جراحی اسلیو معده با بیمه تکمیلی

برای بیمه‌تکمیلی اولویت با درمان‌هایی است که برای سلامتی مهم و ضروری هستند. ممکن است اینگونه به نظر برسد که جراحی اسلیو معده برای لاغری، نوعی جراحی زیبایی به حساب می‌آید؛ پس از حوزه پوشش بیمه تکمیلی خارج است.اما در عمل این طور نیست. جراحی اسلیو معده برای افرادی است که میزان چاقی آنها از یک حد مشخصی فراتر رفته و خطری جدی برای سلامتی آنها به حساب می‌آید. برای آشنایی با شرایط جراحی اسلیو معده با بیمه تکمیلی در ادامه این پست با ما همراه باشید. 

اسلیو معده چیست و برای چه کسانی تجویز می‌شود؟ 

شاخش توده بدنی یا BMI از ترکیب سه فاکتور قد، وزن و جنسیت در افراد به دست می‌آید. کسانی که شاخص توده بدنی آنها بالای ۴۰ است خیلی چاق محسوب می‌شوند. این نوع از چاقی، شدیدا خطرناک است و می‌تواند بیماری‌های مختلفی ایجاد کند.

معمولا آنهایی که شاخص توده بدنی‌شان بیشتر از ۴۰ است در کاهش وزن از طریق رژیم و ورزش موفق نیستند. به همین خاطر معمولا جراحی اسلیو معده برایشان تجویز می‌شود. چاقی و توده بدنی بالا باید برای چند سال در تداوم داشته باشد تا لزوم انجام جراحی اسلیو معده از طرف پزشک متخصص تایید شود.

در کنار آن سن فرد باید از بین ۱۸ تا ۶۰ باشد. تنها در چنین صورتی که جراحی حساس اسلیو معده انجام و از طرف بیمه تکمیلی حمایت می‌شود.

هزینه‌های قبل و بعد از عمل اسلیو معده

قبلا از انجام جراحی اسلیو معده باید یک سری آزمایش‌های تخصصی از جمله آندوسکوپی و سونوگرافی انجام شود.بعد از آن نوبت به بستری شدن و شروع روند جراحی می‌رسد. در جراحی اسلیو معده، متخصص جراحی‌های چاقی و لاپاراسکوپی نزدیک به ۸۰ درصد از معده فرد را برش می‌دهد و خارج می‌کند و حجم باقی مانده معده را به وسیله منگنه‌های مخصوص بهم متصل می‌کند.

مقالات دیگر  بیمه ورزشی چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

نحوه انجام این عمل جراحی و آزمایش‌های قبل و مراقبت‌های بعد از آن مهم و پیچیده است. به همین خاطر هزینه‌های آن می‌تواند زیاد و از توان پرداخت برخی افراد خارج باشد. در کنار هزینه‌های آزمایشگاهی و معاینه‌ها و دستمزد دکتر و اتاق عمل، فرد باید خودش را برای پرداخت هزینه منگنه‌های مخصوص این جراحی که گران هم هست آماده کند. در مرحله بعد نوبت به مراقبت‌های بعد از عمل و مصرف دارو و مکمل‌های رژیمی می‌رسد که باید هزینه‌های این موارد را نیز مد نظر قرار داد.

تعرفه هزینه اسلیو معده در سال ۱۴۰۱ و 1402

یکی از راه‌های کاهش هزینه جراحی اسلیو معده، انجام این عمل در بیمارستان‌های دولتی است. اگرچه این امکان برای همه وجود دارد اما به خاطر همین رویکرد، متقاضی‌ها باید در صف‌های طولانی باشند و صبر پیشه کنند تا نوبت جراحی به آنها برسد.

از طرف دیگر، بسیاری از پزشک‌های متخصص جراحی اسلیو، انجام آن در بیمارستان‌های خصوصی را به خاطر در دسترس بودن لوازم و تجهیزات ترجیح می‌دهند. برای عمل در بیمارستان‌های خصوصی نیازی به نوبت گرفتن نیست. سال ۱۴۰۱ انجام این عمل در بیمارستان‌های خصوصی چیزی حدود ۴۸ تا ۵۰ میلیون  قرار داشت. هزینه جراحی اسلیو معده در سال 1402 59 الی 60 میلیون تومان است.   

به طور خلاصه این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • دستمز جراح، پزشکان متخصص، پزشک متخصص بیهوشی و دستیاران اتاق عمل
  • ابزار و وسایل مصرفی
  • منگنه‌های اسلیو معده
  • هزینه داروهای بعد از عمل
  • هزینه اقامت و تحت نشر بودن بعد از عمل

تعرفه اسلیو معده

هزینه اسلیو معده با استفاده از بیمه تکمیلی

اصلی‌ترین پارامتر پرداخت هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی BMI بیمار است. در صورتی که BMI فرد بالای 40 باشد، بیمه تکمیلی کلیه هزینه‌ها را پوشش خواهد داد. اما اگر BMI نصف عدد 40 باشد، بیمه تکمیلی نصف هزینه‌های جراحی را پرداخت خواهد کرد.

نکته مهمی که باید مدنظر قرار داد این است که نوع پوشش بیمه‌های تکمیلی برای جراحی در بیمارستان‌های خصوصی متفاوت است. به همین خاطر قبل از انجام آن باید با نمایندگی بیمه‌ای که بیمه تکمیلی‌تان را از آن خریده‌اید مشورت کنید.

مقالات دیگر  چطور از بیمه‌بازار بیمه درمان تکمیلی به صورت آنلاین بخریم؟

هزینه اسلیو معده با استفاده از بیمه تکمیلی

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله بیمه بازار به بررسی تعرفه هزینه‌های جراحی اسلیو معده با استفاده از بیمه تکمیلی پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از سامانه بیمه بازار ضمن مقایسه قیمت‌ها، برای خرید بیمه تکمیلی به صورت آنلاین اقدام نمایید. کارشناسان بیمه بازار در کلیه مراحل صدور تا خرید بیمه‌نامه در کنار شما خواهند بود.

نظر یا پرسش خود را بنویسید