برای خرید بیمه عمر چه زمانی نیاز به آزمایش پزشکی دارید؟

در شرکت‌های مختلف، شرایط متفاوتی برای انجام آزمایش‌ پزشکی بیمه عمر در نظر گرفته‌اند که به آن‌ها می‌پردازیم.

فرم بیمه‌ عمر از قسمت‌های مختلفی تشکیل‌شده، یکی از قسمت‌های مهم بیمه‌نامه مربوط به پوشش‌های بیماری است و اینجاست که شرکت بیمه، باید از وضعیت سلامتی فرد مطلع باشد. پس پزشک معتمدِ شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، با توجه به سن و جنس، شما را به آزمایشگاهی معرفی می‌کند تا وضعیت سلامتی شما را بررسی کند.

بیمه عمر

در شرکت‌های مختلف، شرایط متفاوتی برای انجام آزمایش‌ پزشکی بیمه عمر در نظر گرفته‌اند، که در ادامه توضیح می‌دهیم:

بیمه ایران

در بیمه عمر ایران اگر سرمایه فوت بالای ۴۵ میلیون تومان انتخاب کردید و سن بالای ۵۰ سال دارید و همچنین اگر خود و یا خانواده‌تان سابقه بیماری دارید، حتماً باید آزمایش بدهید!

روند آزمایش پزشکی بیمه عمر ایران

شما حدوداً ۱۶۰ هزار تومان از اقساط بیمه عمر خود را زودتر پرداخت می‌کنید. مراحل سختی ندارد. برای مثال؛ شرکت بیمه ایران برای‌تان وقت دکتر و آزمایش تعیین می‌کند، که نهایت ۲ یا ۳ ساعت وقت‌تان را می‌گیرد. بعد از انجام آزمایش، اگر وضعیت سلامتی‌تان مناسب بود، مبلغی که در ابتدا پرداخت کردید، به‌جای قسط اول‌تان به‌حساب می‌آید. ولی اگر خدای‌نکرده وضعیت سلامت‌تان رد شود، یعنی ریسک بیماری بالا بود، پزشک اجازه بیمه شدن نمی‌دهد و مبلغی که پرداخت کردید به حساب‌تان برمی‌گردد. البته شاید وضعیت سلامتی‌تان به‌طور نسبی دچار مشکل شده باشد که در این صورت با نظر پزشک، حق بیمه‌تان افزایش پیدا می‌کند.

با پرداخت ۱۰ قسط بازنشسته شوید و مستمری دریافت کنید

شرایط آزمایش پزشکی بیمه عمر پارسیان

بیمه پارسیان از آن دسته شرکتهاییست که تا زیر ۴۰ سال و سرمایه فوت کمتر از ۴۰ میلیون نیاز به آزمایش پزشکی ندارد. در این شرایط شما فقط نیاز دارید، پرسشنامه را پر کنید و اگر مشکلی نبود به‌راحتی تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرید. اما اگر ۴۰ ساله هستید و سرمایه فوت بالاتر از ۴۰ میلیون تومان را انتخاب کردید، باید آزمایش‌های زیر را انجام دهید:

  • تکمیل پرسشنامه پزشکی معاینه پزشکی آزمایش خون آزمایش ادرار الکتروکاردیوگرافی عکس قفسه سینه
مقالات دیگر  مقایسه بیمه عمر آسیا و ایران

اگر ۴۱ تا ۵۰ سال هستید با سرمایه فوت کمتر از ۲۰ میلیون تومان نیازی با آزمایش پزشکی ندارید و پر کردن پرسشنامه کفایت می‌کند. اما اگر سرمایه فوت بیشتر از ۲۵ میلیون تومان را انتخاب کردید باید آزمایش‌های پزشکی را انجام دهید.

اگر میان‌سال هستید

اگر سن‌تان ۵۱ تا ۶۰ سال است و سرمایه فوتِ کمتر از ۱۰ میلیون تومان انتخاب کردید، کافیست پرسشنامه پزشکی و معاینه ساده پزشکی را انجام دهید. اما اگر سرمایه فوت بالای ۱۰ میلیون تومان را انتخاب کردید، حتماً لازم دارید آزمایش‌های کامل پزشکی را انجام دهید! هم‌چنین بالای ۶۱ سال با هر سرمایه فوتی نیاز به انجام آزمایش پزشکی دارید.

بیمه عمر

شرایط آزمایش پزشکی بیمه عمر خاورمیانه

بیمه عمر خاورمیانه که اولین شرکت تخصصی بیمه عمر در کشور است، در سال ۹۵ شروع به کار کرده است.

اگر کمتر از ۳۵ سال سن دارید و سرمایه‌ای که انتخاب کردید، پایین‌تر از ۴۵ میلیون تومان است، باید بگوییم که نیاز به انجام آزمایش‌های پزشکی ندارید. فقط کافیست پرسشنامه را پر کنید. ولی اگر سرمایه فوت‌تان بالاتر از ۴۵ میلیون است، نیاز به انجام معاینات و آزمایش‌های پزشکی دارید.

اگر ۳۶ تا ۴۰ ساله‌اید و سرمایه فوت‌تان کمتر از ۴۵ میلیون تومان است، نیاز به آزمایش‌های پزشکی ندارید ولی اگر بالای ۴۰ میلیون تومان سرمایه انتخاب کردید، باید معاینه شوید و آزمایش‌های پزشکی لازم را انجام دهید.

برای سنین ۴۱ تا ۵۰ سال و سرمایه فوت کمتر از ۳۰ میلیون تومان تکمیل پرسشنامه کافیست. ولی سرمایه فوت بالای ۳۰ میلیون، نیاز به انجام آزمایش‌های پزشکی دارد. اگر سنتان بین ۵۱ تا ۶۰ سال است و سرمایه فوت کمتر از ۱۵ میلیون انتخاب کرده باشید، نیاز به انجام آزمایش‌های پزشکی نیست و پر کردن پرسشنامه کافیست. اما اگر سرمایه فوت بالاتر از ۱۵ میلیون انتخاب کرده باشید باید خودتان را برای انجام آزمایش‌های پزشکی آماده کنید. برای سنین ۶۱ به بالا با هر سرمایه فوتی نیاز به پر کردن پرسشنامه و انجام آزمایش‌های پزشکی دارید.

مقالات دیگر  اگر شرکت بیمه ورشکست شود تکلیف بیمه‌‌های عمر چه می‌شود؟

در صورت نیاز به آزمایش پزشکی برای این شرکت، باید آزمایش‌های زیر را انجام دهید.

  • معاینات پزشکی، آزمایش خون روتین، آزمایش ادرار، الکتروکاردیوگرافی
  • رادیولوژی قفسه سینه
  • آزمایش PSA
  • آزمایش خون مخفی مدفوع

خرید آسان، آنلاین و سریع بیمه

ما در بیمه‌بازار که اولین سامانه آنلاین مقایسه و خرید بیمه ثالث، بدنه، زلزله، آتش‌سوزی و بیمه عمر در کشور است؛ سعی می‌کنیم اطلاعات بیمه‌ای موردنیاز شما عزیزان را ساده و بی‌طرفانه در اختیارتان قرار دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مشاوره، مقایسه و خرید انواع بیمه به بیمه‌بازار مراجعه کنید.

 

نظر یا پرسش خود را بنویسید