بازنشستگی با بیمه‌های عمر “ملت” و “پارسیان”

در مقالات گذشته در مورد شرایط بازنشستگی بیمه‌های عمر ایران، ما و کارآفرین صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم به توضیح شرایط بازنشستگی بیمه عمر شرکت‌های ملت و پارسیان بپردازیم، با ما همراه باشید:

بیمه‌های عمر ملت و پارسیان مانند همه بیمه‌های عمر، دارای 2 بخش سرمایه‌گذاری و پوشش‌های بیمه‌ای هستند. در انتهای قراردادهای بیمه عمرِ تمام شرکت‌های بیمه، 2 انتخاب دارید، اول، دریافت یک‌جای مبلغی که طی سال‌ها، سرمایه‌گذاری کردید به‌اضافه سودهایی که به آن تعلق‌گرفته و دوم، دریافت مبلغ به‌صورت مستمری طی چند سال!

بازنشستگی

شرایط مستمری بیمه ملت:

نداشتن محدودیت سنی برای بازنشسته شدن، یکی از مزایای بیمه‌ ملت است. یعنی در هر سنی باشید با پرداخت 15، 20، 30 سال  حق‌بیمه، می‌توانید بازنشسته شوید. البته نداشتن محدودیت سنی به این معنا نیست که در سن 70 سالگی هم می‌توانید بیمه عمر بخرید! چراکه بیمه‌های عمر معمولاً تا سن 70 سال را تحت پوشش قرار می‌دهند.  برای بستن قرارداد، بهتر است فاکتور سن را در نظر بگیرید. برای مثال؛ اگر 30 سالتان است، می‌توانید قرارداد 20 ساله ببندید اما اگر 50 سالتان است بهتر است قرارداد 15 ساله ببندید. هرچه حق‌بیمه بیش‌تری پرداخت کنید؛ مستمری که دریافت می‌کنید بیش‌تر است. حداقل حق بیمه‌ای که ماهانه می‌توانید پرداخت کنید، 30 تا 50 هزارتومان است. حق بیمه‌تان را می‌توانید سالانه، ماهانه، شش‌ماه، سه‌ماه و دو‌ماه پرداخت کنید که مناسب‌ترین آن، روش پرداخت سالانه است. پرطرفدارترین مبلغ حق‌بیمه سالانه در بیمه‌ ملت، یک‌میلیون و دویست، یک‌میلیون و هشتصد و دو میلیون چهارصد است. مستمری که به شما پرداخت می‌شود؛ می‌تواند مادام‌العمر و یا مدت‌دار باشد. مثلاً اگر 50 سالتان است، دریافت مستمری به‌صورت مدت‌دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مقدار حقوقی که قرار است به‌صورت ماهیانه دریافت کنید را شرکت بیمه ملت تعیین می‌کند.

مقالات دیگر  شرایط و جزئیات بیمه عمر پاسارگاد

 

با بیمه کارآفرین زودتر بازنشسته شوید!

 

شرایط مستمری بیمه پارسیان:

بیمه پارسیان هم مانند بیمه ملت محدودیت سنی برای بازنشسته شدن ندارد، یعنی در هر سنی، با داشتن 10 تا 30 سال  سابقه پرداخت حق‌بیمه، می‌توانید بازنشسته شوید. در پایان قرارداد، می‌توانید کل مبلغ را به‌صورت مستمری دریافت کنید. می‌توانید مدت قرارداد 30 سال را انتخاب کنید و سپس بعد از 20 سال، اعلام بازنشستگی کنید و مستمری دریافت کنید. یکی از مزایای بیمه پارسیان این است که مستمری را می‌توانید به‌صورت ماهیانه، 3 ماه، 6 ماه و سالیانه دریافت کنید. انتخاب با شماست. حداقل حق بیمه‌ای که می‌توانید پرداخت کنید، ماهیانه 30 هزارتومان است؛ البته مقدار حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنید، میزان مستمری شما را تعیین می‌کند؛ پس بهتر است برای دریافت مستمری بالاتر، حق‌بیمه بالاتری را پرداخت کنید، البته نه آن‌قدر که نتوانید از پس آن بربیایید. میزان حق‌بیمه به 3 صورت قابل پرداخت است: 1- مقداری ثابت باشد، یعنی حق‌بیمه تغییر نکند. 2- برای جلوگیری از کاهش ارزش پول و یا کاهش اثر تورم، بهتر است حق‌ بیمه‌تان، سالیانه 10 تا 25 درصد افزایش داشته باشد. 3- در طول قرارداد با شرایط مالیتان، قابل انطباق باشد؛ یعنی حق‌بیمه قابل‌ افزایش و کاهش باشد.

 

✳️ داشتن بیمه عمر مناسب در کنار بیمه تامین‌اجتماعی، می‌تواند در داشتن زندگی راحت‌تر در دوران بازنشستگی به شما کمک کند. بیمه‌بازار امکان مقایسه و خرید بیمه عمر شرکت‌های مختلف را فراهم کرده تا شما عزیزان انتخاب راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. بهروز

    سلام اگر کسی ۲۳ سال سن داشته باشه, در بیمه پارسیان، بعد ۱۰ سال (33 سالگی) میتونه بازنشست بشه؟
    مورد بعدی مبلغ مستمری هست. اگر به بیمه درمانی و تکمیلی و … نیاز نداشته باشه و فقط منظور از گرفتن بیمه، داشتن مستمری (در کنار مستمری که از تامین اجتماعی بابت خانه داری میخواد بگیره)، با شروع ۱۵۰ هزارتومان ماهانه و افزایش ۲۵ درصد سالانه بعد ۱۰ سال مستمری او چقدر است؟

    1. بیمه بازار

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید با مراجعه به سایت بیمه مذکور و با وارد کردن اطلاعات خود با توجه به تفاوت مستمری هرکس با شخص دیگر نسبت به دریافت جدول محاسبات بیمه عمر خود اقدام نمایید