همه چیز درباره جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

بیمه موتور سیکلت به بیمه‌گزار کمک می‌کند تا در تصادفات خسارت جانی و مالی وارد شده به اشخاص زیان دیده در حادثه را از شرکت بیمه دریافت کند. این بیمه مانند بسیاری از بیمه‌ها اختیاری نیست و موتور سیکلت سواران موظف هستند، به اجبار اقدام به خرید این بیمه کنند. زیرا در صورت عدم خرید یا تمدید   این بیمه‌نامه ملزم به پرداخت جریمه دیرکرد بیمه خواهند بود. جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت نشان دهنده تأکید بر لزوم داشتن این بیمه‌نامه است. در اینجا قصد داریم درباره جریمه دیرکرد این بیمه‌نامه توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

خرید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

بیمه شخص ثالث موتور سيکلت‌ همانند بیمه شخص ثالث خودرو بیمه‌ای اجباری است. بیمه موتور سیکلت خطرات جانی و مالی وارد شده به شخص زیان دیده در حادثه یا وسیله نقلیه وی را تا سقف تعهدات بیمه جبران می‌کند. منظور از شخص ثالث در این بیمه‌نامه، كليه اشخاصی هستند كه در اثر حادثه دچار زیان‌های بدنی يا مالی شده‌اند؛‌ راننده مقصر حادثه شخص ثالث محسوب نمی‌شود.


 استعلام قیمت بیمه موتور سیکلت با چند کلیک

خرید ارزانترین بیمه موتور سیکلت در بیمه بازار

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت چگونه محاسبه می‌شود؟

  •  از آنجایی که خرید بیمه موتور سیکلت اجباری است در صورتی که موتورسواران این بیمه را برای موتورسیکلت خود تهیه نکنند یا تاخیری در تمدید بیمه شخص ثالث موتور بیفتد علاوه بر حق بیمه بایستی مبلغی را تحت عنوان «جریمه دیرکرد» پرداخت کنند.
  • مبلغ این جریمه به صورت روزشمار و حداکثر تا ۳۶۵ روز (یک سال) محاسبه می‌شود. بنابراین اگر دیرکرد این بيمه بیشتر از یک سال باشد بیمه‌گزار بایستی تنها جریمه ۳۶۵ روز را پرداخت کند.
  • این جریمه هنگام خرید بیمه موتور سیکلت یا تمدید بیمه‌نامه محاسبه شده و به نرخ حق بیمه موتورسیکلت افزوده می‌شود.
  •  جریمه دیرکرد بیمه موتور تاثیری بر تخفیف عدم خسارت این بیمه‌نامه ندارد. بنابراین در صورت داشتن جریمه دیرکرد بیمه از تخفیف عدم خسارت شما کسر نخواهد شد.
  • در صورتی که جز افرادی هستید که تاریخ انقضا بیمه را فراموش می‌کنید،‌ همین حالا تاریخ انقضا بیمه را در یادآور بیمه بازار ثبت کنید و یادآوری تمدید بیمه را به ما بسپارید.
مقالات دیگر  بیمه شخص ثالث؛ ارزانترین و گرانترین بیمه‌های شخص ثالث و بدنه

بهترین زمان تمدید بیمه موتور سیکلت

  • توجه داشته باشید اعتبار بیمه‌نامه موتور سیکلت خریداری شده از ساعت ۲۴ روزی که بیمه را خریداری کرده‌اید شروع شده و تا ساعت ۲۴ آخرین روز بیمه اعتبار دارد. توصیه می‌شود یک هفته مانده به اتمام اعتبار بیمه‌نامه، نسبت به تمدید بیمه‌ موتورسیکلت اقدام کنید.
  • بهتر است تمدید بیمه‌نامه را به روز آخر واگذار نکنید زیرا ممکن است در فرآیند صدور بیمه‌نامه جدید مشکلی پیش بیاید و بیمه گزار مدتی بدون بیمه باشد.
  • در این صورت اگر در مدت زمانی که اعتبار بیمه‌نامه به اتمام رسیده است حادثه‌ای رخ دهد، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد و پرداخت خسارت‌ بر عهده بیمه‌گزار خواهد بود. بنابراین، بهتر است تمدید بیمه ثالث را قبل از آخرین روز اعتبار بیمه انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت

همان‌طور که می‌دانید بنا به اعلام رئیس کل بیمه مرکزی طرح بخشودگی صددرصدی جریمه دیرکرد برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه ثالث با شروع دهه فجر 98 آغاز و به مدت شش ماه تا پایان فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد.
بدین ترتیب دارندگان موتور سیکلت و همین‌طور ماشین آلات کشاورزی در این بازه زمانی می‌توانند بیمه‌نامه ثالث موتور سیکلت خود را بدون پرداخت جریمه دیرکرد تمدید کنند. برای محاسبه نرخ بیمه ثالث موتور سیکلت خود می‌توانید از طریق محاسبه‌گر بیمه موتور سیکلت بیمه بازار اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: بیمه شخص ثالث تاکسی چیست؟

خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت

بیمه بازار نخستین سامانه اینترنتی بیمه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به آسانی و با چند کلیک به صورت اینترنتی بیمه موتورسیکلت را خریداری کنید. برای این کار تنها کافیست اطلاعات موتور سیکلت مانند نوع، مدل، سال ساخت، تاریخ انقضا و تعداد سال‌های تخفیف را وارد کنید و قیمت بیمه موتورسیکلت را در شرکت‌های مختلف استعلام گرفته و مقایسه کنید. سپس متناسب با نیاز خود بهترین بیمه موتورسیکلت یا ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت را خریداری نمایید و در زمان و مکان دلخواه با ارسال رایگان تحویل بگیرد.

نظر یا پرسش خود را بنویسید