همه چیز درباره بیمه نوزاد!

نوزادان به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند، بیشتر از رده‌های سنی دیگر در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرند، بیمه نوزاد تامین اجتماعی یکی از بیمه‌نامه‌های کاربردی است که هزینه‌های درمانی نوزادان را تحت پوشش قرار می‌دهد، از این رو به والدین کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌ها را کاهش دهند. در این پست از مجله بیمه بازار قصد داریم به شرح جزئیات شرایط دریافت این بیمه کاربردی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیمه نوزاد چیست؟

بیمه نوزاد یکی از بیمه‌نامه‌های کاربردی است که والدین با استفاده از آن می‌توانند هزینه‌های درمان نوزاد خود را کاهش دهند. ثبت‌نام این بیمه در طول یک روز انجام خواهد شد و مهم‌ترین شرط آن داشتن شناسنامه نوزاد است. در واقع پدر و مادر تا یک ماه پس از ثبت نام، فرصت دارند تا برای نوزاد خود شناسنامه دریافت نمایند.

ثبت نام بیمه نوزاد

مدارک لازم جهت دریافت بیمه نوزادان

برای دریافت این بیمه نامه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • شناسنامه مادر
  • شناسنامه پدر
  • گواهی تولد نوزاد
  • شناسنامه نوزاد

شرایط صدور دفترچه نوزادان زیر 6 ماه 

  • صدور دفترچه قبل از تولد نوزاد: ارائه سونوگرافی و تایید پزشک مبنی بر ماه آخر بارداری + اصل دفترچه پدر و مادر نوزاد 
  • صدور دفترچه نوزادی بعد از تولد: اصل دفترچه پدر و مادر نوزاد + شناسنامه نوزاد 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیمه تامین اجتماعی!

بیمه نوزادان نیروی مسلح 

کارمندان نیرو‌های مسلح می‌توانند یک ماه قبل از تولد نوزاد خود، اقدام به دریافت بیمه‌نامه نوزاد نمایند. شرایط دریافت بیمه برای این افراد به این صورت است که پدر نوزاد با مراجعه به بخش مربوط به سازمان خود و تحویل مدارک سونوگرافی و اصل شناسنامه می‌تواند برای دریافت دفترچه اقدام نماید. 

مقالات دیگر  بیمه عمر پارسیان را بخریم یا نه؟

بیمه نوزاد نیروی مسلح

نکات مهم برای دریافت بیمه‌نامه نوزاد

  • بیمه‌نامه نوزاد تا شش ماهگی اعتبار دارد و پس از آن پدر باید اقدام به دریافت دفترچه کودک نماید.
  • تا یک ماه بعد از تولد نوزاد می‌توان از بیمه مادر برای پوشش هزینه‌ها استفاده کرد.
  • نوزاد نمی‌تواند تحت پوشش دو بیمه قرار بگیرد.
  • ثبت نام این بیمه‌نامه تنها باید از طریق ولی نوزاد انجام شود. 

دریافت بیمه‌نامه نوزاد

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه عمر نوزاد

یکی از خدمات مهم شرکت‌های بیمه، ارائه بیمه عمر برای نوزادان است. در ادامه به بررسی طرح‌های برخی از محبوب‌ترین شرکت‌ها می‌پردازیم:

1. بیمه پارسیان 

 بیمه پارسیان امکانی را فراهم آورده است تا والدین بتوانند با خرید بیمه نامه، آینده مطلوبی برای فرزندان خود فراهم نمایند. امکان ارائه بیمه نامه این شرکت از بدو تولد تا 15 سالگی است و بهره‌مندی از آن از 5 تا 70 سال می‌باشد.  

2. بیمه عمر کوثر

یکی از طرح‌های شرکت کوثر، ارائه بیمه عمر برای کودکان است. والدین می‌توانند از بدو تولد تا 15 سالگی این بیمه نامه را برای فرزندان خود تهیه نمایند. مدت زمان داشتن این بیمه حداقل 5 سال است. 

3. بیمه سامان

شرکت بیمه سامان به منظور رفاه حال نسل آینده، به کودکان خدمات بیمه عمر ارائه می‌دهد. از مزیت‌های مهم بیمه سامان این است که امکان ادامه آن تا 70 سالگی وجود دارد. در واقع پوشش این بیمه از بدو تولد تا کهن‌سالی همراه فرزند شما خواهد بود. 

هزینه بیمه نوزاد چقدر است؟     

 هزینه این بیمه، بسته به نوع بیمه و تسهیلات آن می‌تواند متفاوت باشد. در واقع میزان هزینه بیمه نوزادان بسته به شرایط اقتصادی والدین دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی شرایط دریافت بیمه‌نامه نوزادان و معرفی شرکت‌های ارائه دهنده این بیمه پرداختیم. چنانچه سوال تجربه‌ای در زمینه دریافت این بیمه برای فرزندان خود دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.  

نظر یا پرسش خود را بنویسید