتماعی باشد.
  • در دریافت بیمه عمر محدودیت سنی تقریبا وجود ندارد. از نوزاد یک روزه تا یک شخص هفتاد ساله می‌توانند بیمه عمر را دریافت کنند.
  • در بیمه عمر،‌ شخص می‌تواند میزان حق بیمه و نحوه پرداخت آن (ماهیانه، سالیانه یا حتی فصلی) را به صلاحدید خود انتخاب کند.
  • در بیمه تامین اجتماعی، شما دفترچه درمانی دریافت می‌کنید و هزینه‌های درمانی عادی شما تحت پوشش قرار می‌گیرد. اما در بیمه عمر، تنها بیماری‌های خاص (سکته قلبی و مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن، انواع سرطان) تحت پوشش قرار می‌گیرند.
  • در بیمه عمر،‌ به حق بیمه پرداختی سود تعلق خواهد گرفت، اما بیمه تامین اجتماعی این ویژگی را ندارد.
  • امکان بازخرید بیمه عمر در هر زمانی وجود دارد. به این معنی که پس از گذشت ۱۰ سال از پرداخت حق بیمه عمر، فرد می‌تواند اندوخته خود به علاوه سود آن را دریافت کند، یا درخواست مستمری بازنشستگی بدهد. اما در بیمه تامین اجتماعی فرد زودتر از ۳۰ سال نمی‌تواند اندوخته خود را برداشت کند.
  • در بیمه عمر،‌ بعد از گذشت یک سال می‌توان بدون نیاز به وثیقه و ضامن،‌ تا ۹۰ درصد اندوخته، وام دریافت کرد.
  • در بیمه عمر، اگر بیمه‌شده براثر حادثه به‌طورکلی ازکارافتاده شود، دیگر نیازی به پرداخت حق‌بیمه ندارد و اگر پوشش ازکار افتادگی را انتخاب کرده باشد، می‌تواند مستمری هم دریافت کند.
  • انتخاب ذی‌نفعان بیمه‌نامه به عهده خود فرد است. شخص می‌تواند ذی‌نفعان خود را انتخاب کند را در صورت فوت، بدون انحصار وراثت، سرمایه فوت به آنها تعلق بگیرد.
  • بیمه تأمین اجتماعی در صورت فوت فرد مبلغ بسیار ناچیزی به بازماندگان وی پرداخت می‌کند؛ درصورتی‌که در بیمه عمر در صورت فوت فرد حتی اگر یک قسط از حق‌بیمه را پرداخت کرده باشد، به‌غیراز پرداخت سرمایه فوت، اگر فوت براثر حادثه باشد (در صورت خرید پوشش فوت براثر حادثه) تا ۳ برابر سرمایه فوت را به بازماندگان وی پرداخت می‌کند.
  • سرمایه حیات و اندوخته پرداختی در بیمه عمر و تامین آتیه، هر میزان که باشد از مالیات معاف است و در صورت فوت بیمه‌شده هم مشمول مالیات بر ارث نخواهد بود.
مقالات دیگر  همه چیز درباره بیمه نوزاد!

آیا دریافت بیمه عمر به‌صرفه است؟

شاید در کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به نظر جذاب‌تر باشد، اما برای این‌کار باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سرمایه‌گذاری کنید تا سود قابل‌توجهی را به دست بیاورید. اما در بیمه عمر، کافی است تنها یک حق‌بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش‌های بیمه‌ای نیز قرار بگیرید.

اگر می‌خواهید از یک سرمایه کم به یک اندوخته مناسب در طی زمان برسید، بیمه عمر مناسب شماست. اما اگر هدفتان دریافت سود بیشتر در کوتاه‌مدت است و قابلیت نقد‌شوندگی سریع نیز برایتان مهم است، سپرده‌گذاری در بانک برایتان مناسب‌تر است. بیمه عمر از این جهت پیشنهاد می‌شود که در بازه‌های زمانی بلند مدت،‌ اندوخته‌ی دریافتی نسبت به مجموع حق بیمه‌های پرداختی،‌ مبلغ قابل توجهی است. ضمن اینکه بیمه‌گذار می‌تواند سالیانه تا ۲۵ درصد مبلغ تورم را بر حق بیمه پرداختی خود اضافه کند.

کدام بیمه عمر مناسب‌تر است؟

بیمه عمر مناسب و پوشش‌های انتخابی آن بسته به شرایط هر فرد متفاوت است. برای مثال برای کودکان بهتر است که پوشش‌های سرمایه‌گذاری انتخاب شود تا پوشش‌های مربوط به بیماری و یا پوشش‌های حادثه. برای مقایسه بیمه عمر در شرکت‌ها و طرح‌های مختلف، می‌توانید در سایت بیمه‌بازار، اطلاعات خود را وارد کنید. پس از آن شرایط و پوشش‌ شرکت‌های بیمه مختلف برای شما نمایش داده می‌شود تا اگر قصد خرید بیمه عمر دارید، با مقایسه آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان بیمه عمر نیز، میتوانید با شماره ۰۲۱۹۱۳۱۱۱۰۰ داخلی ۲۱۰ تماس بگیرید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

39 نظر
  1. داریوش

    هیچ بیمه ای بهتر از بیمه اول خدا دوم خودت سوم مادرت و چهارم دوست دخترت واقعی ات که همسر وفادارت باشد نیست…

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون از همراهی شما

  2. مهدی

    با سلام وخسته نباشید من دو ساله بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد پرداخت می کنم به عنوان راننده امکان تغییر به بیمه عمر وجود داره یا اگه نداره قرارداد و فسخ کنم و بیمه عمر پرداخت کنم به ضررمه یا همون بیمه آزاد و ادامه بدم؟

    1. bimebazar

      وقت بخیر
      امکان تغییربیمه مشاغل ازاد به بیمه احباری وجود دارد اما برای اطلاعات دقیق راجع به سوالتان لطفا ابتدا به شعبه ای که بیمه اختیاری هستید مراجعه کنید و موضوع بیمه اجباری را بیان کنید و سپس با ارسال لیست جدید بیمه اجباری توسط کارفرما مدارک لازم از جمله کپی شناسنامه وکارت ملی را ارائه و با توجه به شماره بیمه قبلی خواستار انتقال بیمه به اجباری شوید. البته ادامه بیمه اختیاری با پرداخت حق بیمه به صورت اجباری امکان پذیر است ولی فقط حق بیمه بیمه اجباری محاسبه می شود.

  3. امیر

    سلام، آیا مستمری بیمه عمر هر سال با تورم افزایش پیدا می کند؟

  4. مهدی علیزاده

    حرفت کاملا منطقیه.در تامین اجتماعی حقوق هر چقدر ناچیز باشه بر طبق تورم همون ساله.ولی پول بیمه عمر با سودش بعد سی سال ارزشی نداره

    1. مهسا محمد شفیعی

      ممنون بابت همراهی شما

  5. مینا

    سلام وقت بخیر من خانوم مجرد 43ساله هستم هیچگونه بیمه ندارم بجز بیمه سلامت برای من کدوم طرح از بیمه عمر بهتره؟ و اینکه میتونم برا ثبت نام یکجا قسط 2سال قبلو پرداخت کنم؟

  6. nasi

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم با بیمه ی عمر میشه جراحی اسلیو معده انجام داد، و اگر میشه بیمه چند پرصد از هزینه رو پرداخت میکنه؟

  7. ارش

    باسلام
    در پاسخ به یکی از سوالات نسبت به ثبت نام تامین اجتماعی و عمر فرمودید بهتره هم تامین اجتماعی باشه هم عمر
    یعنی واقعا توضیح و مشاوره بينظيری فرمودید
    قربونت برم الان طرف پوله نون نداره که داره میپرسه کدوم و پرداخت کنم وگرنه همه دوستدارن همه بیمه هارو داشته باشند

  8. میثم

    سلام من بیمه عمر گرفتم ماهی 100 تومن تا 30 سال پرداختی میگه 30 سال بعد ماهی 92 میلیون حقوق میگیری حال من حساب کردم 30 سال قبل حقوق ماهی 5هزار تومن بود بعده 30 سال که میشه الان شده حدود 4میلیون خوب یهنی 800 برابر شده نسبت به 30 سال قبل خوب ما فرض میگیریم 30 ال بعدم 800 برابر بشه حقوق میشه 3 میلیارد درسته این 92 میلیون دیگه مبلغی نیس ارزشش به اندازه همین 100 تومن که الان میدم درسته یا اشتباه میکنم

  9. جواداران09174835264

    با سلام من 35 سالمه مجرد هستم سرپرست هم نیستم میخام بیمه شوم به نظر شما بهترین بیمه جه شرکت بیمه ای وکدام نوع بیمه هس؟ باتشکر

  10. علی

    سلام بجای بیمه عمر می توان سهام خوب و بنیادی خرید در بازار بورس ، هم به تولید ملی کمک می شود و هم از طریق سود نقدی سهام و تغییرات قیمتی سهم به ما نفع می رسد و معمولا بازده بلند مدت آن هم بیشتر است و دارایی رایگان هم ایجاد می شود

  11. پیمان

    سلام
    بیمه اندوخته ما مثلا بعد ۲۰ سال میشه ۲ میلیارد تومن که تو بیمه نامه ها اعلام میشه
    این ۲ میلیارد تومن قطعی هست ؟ یا به مبلغ امروز محاسبه شده و بر اساس تورم اون موقع پرداخت میشه ؟
    چون برای مثال سال ۱۳۸۰ یک سکه ۵۰ هزار تومن بود و الان شده ۱۳ میلیون .
    پس اگر بعد ۲۰ سال همان ۲ میلیارد اعلامی و بخوان پرداخت کنند حدود ۷ میلیون امروز میشه که حتی پول یک ماه اجاره هم نمیشه
    میشه توضیح بدین ؟

  12. محسن پورامجد

    سلام.بنده حق بیمه عمر امسال رو لا حدود ۲۵ روز تاخیر پرداخت کردم وبعد از زمانی بود که بیمه گر بصورت خود بخود از سرمایه قبلی وام قسط ۶ماهه را برداشت کرده بوداین تاخیر پرداخت چه تاثیری در سرمایه گذاری داشته

  13. مرجان

    سلام عرض ادب
    ۴۳ سال دارم و دندانپزشک هستم. تا بحال بیمه نداشتم. البته از خدمات پزشکی بیمه تامین اجتماعی همسرم استفاده میکنم. به نظرتون بیمه عمر انتخاب کنم یا تامین احتماعی. چیزی که مهمه دریافت مستمری و بازنشستگی است. با تشکر

  14. کریم

    چرا بردار بیمه بیکاری تعلق دارد از فامیلامون گرفته سال پیش ماهی 2میلیون 500هزار میداد بیمه

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل بیمه بیکاری به شما تعلق میگیرد
      حتما به‌صورت غیر ارادی بیکار شده باشند.
      بازنشسته یا مستمری بگیر نباشند.
      پیش از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      حداقل یک‌سال سابقه بیمه در آخرین کارگاه داشته باشند.
      تبعه کشورهای دیگر نباشند.
      مستمری‌بگیر بازنشسته یا ازکارافتاده کلی نباشند.
      یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      بیمه‌شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند و بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.
      افرادی که در زمره صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری قرار می‌گیرند مشمول بیمه بیکاری نیستند.
      کارگران فصلی درصورتی‌که صرفا در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنها غیرارادی تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
      افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند. با تشخیص واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی‌که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مورد حمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
      چنان‌چه بیمه‌شده‌ای حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما از به‌کارگیری مجدد او خودداری کند، با احراز سایر شرایط می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.
      میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه‌شده است که براساس تعداد افراد تحت تکفل تا ۴ نفر و هر نفر ١٠ درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن‌که از حداقل دستمزد همان سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود، کمتر و از ٨٠ درصد حقوق بیمه‌شده بیشتر نباشد.
      فردی که از مستمری ازکارافتادگی جزئی استفاده می‌کند همزمان می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری نیز بهره‌مند شود.

  15. کریم

    چرا بردار بیمه بیکاری تعلق دارد از فامیلامون گرفته سال پیش ماهی 2میلیون 500هزار میداد بیمه برو پیگیر باش

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت داشتن شرایط ذیل بیمه بیکاری به شما تعلق میگیرد
      حتما به‌صورت غیر ارادی بیکار شده باشند.
      بازنشسته یا مستمری بگیر نباشند.
      پیش از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      حداقل یک‌سال سابقه بیمه در آخرین کارگاه داشته باشند.
      تبعه کشورهای دیگر نباشند.
      مستمری‌بگیر بازنشسته یا ازکارافتاده کلی نباشند.
      یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
      بیمه‌شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند و بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.
      افرادی که در زمره صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری قرار می‌گیرند مشمول بیمه بیکاری نیستند.
      کارگران فصلی درصورتی‌که صرفا در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنها غیرارادی تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
      افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند. با تشخیص واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی‌که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مورد حمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
      چنان‌چه بیمه‌شده‌ای حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما از به‌کارگیری مجدد او خودداری کند، با احراز سایر شرایط می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.
      میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه‌شده است که براساس تعداد افراد تحت تکفل تا ۴ نفر و هر نفر ١٠ درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن‌که از حداقل دستمزد همان سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود، کمتر و از ٨٠ درصد حقوق بیمه‌شده بیشتر نباشد.
      فردی که از مستمری ازکارافتادگی جزئی استفاده می‌کند همزمان می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری نیز بهره‌مند شود.

  16. مرتضی

    سلام حتما بیمه عمر از بیمه بازار میخرم اگر چنین موردی معرفی کنیدممنون همیشه از بیمه گذار هایی که خواستن بیمه عمر بفروشن خواستم چند نفز که بیمه عمر خریدن ازشون و الان10سال گذشته و دارن سود پول یا پول دریافت میکنن رو به من نشون بده تا با اطمینان خاطر خرید کنم ولی هی وقت هیچ کدوم هیچکسرو معرفی نکردن.اگر چننین موردی ببینم بیمه عمر خریداری میکنم

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      در صورت تمایل میتوانید در روزهای شنبه الی چهارشتبه با تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازمه را دریافت نمایید

    2. زهرا هاشمی

      سلام وقتتون بخیر

      09938629402
      برای اطلاعات بیشتر و کامل تر در خدمتتون هستم

  17. حسین

    سلام ، یک سوال خدمت تون داشتم، بنده تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی تامین اجتماعی هستم سابقه 3 ساله،متاسفانه به این بیمه، بیمه بیکاری تعلق نمی گیره و هر سال به مبلغ بیمه افزوده میشه پارسال 160 تومان بود امسال 230 تومان هستش علاوه بر این بیمه را قطع میکنند تا بازرس از محل کار بازدید کنه،علاوه بر این یه بازرسی از اتحادیه کارگران داریم خلاصه خیلی اذیت میکنند به هر بهونه ای میخواهند بیمه مان را قطع کنند ،تصمیم دارم بیمه عمر را خریداری کنم و بیمه تامین اجتماعی قطع کنم بنظر شما کار درستی هست یا نه؟

    1. بیمه بازار

      سلام
      بیمه عمر به عنوان بیمه پس انداز و سرمایه گذاری شناخته می شود. درحالی که بیمه تامین علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگی، پوشش درمانی هم دارد و هزینه های پزشکی هم پرداخت میکند.
      شما میتوانید بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر را همزمان داشته باشید تا هم از پوشش درمانی بیمه تامین اجتماعی را استفاده کنید و هم در زمان بازنشستگی از هر دو بیمه حقوق بگیرید.

  18. نا شناس

    سلام
    میشه مثلا 30 میلیون داد 15 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی خرید ؟

    1. بیمه بازار

      با سلام تنها سابقه قابل خریداری عبارتند از : کسری سابقه تا ده سال (جهت بازنشستگی با سن 60 سال آقایان و سن 55 سال خانم ها) و سابقه سربازی. مابقی خلا بیمه ای که به علت عدم اشتغال ایجاد شده قابل محاسبه و پرداخت نمی باشد.

  19. مهرداد

    به نظر من مقایسه بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی اشتباه محض می باشد بیمه تامین اجتماعی یکی از لازمه های زندگی بشری است در بیمه تامین اجتماعی فرد پس از بازنشسته شدن مبلغی را به عنوان حقوق بازنشستگی بصورت ماهیانه از سوی دولت دریافت می نماید و این مبلغ بر اساس تورمی که سالانه از سوی بانک مرکزی اعلام می گردد به حقوق وی افزوده می شود در کل شخص یک حقوق بگیر می شود و می داند که هر ماه یکی حقوقی هر چند ناچیز به حسابش واریز می گردد ولی در بیمه عمر پول ماهیانه فرد به عنوان پس انداز ذخیره شده و بعد از اتمام قرارداد به همراه سود بصورت یکجا به فرد داده می شود با اگر هم مستمری بدهد سود همان پولی را می دهند که سرمایه وی می باشد و این مستمری بر اساس تورم سالانه افزایش پیدا نمی کند همچنین در بیمه تامین احتماعی بازنشستگان بصورت سالیانه عیدی نیز دریافت می‌نمایند .

    1. میثم

      بزرگوار،در بیمه اجتماعی پولی که تو سی سال پرداخت کردی یا خودت یا کارفرمات پس از گذشت این مدت سود اون رو بهت پرداخت میکنه واگر خود شخص فوت بکنه به همسرش و اگر اونم فوت کرده باشه به کسی دیگه تعلق نمیکیره و پول به نفع بیمه اجتماعی ضبط میشه،و شما کمتر کسی میتونی پیدا کنی که بعد از بازنشستگی عمرش کفاف مستمری طولانی مدت باشه،در صورتی که در بیمه عمر شما میتونید بعد گذشت هر چقدر از مقدار پرداخت بصورت مستمری یا کل مبلغ و یکجا درخواست کنی،ضمنن در صورت فوت متقاضی و یا همسرش پول و کسانی پرداخت میکنن که فرد متقاضی قبل از فوت در پرونده خودش معرفی کرده،و خیلی چیزهای دیگه که در اینجا فرصت نیست بیان کرد‌‌‌‌….

      1. امین

        دوست من اطلاعات نادرست نده… بیمه عمر ریال با ارزش الان رو ازت میگیره و بیست سال دیگه با همین ارزش رو بهت پس میده … شما به بیست سال پیش نگاه کنی ده میلیون هر کی داشت میتونست خونه بخره ولی الان یه گوشی به زور میتونی بخری… بیمه عمر مال اقتصادهای بی تورم یا کم تورمه…

      2. ابرار

        عالی و جامع بود.

      3. الهام

        زیاد درست نیس من همسرم هم بیمه عمر بود هم تامین اجتماعی فوت کرد بیمه عمر گفت چون زیر ۵ سال فقط مبلغ خیلی ناچیزی پرداخت کردن یک پنجاهم دیه ولی تامین اجتماعی از همون زمان به ما حقوق کامل و میده

        1. مهسا محمد شفیعی

          ممنون از همراهی شما

    2. امیری نماینده بیمه عمر پاسارگاد

      دوست عزیز اگر سالانه افزایش داشته باشه بیمه عمر ۲۰تا۵۰درصد دیگه تورم نداره شما باید ۳۰سال برای تامین اجتماعی پرداخت کنید تا یک مقدار نا جیز از بیمه تامین اجتماعی دریافت کنید
      جدول بیمه مستمری وبازنشستگی پاسارگاد

      برای مشاهده این موضوع که چقدر پرداخت کنم، چقدر می تونم بازنشستگی بگیرم باید جدول مستمری را داشته باشیم. میزان حقوق بازنشستگی بیمه پاسارگاد به صورت تقریبی بر اساس جدول زیر می باشد.این جدول برای ۲۰سال قرارداد هستش

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۳۰۰ هزارتومان: ۷.۵۰۰ میلیون تومان ماهانه و ۱.۱۰۰ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۵۰۰ هزارتومان: ۱۳ میلیون تومان ماهانه و ۱.۹۰۰ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۱ میلیون تومان: ۲۷ میلیون تومان ماهانه و ۴ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۲ میلیون تومان: ۵۵ میلیون تومان ماهانه و ۸.۲۵۵ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۳ میلیون تومان: ۸۴ میلیون تومان ماهانه و ۱۲.۴۸۵ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

      پرداخت حق بیمه ماهانه ۵ میلیون تومان: ۱۴۱ میلیون تومان ماهانه و ۲۰.۹۰۰ میلیارد تومان به صورت یکجا بعد از ۲۰ سال

  20. افشین گرامی زاده

    واقعا از توضیحات شیوا و مناسب و قابل فهم درمورد مقایسه بیمه عمر و تامین اجتماعی بسیار استفاده کردم و نهایت سپاس را هم از نویسنده محترم و هم از سایت عالی بیمه بازار دارم

  21. هادی

    آیا همزمان میشه هم بیمه تامین اجتماعی بود و هم بیمه عمر ؟ و مثلا بعد ازبازنشستگی از هر دو حقوق بازنشستگی گرفت؟

    1. بیمه بازار

      بله

  22. سعید

    با سلام
    توضیحاتتون کامل وعالی بود ممنونم