دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

بیمه تامین اجتماعی نوعی بیمه است که به دو صورت اجباری و اختیاری ارائه می‌شود. این بیمه برای کارمندان و حقوق‌بگیران مانند یک پشتوانه عمل می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت مستمری، در زمان بیکاری یا بازنشستگی از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند. افرادی که به صورت اختیاری یا اجباری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند موظف هستند هر ماه توسط خود یا کارفرما اقدام به پرداخت فیش حق بیمه خود نمایند. در ادامه این مطلب قصد داریم به شرح نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی بپردازیم.

بیمه بدنه با بیمه بازار

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 همان‌طور که اشاره کردیم بیمه تامین اجتماعی به دو صورت اجباری و اختیاری ارائه می‌شود. بیمه اجباری مشمول کارمندان دولت می‌شود که در ازای دریافت حقوق، مشغول به کار هستند. کلیه کارفرمایان موظف هستند کارمندان خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند. حق بیمه برای کارمندان شامل 30 درصد حقوق و دستمزد می‌شود که 7 درصد از آن توسط شخص و 23 درصد آن توسط کارفرما پرداخت می‌شود. 

بیمه خویش‌ فرما یا اختیاری همانطور که از نام آن مشخص است به کسانی تعلق می‌گیرد که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. این افراد با مراجعه مستقیم به سازمان تامین اجتماعی می‌توانند خود را بیمه نمایند؛ همچنین بیمه‌گذار باید در زمان تعیین شده حق بیمه خود را پرداخت کنند در غیر این صورت بیمه‌نامه آنها باطل خواهد شد. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت این دو پوشش، مقاله همه‌چیز در مورد بیمه اجباری و بیمه خویش‌فرمای تامین اجتماعی! را مطالعه کنید.)

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کدملی

سازمان تامین اجتماعی امکانی را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند خدماتی مانند استعلام سوابق بیمه و یا پرداخت حق بیمه را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند. بیمه‌شدگان جهت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی کافیست مراحل زیر را دنبال نمایند:

مقالات دیگر  بیمه بیکاری و شرایط و مدارک لازم جهت دریافت آن در سال ۱۴۰۱
  • ابتدا وارد سامانه اینترنتی تامین اجتماعی به آدرس samt.tamin.ir شوید.
  • اگر قبلا در سایت ثبت نام نکرده‌اید، با ورود به بخش ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را به صورت غیرحضوری دریافت نمایید.
  •  در قسمت منوی عملیات بیمه‌شدگان خاص، گزینه درخواست برگه پرداخت را انتخاب کنید. 
  • در مرحله بعدی مدت زمان پرداخت را مشخص و درخواست خود را ثبت نمایید. 
  • بعد از چند دقیقه مجدد وارد قسمت عملیات بیمه‌شدگان خاص شوید و گزینه دریافت برگه پرداخت را انتخاب کنید. 

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با گوشی

جهت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با گوشی، نیازی به وارد کردن کد ملی نخواهید داشت. کافیست کد  # 713*724* را شماره‌گیری کرده و بر روی صفحه تلفن همراه خود وارد منوی پرداخت قبض سازمانی تامین اجتماعی شوید و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم، فیش خود را پرداخت کنید. 

نظر یا پرسش خود را بنویسید

2 نظر
  1. مهدی

    کدتامین اجتماعی چنده؟؟؟!!!…

  2. مهدب

    کدامین اجتماعی چنده